Hur funkar det att köra utan den?TPR wrote:Jag tog loss styrstången.
Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Han har inte tävlat ännu, men vi får se på SSM!Kraniel wrote:Hur funkar det att köra utan den?TPR wrote:Jag tog loss styrstången.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Funkar inte det?
De sa inget på besiktningen...
De sa inget på besiktningen...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
TPR wrote:Funkar inte det?
De sa inget på besiktningen...
Om morgondagens ombesiktning går som jag vill (och inte som jag befarar) så blir det SSM och efter det kanske jag orkar ta nya tag: lyfta motor eller skruva bort styrstången eller använda ännu mera övervåld.
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Brrrrrrr ... ångestångestångestångestångestångestångestångestångest
Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyes!!!
Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyes!!!
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Vinst i lotteriet! Grattis Daniel.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Exakt. Tack!Torkel k wrote:Vinst i lotteriet!
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
SSM var som alltid årets höjdpunkt och årets bil visade sig vara klasser bättre än fjolårets.
Tyvärr var föraren den samma.
Vänta nu, ska inte bilen vara på det där svarta? Vad gör den i gruset? Och varför ser räcket så nöjt och överlägset ut?
Åååååkej, det där ser ut som fel spårval.
Ah, äntligen någonting upplyftande i all bedrövelse!
Oj vad det gungade.
Ny aerodynamisk form. Tyvärr går det inte att öppna dörren så att den aerodynamiske föraren kommer in. Eller ut.
Allt verkar rakt och fint när man kör i alla fall. Problem? Tja, avgasröret har gått av (tur att jag hade öronproppar när jag körde hem) och växelspaken sitter förskjuten till vänster i bilen. Det sista gör mig lite orolig... Någon som känner till en bra riktbänk i Stockholmsområdet?
Tyvärr var föraren den samma.
Vänta nu, ska inte bilen vara på det där svarta? Vad gör den i gruset? Och varför ser räcket så nöjt och överlägset ut?
Åååååkej, det där ser ut som fel spårval.
Ah, äntligen någonting upplyftande i all bedrövelse!
Oj vad det gungade.
Ny aerodynamisk form. Tyvärr går det inte att öppna dörren så att den aerodynamiske föraren kommer in. Eller ut.
Allt verkar rakt och fint när man kör i alla fall. Problem? Tja, avgasröret har gått av (tur att jag hade öronproppar när jag körde hem) och växelspaken sitter förskjuten till vänster i bilen. Det sista gör mig lite orolig... Någon som känner till en bra riktbänk i Stockholmsområdet?
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Long time no see...
Den är ju ganska skrynklig. Det kan man väl leva med, men kanske inte att dörren inte går att öppna.
Hela vänstra sidan är full av våldsamma stenskott – mycket märkligt!
Sedan krälade jag in under bilen för att försöka utröna om mina problem var större än bara skrynklig plåt.
Jag hittade verkligen ingenting. Inget alls! Allting ser rakt och fint ut - ända tills jag öppnade huven. Meh!
Motorn sitter ju alldeles snett. Härreguuud! Har rambenen tryckts ihop så mycket att motorn inte får plats mellan dem längre?
Underifrån såg det lika illa ut. Oljetråget lutar mot november! Precis som växelspaken, den sitter i nordväst.
Men ingenstans kunde jag se något strukturellt skrynkel. Jag undrade verkligen vad som var problemet. Tills...
Aha! Höger motorfäste ser VÄLDIGT märkligt ut.
Smällen har alltså fått motorn att studsa så att motorfästet lossnat och landat igen – men inte på samma ställe som innan.
Sedan bankade jag skärmplåt tills det gick att öppna förardörren. Det blir så mycket enklare att använda bilen då.
Fälgarna från Knutstorp är förstås rökta, de ser ut som åttor och är bara att kasta. Men så kom jag på att jag har ju ett gäng sjuttontummare i garaget. Går de att använda till någonting? Vad kostar 17-tums R-däck?
På inköpslistan står alltså nya motorfästen, framskärm och dörr. Och förstås ett par sekunder på valfri bana.
