Inser nu hur lite jag kan.
Började med att skruva ner trycket på bränslet (BTRen sitter kvar).
Medan motorn värmde upp kollade jag mest vad som hände och skrev ner lite värden...
Såg att den separata displayen och Megatune visade ungefär samma AFR (men displayen är lugnare).
När motorn värmts upp verkade det dock som att Megatune konsekvent visade ett helt steg mindre än det separate instrumentet - åtminstone tills jag ändrade varvtalsgränsen för EGO control från 1500 till 900 rpm (för att testa).
Är det så att Megatune inte ens visar LC-1ans värden när EGO control är av? Vad visar den annars för värden?
Vad är det egentligen jag ska ändra på? Direkt i Fuel VE table1? Testade att ändra i de två celler som var aktiva (26 kPa, 800 respektive 1200 rpm). Gjorde inte mycket skillnad... (utgångsvärden var 33 och 37 % (av vad?); jag ändrade till värden mellan 30-37 och slutade på 32/32, men då efter lite andra hyss...).
Testade under tiden att aktivera AFR target tables och ändrade bara i den enda cell som var aktiv. Av någon anledning var alla defaultvärden 11.7; jag ändrad i hela steg upp till 15,7 utan att för den skull nå högre än 14,3 i AFR (fortfarande vid tomgång alltså). Det bör å andra sidan räcka för att komma genom SBP...
Vid 2500 rpm verkar det lättare att hamna rätt; där rörde jag inget.
Men... vid gas från tomgång upp mot 6000 går AFR snabbt mot 20!? Håller jag steady state vid ca 5500 rpm så sjunker AFR till 16-17, men det känns ju löjligt magert?
Som jag skrev ovan så är jag kanske på helt fel inställningar...
Nu åker växellådan ut, så det blir inget mer trixande förrän jag bytt. Under tiden får ni gärna berätta hur jag egentligen ska göra.

Letade efter en del av de inställningar Ronny nämnde men hittade dem inte under settings (i Megatune). Jag ska köpa fullversionen av TunerStudio ikväll eller imorgon.