FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Just nu är det inte många regndroppar på YRs prognoser...
22 timmar kvar till avfärd...
22 timmar kvar till avfärd...
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Inte glömma lite grillbart och sjyssta filmer till MX-5RC tältafton
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
SMHI har ändrat sig lite under natten. Ser ut som om det kan gå lite hur som helst med vädret under helgen.Niklas Falk wrote:Just nu är det inte många regndroppar på YRs prognoser...
22 timmar kvar till avfärd...
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sver ... rect=false
9h till avfärd...
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Det blir kallt lördag och söndag, så Nomexunderstället får nog bli kvar på dygnet runt.
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Pssst, Niklas...Niklas Falk wrote:Det blir kallt lördag och söndag, så Nomexunderstället får nog bli kvar på dygnet runt.
Du kör för långsamt om du inte blir svett!
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Jag tänkte mer på de övriga 2820 minuterna under de två dygnen.TPR wrote:Pssst, Niklas...Niklas Falk wrote:Det blir kallt lördag och söndag, så Nomexunderstället får nog bli kvar på dygnet runt.
Du kör för långsamt om du inte blir svett!
Men jag har hört rykten om såna som är tränade att inte bli så utpumpade på en kvart. Men det är nog bara fabler
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Och jag tänkte mest på att du ska gå runt i samma svettiga kläder i dessa 2820 min...Niklas Falk wrote:Jag tänkte mer på de övriga 2820 minuterna under de två dygnen.TPR wrote:Pssst, Niklas...Niklas Falk wrote:Det blir kallt lördag och söndag, så Nomexunderstället får nog bli kvar på dygnet runt.
Du kör för långsamt om du inte blir svett!
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Det ska blåsa nordlig vind, välj depåplats med omsorg...TPR wrote:Och jag tänkte mest på att du ska gå runt i samma svettiga kläder i dessa 2820 min...
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Det finns sovplats att hyra natten mellan fre/lör och lör/sön för en billig peng, om någon inte löst det än.
Jag har hyrt en hel lägenhet som jag inte lyckas fylla med Pitbabes
Sovkläder tas med själv (såvidare det inte är Torkel för han kan dela med mig )
Ring om intresse finns - 0737708421
Jag har hyrt en hel lägenhet som jag inte lyckas fylla med Pitbabes
Sovkläder tas med själv (såvidare det inte är Torkel för han kan dela med mig )
Ring om intresse finns - 0737708421
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Eftersom de "Pit Babes" klubben haft att erbjuda hittills varit Lindha, Andrijana, Jimmys mamma och min hund, så var kanske inte dina chanser lysande från start.ephas wrote:Jag har hyrt en hel lägenhet som jag inte lyckas fylla med Pitbabes
Men ser jag fläckar får du sova ensam.ephas wrote:Sovkläder tas med själv (såvidare det inte är Torkel för han kan dela med mig )
Ring om intresse finns - 071-HotMiata
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Jag kan ta med en storbildsprojektor, för lördags "miataklubb" kvällen.
Men, det behövs en laptop med mobiltbredband och vga utgång.
Någon?
Men, det behövs en laptop med mobiltbredband och vga utgång.
Någon?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Håller på att ...fixa lite film o dyligt,
Men, bildagalleriet funkar nada kan någon vänlig själ fixa tack.
Men, bildagalleriet funkar nada kan någon vänlig själ fixa tack.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Bra Andreas att du jobbar på
Har precis vart nere och hälsat på Niklas och dom har det jääätte mysigt men var tvungen att åka hem med ungarna och sova lite.
Har precis vart nere och hälsat på Niklas och dom har det jääätte mysigt men var tvungen att åka hem med ungarna och sova lite.
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
.
Last edited by gokarting.nu on Fri 24 Sep 2010, 00:18, edited 1 time in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Pihl är förmodligen rejält laddad med hans starka poängplockande, och serieledning i Spvm.
Robert är nog besluten att inte släppa mx-5 cup ledningen. Har som vanligt grym koll på materialet.
...and his meat:)
Henrikssons bil är "ny motoriserad" och färdig INNAN kvalet på lördagen som det verkar.
Fredrik var förra årets segrare, med REJÄL marginal.
Jonas kommer fortsätta sin utvecklingstege RAKT upp. 5a so far...hans första säsong:)
Lugnet själv, varvtiderna är jämna som bara den. Stadiga 53-54or?
Waern kommer bli vansinnig eller överlycklig för de "nya" hjulvinklarna, höjderna och vikterna på den gröna bilen som kallas "Sara". Pokal?
Jimmy säger att han är feg när han kör...han busar när han skriver så.
Driftkungen Jimmy, hur kommer han flyga vid regn? Sidled eller framåt....spännande.
Per Oleskog har förbättrat sina varvtider på Falkenberg med.......?....
Hans Drangel och Andreas K har blivit fångade av vardagen tyvärr.
Hoppas vi ses på en bana snart igen.
Porsche Henrik kommer visa att breda sulor och en nymekad bil inte går ihop med sushi.
