Har nu äntligen köpt mig en miata, det blev en usa import "california version" vad det nu betyder? Detta är iaf årsmodell 90 och när man har i nyckeln samtidigt som någon av dörrarna är öppna startas ett varningsljud. Är det någon som vet hur man får bort detta? Har sökt lite och det enda jag hittar är om man plockar bort airbagen vilket jag inte gjort.
Mvh
Simon.
Varningsljud
Re: Varningsljud
Kan det vara lyset? Min tyskimporterade 99:a tjuter när jag öppnar dörrarna med lyset på.
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Ta bort "högtalaren" som gör ljudet. Det är enkelt bara ett ljud för att du inte ska glömma nykeln i bilen... Finns på massa bilar.SimonJ wrote:Har nu äntligen köpt mig en miata, det blev en usa import "california version" vad det nu betyder? Detta är iaf årsmodell 90 och när man har i nyckeln samtidigt som någon av dörrarna är öppna startas ett varningsljud. Är det någon som vet hur man får bort detta? Har sökt lite och det enda jag hittar är om man plockar bort airbagen vilket jag inte gjort.
Mvh
Simon.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
Problemet är ju att jag inte hittar högtalaren, pratade precis med en som sa att det var ganska mycket jobb med att få bort det Det känns som det är mer än att bara glömma nyckeln då de tjuter tills man lägger ur handbromsen vid start och när man plockar upp passagerare.Lejban wrote:Ta bort "högtalaren" som gör ljudet. Det är enkelt bara ett ljud för att du inte ska glömma nykeln i bilen... Finns på massa bilar.SimonJ wrote:Har nu äntligen köpt mig en miata, det blev en usa import "california version" vad det nu betyder? Detta är iaf årsmodell 90 och när man har i nyckeln samtidigt som någon av dörrarna är öppna startas ett varningsljud. Är det någon som vet hur man får bort detta? Har sökt lite och det enda jag hittar är om man plockar bort airbagen vilket jag inte gjort.
Mvh
Simon.
Simon Jonson
Göteborg
Göteborg
Tyvärr inte, kan tillägga att jag även har spärren vid kopplingen som gör att den inte startar när kopplingen är uppe.xtimmyx wrote:Kan det vara lyset? Min tyskimporterade 99:a tjuter när jag öppnar dörrarna med lyset på.
Simon Jonson
Göteborg
Göteborg