Den är ju ganska skrynklig. Det kan man väl leva med, men kanske inte att dörren inte går att öppna.
Hela vänstra sidan är full av våldsamma stenskott – mycket märkligt!
Sedan krälade jag in under bilen för att försöka utröna om mina problem var större än bara skrynklig plåt.
Jag hittade verkligen ingenting. Inget alls! Allting ser rakt och fint ut - ända tills jag öppnade huven. Meh!
Motorn sitter ju alldeles snett. Härreguuud! Har rambenen tryckts ihop så mycket att motorn inte får plats mellan dem längre?
Underifrån såg det lika illa ut. Oljetråget lutar mot november! Precis som växelspaken, den sitter i nordväst.
Men ingenstans kunde jag se något strukturellt skrynkel. Jag undrade verkligen vad som var problemet. Tills...
Aha! Höger motorfäste ser VÄLDIGT märkligt ut.
Smällen har alltså fått motorn att studsa så att motorfästet lossnat och landat igen – men inte på samma ställe som innan.
Sedan bankade jag skärmplåt tills det gick att öppna förardörren. Det blir så mycket enklare att använda bilen då.
Fälgarna från Knutstorp är förstås rökta, de ser ut som åttor och är bara att kasta. Men så kom jag på att jag har ju ett gäng sjuttontummare i garaget. Går de att använda till någonting? Vad kostar 17-tums R-däck?
På inköpslistan står alltså nya motorfästen, framskärm och dörr. Och förstås ett par sekunder på valfri bana.
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Skönt Daniel att det bara verkar vara ett motorfäste:)
Och 2 fälgar är nog rejält smartare att köpa, än att bränna än mer pengar på däck som kommer funka sådär till inte alls.
Om det är 7" fälgar du behöver kan jag prata med Per O, tror han har 2 "tunga" orgmiatafälgar över.
Hoppas vi ses på Falkenberg
Och 2 fälgar är nog rejält smartare att köpa, än att bränna än mer pengar på däck som kommer funka sådär till inte alls.
Om det är 7" fälgar du behöver kan jag prata med Per O, tror han har 2 "tunga" orgmiatafälgar över.
Hoppas vi ses på Falkenberg
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Har väl 4 st plåtfälgar som passar 5:an om det är intressant.
Ska kolla dim. på dessa.
Plåtfälgar kan man rikta kanterna på! En fördel!!! Finns i Vällingby.
Vid intresse PM:a mig.
Ska kolla dim. på dessa.
Plåtfälgar kan man rikta kanterna på! En fördel!!! Finns i Vällingby.
Vid intresse PM:a mig.
Lennart Pettersson
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Jag har fyra 7x15 fälgar som du kan få köpa billigt. I aluminium och allt
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Jag har lite femtontumsfälgar som ligger och skräpar också - på något sätt ska det nog lösa sig. Sedan har ju http://www.miataroadster.com några roliga alternativ om jag plötsligt skulle ärva en förmögenhet.
Just nu ser att-göra-listan (eller att-köpa-listan) ut som följer (utan särskilt strikt prioriteringsordning):
Problem att lösa akut
* Nya motorfästen (I.L. Motorsport eller MX5Parts)
* Plåtskador: nya skärmar, ny dörr, ny ruta. Lack? (Bildelsbasen)
* Lös motorhackandet (ny tändspole?)
* Ny kräm till transpondern - den funkade inte på Knutstorp
* Fälgar, däck ...
* Montera extraktorgrenrör, kanske en till ljuddämpare - något är knas som det är nu iaf
* Lära mig att köra
Förbättringar
* Byta bakskivor
* Byta olja i växellåda och diff
* Termometer vid insuget – vill ju veta vilken temp motorn suger in
* Montera bromskylning med slang från Biltema
* Kalluft till insug / boxa in / luftfilter
* Ta bort krockbalkar framkofångare, bakkofångare, dörrar
* Skär upp bakkofångarens plast (bättre aero)
* Ta bort högtalare
* Ta bort antenn
* Montera short shifter inkl damasker (good-win-racing.com, miataroadster.com) - kan bota mina felväxlingar
* Rensa bort (fuktig) ljudisolering, mattor mm
* Ta bort mittkonsol etc
* Gör ny mittkonsolpanel för H-strömbrytare, fönsterhissar, knappar …
* Skaffa (mycket) hårdare fjädrar
* Lära mig att köra
Kanske också
* Montera stolen (ännu) lägre
* Ta bort elfönsterhissar
* Montera rutor av polykarbonat
* Nya hårdare bärarmsbussningar, diffbussningar (vad ska man ha? Hårdare gummi? PU? Delrin?)
* Sexigare kränghämmarlänkar
* Fasta strålkastare
* Hardtop?
* FM-konvertera styrning till servolös
* Fräschare, något större ratt? MOMO modell 69 eller 78 / 350mm mocka
* Bättre kylaravskärmning?
* Lätta huv, baklucka, dörrar, annan plåt. Rensa! Borra punktsvetsar!
* Delrinbussningar till styrväxeln (miataroadster.net)
* Mappning/chippning (Turbocenter?)
* Lära mig att köra
Galna idéer
* Led kylluft ut genom motorhuven á la Lotus Elise/Ford GT40 (komplettera med jättevinge bak?)
* Snabbfäste till cab
* Sömsvetsa veka punkter
* Framåtgående stag från störtbågen - eller fullbur
* Diverse chassiförstyvningar
* Lättare svänghjul
* Lära mig att köra
Dyrt
* Helt nya racekläder - nästa år krävs ju FIA 8856/2000 och HANS.
* Lära mig att köra
Just nu ser att-göra-listan (eller att-köpa-listan) ut som följer (utan särskilt strikt prioriteringsordning):
Problem att lösa akut
* Nya motorfästen (I.L. Motorsport eller MX5Parts)
* Plåtskador: nya skärmar, ny dörr, ny ruta. Lack? (Bildelsbasen)
* Lös motorhackandet (ny tändspole?)
* Ny kräm till transpondern - den funkade inte på Knutstorp
* Fälgar, däck ...
* Montera extraktorgrenrör, kanske en till ljuddämpare - något är knas som det är nu iaf
* Lära mig att köra
Förbättringar
* Byta bakskivor
* Byta olja i växellåda och diff
* Termometer vid insuget – vill ju veta vilken temp motorn suger in
* Montera bromskylning med slang från Biltema
* Kalluft till insug / boxa in / luftfilter
* Ta bort krockbalkar framkofångare, bakkofångare, dörrar
* Skär upp bakkofångarens plast (bättre aero)
* Ta bort högtalare
* Ta bort antenn
* Montera short shifter inkl damasker (good-win-racing.com, miataroadster.com) - kan bota mina felväxlingar
* Rensa bort (fuktig) ljudisolering, mattor mm
* Ta bort mittkonsol etc
* Gör ny mittkonsolpanel för H-strömbrytare, fönsterhissar, knappar …
* Skaffa (mycket) hårdare fjädrar
* Lära mig att köra
Kanske också
* Montera stolen (ännu) lägre
* Ta bort elfönsterhissar
* Montera rutor av polykarbonat
* Nya hårdare bärarmsbussningar, diffbussningar (vad ska man ha? Hårdare gummi? PU? Delrin?)
* Sexigare kränghämmarlänkar
* Fasta strålkastare
* Hardtop?
* FM-konvertera styrning till servolös
* Fräschare, något större ratt? MOMO modell 69 eller 78 / 350mm mocka
* Bättre kylaravskärmning?
* Lätta huv, baklucka, dörrar, annan plåt. Rensa! Borra punktsvetsar!
* Delrinbussningar till styrväxeln (miataroadster.net)
* Mappning/chippning (Turbocenter?)
* Lära mig att köra
Galna idéer
* Led kylluft ut genom motorhuven á la Lotus Elise/Ford GT40 (komplettera med jättevinge bak?)
* Snabbfäste till cab
* Sömsvetsa veka punkter
* Framåtgående stag från störtbågen - eller fullbur
* Diverse chassiförstyvningar
* Lättare svänghjul
* Lära mig att köra
Dyrt
* Helt nya racekläder - nästa år krävs ju FIA 8856/2000 och HANS.