(MEN HAN ÄR NÄRA ATT BYTA BIL NU )
Ronnie har nog inte latat sig i garaget, undrar om han hänger av Bertils bil?
Växellådsbekymren är nog ett minne blott.
Anders Träff kommer som vanligt glänsa mest av alla ekipage i depån, nu är det väll 3 gången som denna kämpe kör överhuvudtaget på en bana? COOOOOOLT!
Bertil har monterat fast sin batteripol och säkerligen kommer hans raket till bil att imponera som vanligt. Kan det vara så att han monterat ett hemligt vapen till, på kärran sen senast?
Torkel har inte latat sig han heller, splitter och .....?, Torkel en av tävlingens största jokrar.(enligt mig)
Niklas Falk ler igen, efter Gotland vet vi vem som vinner vid regn. Förra årets tvåa.
En av de snabbaste någonsin enligt Osbech. När det gäller inofficiella träningstider.
Magnus O har blivit van vid pokaler och framgång, inte utan anledning. Trygg och snabb förare, tror aldrig den bilen kört utanför curbsen någon gång? Ska han ta hem klass två totalsegern på söndag?
Själv hoppas jag på 16 bilar inom samma halvsekund med ett torrt race.
Och ett race där det börjar SPÖregna på formationsvarvet, där alla snurrar MINST en gång efter start och tar sig upp på banan igen.
Sen får det skilja det max 2 sekunder mellan oss alla över mållinjen.
Först i mål hoppas jag på en klass två Miata.
Ombytta roller är bäst.
Då blir det som roligast tycker Mattafaran.
Vad spännande detta kommer bli!
Tar nog nya bågen till Falkenberg.
Robert är nog besluten att inte släppa mx-5 cup ledningen. Har som vanligt grym koll på materialet.
...and his meat:)
Henrikssons bil är "ny motoriserad" och färdig INNAN kvalet på lördagen som det verkar.
Fredrik var förra årets segrare, med REJÄL marginal.
Jonas kommer fortsätta sin utvecklingstege RAKT upp. 5a so far...hans första säsong:)
Lugnet själv, varvtiderna är jämna som bara den. Stadiga 53-54or?
Waern kommer bli vansinnig eller överlycklig för de "nya" hjulvinklarna, höjderna och vikterna på den gröna bilen som kallas "Sara". Pokal?
Jimmy säger att han är feg när han kör...han busar när han skriver så.
Driftkungen Jimmy, hur kommer han flyga vid regn? Sidled eller framåt....spännande.
Per Oleskog har förbättrat sina varvtider på Falkenberg med.......?....
Hans Drangel och Andreas K har blivit fångade av vardagen tyvärr.
Hoppas vi ses på en bana snart igen.
Porsche Henrik kommer visa att breda sulor och en nymekad bil inte går ihop med sushi.
(MEN HAN ÄR NÄRA ATT BYTA BIL NU )
Ronnie har nog inte latat sig i garaget, undrar om han hänger av Bertils bil?
Växellådsbekymren är nog ett minne blott.
Anders Träff kommer som vanligt glänsa mest av alla ekipage i depån, nu är det väll 3 gången som denna kämpe kör överhuvudtaget på en bana? COOOOOOLT!
Bertil har monterat fast sin batteripol och säkerligen kommer hans raket till bil att imponera som vanligt. Kan det vara så att han monterat ett hemligt vapen till, på kärran sen senast?
Torkel har inte latat sig han heller, splitter och .....?, Torkel en av tävlingens största jokrar.(enligt mig)
Niklas Falk ler igen, efter Gotland vet vi vem som vinner vid regn. Förra årets tvåa.
En av de snabbaste någonsin enligt Osbech. När det gäller inofficiella träningstider.
Magnus O har blivit van vid pokaler och framgång, inte utan anledning. Trygg och snabb förare, tror aldrig den bilen kört utanför curbsen någon gång? Ska han ta hem klass två totalsegern på söndag?
Själv hoppas jag på 16 bilar inom samma halvsekund med ett torrt race.
Och ett race där det börjar SPÖregna på formationsvarvet, där alla snurrar MINST en gång efter start och tar sig upp på banan igen.
Sen får det skilja det max 2 sekunder mellan oss alla över mållinjen.
Först i mål hoppas jag på en klass två Miata.
Ombytta roller är bäst.
Då blir det som roligast tycker Mattafaran.
Vad spännande detta kommer bli!
Tar nog nya bågen till Falkenberg.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Om ni lovar att fixa fint väder på söndag så kommer en Skåning upp och hejar på er!
Bengt Jönsson
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Klart.se lovar i alla fall.Bejon wrote:Om ni lovar att fixa fint väder på söndag så kommer en Skåning upp och hejar på er!
Lördag ser sämre ut.
yr.no säger nästan tvärtom...
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
På Kinnekulle i dag stämde yr.no prognos nästan på sekunden. Nästan lite kusligt, ja menar en prognos ska ju inte va en förutsägelse att räkna med på sekunden.
