vad för fel på bilen?
Hmm...Torkel k wrote:Trist! Vad är din ursäkt / motivering / anledning / krypande bön om förlåtelse för att du inte kommer till Falkenberg och gör upp med oss andra?
Det är inget fel på bilen. Just nu har den inga strålkastare, men det får den snart igen.Jimmy wrote:Synd att du inte kommer.![]()
vad för fel på bilen?
Borra hål i bågenDennis Kullman wrote:På kartongerna står det "for various tractors"...![]()
Nu ska jag hitta på någon superlätt infästning till dem.
Nu är det ju ingen amerikansk pickup för nattlig tjuvjakt jag har...Niklas Falk wrote:Borra hål i bågenDennis Kullman wrote:På kartongerna står det "for various tractors"...![]()
Nu ska jag hitta på någon superlätt infästning till dem.
Ja av sig själv får man dom bästa Julklapparna!Dennis Kullman wrote:Nu har jag köpt julklapp(ar) till mig själv.![]()
Det blev en ny ECU (MS PnP) och en LC-1 bredbandslambda.
Nu ska svängdörrsAFMen bort; kanske slipper jag den extra bränsletrycksregulatorn också...
Än så länge händer det annars inget i garaget; det blir först framåt våren.
Jag hoppas det (jag har ju redan strafftillägget på 5 %).Conny Lundell wrote: Med rätt tändmapp och AFR så kommer du hitta extra power.![]()
God Jul Dennis!
Inga blinkkoder på lysdioden alls?Dennis Kullman wrote:Min LC-1 bredbandslambda verkar stendöd.![]()
Den värmer upp sensorn, men det verkar också vara allt (inga felkoder; ingen kommunikation med PC).
FirmwareDennis Kullman wrote:Min LC-1 bredbandslambda verkar stendöd.![]()
Den värmer upp sensorn, men det verkar också vara allt (inga felkoder; ingen kommunikation med PC).
Får försöka få bilen att gå hyfsat inför KM1 utan hjälp från LC-1an...
Jag har hyfsad tomgång nu, men skum gång upp till ca 3000 rpm; sen skjuter det på rejält.
Tack!TPR wrote:Verkar som bilen funkade hyfsat idag...
1.10.7 med en 1.6a!
Grattis Dennis!
Visst är det motiverande.Fredrik Henriksson wrote:Kul Dennis! Hade slagits om medaljerna med den tiden på SSM förra året.Nu vore det nästan synd och skam om du inte kör Cupen. Att stå på läktaren när man lagt flera år på att få bilen konkurenskraftig kommer du nog att ångra när säsongen drar igång...
Här, buss på!... http://www.spvm.se/index.php?page=serieanmalan2011
Dennis Kullman wrote: men jag kommer att köra SSM och kanske Falkenberg, så det får väl bli en serieanmälan när lönen kommit.
Dennis Kullman wrote:Bredbandslambda inkopplad och tycks fungera.![]()
Motorn går magert på grundmappen (det har den ju alltid gjort även innan MS). När jag provar att skruva upp bränsletrycket faller AFR , men först när regulatorn är i botten når jag 14,7 - iofs på tomgång...
Nu ska jag bara lära mig att tuna - utan tryckregulatorn...![]()
![]()
Första målet: SBP 28 juni
Andra målet: SSM...
Jag skulle vilja ändra det till att du inte SKA leka med bränsletrycket, det ska vara så konstant som möjligt (iaf över tid, att det reproducerbart sjunker vid höga varv kan ju hanteras).Conny Lundell wrote:Med en mappbar motorstyrning så behöver du inte leka med trycket på soppan.