* Lära mig att köra
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Angående (Plåtskador: nya skärmar, ny dörr, ny ruta. Lack? (Bildelsbasen))
Fram skärm:
Jag har en mindre buklig (men tyvärr röd) framskärm du kan få om det skulle hjälpa.
Dörr:
Min har ungefär samma problem som din fast kanske lite mindre, vi kanske ska hitta någon plåt nisse som fixar det åt oss?
Fram skärm:
Jag har en mindre buklig (men tyvärr röd) framskärm du kan få om det skulle hjälpa.
Dörr:
Min har ungefär samma problem som din fast kanske lite mindre, vi kanske ska hitta någon plåt nisse som fixar det åt oss?
Daniel Jonsson
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Jag tror att min dörr är bortom plåtnissehjälp ... Skärmen kanske kan räddas, den är ju bara en enkel plåt som kan bankas till, men en ny är ju inte heller så dyr: http://www.bildelsbasen.se/?link=item&r ... d=18100479
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Petar in detta igen, Daniel kanske missade att läsa det:
Dunderkul att du på G, jag har fälgar om du vill köpa, även ett shortshiftkit... Diffbussningar i aluminium kan vi nog ordna fram med, vill du göra bilen riktigt obekväm så tror jag nog vi kan ordna fram motorfästen i hockeypuck med
Sen kommer jag gärna med tips om hur man kan lätta, du är välkommen på studiebesök i min verkstad anytime (kungholmen).
Kör hårt!
Dunderkul att du på G, jag har fälgar om du vill köpa, även ett shortshiftkit... Diffbussningar i aluminium kan vi nog ordna fram med, vill du göra bilen riktigt obekväm så tror jag nog vi kan ordna fram motorfästen i hockeypuck med
Sen kommer jag gärna med tips om hur man kan lätta, du är välkommen på studiebesök i min verkstad anytime (kungholmen).
Kör hårt!
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Från auto motor & sport #2 2013, ute i butik i dag:
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Oj oj, börjar dra ihop sig till Kinnekulle ... den första maj såg det fortfarande ut så här i garaget:
Den sjätte maj stod Svarta Hålet på vågarna hos Skanstulls Däck, nyskodd och hel.
Dagen därpå passerade jag myndigheternas kontroll och den åttonde gick jag förarkurs på Kinnekulle – en välkommen förberedelse så att jag åtminstone ska ha någon aning om hur banan går.
Notering 1: I vintras kastade jag bort styrservot, mest för att alla slangar och skit var i vägen i motorrummet. Jag nöjde mig inte med en vanlig FM-konvertering, utan jag tog också bort varenda liten hydraultätning som kan skapa friktion. Resultatet är intressant. Jag vill inte säga att det nödvändigtvis är bättre, jag gillar Miataservokänslan, men inte heller sämre. Parkeringsmanövrer är tyngre, så klart, men i fart löper nog styrningen faktiskt ännu lättare. Vad som inte är lättare är att hålla emot spårningstendenser och rattens vilja att gå tillbaka till nolläget, med nuvarande caster är det ganska tungt att hålla kvar rattutslaget i kurvor. Känsla? Ptja, jag tyckte nog att den var väl så bra innan. Men nu slipper jag slabbande med servoolja och sparar några kilon.
Notering 2: Jag har ingen aning om hur mycket 95 dB är, så jag dunkade på en extra ljuddämpare under bilen. Nu låter den som en kväst groda. Rrrrribbitt!
Den sjätte maj stod Svarta Hålet på vågarna hos Skanstulls Däck, nyskodd och hel.
Dagen därpå passerade jag myndigheternas kontroll och den åttonde gick jag förarkurs på Kinnekulle – en välkommen förberedelse så att jag åtminstone ska ha någon aning om hur banan går.