Christian Lund
- Per-Arne Andersson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 28
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 17:44
- Location: Falkenberg
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Kolla den här tråden på Miataklubben http://www.miataklubben.se/vbulletin/sh ... hp?t=26553
Pelle Blå Falkenberg
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Racerapport.
....Och gissa vem som dök upp som gubben i lådan, efteranmäld?
Pettson!
"Vår Depå" börjar se coooool ut!
Miataklubben har fixat värsta tältet iår igen!!!!! Sköna snubbar med hjärtat på rätta stället, och i rätt depå:)
Pettson har ju en hel j.vla racebuss!!!!!!!!! Bertil Husvagn!!!!Waern, Magnus O och Träff har husbilar!!!!!!!
Vill också ha:burnout:
Fredag träningen.
Träningen med A b och c ligan samtidigt är kul, bilar högt och lågt.
Det snurras, varvas, bromsas på och tre i bredd på rakan är vardagsmat.
Waern har grepp bekymmer, Torkel hade ecu problem.
Robban har två miator! och det var nog tur. Ronnie och Pettson behöver bromskivor, Robert själv behöver framhjulslager.
Bara att plocka:)
Jimmy, Pettson, Anders och Ronnie debuterade på Falkenberg idag.
Detta naturligtvis med bravur, tredje heatet så satt banan för dom.
Mattafaran spårade lite för Jimmy.
Sen blev mattafaran inte av med honom
Waern räddade Ac cobran i A gänget, efter att Cobra föraren försökte bromsa sig om....EN MIATA:)
Räddningen finns på film. Lika snygg som Waern själv.
Jimmy och Oleskog hade en bromsningstävling som slutade med att Per Oleskog fick testa curbskörning.
Bertils värstingbil börjar få motstånd av Ronnies. Inte det att Bertils blir långsammare, tvärt om.
Herrarna verkar ha ett effekt race:)! starten blir spännande!
Anders bil glänser så man känner igen den på en gång ute på banan!
Robban skruvar hela tiden, problemet är att han aldrig sover.
Så han passade på att sova i bilen PÅ BESIKTNINGEN:::)))) -Ja se, den ungdomen
Magnus håller i sin bil på banan, det går stabilt som tåget.
Inte en okontrollerbar situation så långt ögat når!
Pihls bil ser snabb ut redan i depån, splitterbygget är som om det vore fabriksmonterat!
Kör så fort på banan att jag inte hann se framfarten. Kom lite senare så det blev två träningar av tre.
Niklas Falk o Mattafaran låg jämsides igenom chikanen, Niklas vet alltid, var hans 4 hjul är!
Pettson var lika skön som vanligt, han körde en träning bara.
Så innan kvalet i morgon så har han iaf kört 12-15 min på Falkenberg
Jonas och Henriksson dyker upp på lördagen.
Barn, föräldrar, fruar, vänner, syskon supporters o dyligt fyller miata depån.
Hdzon saknas och alla ni andra också
Lördag.
Förarmötet 8,15 kvalet 13,35... en lite väntan blev det.
Regnade en del på morgonen, såg ut som Toyo väder.
Hade dagen till ära bytt ut mina 195 regndäck mot 205 istället.
Mina förhoppningar på ett kval i vått infriades:) ...trodde jag.
Kollar banan och det ser blött ut, kl 11.
Sen ger hjärnan upp som brukligt, och transen sätter in.
I lineup ser det ut som att rakan inte är så blöt längre, sänker trycket i REGNdäcken och tänker inte mer på det.
När vi åkt ut på banan så står det klart att regndäck inte behövs.
Blev först lite sur på mig själv för denna klantighet, tänker sedan: -Så molnigt som det är så skulle det faktiskt närsomhelst börja ösa ned.
Ibland funkar ens ideer, ibland inte.
Inget att hänga läpp för.
Pihl får Pole.
Robert tvåa.
Osv.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1703076
1 86 Henrik Pihl 53.568 3 123.185 10
2 76 Robert Serwanski 53.936 6 122.345 0.368 0.368 10
3 99 Andreas Halbig 54.366 5 121.377 0.798 0.430 9
4 87 Jimmy Visshed 54.647 7 120.753 1.079 0.281 12
5 79 Henrik Eriksson 54.994 5 119.991 1.426 0.347 10
6 95 Jonas Bernhardt 55.039 7 119.893 1.471 0.045 10
7 84 Torkel Kristensson 55.119 4 119.719 1.551 0.080 7
8 94 Fredrik Henriksson 55.125 4 119.706 1.557 0.006 10
9 77 Christoffer Waern 55.464 8 118.974 1.896 0.339 12
10 80 Ronnie Hofberg 55.732 8 118.402 2.164 0.268 11
11 92 Niklas Falk 55.777 7 118.307 2.209 0.045 10
12 97 Magnus Ohlsson 55.831 7 118.192 2.263 0.054 11
13 96 Magnus Pettersson 57.296 7 115.170 3.728 1.465 11
14 72 Per Oleskog 57.626 7 114.511 4.058 0.330 11
15 27 Staffan Jonsson 58.814 6 112.198 5.246 1.188 6
16 71 Anders Agfors 59.070 6 111.712 5.502 0.256 11
17 82 Anders Träff 59.861 4 110.235 6.293 0.791 11
18 83 Bertil Thorsson 1:00.904 6 108.348 7.336 1.043 9
Torkel slutar i gruset tillsammans med en MG, kvalet avslutas pga detta under gulflagg.
Torkel med hjälp av bla Waern fixar med Torkels baby och på söndag står han på startlinjen igen.
Skönt!
Sen är det möte med Spvm.
Många bra förslag läggs fram.
Sen kommer kvällen med mitataklubben.
Tält, grill och trevliga människor!
En av "pellarna" har en mastodont kamera! han har nog en miljooon bilder, så det får bli en länk till var dom nu hamnar.
Efter matintaget och snack om ditt och datt, så tittade vi på lite av fredagens filmer och kvalets.
Jag tror miata ligan är världens bästa förare
Alla kör snyggt och effektivt!!!!!!!
Söndag.
Folk är laddade i depån det känns, de flesta jag pratade med verkar ha "något" dom glömt eller önskat varit annorlunda sen gårdagens kval.
Bromsskivor verkar vara en bristvara i mx-5 racingclub.
Ronnie, Waern och Pettson hade sprickor alla tre.
Som tur är finns Robert som ställer upp och lånar ut
Snacka om guld snubbe!
På lineup börjar hjärtat bulta lite fortare som vanligt, har helt nya sulor på.
Gasar ut från line up ordentligt, 0 grepp.
Snurrar nästan.
Känns förvånande, har för mig att däcken brukar sitta rätt bra när dom är nya?
Jaja, gasar och svänger lite på mastervarvet, det blir väll bättre sen.
Startar 3a efter Pihl och Robert.
Spinner lite i starten, men ingen fara.
Får inte bilen dit jag vill i de första svängarna.
Har klantat till det med dämparna, bilen är över och understyrd om vartannat.
Pihl försvinner i fjärran.
Inget att göra.
Robert och jag dock har en liten fight, jag går om honom men missar en växel så det är bara att titta på hans "bakdel" igen
True Miata driver style:)
Tar dock bara nån sväng så kommer växelmissbakterien även in i Robbans bil.
Är om igen.
Han är snabbare än mig, så jag får ge upp när jag känner att bilen är för stor i backspegeln.
True Kinnekulle style.
Måste ju ha Iphonlaptimern med, nästa gång kanske jag ska sätta fast den också
Fick den i knät svängen innan rakan.
Blev lagomt paff.
Händer inte så mycket, vid målgång är en oerhört regelvidrig doughnut på sin plats.
Hade lite flyt, så den blev en "dagensdubbel"
Följt av applåder från både publik och flaggvakter ...som vanligt. + =
Att dom tar upp 1.2.3 direkt efter målgång på pallen och en kort intervju med vinnaren är en mycket bra sak med Falkenberg tävlingen. Det blir en trevlig stämning och inte så:
-bara titta på racing.
Ett litet extra inslag när nästa heat förbereder sig.
1 86 Henrik Pihl 15 13:17.774 52.483 6 125.732
2 76 Robert Serwanski 15 13:21.992 4.218 52.826 14 124.916
3 99 Andreas Halbig 15 13:23.314 5.540 52.495 13 125.703
4 79 Henrik Eriksson 15 13:34.538 16.764 53.506 5 123.328
5 94 Fredrik Henriksson 15 13:35.041 17.267 52.961 4 124.597
6 87 Jimmy Visshed 15 13:35.670 17.896 53.348 15 123.693
7 95 Jonas Bernhardt 15 13:45.430 27.656 54.137 5 121.891
8 80 Ronnie Hofberg 15 13:55.030 37.256 54.760 4 120.504
9 92 Niklas Falk 15 13:58.565 40.791 54.524 13 121.026
10 77 Christoffer Waern 15 14:00.822 43.048 54.891 10 120.216
11 84 Torkel Kristensson 15 14:09.578 51.804 55.251 15 119.433
12 97 Magnus Ohlsson 15 14:10.151 52.377 55.327 5 119.269
13 72 Per Oleskog 14 13:34.668 1 Lap 56.336 8 117.133
14 71 Anders Agfors 14 13:44.354 9.686 57.538 8 114.686
15 83 Bertil Thorsson 14 13:59.685 25.017 58.441 12 112.914
16 82 Anders Träff 14 14:07.761 33.093 59.217 3 111.434
Inte kvalificerad
DNF 96 Magnus Pettersson 10 9:47.338 55.465 7 118.972
Inför nästa race ställs dämparna om, men har sen länge insett att det inte kommer hjälpa mot varken Pihl eller Robert.
Kanske en liten sladd eller knepig varvning kan göra race två mer spännande än race 1.
Lyssnar på dom andra som ligger i "klungan" hur spännande och tight dom haft.
-Avundsjuk? NEJ! INTE ALLS!:)
Ett hällregn under race skulle smaka godis.
Till race två är nervositeten totalt bortblåst.
Startar 2a.
Kommer inte kunna hålla Robert bakom mig i 15 varv.
Han är för snabb.
När vi åker ut ur line up, snurrar jag ett varv, med en gång i chikanen.
Rök lite blått!
Sådär planerat, men blev ju lite kul ändå:)
Andas djupt några gånger innan start, tänker -starten är den enda chansen att kunna ändra föregående resultat.
I starten kommer Robban flygande förbi på insidan.
Försökte hänga på, men bilen understyr som bara den.
Vet inte om det var min dämpar inställning eller jag inte kan köra bil.
Henriksson kommer ikapp Mattafaran, han tar en hel del på inbromsningarna till chikanen.
Hans bil har värsta "mad max" uppsynen framifrån, ser cool ut.
Skönt att inte vara helt ensam på banan, men några positionsbyten och fighter hade gjort racet rejält roligare.
Försökte bromsa förbi Robert en gång men backade av för att det går så fort innan chikanen.
Bilen var dessutom mer understyrd än vanligt för att det skulle kännas tryggt.
Efter rejset så sade både Robert och Henriksson att deras bilar kändes mer understyrda än vanligt.
Undrar om det var något som låg på asfalten? men då borde det ju vara halt även bak...
Pihl försvann igen, Robert tvåa.
1 86 Henrik Pihl 15 13:14.911 52.423 6 125.876
2 76 Robert Serwanski 15 13:18.659 3.748 52.695 13 125.226
3 99 Andreas Halbig 15 13:19.321 4.410 52.555 15 125.560
4 94 Fredrik Henriksson 15 13:20.647 5.736 52.583 6 125.493
5 79 Henrik Eriksson 15 13:32.372 17.461 53.326 4 123.745
6 87 Jimmy Visshed 15 13:32.589 17.678 53.441 6 123.478
7 95 Jonas Bernhardt 15 13:48.702 33.791 54.098 6 121.979
8 92 Niklas Falk 15 13:49.803 34.892 54.022 12 122.150
9 80 Ronnie Hofberg 15 13:50.192 35.281 54.134 15 121.898
10 77 Christoffer Waern 15 13:53.217 38.306 54.742 6 120.544
11 84 Torkel Kristensson 15 14:06.520 51.609 55.426 9 119.056
12 96 Magnus Pettersson 15 14:07.013 52.102 55.102 14 119.756
13 72 Per Oleskog 14 13:27.623 1 Lap 56.094 14 117.638
14 71 Anders Agfors 14 13:47.280 19.657 57.556 3 114.650
15 83 Bertil Thorsson 14 14:01.167 33.544 58.294 13 113.199
16 97 Magnus Ohlsson 14 14:02.025 34.402 55.045 11 119.880
17 82 Anders Träff 14 14:04.271 36.648 58.343 4 113.104
Efter rejset hade Spvm prisutdelning, och efter det var det dags för Miata cupens prisutdelning.
Waern är som vanligt en superkille och lånar ut de kranskullor som han har i sin familj.
(Han kör rejsen i sin kvinnas bil dessutom han är kanske lite för mycket karl för att köra miata?)
Av de arton pokaler som kullorna delade ut, hade endast Pihls tappat toppen, från Miataklubbtältet till depån.(dom är rätt ömtåliga)
(Andreas kanske kan låna ut lite av hans -Karlssons klister:))
Trött som f..n på vägen hem, och nöjd med säsongen 2010.
Tack till eldsjälarna från miataklubben!
Ni har en skön stämning omkring er:)
Grattis Robert Servanski till Segern i Mx-5 cup 2010. Och tilll vad det nu blev i Spvm.
Jämnaste föraren i cupen och vinnare i pallbocksracingen i depån.
En källa till skratt, hjälp och sexuella trakasserier.
Grattis Henrik Pihl till Seger i Spvm 2010 och andraplatsen i Mx-5 cup 2010.
Bra körning och bra byggt. Ordning på grejerna och jämnhet gav resultat. Måste tilläggas igen, splitterbygget är supersnyggt.
Nästa år HAR en Pihl till i cupen.
Enligt uppgift får vi andra dubbelt så svårt att hävda oss i cupen, då byggkunskap och förarkunskap är tydligen inte långt från stammen.
Tack racing kollegor för säsongen 2010.
Och framförallt, tack till Falk, Hammarsjö, CG & co som gjort denna Miatacup till vad den är.
Andreas "Mattafaran" Halbig.
....Och gissa vem som dök upp som gubben i lådan, efteranmäld?
Pettson!
"Vår Depå" börjar se coooool ut!
Miataklubben har fixat värsta tältet iår igen!!!!! Sköna snubbar med hjärtat på rätta stället, och i rätt depå:)
Pettson har ju en hel j.vla racebuss!!!!!!!!! Bertil Husvagn!!!!Waern, Magnus O och Träff har husbilar!!!!!!!
Vill också ha:burnout:
Fredag träningen.
Träningen med A b och c ligan samtidigt är kul, bilar högt och lågt.
Det snurras, varvas, bromsas på och tre i bredd på rakan är vardagsmat.
