Hjælp mig med at komme igang med at køre MX-5 CUP !!!
Hjælp mig med at komme igang med at køre MX-5 CUP !!!
Kære svenske Miata freaks...
Jeg har siden 2003 kørt track day i min MX-5 (et par gange sammen med den svenske miata klub) og har stor interesse for MX-5'ere og har den danske MX-5 nerd site www.five-speed.dk
Har en periode kørt mere track day i min daglige Mini Cooper S, bl.a. 3 x Scuderia Hanseat, end MX-5'eren. Men nu har jeg besluttet mig for at bygge en ekstra MX-5 som jeg kun vil bruge til at køre track day med og også gerne køre rigtig løb (tävling).
Jeg har derfor kigget en del på jeres hjemmeside og kunne godt tænke mig at køre med i de svenske løb (alle danske løb foregår alligevel altid i sverige).
Jeg har også brug en del tid på at samle inspiration ved at kigge hos Keith Tanner's Newfoundland Targa Miata http://www.targamiata.com/
Hvilke muligheder findes der for at køre race med en Miata i Sverige ?
Hvis jeg skal bygge en racer Miata som kan køre i MX5-Cup, hos MX-5 Race club og andet, hvordan skal den så være ombygget?
Jeg kan se at Miata spec bilerne kører med fuldt bur, mens flere af jer kører med halvt bur. Hvad er påkrævet ? Jeg havde tænkt mig at montere fuldt bur!
Hvad tilades der af ændringer på motoren. Kan jeg montere anden ECU, turbo, cams etc.. ?? Hvad er mindstekravene til en godkendt racerbil, og hvad må jeg IKKE ændre på? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at bygge en bil i samme stil som Keith Tanner..!
Jeg tager til Sverige 14. juni for at køre tur sammen med den svenske Miata club. Hvis nogen af jer herinde fra siden kommer til samme møde, så hiv lige fat i mig.. (1991 LE BRG med grå OZ Racing 15" fælge)
Jeg har siden 2003 kørt track day i min MX-5 (et par gange sammen med den svenske miata klub) og har stor interesse for MX-5'ere og har den danske MX-5 nerd site www.five-speed.dk
Har en periode kørt mere track day i min daglige Mini Cooper S, bl.a. 3 x Scuderia Hanseat, end MX-5'eren. Men nu har jeg besluttet mig for at bygge en ekstra MX-5 som jeg kun vil bruge til at køre track day med og også gerne køre rigtig løb (tävling).
Jeg har derfor kigget en del på jeres hjemmeside og kunne godt tænke mig at køre med i de svenske løb (alle danske løb foregår alligevel altid i sverige).
Jeg har også brug en del tid på at samle inspiration ved at kigge hos Keith Tanner's Newfoundland Targa Miata http://www.targamiata.com/
Hvilke muligheder findes der for at køre race med en Miata i Sverige ?
Hvis jeg skal bygge en racer Miata som kan køre i MX5-Cup, hos MX-5 Race club og andet, hvordan skal den så være ombygget?
Jeg kan se at Miata spec bilerne kører med fuldt bur, mens flere af jer kører med halvt bur. Hvad er påkrævet ? Jeg havde tænkt mig at montere fuldt bur!
Hvad tilades der af ændringer på motoren. Kan jeg montere anden ECU, turbo, cams etc.. ?? Hvad er mindstekravene til en godkendt racerbil, og hvad må jeg IKKE ændre på? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at bygge en bil i samme stil som Keith Tanner..!
Jeg tager til Sverige 14. juni for at køre tur sammen med den svenske Miata club. Hvis nogen af jer herinde fra siden kommer til samme møde, så hiv lige fat i mig.. (1991 LE BRG med grå OZ Racing 15" fælge)
Christian Lunding / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 Project Race Car!
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 Project Race Car!
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Hej Christian.
Det bästa är om du tar kontakt med Jan Nordgren som är ansvarig för Sportvagnsmästerskapet.
Jag vet flera danskar som kör under Clubman och även Modsport tror jag. Dom har ju löst det på något sätt.
Jan vet med 100% säkerhet vad du behöver göra för att få deltaga.
Du når honom på info@spvm.se
Gällande bilen så så måste ju den matcha gällande reglemente. Ska du köra i MX-5 Cup så är ingen trimning tillåten. 7.0 KG per hästkraft.
Läs reglementet för Roadsport C under www.spvm.se
Mvh,
Per
Det bästa är om du tar kontakt med Jan Nordgren som är ansvarig för Sportvagnsmästerskapet.
Jag vet flera danskar som kör under Clubman och även Modsport tror jag. Dom har ju löst det på något sätt.
Jan vet med 100% säkerhet vad du behöver göra för att få deltaga.
Du når honom på info@spvm.se
Gällande bilen så så måste ju den matcha gällande reglemente. Ska du köra i MX-5 Cup så är ingen trimning tillåten. 7.0 KG per hästkraft.
Läs reglementet för Roadsport C under www.spvm.se
Mvh,
Per
Last edited by Per Hammarsjö on Fri 06 Jun 2008, 23:18, edited 2 times in total.
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Hjælp mig med at komme igang med at køre MX-5 CUP !!!
Fan va coolt med en Martini stripad bil...Lunding wrote:Jeg har også brug en del tid på at samle inspiration ved at kigge hos Keith Tanner's Newfoundland Targa Miata http://www.targamiata.com/
Min skulle istället passa bra med Norrlands Guld...
Per Hammarsjö wrote: Gällande bilen så så måste ju den matcha gällande reglemente. Ska du köra i MX-5 Cup så är ingen trimning tillåten. 7 KG per hästkraft.
OK.. betyder det så at man i princippet godt må lægge en 2001 drivline i et 1991 chassis. Sålænge at man ikke ændrer på ydelsen af grundkomponenterne?
Christian Lunding / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 Project Race Car!
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 Project Race Car!
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Är inte helt säker på att det är ok med motor från en annan modell alltså motor från NB i NAbil. NA:s 1,8 (131hkr) i tidig na är ok, håller just på och konverterar... men den andra varianten är oviss, men det dyker säkert snart upp nån som vet säkert. (när dom nationaldagsfestat klart )
De e mycke nu...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Schhh!!Det e 7kg men säg inget, d e därför Per åker med så tung bil...Magnus Pettson wrote:7,5 kilo/hkr Är det så? trodde det va 7 Kan väl försöka läsa regelboken själv men har den inte i närheten, på nätet finns väl men det är ju så jä...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
Fredrik Henriksson wrote:Schhh!!Det e 7kg men säg inget, d e därför Per åker med så tung bil...Magnus Pettson wrote:7,5 kilo/hkr Är det så? trodde det va 7 Kan väl försöka läsa regelboken själv men har den inte i närheten, på nätet finns väl men det är ju så jä...
Underbar kommentar. Skrattade gott och länge.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Mats Lundin wrote:Fredrik Henriksson wrote:Schhh!!Det e 7kg men säg inget, d e därför Per åker med så tung bil...Magnus Pettson wrote:7,5 kilo/hkr Är det så? trodde det va 7 Kan väl försöka läsa regelboken själv men har den inte i närheten, på nätet finns väl men det är ju så jä...
Underbar kommentar. Skrattade gott och länge.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Hej Bo... Tak for tilbudet. Ringer til sidst på ugen, da jeg er bortrejst de næste par dage!Bo Artved wrote:Christian. du kan vel slå et signal på 20 86 22 28 så kan jeg forklare lidt om hvad det er som gælder for miata serien i sverige.
mvh
Bo
Christian Lunding / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 Project Race Car!
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 Project Race Car!