Hej
Vilken är den bästa eller prisvärda diff att köpa till min 95:a 1.8 L
Bästa diff -95 1.8 ?
Bästa diff -95 1.8 ?
Magnus Johansson
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: Bästa diff -95 1.8 ?
Mazdas original Torsen I eller II finns orignalmonterade, dvs bara att byta klump om du nöjer dig med den utväxling som de kommer med (4,1 3,9 3,6 i Europa).
Lamelldiffar finns i några varianter, OS Giken är den som har fått bäst kritik, men den är inte jättegratis.
Vad som är bäst och prisvärt för just dig är omöjligt att säga med obefintlig bakgrundsinfo/målsättning.
Lamelldiffar finns i några varianter, OS Giken är den som har fått bäst kritik, men den är inte jättegratis.
Vad som är bäst och prisvärt för just dig är omöjligt att säga med obefintlig bakgrundsinfo/målsättning.
jag kör på trackdays, lite jobbigt när ena hjulen spinner i svängarna
Titta lite ebay uk
Där finns lite olika, JMD TORSEN, är den du menar?
eller LIMITED SLIP DIFF, DIFFERENTIAL, LSD
Titta lite ebay uk
Magnus Johansson
Budget varianten är att gasa mindre och ta bort krängaren bak. Men det beror också på om man vill åka lite brettMAJO wrote:jag kör på trackdays, lite jobbigt när ena hjulen spinner i svängarna
Titta lite ebay uk
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Conny Lundell
Rätta mig om jag har fel men en NA 95.a med 1.8 motor borde väl ha en Torsen gen1 diffbroms monterad original?
Det var väl NA 90-93 1,6 som har bakväxel utan diffbroms eller i vissa fall visco diff.
Conny L
Det var väl NA 90-93 1,6 som har bakväxel utan diffbroms eller i vissa fall visco diff.
Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Eunos Roadster 1994
- Niklas Falk
Svensksålda ja, men i Tyskland finns det gott om diffar utan broms. För NB påstås däremot alla EUsålda 1,8 ha diffbroms (TorsenII och Togishi-Fuji beroende på årsmodell).Conny Lundell wrote:Rätta mig om jag har fel men en NA 95.a med 1.8 motor borde väl ha en Torsen gen1 diffbroms monterad original?