Waern har grepp bekymmer, Torkel hade ecu problem.
Robban har två miator! och det var nog tur. Ronnie och Pettson behöver bromskivor, Robert själv behöver framhjulslager.
Bara att plocka:)
Jimmy, Pettson, Anders och Ronnie debuterade på Falkenberg idag.
Detta naturligtvis med bravur, tredje heatet så satt banan för dom.
Mattafaran spårade lite för Jimmy.
Sen blev mattafaran inte av med honom
Waern räddade Ac cobran i A gänget, efter att Cobra föraren försökte bromsa sig om....EN MIATA:)
Räddningen finns på film. Lika snygg som Waern själv.
Jimmy och Oleskog hade en bromsningstävling som slutade med att Per Oleskog fick testa curbskörning.
Bertils värstingbil börjar få motstånd av Ronnies. Inte det att Bertils blir långsammare, tvärt om.
Herrarna verkar ha ett effekt race:)! starten blir spännande!
Anders bil glänser så man känner igen den på en gång ute på banan!
Robban skruvar hela tiden, problemet är att han aldrig sover.
Så han passade på att sova i bilen PÅ BESIKTNINGEN:::)))) -Ja se, den ungdomen
Magnus håller i sin bil på banan, det går stabilt som tåget.
Inte en okontrollerbar situation så långt ögat når!
Pihls bil ser snabb ut redan i depån, splitterbygget är som om det vore fabriksmonterat!
Kör så fort på banan att jag inte hann se framfarten. Kom lite senare så det blev två träningar av tre.
Niklas Falk o Mattafaran låg jämsides igenom chikanen, Niklas vet alltid, var hans 4 hjul är!
Pettson var lika skön som vanligt, han körde en träning bara.
Så innan kvalet i morgon så har han iaf kört 12-15 min på Falkenberg
Jonas och Henriksson dyker upp på lördagen.
Barn, föräldrar, fruar, vänner, syskon supporters o dyligt fyller miata depån.
Hdzon saknas och alla ni andra också
Lördag.
Förarmötet 8,15 kvalet 13,35... en lite väntan blev det.
Regnade en del på morgonen, såg ut som Toyo väder.
Hade dagen till ära bytt ut mina 195 regndäck mot 205 istället.
Mina förhoppningar på ett kval i vått infriades:) ...trodde jag.
Kollar banan och det ser blött ut, kl 11.
Sen ger hjärnan upp som brukligt, och transen sätter in.
I lineup ser det ut som att rakan inte är så blöt längre, sänker trycket i REGNdäcken och tänker inte mer på det.
När vi åkt ut på banan så står det klart att regndäck inte behövs.
Blev först lite sur på mig själv för denna klantighet, tänker sedan: -Så molnigt som det är så skulle det faktiskt närsomhelst börja ösa ned.
Ibland funkar ens ideer, ibland inte.
Inget att hänga läpp för.
Pihl får Pole.
Robert tvåa.
Osv.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1703076
1 86 Henrik Pihl 53.568 3 123.185 10
2 76 Robert Serwanski 53.936 6 122.345 0.368 0.368 10
3 99 Andreas Halbig 54.366 5 121.377 0.798 0.430 9
4 87 Jimmy Visshed 54.647 7 120.753 1.079 0.281 12
5 79 Henrik Eriksson 54.994 5 119.991 1.426 0.347 10
6 95 Jonas Bernhardt 55.039 7 119.893 1.471 0.045 10
7 84 Torkel Kristensson 55.119 4 119.719 1.551 0.080 7
8 94 Fredrik Henriksson 55.125 4 119.706 1.557 0.006 10
9 77 Christoffer Waern 55.464 8 118.974 1.896 0.339 12
10 80 Ronnie Hofberg 55.732 8 118.402 2.164 0.268 11
11 92 Niklas Falk 55.777 7 118.307 2.209 0.045 10
12 97 Magnus Ohlsson 55.831 7 118.192 2.263 0.054 11
13 96 Magnus Pettersson 57.296 7 115.170 3.728 1.465 11
14 72 Per Oleskog 57.626 7 114.511 4.058 0.330 11
15 27 Staffan Jonsson 58.814 6 112.198 5.246 1.188 6
16 71 Anders Agfors 59.070 6 111.712 5.502 0.256 11
17 82 Anders Träff 59.861 4 110.235 6.293 0.791 11
18 83 Bertil Thorsson 1:00.904 6 108.348 7.336 1.043 9
Torkel slutar i gruset tillsammans med en MG, kvalet avslutas pga detta under gulflagg.
Torkel med hjälp av bla Waern fixar med Torkels baby och på söndag står han på startlinjen igen.
Skönt!
Sen är det möte med Spvm.
Många bra förslag läggs fram.
Sen kommer kvällen med mitataklubben.
Tält, grill och trevliga människor!
En av "pellarna" har en mastodont kamera! han har nog en miljooon bilder, så det får bli en länk till var dom nu hamnar.
Efter matintaget och snack om ditt och datt, så tittade vi på lite av fredagens filmer och kvalets.
Jag tror miata ligan är världens bästa förare
Alla kör snyggt och effektivt!!!!!!!
Söndag.
Folk är laddade i depån det känns, de flesta jag pratade med verkar ha "något" dom glömt eller önskat varit annorlunda sen gårdagens kval.
Bromsskivor verkar vara en bristvara i mx-5 racingclub.
Ronnie, Waern och Pettson hade sprickor alla tre.
Som tur är finns Robert som ställer upp och lånar ut
Snacka om guld snubbe!
På lineup börjar hjärtat bulta lite fortare som vanligt, har helt nya sulor på.
Gasar ut från line up ordentligt, 0 grepp.
Snurrar nästan.
Känns förvånande, har för mig att däcken brukar sitta rätt bra när dom är nya?
Jaja, gasar och svänger lite på mastervarvet, det blir väll bättre sen.
Startar 3a efter Pihl och Robert.
Spinner lite i starten, men ingen fara.
Får inte bilen dit jag vill i de första svängarna.
Har klantat till det med dämparna, bilen är över och understyrd om vartannat.
Pihl försvinner i fjärran.
Inget att göra.
Robert och jag dock har en liten fight, jag går om honom men missar en växel så det är bara att titta på hans "bakdel" igen
True Miata driver style:)
Tar dock bara nån sväng så kommer växelmissbakterien även in i Robbans bil.
Är om igen.
Han är snabbare än mig, så jag får ge upp när jag känner att bilen är för stor i backspegeln.
True Kinnekulle style.
Måste ju ha Iphonlaptimern med, nästa gång kanske jag ska sätta fast den också
Fick den i knät svängen innan rakan.
Blev lagomt paff.
Händer inte så mycket, vid målgång är en oerhört regelvidrig doughnut på sin plats.
Hade lite flyt, så den blev en "dagensdubbel"
Följt av applåder från både publik och flaggvakter ...som vanligt. + =
Att dom tar upp 1.2.3 direkt efter målgång på pallen och en kort intervju med vinnaren är en mycket bra sak med Falkenberg tävlingen. Det blir en trevlig stämning och inte så:
-bara titta på racing.
Ett litet extra inslag när nästa heat förbereder sig.
1 86 Henrik Pihl 15 13:17.774 52.483 6 125.732
2 76 Robert Serwanski 15 13:21.992 4.218 52.826 14 124.916
3 99 Andreas Halbig 15 13:23.314 5.540 52.495 13 125.703
4 79 Henrik Eriksson 15 13:34.538 16.764 53.506 5 123.328
5 94 Fredrik Henriksson 15 13:35.041 17.267 52.961 4 124.597
6 87 Jimmy Visshed 15 13:35.670 17.896 53.348 15 123.693
7 95 Jonas Bernhardt 15 13:45.430 27.656 54.137 5 121.891
8 80 Ronnie Hofberg 15 13:55.030 37.256 54.760 4 120.504
9 92 Niklas Falk 15 13:58.565 40.791 54.524 13 121.026
10 77 Christoffer Waern 15 14:00.822 43.048 54.891 10 120.216
11 84 Torkel Kristensson 15 14:09.578 51.804 55.251 15 119.433
12 97 Magnus Ohlsson 15 14:10.151 52.377 55.327 5 119.269
13 72 Per Oleskog 14 13:34.668 1 Lap 56.336 8 117.133
14 71 Anders Agfors 14 13:44.354 9.686 57.538 8 114.686
15 83 Bertil Thorsson 14 13:59.685 25.017 58.441 12 112.914
16 82 Anders Träff 14 14:07.761 33.093 59.217 3 111.434
Inte kvalificerad
DNF 96 Magnus Pettersson 10 9:47.338 55.465 7 118.972
Inför nästa race ställs dämparna om, men har sen länge insett att det inte kommer hjälpa mot varken Pihl eller Robert.
Kanske en liten sladd eller knepig varvning kan göra race två mer spännande än race 1.
Lyssnar på dom andra som ligger i "klungan" hur spännande och tight dom haft.
-Avundsjuk? NEJ! INTE ALLS!:)
Ett hällregn under race skulle smaka godis.
Till race två är nervositeten totalt bortblåst.
Startar 2a.
Kommer inte kunna hålla Robert bakom mig i 15 varv.
Han är för snabb.
När vi åker ut ur line up, snurrar jag ett varv, med en gång i chikanen.
Rök lite blått!
Sådär planerat, men blev ju lite kul ändå:)
Andas djupt några gånger innan start, tänker -starten är den enda chansen att kunna ändra föregående resultat.
I starten kommer Robban flygande förbi på insidan.
Försökte hänga på, men bilen understyr som bara den.
Vet inte om det var min dämpar inställning eller jag inte kan köra bil.
Henriksson kommer ikapp Mattafaran, han tar en hel del på inbromsningarna till chikanen.
Hans bil har värsta "mad max" uppsynen framifrån, ser cool ut.
Skönt att inte vara helt ensam på banan, men några positionsbyten och fighter hade gjort racet rejält roligare.
