Skyltbelysning...
Inga varningslampor ska lysa, förutom indikatorerna för blinkers och helljus, och instrumentbelysningen ska slås på med ljuset.
Backljus förmodligen (har aldrig fått nedslag på det eftersom det aldrig fallerat, än).
Dimljus som lyser ska vara riktade rätt och får inte lysa med halvljuset.
Glapp och rost behöver du nog inte alla varianter på, inte läckage heller.
Avgasvärden och bromsar.
Inga anliggande bromsar och mer än en mm belägg (och skivor som inte är alltför rostiga eller spruckna).
Niklas Falk wrote:Skyltbelysning...
Inga varningslampor ska lysa, förutom indikatorerna för blinkers och helljus, och instrumentbelysningen ska slås på med ljuset.
Backljus förmodligen (har aldrig fått nedslag på det eftersom det aldrig fallerat, än).
Dimljus som lyser ska vara riktade rätt och får inte lysa med halvljuset.
Glapp och rost behöver du nog inte alla varianter på, inte läckage heller.
Avgasvärden och bromsar.
Inga anliggande bromsar och mer än en mm belägg (och skivor som inte är alltför rostiga eller spruckna).
Victor wrote:Backljus behövs inte, åtminstone inte på icke-helbilsgodkända bilar.
Men eftersom man inte blir populär på att skrämma slag på sina polare i depån, där det är lite lagom trångt och ibland bråttom, så kanske man kan leva med de extra grammen. Se det som ett offer för att hålla teamets PR-status upp.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.