Notering 1: I vintras kastade jag bort styrservot, mest för att alla slangar och skit var i vägen i motorrummet. Jag nöjde mig inte med en vanlig FM-konvertering, utan jag tog också bort varenda liten hydraultätning som kan skapa friktion. Resultatet är intressant. Jag vill inte säga att det nödvändigtvis är bättre, jag gillar Miataservokänslan, men inte heller sämre. Parkeringsmanövrer är tyngre, så klart, men i fart löper nog styrningen faktiskt ännu lättare. Vad som inte är lättare är att hålla emot spårningstendenser och rattens vilja att gå tillbaka till nolläget, med nuvarande caster är det ganska tungt att hålla kvar rattutslaget i kurvor. Känsla? Ptja, jag tyckte nog att den var väl så bra innan. Men nu slipper jag slabbande med servoolja och sparar några kilon.
Notering 2: Jag har ingen aning om hur mycket 95 dB är, så jag dunkade på en extra ljuddämpare under bilen. Nu låter den som en kväst groda. Rrrrribbitt!
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Gott jobbat, Daniel!
Bilen är ju snyggare än någonsin.
Låt den nu vara rak ett tag.
Bilen är ju snyggare än någonsin.
Låt den nu vara rak ett tag.
- Kraniel
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 122
- Joined: Tue 10 Aug 2010, 14:23
- Location: Värmdö, Stockholm
- Contact:
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Det sket sig med Kinnekulle, av en rad olika orsaker. Alla jobbrelaterade. Nu siktar jag på SSM.
***
Ända sedan jag köpte bilen i fjol har jag haft problem med en hackande motor. Nu är de flesta tänkbara problemkällor bytta och problemen kvarstår (jag stannade i rusningstrafiken på Essingeleden i måndags – jobbigt!) så jag tittade till min ECU.
Ska ROM-chipet verkligen sitta i ZIF-sockel i de här? Eller är det eftermonterat? Hur som helst antar jag att det glappar här någonstans, efter att jag hade haft loss allting och satt ihop allting igen gick bilen hur fint som helst i ett par dagar innan den började hosta igen.
Jag får väl plocka isär och se om allt sitter som det ska. Och kanske skaffa ett nytt chip som jag vet vad det är för något.
***
Den här veckan har inte varit min trafikvecka, helt enkelt. Efter köstoppet i måndags blev jag påkörd bakifrån i bruks-Alfan, i samma tråkiga köer. Och på onsdagen blev jag attack-krockad av en Passat.
***
Ända sedan jag köpte bilen i fjol har jag haft problem med en hackande motor. Nu är de flesta tänkbara problemkällor bytta och problemen kvarstår (jag stannade i rusningstrafiken på Essingeleden i måndags – jobbigt!) så jag tittade till min ECU.
Ska ROM-chipet verkligen sitta i ZIF-sockel i de här? Eller är det eftermonterat? Hur som helst antar jag att det glappar här någonstans, efter att jag hade haft loss allting och satt ihop allting igen gick bilen hur fint som helst i ett par dagar innan den började hosta igen.
Jag får väl plocka isär och se om allt sitter som det ska. Och kanske skaffa ett nytt chip som jag vet vad det är för något.
***
Den här veckan har inte varit min trafikvecka, helt enkelt. Efter köstoppet i måndags blev jag påkörd bakifrån i bruks-Alfan, i samma tråkiga köer. Och på onsdagen blev jag attack-krockad av en Passat.
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Oh, tom en zero-force sockel
Ta med ECUn till Turbocenter så får du se vad Claus säger (han kan nog även ha en del skamliga förslag ).
Ta med ECUn till Turbocenter så får du se vad Claus säger (han kan nog även ha en del skamliga förslag ).
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
+1 på den!Niklas Falk wrote:Oh, tom en zero-force sockel
Ta med ECUn till Turbocenter så får du se vad Claus säger (han kan nog även ha en del skamliga förslag ).
Claus gör bilen dubbelt så rolig för några tusenlappar
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
Re: Daniel Östlund - MX-5 1,8 NA 1994
Exakt huuuur många tusingar??Lejban wrote:+1 på den!Niklas Falk wrote:Oh, tom en zero-force sockel
Ta med ECUn till Turbocenter så får du se vad Claus säger (han kan nog även ha en del skamliga förslag ).
Claus gör bilen dubbelt så rolig för några tusenlappar
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT