hej,
Gjorde hjulinställning på gröna racern idag efter förlängning av undre länkarmarna. Målvärden: Camber fram 3.5 gr, caster 4 gr. Camber bak -2.7gr. Toe 0 F&B.
Camber fram blev 3.3 gr. men castern blev 7 resp 6.3 gr toe 0.0 både V&H Är det OK eller har något gått snett?
Camber bak blev det 2.9 gr., toe 0,0 V&H.
Räcker styrstagen till med förlängda länkarmar? Det kändes lite glappt i gängan innan låsmuttern var dragen. Det är inte kul om gängan havererar. Jag har inte sett några kommentarer om styrstagen men det är bättre att fråga än att träffa någon kollega på banan.
Leif
Camber, caster och styrstag
Re: Camber, caster och styrstag
Fortsättning
Mätte gänglängd utanför muttrarna på styrstagen. 15-16 mm på höger och 18-19 på vänster. Hur lång är gängan på stagen, har någon mätt eller har ett löst stag och kan mäta?
Glad Påsk!
Leif
Mätte gänglängd utanför muttrarna på styrstagen. 15-16 mm på höger och 18-19 på vänster. Hur lång är gängan på stagen, har någon mätt eller har ett löst stag och kan mäta?
Glad Påsk!
Leif
Re: Camber, caster och styrstag
Hur mycket förlängde du länkarmarna?lampler wrote:Fortsättning
Mätte gänglängd utanför muttrarna på styrstagen. 15-16 mm på höger och 18-19 på vänster. Hur lång är gängan på stagen, har någon mätt eller har ett löst stag och kan mäta?
Glad Påsk!
Leif
Går alltid sätta spacers i styr-racket. Ca 3-4mm/sida funkar. Då får du även mera styrutslag fall du vill åka på bredden
Beprövad metod bland driftare om du söker men man bör använda någon form av loctite eller gänglåsning då original låsbrickor itne går använda. Man sätter allså en bricka mellan kuggstågen och intrestyrleden.
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.