Kikat lite på reroute men kommer nog att avstå då jag kör original motorn och inte orkar med massa extra slangar just nu.
Men jag fann denna
http://www.aliexpress.com/item/New-Auto ... 85236.html
med en plåt på baksidan har man en extern temostat med alla utgångar och lite till.
från baksidan motorn via denna till kylaren.
från denna till värmepaketet.
från denna till de små värmeledningar till spjäll m.m
för 21 dollar inkl frakt. + lite nya slangar... + en gammal termostathus på baksidan motorn...
Eller har jag en tanka vurpa?
DIY reroute
Re: DIY reroute
Får man plats med den där klumpen baktill på motorn ihop med coilpack och sånt? Jag förutsätter att du inte har EGR heller. Men om man får plats med den så behöver man bara en platta att täcka gamla termostathuset med.
Annars om man inte har EGR så finns ju den här lösningen, en aning dyrare än 21 dollar (men billigare än M-tuned bolt on-lösning):
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=89997
Gruppköpstråd: http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=113400
Annars om man inte har EGR så finns ju den här lösningen, en aning dyrare än 21 dollar (men billigare än M-tuned bolt on-lösning):
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=89997
Gruppköpstråd: http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=113400
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Re: DIY reroute
Den får nog inte plats bakom motorn.
Utan att man har en stor utgång bak på motorn och sedan via denna delar ut vatten till kylare, värmepaket,spjäll, turbo m.m
Utan att man har en stor utgång bak på motorn och sedan via denna delar ut vatten till kylare, värmepaket,spjäll, turbo m.m
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg