Lättare än så här är det svårt att lyckas med
Beskrivningen är rätt kortfattad men har man skruvat lite miata så är det ju i princip en ny kaross till samma drivlina (som jag läser det behålls subframes, PPF etc ect som en omodifierad enhet).
Grymt - att ingen har tänkt på det tidigare ?
Återanvänder allt - sätter dit en ram, synd att de inte gjorde den lite snyggare bara...
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Josen wrote:Grymt - att ingen har tänkt på det tidigare ?
Återanvänder allt - sätter dit en ram, synd att de inte gjorde den lite snyggare bara...
Brittisk kit-car design är ju alltid lite "speciell". MEV har ju sina andra liknande (Rocket och Sonic7) så de har väl haft brist på inspiration (alt försökt att skapa en varumärkesidentitet).
En "Ginettakaross" med NB-lampor hade passat bättre i mina ögon, men då har jag haft ögonen på Fisher Fury etc i snart tio år (örk, va tiden går).
Niklas Falk wrote:
En "Ginettakaross" med NB-lampor hade passat bättre i mina ögon, men då har jag haft ögonen på Fisher Fury etc i snart tio år (örk, va tiden går).
Varför inte ett Miataplastskal! Puristiskt men frågan är om den viktar in i mod 1 eller 2 med en 140hk BP? Får kolla excel imorgon. Har ju inte sådana avancerade program i min minilaptop...
Niklas Falk wrote:
En "Ginettakaross" med NB-lampor hade passat bättre i mina ögon, men då har jag haft ögonen på Fisher Fury etc i snart tio år (örk, va tiden går).
Varför inte ett Miataplastskal! Puristiskt men frågan är om den viktar in i mod 1 eller 2 med en 140hk BP? Får kolla excel imorgon. Har ju inte sådana avancerade program i min minilaptop...
Standardmotor, dvs 350kg i ModI, 448kg i ModII och 700kg i ModIII.
Jag tror inte Miatadrivlinan med subframens och PPF ens väger under 350kg, så 700kg är nog rätt att sikta på.
Miataskal sänkt över chassit (huven kan ju vara bara nån mm över ventilkåpan) med "choppad" Fastback och liggande körställning... Sen byter du subframes och bärarmar allteftersom...
Tak är ju lite roligare än utan vindruta
Niklas Falk wrote:
En "Ginettakaross" med NB-lampor hade passat bättre i mina ögon, men då har jag haft ögonen på Fisher Fury etc i snart tio år (örk, va tiden går).
Varför inte ett Miataplastskal! Puristiskt men frågan är om den viktar in i mod 1 eller 2 med en 140hk BP? Får kolla excel imorgon. Har ju inte sådana avancerade program i min minilaptop...
Standardmotor, dvs 350kg i ModI, 448kg i ModII och 700kg i ModIII.
Jag tror inte Miatadrivlinan med subframens och PPF ens väger under 350kg, så 700kg är nog rätt att sikta på.
Miataskal sänkt över chassit (huven kan ju vara bara nån mm över ventilkåpan) med "choppad" Fastback och liggande körställning... Sen byter du subframes och bärarmar allteftersom...
Tak är ju lite roligare än utan vindruta
Får man inte bygga en porsche speedsterliknande vindruta? Dvs bara en låg lexanskiva av godkänd tjocklek fäst i botten och i var sida...
Vad blir det för vikter med 1839cc och trimmad motor? dryggt ett ton i ModIII vet jag...
Liten tråd om bilen - grymt impad av den. Med mera garage hade den varit option för mod-sport åka helt klart
Fredrik måste passa dig som handsken ? Borde kunna gat-reggas också och vara bra i A också
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Vad säger Vagnbokbesiktigaren om huvudbågen på Exoceten, är det ok med en svängd båge? Har för mig att de inte godkänt bågar som haft liknande design tidigare. Även två smala bakåtsträvor som utgår från mitten av bågen får en att fundera kring rimlighet att få den godkänd...
Fredrik Henriksson wrote:Vad säger Vagnbokbesiktigaren om huvudbågen på Exoceten, är det ok med en svängd båge? Har för mig att de inte godkänt bågar som haft liknande design tidigare. Även två smala bakåtsträvor som utgår från mitten av bågen får en att fundera kring rimlighet att få den godkänd...
Fråga Bosse ärju det säkra svaret.
Du får sannolikt kapa en del och lägga till (det är ju inte svårt att komma åt), helbur för Modsport vill man nog ha oavsett, för att kunna köra som det passar.