DIY reroute

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
User avatar
chriss
Posts: 694
Joined: Fri 15 Jul 2011, 02:13

DIY reroute

Post by chriss »

Kikat lite på reroute men kommer nog att avstå då jag kör original motorn och inte orkar med massa extra slangar just nu.

Men jag fann denna

http://www.aliexpress.com/item/New-Auto ... 85236.html

med en plåt på baksidan har man en extern temostat med alla utgångar och lite till.
från baksidan motorn via denna till kylaren.
från denna till värmepaketet.
från denna till de små värmeledningar till spjäll m.m

för 21 dollar inkl frakt. + lite nya slangar... + en gammal termostathus på baksidan motorn...

Eller har jag en tanka vurpa?
Chriss Rice
Göteborg
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Re: DIY reroute

Post by Victor »

Får man plats med den där klumpen baktill på motorn ihop med coilpack och sånt? Jag förutsätter att du inte har EGR heller. Men om man får plats med den så behöver man bara en platta att täcka gamla termostathuset med.

Annars om man inte har EGR så finns ju den här lösningen, en aning dyrare än 21 dollar (men billigare än M-tuned bolt on-lösning):
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=89997
Gruppköpstråd: http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=113400
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
User avatar
chriss
Posts: 694
Joined: Fri 15 Jul 2011, 02:13

Re: DIY reroute

Post by chriss »

Den får nog inte plats bakom motorn.
Utan att man har en stor utgång bak på motorn och sedan via denna delar ut vatten till kylare, värmepaket,spjäll, turbo m.m
Chriss Rice
Göteborg
Post Reply