Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Öppen vevhusventelation är tillåten om det finns oljeavskiljare / Catchtank med tillräckligt stor volym (finns angett i SBF:s grekiska dokument) Tror det är 2 liter för motorer under 2000cc och 3 liter för större.
Men. nu är det så av vi är miljövänner och vill ha ett återcirkulerade system.. eller.. nja.. snarare att motorn mår alltid bra av en väl fungerande vevhusventelation. Så Jimmys bil ska moddas så att vevhusventelationen fungerar som vanligt.
Men. nu är det så av vi är miljövänner och vill ha ett återcirkulerade system.. eller.. nja.. snarare att motorn mår alltid bra av en väl fungerande vevhusventelation. Så Jimmys bil ska moddas så att vevhusventelationen fungerar som vanligt.
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Nu börjar bitarna falla på platsTorkel k wrote:
Njaa, alltså… det där med att ersätta slangen med ett filter skulle ha någon effektförbättring var bara ett dåligt skämt. Kepsen däremot, den gör skillnad!
Kort svar: Nej.
Långt svar:
Anledningen till de stoppade min bil vid inspektion är att det krävs ett slutet luftningssystem, dvs: Om jag skulle skjuta en kolv skulle det plötsliga övertrycket i vevhuset bara skjuta runt olja i mina slangar och insug, inte rakt ut på banan.
I original utförande så är slangen till ventilkåpans avgassida inlopp till vevhuset där luft kommer in. PCVn på andra sidan är utlopp där gaser kommer ut. Till inloppet ska man koppla uppmätt luft, dvs luft från insuget efter luftmängdmätaren.
Om du pluggar igen din PCV (jag gjorde det för att min helt enkelt var trasig) kommer det övertryck som alltid finns i vevhuset (inget system är perfekt och lite tryck kommer alltid förbi ringarna) att göra inloppet till ett utlopp. Då brukar man sätta dit ett filter och lufta fritt i moder natur – egentligen inte snällt och framförallt inte godkänt. Något annat bra ställe finns det inte att koppla utloppet till, eftersom där inte finns någon ventil, som det gör i PCVn.
olja på banan = dåligt
Och som Myran säger så är vi ju alla riktiga miljövänner som inte vill smutsa ner i naturen.
Blir tillbakakoppling till original-ventilation så snart som möjligt.
hoppas på mycket bilder i din tråd snart då!Torkel k wrote:Jag har beställt siliconslang jag med!
Jimmy Visshed
#97
#97
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
VVVVVVAAAAAAAAA är det jag läser!!!!!
Har du orginalkrängare kvar fram?
Jösses! OM det är så vågar jag inte tänka på vad som händer med din fart när du byter den
Har du orginalkrängare kvar fram?
Jösses! OM det är så vågar jag inte tänka på vad som händer med din fart när du byter den
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Jaaa, nån måtta får det ju vara på modifieringarna!!!
saxar lite från din tråd
saxar lite från din tråd
gokarting.nu wrote:Mazda vet hur man bygger bilar.
Jimmy Visshed
#97
#97
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Det är oroväckande tyst i denna tråd?!
Är det lugnet före stormen?
Kommer vi se en svart Miata med eftermarknadssprut, blueprintat motor, full stcc bur, 1011kg vikt och 225 or på Knutan?
Eller kommer du köra ifrån oss alla med baslåda i bilen?!
Vad har hänt för skoj inför SSM?
Är det lugnet före stormen?
Kommer vi se en svart Miata med eftermarknadssprut, blueprintat motor, full stcc bur, 1011kg vikt och 225 or på Knutan?
Eller kommer du köra ifrån oss alla med baslåda i bilen?!
Vad har hänt för skoj inför SSM?
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Precis...alldeles för tyst här och i Pettsons tråd:)
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Oj, ja här har det vart dött alldeles för lång tid, tack för att ni väckte mig.
Bilen har det inte hänt så mycket med tyvärr, jag har mest försökt arbeta på att lära mig köra och framförallt våga köra om. När man ser era filmer ser det ju så roligt ut!!!
Hur vet man när man kan och inte kan dyka?
Var kan man dyka och vad gör man för att andra inte ska göra det?
Köra om är lättare sagt än gjort.
Har tränat med Pettson och alla andra som råkar vara i närheten under onsdagsträningarna på Gelleråsen, men det är ju inte riktigt samma sak på träning som tävling. Kört mycket online-racing också. På SSM ska första riktiga omkörningen för min del i mx5-cup ske, det är målet iaf.
Under jakten på bilar att köra om har även varvtiderna sjukigt rejält och bilen känns hyfsad efter lite ändringar. Väldigt bakhal dock, dämparna fram står på hårdaste och bak står de på det mjukaste läget, och ändå vill det mest sladda. Efter att ha vinklat upp bakvingen till en attackvinkel som känns alldeles för extrem hittade jag tillslut lite stabilitet i bilen och sänkte personbästa med 0,4 sekunder. Nu har det ju hänt lite med bilen också, kan börja med att visa lite av det som var fixat innan Kinnekulle som jag glömt lägga upp:
*Kamerafästet, detta är inte alls min förtjänst utan det var Pettson som byggde det. sjukt stadigt och jag fick beröm för det av besiktningsmännen i Kinnekulle. Det bästa kamerafästet de sett tydligen. En till bild på splittern underifrån: Och nu vidare till det lilla som hänt sen sist. Misstaget med att glömma starta transpondern ska inte upprepas, så har kopplat den lite annorlunda. Förut var jag tvungen att ha parkeringsljuset på för att den skulle få ström (var inkopplad på sladdarna för ena parkeringsljuset). Nu tar den ström från cigguttaget och slipper då flippa fram och tillbax på knappen. Nästa modd var väl att sänka ratten lite. den sitter lite väl högt från början, speciellt när man har stolen monterat extremt lågt. Justja, jag har inte visat senaste stolsmonteringen, den sitter väldigt lågt numera (lägre kan man seriöst inte komma). Bilder på det kommer senare. Och här kommer det som gjordes på bilen senast, jag tejpade fast en golvlist på huven. Nej, inte så, för det skulle se dumt ut.
Sågade till lagoma bitar och klädde dom i svart vinyl, och vips så ger det ett lite seriösare intryck. Planen med dessa är att göra luftutsläppen på huven lite effektivare. Inte är det snyggt, men om det gör nytta, som det kanske gör … vem vet, så är det bra nog för mig. Här kommer sista funderingen. Och ju mer jag tänker på det, desto mindre av en fundering blir det.
Har ett mönsterdjup på precis 1,6 där mönstret tar slut mot mitten av däcket. Måste jag kränga på nya däck innan SSM? När kollas mönsterdjup? Hur noga är det?
Robert: Stormen kommer, vänta du bara, men inte till SSM
Bilen har det inte hänt så mycket med tyvärr, jag har mest försökt arbeta på att lära mig köra och framförallt våga köra om. När man ser era filmer ser det ju så roligt ut!!!
Hur vet man när man kan och inte kan dyka?
Var kan man dyka och vad gör man för att andra inte ska göra det?
Köra om är lättare sagt än gjort.
Har tränat med Pettson och alla andra som råkar vara i närheten under onsdagsträningarna på Gelleråsen, men det är ju inte riktigt samma sak på träning som tävling. Kört mycket online-racing också. På SSM ska första riktiga omkörningen för min del i mx5-cup ske, det är målet iaf.