Försökte bromsa förbi Robert en gång men backade av för att det går så fort innan chikanen.
Bilen var dessutom mer understyrd än vanligt för att det skulle kännas tryggt.
Efter rejset så sade både Robert och Henriksson att deras bilar kändes mer understyrda än vanligt.
Undrar om det var något som låg på asfalten? men då borde det ju vara halt även bak...
Pihl försvann igen, Robert tvåa.
1 86 Henrik Pihl 15 13:14.911 52.423 6 125.876
2 76 Robert Serwanski 15 13:18.659 3.748 52.695 13 125.226
3 99 Andreas Halbig 15 13:19.321 4.410 52.555 15 125.560
4 94 Fredrik Henriksson 15 13:20.647 5.736 52.583 6 125.493
5 79 Henrik Eriksson 15 13:32.372 17.461 53.326 4 123.745
6 87 Jimmy Visshed 15 13:32.589 17.678 53.441 6 123.478
7 95 Jonas Bernhardt 15 13:48.702 33.791 54.098 6 121.979
8 92 Niklas Falk 15 13:49.803 34.892 54.022 12 122.150
9 80 Ronnie Hofberg 15 13:50.192 35.281 54.134 15 121.898
10 77 Christoffer Waern 15 13:53.217 38.306 54.742 6 120.544
11 84 Torkel Kristensson 15 14:06.520 51.609 55.426 9 119.056
12 96 Magnus Pettersson 15 14:07.013 52.102 55.102 14 119.756
13 72 Per Oleskog 14 13:27.623 1 Lap 56.094 14 117.638
14 71 Anders Agfors 14 13:47.280 19.657 57.556 3 114.650
15 83 Bertil Thorsson 14 14:01.167 33.544 58.294 13 113.199
16 97 Magnus Ohlsson 14 14:02.025 34.402 55.045 11 119.880
17 82 Anders Träff 14 14:04.271 36.648 58.343 4 113.104
Efter rejset hade Spvm prisutdelning, och efter det var det dags för Miata cupens prisutdelning.
Waern är som vanligt en superkille och lånar ut de kranskullor som han har i sin familj.
(Han kör rejsen i sin kvinnas bil dessutom han är kanske lite för mycket karl för att köra miata?)
Av de arton pokaler som kullorna delade ut, hade endast Pihls tappat toppen, från Miataklubbtältet till depån.(dom är rätt ömtåliga)
(Andreas kanske kan låna ut lite av hans -Karlssons klister:))
Trött som f..n på vägen hem, och nöjd med säsongen 2010.
Tack till eldsjälarna från miataklubben!
Ni har en skön stämning omkring er:)
Grattis Robert Servanski till Segern i Mx-5 cup 2010. Och tilll vad det nu blev i Spvm.
Jämnaste föraren i cupen och vinnare i pallbocksracingen i depån.
En källa till skratt, hjälp och sexuella trakasserier.
Grattis Henrik Pihl till Seger i Spvm 2010 och andraplatsen i Mx-5 cup 2010.
Bra körning och bra byggt. Ordning på grejerna och jämnhet gav resultat. Måste tilläggas igen, splitterbygget är supersnyggt.
Nästa år HAR en Pihl till i cupen.
Enligt uppgift får vi andra dubbelt så svårt att hävda oss i cupen, då byggkunskap och förarkunskap är tydligen inte långt från stammen.
Tack racing kollegor för säsongen 2010.
Och framförallt, tack till Falk, Hammarsjö, CG & co som gjort denna Miatacup till vad den är.
Andreas "Mattafaran" Halbig.
Last edited by gokarting.nu on Thu 30 Sep 2010, 08:37, edited 4 times in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- CG Leijonhufvud
- Posts: 1197
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Laxne
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Hade hoppats komma för bi på söndag, men förplitelse mot familjen går före i år
än en gång, lycka till i racen och visa alla hur racing skall vara är när den är som bäst!
Glöm inte att respektera varandra på banan så det inte blir onödiga incidenter
än en gång, lycka till i racen och visa alla hur racing skall vara är när den är som bäst!
Glöm inte att respektera varandra på banan så det inte blir onödiga incidenter
CG Leijonhufvud
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Jag och eventuellt en till tänkte komma upp imorgon; har någon några biljetter över?
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
Kval-tider - blir en rysare söndag
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1703076
Annars är det aldrig fel att sponsra idella kiubbar och betala en entré-avgift. Mycket slit för eldsjälar att få det att rulla...
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1703076
Tror det var gratis idag + korvar i kväll från klubben - passar väl din melodi ?Jag och eventuellt en till tänkte komma upp imorgon; har någon några biljetter över?
Annars är det aldrig fel att sponsra idella kiubbar och betala en entré-avgift. Mycket slit för eldsjälar att få det att rulla...
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!
låångtajm...
Jag kommer med 2årig dotter + ex roadracing kusin. Rullar in (barn)vagnen vid 9-tiden
Jag kommer med 2årig dotter + ex roadracing kusin. Rullar in (barn)vagnen vid 9-tiden
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB