S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C [SÅLD]
S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C [SÅLD]
Jag kommer inte ha möjlighet att köra Cupen eller SPVM under 2011. Jag hoppas däremot kunna fortsätta köra klubbträffar och träningar. Till den aktiviteten skulle jag kunna klara mig med en inte fullt så hard-core bil. Det känns nästan som slöseri att "bara" köra klubbträffar med den här bilen. Den borde få fortsätta tävla! Därför kan jag tänka mig att släppa en av Cupens bästa bilar.
Den förädlades av den föregående ägaren och för mig var det bara att hoppa i och försöka få till bra tider. Det gick över förväntan, trots att jag är helt ny på att köra räserbil. Det säger mycket om bilens snälla och förutsägbara karaktär. Ett programmerbart insprutningssystem borde ge de extra hästar som krävs för att på allvar konkurrera om de allra finaste placeringarna.
Motor /Drivlina
- Original 133 hk
- Kalluft insug
- Osbeck-byggt 2.5" avgas
- Racing-kyl
- Coolant re-route
- Alu-svänghjul / ACT kopplling steg 1
- Styrservo borttaget
Chassit
- Tein Flex ombyggda av SDV för racing
- JR krängare fram ( grövre )
- Alla bussningar bytta med offset bussningar för mera camber ( Powerflex)
- FM rails ( styvar upp chassi )
- CC båge ( finns uppslag för komplettering till helbur för runt ~ 6000, bör göras )
- HR spacers
- Carbothech XP10/XP8 belägg med obetydligt använda Mazda-skivor
Övrigt
- Lättad ner till ~ 930 kg ( skall väga 980 som klass gräns för Roadsport C )
- Stolfästen moddade så längre förare sitter bra
- HT med plastrutor
- Vagnbok 2008, 2009 och 2010
- Racing dörrar
- Extra uppsättning dörrar ( snygga ), skärm + mängder av delar medföljer
- Fasta lampor/90 mm Hella ( prototyper ) + original medföljer
- 1 set OZ Racing fälgar med fina Kuhmo + 1 set reserv/regn däcks set Toyo R888 på gatfälgar
- Laptimer
- Transponder
Föregående ägares byggtråd på rejsa:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4 ... sc&start=0
85 tkr är summan jag tänkt mig. Kontakta mig om du är intresserad.
0736-729140
jonas.bernhardt@hotmail.com
Den förädlades av den föregående ägaren och för mig var det bara att hoppa i och försöka få till bra tider. Det gick över förväntan, trots att jag är helt ny på att köra räserbil. Det säger mycket om bilens snälla och förutsägbara karaktär. Ett programmerbart insprutningssystem borde ge de extra hästar som krävs för att på allvar konkurrera om de allra finaste placeringarna.
Motor /Drivlina
- Original 133 hk
- Kalluft insug
- Osbeck-byggt 2.5" avgas
- Racing-kyl
- Coolant re-route
- Alu-svänghjul / ACT kopplling steg 1
- Styrservo borttaget
Chassit
- Tein Flex ombyggda av SDV för racing
- JR krängare fram ( grövre )
- Alla bussningar bytta med offset bussningar för mera camber ( Powerflex)
- FM rails ( styvar upp chassi )
- CC båge ( finns uppslag för komplettering till helbur för runt ~ 6000, bör göras )
- HR spacers
- Carbothech XP10/XP8 belägg med obetydligt använda Mazda-skivor
Övrigt
- Lättad ner till ~ 930 kg ( skall väga 980 som klass gräns för Roadsport C )
- Stolfästen moddade så längre förare sitter bra
- HT med plastrutor
- Vagnbok 2008, 2009 och 2010
- Racing dörrar
- Extra uppsättning dörrar ( snygga ), skärm + mängder av delar medföljer
- Fasta lampor/90 mm Hella ( prototyper ) + original medföljer
- 1 set OZ Racing fälgar med fina Kuhmo + 1 set reserv/regn däcks set Toyo R888 på gatfälgar
- Laptimer
- Transponder
Föregående ägares byggtråd på rejsa:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4 ... sc&start=0
85 tkr är summan jag tänkt mig. Kontakta mig om du är intresserad.
0736-729140
jonas.bernhardt@hotmail.com
Last edited by Bernie on Sun 30 Jan 2011, 12:29, edited 1 time in total.
Jonas Bernhardt
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C
Asch, Jonas! Så tråkigt att du inte kör 2011! Hoppas du kommer och besöker oss i depån då och då i alla fall?
Lycka till med försäljningen.
Lycka till med försäljningen.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C
Tack, Torkel. Ja, visst kommer jag förbi nån gång. Det här goa gänget släpper man inte i första taget! (Obligatoriska bananer)
Jonas Bernhardt
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C
Du har troligtvis sett hans annons och han din, men för att vara säker...
viewtopic.php?f=9&t=1811
viewtopic.php?f=9&t=1811
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C
Ryktas om spännade köpare av denna dräpare
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C
Vågar jag gissa på Anders Roos?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C
Bernie wrote:Inga kommentarer.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C [SÅLD]
Ah men va f-n - jag gillar inte det här.....är det nån ny fantom som man måste se upp för till '11 alltså - och dessutom i en bil som är bra... Attan också, det är ju nog illa när man VET vilka man möter under säsongen men ännu j-ligare när man inte vet.
Trist att du inte åker fast kul att att bilen får fortsätta kriga!
Trist att du inte åker fast kul att att bilen får fortsätta kriga!
Varvtider 2010: Falkenberg: 53.5 | Kinnekulle: 1.02.3 | Knutstorp: 1.10.7 | Mantorp: 1.35.1| Gotland: 1.36.3
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C [SÅLD]
Håhå! Rätt åt dig, äckelsnabba porsche-stekare!
Trist att inte vara med, men kommer ändå bli grymt kul att följa säsongen från sidan. Heja, heja!
Trist att inte vara med, men kommer ändå bli grymt kul att följa säsongen från sidan. Heja, heja!
Jonas Bernhardt
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C [SÅLD]
Å vad blir det nu då Husbuss kanske
tyvärr har jag ingen att sälja längre...
Förutom 3 st riktiga objekt.....billiga; paketpris kanske
tyvärr har jag ingen att sälja längre...
Förutom 3 st riktiga objekt.....billiga; paketpris kanske
De e mycke nu...
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C [SÅLD]
Jamen, självklart! Husbuss som banåka-verktyg. Att jag inte tänkt på det?!
Bara att tvinga fram lite cambervinklar och ordna ett set 315/80R22.5 r-däck. Enkelt och smidigt!
Husbuss är så grymt! Men det får vänta än ett tag. Även om en 3-objekts-paket-deal låter lockande...
Men du kommer väl köra 2011, trots att du sålt allas vår hospitality-buss? Eller tack vare, kanske?
Jag sneglar endel i Niklas tipstråd, måste jag erkänna... Får se vad som händer (om nåt öht händer).
Bara att tvinga fram lite cambervinklar och ordna ett set 315/80R22.5 r-däck. Enkelt och smidigt!
Husbuss är så grymt! Men det får vänta än ett tag. Även om en 3-objekts-paket-deal låter lockande...
Men du kommer väl köra 2011, trots att du sålt allas vår hospitality-buss? Eller tack vare, kanske?
Jag sneglar endel i Niklas tipstråd, måste jag erkänna... Får se vad som händer (om nåt öht händer).
Jonas Bernhardt
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C [SÅLD]
Jo blir det Cupen så är det "tack vare" men fortfarande lite ovisst
De e mycke nu...
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C
Får väl erkänna mig skyldig till "Bernie" bilen !Bernie wrote:Inga kommentarer.
Den ska bli kul att köra " tror jag haha" ( alldrig kört en miata).
Lär bli jobbigt i detta gäng men ska bli kul.
Den kommer fortsätta gå som roadsport c bil.
Mvh Anders Roos
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C [SÅLD]
Va kul!! Välkommen till en av de tätaste klasserna och grattis till bilköpet! Jag har kört med liknade chassi (schimsade Tein Flex) i flera år och varit mkt nöjd. Det blir än tightare i år!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C [SÅLD]
Tackar ! alla man frågat nåt har varit väldigt bemötande o svarat bra .så det är ju en bra start.Fredrik Henriksson wrote:Va kul!! Välkommen till en av de tätaste klasserna och grattis till bilköpet! Jag har kört med liknade chassi (schimsade Tein Flex) i flera år och varit mkt nöjd. Det blir än tightare i år!
speciellt mannen som byggt bilen,om alla lämnade den infon med sin bil vore ju livet enklare.
likväl som mannen som sålt bilen , rak o bra kis från ....ja nån provins haha, ( Humor )
T.o.m lite gubbs i USA , som vänligt svarar o ger info! måste vara nåt slags mazda posvirus.
Men jag har inte ambitionen att komma sist i alla fall, det är dessutom en riktigt farlig gubbe till
som inte presenterats sig än, på väg till startlinjen.
Han brukar lyckas med det mesta ,jag känner honom väl ,han blir jobbig,äter godis som faan också.
Spännande fortsättning följer !
AR
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: S: Mazda MX-5 1.8 1996 Roadsport C [SÅLD]
jo, vi är väl lite kända för vår öppenhet, vilket är kul. Nu har du ju köpt en färdig och konkurenskraftig bil men för den som vill ha info om hur våra bilar ser ut så finns det rätt så bra biltrådar i sann "ge och ta anda" att läsa. Min biltråd har blivit så stor och ogreppbar men Henrik Pihls biltråd på Rejsa och Jimmys V samt Robert S tråd på detta forumet ger en rätt bra bild hur man enkelt bygger en bil som kan fajtas i toppen...Anders R wrote:Tackar ! alla man frågat nåt har varit väldigt bemötande o svarat bra .så det är ju en bra start.Fredrik Henriksson wrote:Va kul!! Välkommen till en av de tätaste klasserna och grattis till bilköpet! Jag har kört med liknade chassi (schimsade Tein Flex) i flera år och varit mkt nöjd. Det blir än tightare i år!
speciellt mannen som byggt bilen,om alla lämnade den infon med sin bil vore ju livet enklare.
likväl som mannen som sålt bilen , rak o bra kis från ....ja nån provins haha, ( Humor )
T.o.m lite gubbs i USA , som vänligt svarar o ger info! måste vara nåt slags mazda posvirus.
Men jag har inte ambitionen att komma sist i alla fall, det är dessutom en riktigt farlig gubbe till
som inte presenterats sig än, på väg till startlinjen.
Han brukar lyckas med det mesta ,jag känner honom väl ,han blir jobbig,äter godis som faan också.
Spännande fortsättning följer !
AR
Vet flera erfarna som kommer köra i år. Det blir ett härligt spann med allt från nybörjare till gamla rävar!
/F
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5