Under jakten på bilar att köra om har även varvtiderna sjukigt rejält och bilen känns hyfsad efter lite ändringar. Väldigt bakhal dock, dämparna fram står på hårdaste och bak står de på det mjukaste läget, och ändå vill det mest sladda. Efter att ha vinklat upp bakvingen till en attackvinkel som känns alldeles för extrem hittade jag tillslut lite stabilitet i bilen och sänkte personbästa med 0,4 sekunder. Nu har det ju hänt lite med bilen också, kan börja med att visa lite av det som var fixat innan Kinnekulle som jag glömt lägga upp:
*Kamerafästet, detta är inte alls min förtjänst utan det var Pettson som byggde det. sjukt stadigt och jag fick beröm för det av besiktningsmännen i Kinnekulle. Det bästa kamerafästet de sett tydligen. En till bild på splittern underifrån: Och nu vidare till det lilla som hänt sen sist. Misstaget med att glömma starta transpondern ska inte upprepas, så har kopplat den lite annorlunda. Förut var jag tvungen att ha parkeringsljuset på för att den skulle få ström (var inkopplad på sladdarna för ena parkeringsljuset). Nu tar den ström från cigguttaget och slipper då flippa fram och tillbax på knappen. Nästa modd var väl att sänka ratten lite. den sitter lite väl högt från början, speciellt när man har stolen monterat extremt lågt. Justja, jag har inte visat senaste stolsmonteringen, den sitter väldigt lågt numera (lägre kan man seriöst inte komma). Bilder på det kommer senare. Och här kommer det som gjordes på bilen senast, jag tejpade fast en golvlist på huven. Nej, inte så, för det skulle se dumt ut.
Sågade till lagoma bitar och klädde dom i svart vinyl, och vips så ger det ett lite seriösare intryck. Planen med dessa är att göra luftutsläppen på huven lite effektivare. Inte är det snyggt, men om det gör nytta, som det kanske gör … vem vet, så är det bra nog för mig. Här kommer sista funderingen. Och ju mer jag tänker på det, desto mindre av en fundering blir det.
Har ett mönsterdjup på precis 1,6 där mönstret tar slut mot mitten av däcket. Måste jag kränga på nya däck innan SSM? När kollas mönsterdjup? Hur noga är det?
Robert: Stormen kommer, vänta du bara, men inte till SSM
Jimmy Visshed
#97
#97
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Tack Jimmy, men jag svetsade bara ihop de delar som du kapade till
De e mycke nu...
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Inte hänt så mycket...
Vad du hittar på Jimmy!!!
Vad du hittar på Jimmy!!!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
nu är säsongen över och jag är faktiskt riktigt stolt över hur lilla bilen har fungerat och presterat i år. väldigt duktig! men nu är det dags att ta nya tag, kan ju inte bara sitta och vara nöjd .. har väl börjat leta vikt lite överallt, till nästa år kommer det inte sitta nån vinge där bak som boostar upp vikten 5%, så dags att få bort dom där extrakilona till sommaren. här kommer lite av det jag plockar bort hittills ..
*Sufletten!
heavy metal här .. vad väger den.. 17 kg? jag har inte vägt den, men den väger, det lovar jag!
*diverse prylar 5,8kg .. fästena för suffletten fram kom inte med på bild .. men dom är med i vikten iaf. andra som medverkar är gångjärn till baklucka, listen som sitter i bilen bakom suffletten, listen som sitter längs rutramen, grejerna som leder ner vatten från suffletten till marken och dom blanka grejerna som sitter precis framför bakluckans främre hörn. och nu till dagens fråga!
jag undrar lite om vad den kringelkrokiga rörbiten som sitter under instrumentbrädan gör egentligen .. den håller upp instrumentbräda och ratt, men gör den något mer? bidrar den med nån stabilitet i chassit?
*Sufletten!
heavy metal här .. vad väger den.. 17 kg? jag har inte vägt den, men den väger, det lovar jag!
*diverse prylar 5,8kg .. fästena för suffletten fram kom inte med på bild .. men dom är med i vikten iaf. andra som medverkar är gångjärn till baklucka, listen som sitter i bilen bakom suffletten, listen som sitter längs rutramen, grejerna som leder ner vatten från suffletten till marken och dom blanka grejerna som sitter precis framför bakluckans främre hörn. och nu till dagens fråga!
jag undrar lite om vad den kringelkrokiga rörbiten som sitter under instrumentbrädan gör egentligen .. den håller upp instrumentbräda och ratt, men gör den något mer? bidrar den med nån stabilitet i chassit?
Jimmy Visshed
#97
#97
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Om du inte bygger bur ska du nog behålla den där lilla rörbiten...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
okej Fredrik, jag lyssnar på dig!
kunde inte sitta stilla när jag kommigt på min lilla masterplan utan tassade ner till garaget och gick loss på rörbiten ._. kunde ju inte låta bli!! kliade i fingrarna ... och nu är den 680 gram lättare ...
kunde inte sitta stilla när jag kommigt på min lilla masterplan utan tassade ner till garaget och gick loss på rörbiten ._. kunde ju inte låta bli!! kliade i fingrarna ... och nu är den 680 gram lättare ...
Jimmy Visshed
#97
#97
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Tänk på att rattstång och instrumentbräda ska hänga i nåt, det blir lite speceillt att hålla uppe allt med ratten
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Jo, den där rörbitens främsta uppgift är att hålla ihop bilen. Sedan har Mazda såklart använt den för att fästa en massa saker i också.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
tack för att ni sa att rörgrejjen var bra att ha!
själv tyckte jag den såg så vek ut och hade för stora skruvhål i jämförelse med skruvarna att jag nog hade kapat bort den, men nu sitter den där!
idag har jag jagat mera vikt, igen
kapade bort undre halvan av instrumentbrädan efter att ha inspirerats av Robert, den bilen är ju snabb och lite av det sitter nog i instrumentbrädan tror jag inte någon extrem sänkning av vikten, tillsammans med bortplockade frisklufts-blås-eyball-grejjer gick instrumentbrädan ner 1360 gram. handskfacket fick också vinka hej då och bilen vart 1100gram lättare där också
när jag ändå höll på fick inredningen till rutramen följa med ut, 490 gram som jag inte behöver släpa omkring på längre har börjat trixa med en ny huva att ha över mätarna också, tänker inte vara lika hardcore som Robert här och köra utan, utan satt lite slött och kollade på wrc på tv:n .. rally-fårrdarna har ju coola instrument-hus tänkte jag och började skissa på bilder i huvet. sen så krökte jag till den här ... och nu tänker ni .. "halshuggen om han krockar .."
men jag stirrar faran i ansiktet och skrattar åt den
och det är bara tunn aluminium som kommer sitta skruvat på nåra få ställen i plasten . tänkte sätta nått längs kanten och klä in i nålfiltsmatta med ..
(ser nu att den ser väldigt stor och klumpig ut )
totalt bortlättat idag: 2950g
själv tyckte jag den såg så vek ut och hade för stora skruvhål i jämförelse med skruvarna att jag nog hade kapat bort den, men nu sitter den där!
idag har jag jagat mera vikt, igen
kapade bort undre halvan av instrumentbrädan efter att ha inspirerats av Robert, den bilen är ju snabb och lite av det sitter nog i instrumentbrädan tror jag inte någon extrem sänkning av vikten, tillsammans med bortplockade frisklufts-blås-eyball-grejjer gick instrumentbrädan ner 1360 gram. handskfacket fick också vinka hej då och bilen vart 1100gram lättare där också
när jag ändå höll på fick inredningen till rutramen följa med ut, 490 gram som jag inte behöver släpa omkring på längre har börjat trixa med en ny huva att ha över mätarna också, tänker inte vara lika hardcore som Robert här och köra utan, utan satt lite slött och kollade på wrc på tv:n .. rally-fårrdarna har ju coola instrument-hus tänkte jag och började skissa på bilder i huvet. sen så krökte jag till den här ... och nu tänker ni .. "halshuggen om han krockar .."
men jag stirrar faran i ansiktet och skrattar åt den
och det är bara tunn aluminium som kommer sitta skruvat på nåra få ställen i plasten . tänkte sätta nått längs kanten och klä in i nålfiltsmatta med ..
(ser nu att den ser väldigt stor och klumpig ut )
totalt bortlättat idag: 2950g
Jimmy Visshed
#97
#97
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Jaha, siktar på 1.18-tider Vischa va jag ska hitta på för att hänga med... Tänker inte ge mej i alla fall
De e mycke nu...
- Conny Lundell
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 378
- Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
- Location: Falkenberg
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Gå med i "viktväktarna" så kanske ni kan kapa ytterligare kilon
Hur mycket kan man riva bort innan SBP får hybris?
Själv har jag nog bara ökat vikten på min sen jag köpte min MX-5.a
lycka till 2011!
Conny
Hur mycket kan man riva bort innan SBP får hybris?
Själv har jag nog bara ökat vikten på min sen jag köpte min MX-5.a
lycka till 2011!
Conny
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Eunos Roadster 1994
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
hahaha, frågan är inte om vi ska under 1.19, utan hur långt under det blirMagnus Pettson wrote:Jaha, siktar på 1.18-tider Vischa va jag ska hitta på för att hänga med... Tänker inte ge mej i alla fall
hihi, det finns nog bara ett sätt att ta reda på detConny Lundell wrote:Hur mycket kan man riva bort innan SBP får hybris?
och inte öka vikten det kan man väl inte göra? läskigt, men du får kompensera med mod och inspirerad körning
Jimmy Visshed
#97
#97
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
har gjort ett litet ryck med bilen idag igen, känner att det inte händer så mycket som det borde egentligen. idag har jag byggt en egen motorlyft! den är av modell budget, men funkar perfekt! hissade upp lite lagom så man kunde lirka ut motorfästena (krävdes inte speciellt mycket). på förarsidan fick jag ta bort styrväxeln för att få ut fästet, så till nästa år blir det ett nytt mittläge på ratten.
min superduperfina motorlyft: original motorfästen bortplockade: i samma veva var jag på Stadium också. kom till personalen med frågan ”finns det olika hårdheter på hockeypuckar?” dom var jättehjälpsamma och efter att ha passats runt mellan tre anställda fick jag en riktig genomgång av olika storlekar, matchpuckar och juniorpuckar, lättvikts och vanliga. han sa att matchpuckarna var hårdast, så det fick bli en påse såna.
gruppfoto!
min superduperfina motorlyft: original motorfästen bortplockade: i samma veva var jag på Stadium också. kom till personalen med frågan ”finns det olika hårdheter på hockeypuckar?” dom var jättehjälpsamma och efter att ha passats runt mellan tre anställda fick jag en riktig genomgång av olika storlekar, matchpuckar och juniorpuckar, lättvikts och vanliga. han sa att matchpuckarna var hårdast, så det fick bli en påse såna.
gruppfoto!
Jimmy Visshed
#97
#97
-
- Posts: 154
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 22:24
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Jimmy wrote:..i samma veva var jag på Stadium också. kom till personalen med frågan ”finns det olika hårdheter på hockeypuckar?” ..
(frågar man nåt om K-sprit eller om något annat bil- eller bränslerelaterat på en bensinstation får man oftast bara en konstig blick från blondinen i kassan )
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Klockren lyft!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5 Cup
Ja de märks tydligt att han går "Industridesign"
De e mycke nu...
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5
Nu får du höra av dig med en projektplanering för projekt hockypuck! Jag anser att du inte klarar det själv utan måste blanda in en lite mer mogen person, dvs mig själv!
Christian Lund
-
- Posts: 10
- Joined: Sun 04 Jul 2010, 20:44
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5
Arrghh!!! Puckfästen!! .. Vill med ha
Re: Jimmy Visshed - Eunos Roadster 1,8 -94 Roadsport C / MX5
SHOESHOPPING!!!!!
(hihi, jag har längtat så länge efter att få skriva det )
idag har vart lite som mini-julafton, och det är ju den 24:e .. eller det var det nyss iaf, så här börjar vi en månad för tidigt. fick hem lite grejjer som jag ropat hem på ebay … dels en jättefin spegel! och lite finare fälgar till bilen. spegeln är också till bilen .. fall nån undrar lixom ..
vi kan börja med fälgarna, för jag tycker dom är lite roligare än spegeln. det är en uppsättning Team Dynamics Pro Race 2 … storleken är 15x7 och ET ska ligga på 35.. och jag fick dom jättesuperbilligt!
ebay är så himla bra ibland!
dom fälgarna jag ropade hem var i nån tråkig silver (ingen diss mot dom som har silverfärgade fälgar nu!).
jag betalade och väntade och väntade .. skickade mejl till säljaren som sa att silver var slut på lagret .. dom hade bara svarta kvar ..
vilken ”osis” för mig då! scoore!
så nu är dom här, alldeles mattsvarta och helt osilvriga, riktigt hardcore. Det första som hände var att jag slet upp en kartong och tryckte dit den på bilen, gissa vad? den passar till och med! sprang glatt upp och vägde den .. 6,2kg sa vågen .. det är väl inte jättelätt, men jag vet iaf att 6,2 är mindre än 9,5.. så woosh och där bara försvann 13,2kg från bilen som ingenting, behövde inte ens kapa i något.
bild! nu till spegeln då. den är stor, och man kan se sin spegelbild i den, förhoppningsvis massa andra miator och sånnt med, men vi får väl se.. jo, jag tog en bild på knutstorp som jag tycker passar in bra .. laddar up den med. också lite av ett ebay-fynd, för man kan inte kalla den speciellt dyr heller, och jag har länge gått och vart lite små-avis på Niklas fina spegel
bild på den också: bild på vad jag gärna ser i den: och Cristian: du är så himla kontaktad att du inte kan förstå det! lycka till med projekt: bultletning
jag hejjar på dig! och nånstans i min magsiska stadium-påse finns det puckar så det räcker till dig också.
jag ska också leta bultar .. så blir vi 2. och fall du glömt av det, så är det här vad vi letar efter:
M10-bult som är 75mm lång (eller längre) och har en hållfasthet på 12.9
En bult och låsmutter till varje motorfäste
och en sak till! tack till Martin och Fredrik och Pettson (nepp, du fick inte bli kallad ditt riktiga namn nu heller) och Johan. era snälla kommentarer lyser verkligen upp i vintermörktet! så länge ni kommenterar .. så skruvar jag vidare
(hihi, jag har längtat så länge efter att få skriva det )
idag har vart lite som mini-julafton, och det är ju den 24:e .. eller det var det nyss iaf, så här börjar vi en månad för tidigt. fick hem lite grejjer som jag ropat hem på ebay … dels en jättefin spegel! och lite finare fälgar till bilen. spegeln är också till bilen .. fall nån undrar lixom ..
vi kan börja med fälgarna, för jag tycker dom är lite roligare än spegeln. det är en uppsättning Team Dynamics Pro Race 2 … storleken är 15x7 och ET ska ligga på 35.. och jag fick dom jättesuperbilligt!
ebay är så himla bra ibland!
dom fälgarna jag ropade hem var i nån tråkig silver (ingen diss mot dom som har silverfärgade fälgar nu!).
jag betalade och väntade och väntade .. skickade mejl till säljaren som sa att silver var slut på lagret .. dom hade bara svarta kvar ..
vilken ”osis” för mig då! scoore!
så nu är dom här, alldeles mattsvarta och helt osilvriga, riktigt hardcore. Det första som hände var att jag slet upp en kartong och tryckte dit den på bilen, gissa vad? den passar till och med! sprang glatt upp och vägde den .. 6,2kg sa vågen .. det är väl inte jättelätt, men jag vet iaf att 6,2 är mindre än 9,5.. så woosh och där bara försvann 13,2kg från bilen som ingenting, behövde inte ens kapa i något.
bild! nu till spegeln då. den är stor, och man kan se sin spegelbild i den, förhoppningsvis massa andra miator och sånnt med, men vi får väl se.. jo, jag tog en bild på knutstorp som jag tycker passar in bra .. laddar up den med. också lite av ett ebay-fynd, för man kan inte kalla den speciellt dyr heller, och jag har länge gått och vart lite små-avis på Niklas fina spegel
bild på den också: bild på vad jag gärna ser i den: och Cristian: du är så himla kontaktad att du inte kan förstå det! lycka till med projekt: bultletning
jag hejjar på dig! och nånstans i min magsiska stadium-påse finns det puckar så det räcker till dig också.
jag ska också leta bultar .. så blir vi 2. och fall du glömt av det, så är det här vad vi letar efter:
M10-bult som är 75mm lång (eller längre) och har en hållfasthet på 12.9
En bult och låsmutter till varje motorfäste
och en sak till! tack till Martin och Fredrik och Pettson (nepp, du fick inte bli kallad ditt riktiga namn nu heller) och Johan. era snälla kommentarer lyser verkligen upp i vintermörktet! så länge ni kommenterar .. så skruvar jag vidare
Jimmy Visshed
#97
#97