Ingen säger nej till en väldig sen anmälan (förutom färjorna då kanske).waern wrote:Lycka till nu på Gotland kör så det ryker. Önskar lite att man med hade vart packad o på väg
SPVM Deltävling 4 Gotland
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
"It will write an initial race report, or else it gets the hose again..."
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Snabb tele-rapport
Regn och Sol
- Andreas vann båda rejsen ( grattis !! )
- Henrik 2:a båda rejsen
- Henriksson råkat illa ut med Max...
- Jonas behöver mera pulver och snurrar
- Per O gör grymma framsteg från 1.46 tider till 1.40 !!
- Porschen lite längre bak...
Kommer nog lite mera info/filmer framigenom
Regn och Sol
- Andreas vann båda rejsen ( grattis !! )
- Henrik 2:a båda rejsen
- Henriksson råkat illa ut med Max...
- Jonas behöver mera pulver och snurrar
- Per O gör grymma framsteg från 1.46 tider till 1.40 !!
- Porschen lite längre bak...
Kommer nog lite mera info/filmer framigenom
Last edited by Josen on Mon 30 Aug 2010, 08:08, edited 1 time in total.
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Jag hade häng på Halbig i Race2, men nån meter för sen bromsning efter rakan gjorde att det blev rallycross i sandfållan istället. När jag kämpat mig ikapp Pihl (igen) så blev det en 360 så det fick bli tredjeplats istälet. Varvet med 360in blev bara 4,77 sek långsammare än varvet innan...
Behöver jag säga att fullmönsterade Toyo är ett bättre val i fukt än Yokisar med 75% 1,6mm (och bromsplattor)
Att yokisarna satt på i Race1 berodde på att regnet kom i lineup.
Behöver jag säga att fullmönsterade Toyo är ett bättre val i fukt än Yokisar med 75% 1,6mm (och bromsplattor)
Att yokisarna satt på i Race1 berodde på att regnet kom i lineup.
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Kanon Niklas Du hade behövt lite placering för själförtroendet
Blev du mätt ?
Blev du mätt ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Det finns 12 kg pastasallad här, bara att komma och hämta, i Kappelshamn...Josen wrote:Blev du mätt ?
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Det låter som ni hade ett lika spännande rejs som grabbarna på Spa
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Gissa vem som har varvrekordet i RoadsportC på Gotland RingJosen wrote:Resultat
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=586178
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Grattis 1:48.640 Det kommer nog stå sig länge
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Varvrekord gäller ifrån tävlingen - inte kval ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Har du inte lärt dig det än?Josen wrote:Varvrekord gäller ifrån tävlingen - inte kval ?
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
The Champ m.a.o
3 92 Niklas Falk 10 20:24.706 12.802 1:48.640
Få lite rulle på bilen på torrt nu också bara - köra kan du ju
3 92 Niklas Falk 10 20:24.706 12.802 1:48.640
Få lite rulle på bilen på torrt nu också bara - köra kan du ju
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Grattis Niklas!!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Får väl gratulera pallplatserna med
Race 1
1 99 Andreas Halbig
2 86 Henrik Pihl
3 94 Fredrik Henriksson
Race 2
1 99 Andreas Halbig
2 86 Henrik Pihl
3 92 Niklas Falk
Andreas och Henrik på samma poäng nu då SPVM avgörs på Falkenberg Bra att ni håller spänningen uppe lite
Race 1
1 99 Andreas Halbig
2 86 Henrik Pihl
3 94 Fredrik Henriksson
Race 2
1 99 Andreas Halbig
2 86 Henrik Pihl
3 92 Niklas Falk
Andreas och Henrik på samma poäng nu då SPVM avgörs på Falkenberg Bra att ni håller spänningen uppe lite
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Självklart! Grattis grabbar!waern wrote:Får väl gratulera pallplatserna med
Se nu till och plita på med race-rapporterna och att lägga upp filmerna!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Just det, ge mig en fuktig bana och fullmönstrade Toyo så är det match (iaf om alla andra kör på nåt annat ), låt det torka upp så blir det värre (oavsett vilka däck jag kör på, det går för fort för att gränsen ska kännas bekväm, kanske med Kumho igen...).Josen wrote:Få lite rulle på bilen på torrt nu också bara - köra kan du ju
Jag var 12.8 sekunder efter i mål, men hade då slarvat bort ca 16 sek i sandfållan efter rakan (Jag blev för ivrig när jag tog in på Andreas på varv 4) och ca 4 sek på en 360 bakom Henrik på sista varvet. Så med lite bättre fokus så hade det kunnat gå ännu bättre (om inte om hade varit osv osv)
Hastighetsprofilen på banan är lite scary (eller utmanande hur man nu ser det) jämfört med många andra. Flera kurvor som jag under kvalet (mina bästa tider i torrt, men 3 sek långsammare än Henriks bästa) har vMin på 110-130. Chikanen ut på rakan tas i ca 120/130 (Vänstern/Högern). Det är ju lite tråkigt att missa här eftersom depåräcket är rakt i tangentens riktning (och inte många meter kalksand däremellan).
I blött passerades chikanen i bara 116/114 på lite ställ... Det känns ju mycket säkrare
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Nice - låter som bana med mycket ös/en Lotus Elise banaHastighetsprofilen på banan är lite scary (eller utmanande hur man nu ser det) jämfört med många andra. Flera kurvor som jag under kvalet (mina bästa tider i torrt, men 3 sek långsammare än Henriks bästa) har vMin på 110-130. Chikanen ut på rakan tas i ca 120/130 (Vänstern/Högern). Det är ju lite tråkigt att missa här eftersom depåräcket är rakt i tangentens riktning (och inte många meter kalksand däremellan).
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Vilken otrolig bana!
Och en riktigt kul helg!
Lite tråkigt att regnet kom under line-up, då hade vi redan bytt däck två gånger för vädret ändrade sig fort.
Tror alla blev lite överraskade och åkte med torrsettings.
Henrik var ju klart snabbast i torrt (1.34.9) och då hade nog racen kunnat sluta lite annorlunda, lite jobbigt utan ABS och diff.
Åkte med på några 1.38 varv och helvete vad fort det känns när man inte känner till banan!
Dessutom saknar ju många kurvor normala referenspunkter så man har ingen aning om när föraren tänker svänga eller bromsa. Och det är sväng på sväng på sväng...
Ganska kul att se förarnas reaktioner efter första passen, de kände sig ganska vilsna.
Men det blev fart ganska snabbt, tog ett 2-3 pass på lördagen.
Tråkigt för Fredrik som fick motorproblem och Porsche-Henrik som hade problem med lådan.
Och en riktigt kul helg!
Lite tråkigt att regnet kom under line-up, då hade vi redan bytt däck två gånger för vädret ändrade sig fort.
Tror alla blev lite överraskade och åkte med torrsettings.
Henrik var ju klart snabbast i torrt (1.34.9) och då hade nog racen kunnat sluta lite annorlunda, lite jobbigt utan ABS och diff.
Åkte med på några 1.38 varv och helvete vad fort det känns när man inte känner till banan!
Dessutom saknar ju många kurvor normala referenspunkter så man har ingen aning om när föraren tänker svänga eller bromsa. Och det är sväng på sväng på sväng...
Ganska kul att se förarnas reaktioner efter första passen, de kände sig ganska vilsna.
Men det blev fart ganska snabbt, tog ett 2-3 pass på lördagen.
Tråkigt för Fredrik som fick motorproblem och Porsche-Henrik som hade problem med lådan.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Suck Med diff hade nog tappet till Anderas och mig varit mindre i vätan (men Henrik och Andreas hade ganska lika speed i race2 ändå, 7 sek i tapp i mål).Josen wrote:Ja herre-jösses vad synd och jobbigt det är för stackars Henrik som inte får ner alla pollar i backen. Lider verkigen med er Måste ju kunna kört på 1.30 tider annars så duktiga som ni är eller vad tror du ?
Förbättringspotentialen i torrt är nog inte så stor (men det får vi aldrig veta, svårt att komma tillbaka utan erfarenhet).
Vem det är synd om kan man diskutera (länge och offentligt, tydligen )...
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Vill bara tacka alla inblandade för en väldigt trevlig helg! Speciellt tack till pojkarna Pihl och en galet underhållande mr Henriksson - längesen jag och Madde garvade så mycket!!!! "...och här sitter jag...med en jävla svans..."
Ska riva ner Porschen i veckan och försöka lista ut varför jag bara har växel 3 i bilen kvar. Störande! Det var ju faktiskt ganska lovande där ett tag, hyfsat flyt och hyfsade tider. Regndäck står också ganska högt upp på listan just nu!
Ska riva ner Porschen i veckan och försöka lista ut varför jag bara har växel 3 i bilen kvar. Störande! Det var ju faktiskt ganska lovande där ett tag, hyfsat flyt och hyfsade tider. Regndäck står också ganska högt upp på listan just nu!
Varvtider 2010: Falkenberg: 53.5 | Kinnekulle: 1.02.3 | Knutstorp: 1.10.7 | Mantorp: 1.35.1| Gotland: 1.36.3
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Äh, strunta i blysläden nu, du ska ju ändå köra MX-5 nästa år går det rykten omHenkaE wrote:Vill bara tacka alla inblandade för en väldigt trevlig helg! Speciellt tack till pojkarna Pihl och en galet underhållande mr Henriksson - längesen jag och Madde garvade så mycket!!!! "...och här sitter jag...med en jävla svans..."
Ska riva ner Porschen i veckan och försöka lista ut varför jag bara har växel 3 i bilen kvar. Störande! Det var ju faktiskt ganska lovande där ett tag, hyfsat flyt och hyfsade tider. Regndäck står också ganska högt upp på listan just nu!
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Kul att Vi har fått en bana med lite mer internationell karaktär, jämfört med våra Gokartbanor. (säger jag utan att ha kört mer än två)Niklas Falk wrote:Hastighetsprofilen på banan är lite scary (eller utmanande hur man nu ser det) jämfört med många andra. Flera kurvor som jag under kvalet (mina bästa tider i torrt, men 3 sek långsammare än Henriks bästa) har vMin på 110-130. Chikanen ut på rakan tas i ca 120/130 (Vänstern/Högern). Det är ju lite tråkigt att missa här eftersom depåräcket är rakt i tangentens riktning (och inte många meter kalksand däremellan).
I blött passerades chikanen i bara 116/114 på lite ställ... Det känns ju mycket säkrare
Det ÄR roligare med snabba kurvor!
Jag var nere och såg de HÅRIGA grabbarna ta Blanchimont i 250+ i regn.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: SPVM Deltävling 4 Gotland
Mattafarans Racerapport.
Som vanligt blir det till att ösa järnet när man är sen!
På fredagen rullade ekipaget mattafaran in, 20 min innan avgång, vid 15 min säljer dom platsen berättade "biljettnissen".
Båten var dock lite sen, så lite av traileracing tempot kunde ha lugnats ned lite.
Färjan var knökfull, drivor med kennel folk eftersom det tydligen var hundutställning denna helgen.
Resan över blir en trevlig pratstund med Oleskog, Jonas och Thomas (Tpr.).
Förväntningarna är höga inför helgen.
Oleskog, Jonas och jag bor på ett Best western precis utanför ringmuren, 3 minuter från färjan.
Så det var bara att parkera och hälsa på kudden direkt vid ankomst. Perfekt.
Stor hotellfrukost, trevligt sällskap och rejstrailarna parkerade med ringmuren i bakgrunden.
Solsken.
Livet har varit sämre.
På väg till banan slår det mig vad bra det är med en heldag för träning innan race, på Gotland är det nästan openpitlane som gäller, så det finns ordentligt med tid att testa lite olika grejer.
Då kommer iaf jag ihåg bättre hur bilen känns och upplevs, annat än köra en Falkenberg "stress" träning med en miljon bilar på 1,5 h, 200 formelbil bärgningar, 2 veckor innan race.
Nä tack. Detta blir bra det.
På banan är redan Niklas, Henriksson, Porsche(...att han aldrig ger efter..)Henrik och the Pihls redan parkerade.
Depån funkar riktigt bra, precis vid banan ligger den.
Inget Kinnekulle parkerande här inte.
900 spänn lättare är träningen igång, alla åker ut, utom Ferdinand....tidtagaruret åker fram och tiderna på miatorna visar redan på första träningen hur tight detta kommer bli.
När mattafaran äntrade Gotland ring tidigt augusti, så blev det ett lucky lap på 36...någonting.
Nu på första varven kör de andra i C, 38 blankt.
Rullar ut med ny kamera för dagen, den gamla gav upp efter Ssm.
Detta är kamera nr.2 köpte en Panasonic som inte gjorde annat än hickade pga vibrationerna vid färd.
Hoppas denna funkar nu, kameran var anledningen till panik körningen till färjan.
Beslutsångest i affären
Efter halva varvet...missljud bak.
Paniken infinner sig inte, är rätt säker på att den nya hjulbultarna som spökar.
Mycket riktigt, de sista mm hjulbult dras "ut" och på banan är det tyst igen.
Stadiga 37 tider, nån 36a.
Oleskog ligger och matar varv som bara den, han har ett par 14 tums Yokohama som han ska köra slut på.
Han gör små framsteg hela tiden och han kör stabila tider.
Vi får några "Miata NB -98 bromsdueller", han vinner dom hela tiden:)
Har kört hans kärra och av någon anledning är bromsarna fantastiska på den bilen.
Jonas ligger framför ett pass, han kör "rinnande" ser det ut som, nästan ingen sladd och exakt samma spårval varv efter varv.
Hur kan han hålla sig så lugn?
Måste prata med doktorn om större doser valium...mmmmmåste sladda!
Vid lunch visar det sig att de andra kör över sekunden snabbare än mattafaran.
Jaha?, ska det inte bli tight ändå...bilen känns ju snabb, spåret verkar sitta någorlunda...
Vad ska jag hitta på nu då?
Dagen rullar vidare och på den sista stinten...=70% av bromsarna försvann från en sväng till en annan.
Får trycka järnet på bromspedalen för att få någon effekt alls.
Känns nästan som att bromsservon är väck.
Kollar bromsbeläggen först. Glaserade.
Hade tidigare på dagen köpt ny bromsbelägg.
Började montera dem, och smålog lite för mig själv då timingen för beläggens glasering var klockren.
Nu startar jag race day med nya bromsbelägg runt om:)
Innan banan lämnas för dagen, snackar jag och Henriksson om tidigare delade meningar.
Vi tar varann i hand och skils med mindre sexuell frustration mellan oss.
Att frisörer kan ha så mycket testosteron...
En trevlig kväll följer, med Oleskog och Jonas i Visbyhamnen på en mysig restaurang.
En full trollkarl vid vårt bord är lite störig, men hans trick imponerar.
Race day.
Jonas, Per och jag har insett att ska det finnas chans för ett spännande race, är det regn som förmodligen skall till.
På morgonen i Visby...regnar det:)
Vi flinar lite och drömmer om snygga race med vattenstämpel.
Oleskog bromsar sent och Jonas kör med ägg under gaspedalen.
Vid ankomsten till banan (30-40 min från visby) är det strålande solsken!
Gotland är spännande.
Men vem kan vara negativ till fint väder, nu börjar det.
Vid förarmötet får vi lite bakgrund och framtidsvisioner till banan.
Kul med entusiaster!
Tyvärr delas det upp i A & Modsport (tot 6 bilar) för sig och B-C för sig (tot 11)bilar.
Banan är stor och bred, blir löjligt med så få bilar samtidigt.
Efter träningen visar det sig att mitt ekipage nästan går lika fort som Porsche Henrik.
Hrmmm, har dom andra snackat goja?, och jag själv har förbättrat 0,5 sek.
Ändrade dämparna lite iof, men 0,5 sek...
Uppochnervändavärlden nu.
Delförklaring:
Henrikssons transponder ville inte leka.
Pihl kört bara tre varv.
Oleskog förbättrar sig 4 SEKUNDER från gårdagen! Grattis!!!!
1 60 Magnus Dahlin 1:34.305 7 114.522 7
2 49 Anders Eriksson 1:35.498 8 113.091 1.193 1.193 9
3 79 Henrik Eriksson 1:36.271 5 112.183 1.966 0.773 8
4 99 Andreas Halbig 1:36.362 3 112.077 2.057 0.091 5
5 95 Jonas Bernhardt 1:37.584 5 110.674 3.279 1.222 6
6 86 Henrik Pihl 1:37.720 3 110.520 3.415 0.136 4
7 59 Max Lindblom 1:38.854 7 109.252 4.549 1.134 8
8 92 Niklas Falk 1:39.061 4 109.024 4.756 0.207 5
9 67 Rolf Dawidzon 1:41.148 8 106.774 6.843 2.087 9
10 72 Per Oleskog 1:41.970 8 105.914 7.665 0.822 8
11 94 Fredrik Henriksson --:--:--.--- 0 - 0.000 0
Porsche Henrik verkar ju vara inom räckhåll, spännande.
Molnen rullar in över Gotland ring, men banan är fortfarande torr.
Kvalet visar andra tider plötsligt.
Oleskog snor en halv sekund till!
1 60 Magnus Dahlin 1:34.112 12 114.757 12
2 49 Anders Eriksson 1:34.739 1 113.997 0.627 0.627 11
3 86 Henrik Pihl 1:34.912 1 113.790 0.800 0.173 3
4 99 Andreas Halbig 1:35.338 2 113.281 1.226 0.426 9
5 79 Henrik Eriksson 1:35.737 1 112.809 1.625 0.399 6
6 94 Fredrik Henriksson 1:35.837 6 112.691 1.725 0.100 8
7 95 Jonas Bernhardt 1:36.525 2 111.888 2.413 0.688 7
8 59 Max Lindblom 1:37.407 8 110.875 3.295 0.882 11
9 92 Niklas Falk 1:37.897 4 110.320 3.785 0.490 6
10 67 Rolf Dawidzon 1:39.002 2 109.089 4.890 1.105 8
11 72 Per Oleskog 1:41.257 5 106.659 7.145 2.255 10
Porsche Henrik börjar få tekniska bekymmer, tråkigt.
På lunchen pratade jag med tävlingledningen och Spvm Jan, om att slå ihop oss(A-B-C + mod) och köra tre race istället, där det sista skulle vara ett uppvisningsheat.
Mer bantid och fler bilar i racen, vad kan vara negativt?
De jag pratade med utom två, tyckte iden var ok.
Räckte med två för att det inte skulle bli av.
Synd anser jag.
Nu börjar det regna:)
Spännande!!!!!
Gotland Ring har en mycket bra speaker som håller låda, det tillsammans med ett BRA högtalarsystem höjer stämningen rejält.
Det här är ett bra arrangemang, deras första race och dom är redan bättre och trevligare än Ssk!
Roadsport C är med och skriver historia.
Den första officiella tävlingen någonsin på Gotland Ring kör vi.
Snart kommer den första officiella varvrekordstiden...vems blir den? Vad blir den?
På warm up varvet börjar det regna rejält.
Underbart! Vad ska det bli av detta?
Står i andra led till vänster om Pihl, startposition 4.
Starten går och det sladdar en del i första svängen, Pihl ligger på höger sida fortfarande, försöker gå så nära curbsen i nästa vänster som möjligt.
Bonk!.
Kontakt.
Igen.
Svär innanför hjälmen -Va faan, vi skulle ju ligga bredvid varann, inte PÅ varann!
Är hejdlöst trött på detta.
B-Sjuorna har stora problem i vattnet, avståndet dom fick i starten tappar dom snabbt till miatorna:)
Pihl ligger och förgyller mattafarans kamerabild med sina sladdar och vattenplaningar framför.
Framför mig börjar en sjua snurra.
Nu gäller det att göra rätt val så jag inte mosar den!
Väljer att gå på vänster, Pihl ligger redan före sjuan, så han klarade sig.
Sjuan slutar snurra precis när jag passerar hans front.
Sen följer några varv av försök till passering av Pihl.
Det är en hel del vatten på banan, jag tänder lamporna så han ska se vart jag är.
Har för mig att jag blinkar med ljusen någon gång för att visa tydligt min placering...
Kör upp jämsides med Pihl och sen skiljer våra åsikter sig åt.
Kontakt igen iaf.
Går om och tar upp jakten på B-sjuan som ligger etta i vårt heat.
Så här blev det:
Pos No. Name Laps Total time Diff Best time In lap Best speed
1 99 Andreas Halbig 10 21:28.717 1:53.193 6 95.412
2 86 Henrik Pihl 10 21:34.573 15:23.163 1:54.144 10 94.617
3 94 Fredrik Henriksson 10 6:11.410 2:01.467 2 88.913 (ingen transponder)
4 60 Magnus Dahlin 10 21:39.054 15:27.644 1:55.378 6 93.605
5 95 Jonas Bernhardt 10 21:49.359 15:37.949 1:54.708 10 94.152
6 92 Niklas Falk 10 22:05.417 15:54.007 1:55.669 10 93.370
7 79 Henrik Eriksson 10 22:34.508 16:23.098 2:00.487 5 89.636
8 72 Per Oleskog 10 22:43.588 16:32.178 1:58.906 7 90.828
9 49 Anders Eriksson 10 22:51.993 16:40.583 1:57.500 8 91.915
10 67 Rolf Dawidzon 10 23:03.932 16:52.522 2:00.640 10 89.523
11 59 Max Lindblom 10 23:05.903 16:54.493 2:00.465 9 89.653
Kul att köra i regn!!! Gillar det starkt.
Mycket sladd, mycket kul.
Inför race 2 så har det slutat regna, kollar när clubman kör och det verkar ändå blött...hur göra?
5 min innan line upp åker regndäcken fram.
Oleskog och Jonas är snälla och ställer upp med assistans trots att dom själva kommer få det stressigt.
Startar i Pole, när banan äntras på warm up varvet, sladdar det.
Rejält!
Får ingen värme i däcken, fel lufttryck...
Nåja, den understyr inte iaf så då blir det roligt att drifta heatet igenom istället.
Starten går och en av sjuorna flyger förbi, sen står han still i första svängen känns det som...
Absen arbetar rejält och får stopp några meter innan sjuan.
Mattafaran får en skön sladd efter "stoppet" vid sjuan, och svängen efter snurrar nästan sjuan.
Lyckas gå om den.
Sen dansar mattafaran runt banan, får några uppmanande gester från publiken och försöker leverera glädje till dom.
Ser att avståndet bakåt inte är konstant utan tappar en del nått varv, vinner lite mark ett annat.
Niklas visade sig en eller två ggr.
Ut på start och mål gick det fort tyckte jag, att sladda något varv där var lite extra spännande.
Avslutade med en liten tvåvägs snurr, ...och den sista snurren var lite spännande för att jag inte kände var jag hade framhjulen riktigt....pinsamt att köra av banan ni ett sånt läge! Men det gick bra
Sen kom Sveriges radio Gotland och intervjuade lite, det var kul.
Snackar bara skit som vanligt:-))
Så här blev det:
Pos No. Name Laps Total time Diff Best time In lap Best speed
1 99 Andreas Halbig 10 20:11.904 1:49.454 3 98.672
2 86 Henrik Pihl 10 20:19.122 7.218 1:50.029 1 98.156
3 92 Niklas Falk 10 20:24.706 12.802 1:48.640 9 99.411
4 95 Jonas Bernhardt 10 20:40.160 28.256 1:51.480 9 96.878
5 49 Anders Eriksson 10 20:58.426 46.522 1:51.991 3 96.436
6 60 Magnus Dahlin 10 21:01.514 49.610 1:51.554 10 96.814
7 79 Henrik Eriksson 10 21:15.029 1:03.125 1:54.303 2 94.486
8 72 Per Oleskog 10 21:29.590 1:17.686 1:53.475 8 95.175
9 67 Rolf Dawidzon 10 21:56.957 1:45.053 1:57.374 3 92.014
DNF 94 Fredrik Henriksson 3 7:24.313 7 Laps 1:50.297 1 97.917
DNF 59 Max Lindblom 0 --:--:--.--- --:--:--.--- 0 -
Lite tankar.
Gotland Ring banan behöver inte bli större, bygg ut lokaliteterna runt om istället.
Klubben på Gotland Ring gjorde detta superbra.
Båttider låser upp en lite väl mycket.
Hotellfrukost är grymt bra.
Vattnet på vårt hotell sköljde inte bort tvålen!?
Att publiken inte släpptes upp i depån var inte alls bra.
Dom som serverade maten var rejält oseriösa, iaf med maten.(Maven)
Få bilar på banan är tråkigare än flera
Sladda är hejdlöst kul.
Doughnuts får ALLTID applåder. ja jag vet, busigt.
Kimmen kör så sanslöst fort.
Jonas är jämnheten själv.
Oleskog är trygg med bilen. Att det var en klass 2 miata på Gotland var coolt och bra.
Henriksson har krångel.
Det är skönt att Niklas Falk är glad igen. Plats på pallen var medicinen. Grattis till varvrekordet i C.
Pihl har det snyggaste splitterbygget av alla.
Porsche Henrik har den minsta och därmed den fränaste kameran, kolla den om ni får möjligheter.
Racing är alldeles för dyrt. Att vi inte har enhetsdäck, samma för regn och torrt är obegripligt.
Medåkning i rejsbil borde vara obligatoriskt på alla tävlingar. Hälften till föraren, hälften till arrangören.
Raukar är stenar som ser lite annorlunda ut.
Några bilder, klicka för full bild.
Som vanligt blir det till att ösa järnet när man är sen!
På fredagen rullade ekipaget mattafaran in, 20 min innan avgång, vid 15 min säljer dom platsen berättade "biljettnissen".
Båten var dock lite sen, så lite av traileracing tempot kunde ha lugnats ned lite.
Färjan var knökfull, drivor med kennel folk eftersom det tydligen var hundutställning denna helgen.
Resan över blir en trevlig pratstund med Oleskog, Jonas och Thomas (Tpr.).
Förväntningarna är höga inför helgen.
Oleskog, Jonas och jag bor på ett Best western precis utanför ringmuren, 3 minuter från färjan.
Så det var bara att parkera och hälsa på kudden direkt vid ankomst. Perfekt.
Stor hotellfrukost, trevligt sällskap och rejstrailarna parkerade med ringmuren i bakgrunden.
Solsken.
Livet har varit sämre.
På väg till banan slår det mig vad bra det är med en heldag för träning innan race, på Gotland är det nästan openpitlane som gäller, så det finns ordentligt med tid att testa lite olika grejer.
Då kommer iaf jag ihåg bättre hur bilen känns och upplevs, annat än köra en Falkenberg "stress" träning med en miljon bilar på 1,5 h, 200 formelbil bärgningar, 2 veckor innan race.
Nä tack. Detta blir bra det.
På banan är redan Niklas, Henriksson, Porsche(...att han aldrig ger efter..)Henrik och the Pihls redan parkerade.
Depån funkar riktigt bra, precis vid banan ligger den.
Inget Kinnekulle parkerande här inte.
900 spänn lättare är träningen igång, alla åker ut, utom Ferdinand....tidtagaruret åker fram och tiderna på miatorna visar redan på första träningen hur tight detta kommer bli.
När mattafaran äntrade Gotland ring tidigt augusti, så blev det ett lucky lap på 36...någonting.
Nu på första varven kör de andra i C, 38 blankt.
Rullar ut med ny kamera för dagen, den gamla gav upp efter Ssm.
Detta är kamera nr.2 köpte en Panasonic som inte gjorde annat än hickade pga vibrationerna vid färd.
Hoppas denna funkar nu, kameran var anledningen till panik körningen till färjan.
Beslutsångest i affären
Efter halva varvet...missljud bak.
Paniken infinner sig inte, är rätt säker på att den nya hjulbultarna som spökar.
Mycket riktigt, de sista mm hjulbult dras "ut" och på banan är det tyst igen.
Stadiga 37 tider, nån 36a.
Oleskog ligger och matar varv som bara den, han har ett par 14 tums Yokohama som han ska köra slut på.
Han gör små framsteg hela tiden och han kör stabila tider.
Vi får några "Miata NB -98 bromsdueller", han vinner dom hela tiden:)
Har kört hans kärra och av någon anledning är bromsarna fantastiska på den bilen.
Jonas ligger framför ett pass, han kör "rinnande" ser det ut som, nästan ingen sladd och exakt samma spårval varv efter varv.
Hur kan han hålla sig så lugn?
Måste prata med doktorn om större doser valium...mmmmmåste sladda!
Vid lunch visar det sig att de andra kör över sekunden snabbare än mattafaran.
Jaha?, ska det inte bli tight ändå...bilen känns ju snabb, spåret verkar sitta någorlunda...
Vad ska jag hitta på nu då?
Dagen rullar vidare och på den sista stinten...=70% av bromsarna försvann från en sväng till en annan.
Får trycka järnet på bromspedalen för att få någon effekt alls.
Känns nästan som att bromsservon är väck.
Kollar bromsbeläggen först. Glaserade.
Hade tidigare på dagen köpt ny bromsbelägg.
Började montera dem, och smålog lite för mig själv då timingen för beläggens glasering var klockren.
Nu startar jag race day med nya bromsbelägg runt om:)
Innan banan lämnas för dagen, snackar jag och Henriksson om tidigare delade meningar.
Vi tar varann i hand och skils med mindre sexuell frustration mellan oss.
Att frisörer kan ha så mycket testosteron...
En trevlig kväll följer, med Oleskog och Jonas i Visbyhamnen på en mysig restaurang.
En full trollkarl vid vårt bord är lite störig, men hans trick imponerar.
Race day.
Jonas, Per och jag har insett att ska det finnas chans för ett spännande race, är det regn som förmodligen skall till.
På morgonen i Visby...regnar det:)
Vi flinar lite och drömmer om snygga race med vattenstämpel.
Oleskog bromsar sent och Jonas kör med ägg under gaspedalen.
Vid ankomsten till banan (30-40 min från visby) är det strålande solsken!
Gotland är spännande.
Men vem kan vara negativ till fint väder, nu börjar det.
Vid förarmötet får vi lite bakgrund och framtidsvisioner till banan.
Kul med entusiaster!
Tyvärr delas det upp i A & Modsport (tot 6 bilar) för sig och B-C för sig (tot 11)bilar.
Banan är stor och bred, blir löjligt med så få bilar samtidigt.
Efter träningen visar det sig att mitt ekipage nästan går lika fort som Porsche Henrik.
Hrmmm, har dom andra snackat goja?, och jag själv har förbättrat 0,5 sek.
Ändrade dämparna lite iof, men 0,5 sek...
Uppochnervändavärlden nu.
Delförklaring:
Henrikssons transponder ville inte leka.
Pihl kört bara tre varv.
Oleskog förbättrar sig 4 SEKUNDER från gårdagen! Grattis!!!!
1 60 Magnus Dahlin 1:34.305 7 114.522 7
2 49 Anders Eriksson 1:35.498 8 113.091 1.193 1.193 9
3 79 Henrik Eriksson 1:36.271 5 112.183 1.966 0.773 8
4 99 Andreas Halbig 1:36.362 3 112.077 2.057 0.091 5
5 95 Jonas Bernhardt 1:37.584 5 110.674 3.279 1.222 6
6 86 Henrik Pihl 1:37.720 3 110.520 3.415 0.136 4
7 59 Max Lindblom 1:38.854 7 109.252 4.549 1.134 8
8 92 Niklas Falk 1:39.061 4 109.024 4.756 0.207 5
9 67 Rolf Dawidzon 1:41.148 8 106.774 6.843 2.087 9
10 72 Per Oleskog 1:41.970 8 105.914 7.665 0.822 8
11 94 Fredrik Henriksson --:--:--.--- 0 - 0.000 0
Porsche Henrik verkar ju vara inom räckhåll, spännande.
Molnen rullar in över Gotland ring, men banan är fortfarande torr.
Kvalet visar andra tider plötsligt.
Oleskog snor en halv sekund till!
1 60 Magnus Dahlin 1:34.112 12 114.757 12
2 49 Anders Eriksson 1:34.739 1 113.997 0.627 0.627 11
3 86 Henrik Pihl 1:34.912 1 113.790 0.800 0.173 3
4 99 Andreas Halbig 1:35.338 2 113.281 1.226 0.426 9
5 79 Henrik Eriksson 1:35.737 1 112.809 1.625 0.399 6
6 94 Fredrik Henriksson 1:35.837 6 112.691 1.725 0.100 8
7 95 Jonas Bernhardt 1:36.525 2 111.888 2.413 0.688 7
8 59 Max Lindblom 1:37.407 8 110.875 3.295 0.882 11
9 92 Niklas Falk 1:37.897 4 110.320 3.785 0.490 6
10 67 Rolf Dawidzon 1:39.002 2 109.089 4.890 1.105 8
11 72 Per Oleskog 1:41.257 5 106.659 7.145 2.255 10
Porsche Henrik börjar få tekniska bekymmer, tråkigt.
På lunchen pratade jag med tävlingledningen och Spvm Jan, om att slå ihop oss(A-B-C + mod) och köra tre race istället, där det sista skulle vara ett uppvisningsheat.
Mer bantid och fler bilar i racen, vad kan vara negativt?
De jag pratade med utom två, tyckte iden var ok.
Räckte med två för att det inte skulle bli av.
Synd anser jag.
Nu börjar det regna:)
Spännande!!!!!
Gotland Ring har en mycket bra speaker som håller låda, det tillsammans med ett BRA högtalarsystem höjer stämningen rejält.
Det här är ett bra arrangemang, deras första race och dom är redan bättre och trevligare än Ssk!
Roadsport C är med och skriver historia.
Den första officiella tävlingen någonsin på Gotland Ring kör vi.
Snart kommer den första officiella varvrekordstiden...vems blir den? Vad blir den?
På warm up varvet börjar det regna rejält.
Underbart! Vad ska det bli av detta?
Står i andra led till vänster om Pihl, startposition 4.
Starten går och det sladdar en del i första svängen, Pihl ligger på höger sida fortfarande, försöker gå så nära curbsen i nästa vänster som möjligt.
Bonk!.
Kontakt.
Igen.
Svär innanför hjälmen -Va faan, vi skulle ju ligga bredvid varann, inte PÅ varann!
Är hejdlöst trött på detta.
B-Sjuorna har stora problem i vattnet, avståndet dom fick i starten tappar dom snabbt till miatorna:)
Pihl ligger och förgyller mattafarans kamerabild med sina sladdar och vattenplaningar framför.
Framför mig börjar en sjua snurra.
Nu gäller det att göra rätt val så jag inte mosar den!
Väljer att gå på vänster, Pihl ligger redan före sjuan, så han klarade sig.
Sjuan slutar snurra precis när jag passerar hans front.
Sen följer några varv av försök till passering av Pihl.
Det är en hel del vatten på banan, jag tänder lamporna så han ska se vart jag är.
Har för mig att jag blinkar med ljusen någon gång för att visa tydligt min placering...
Kör upp jämsides med Pihl och sen skiljer våra åsikter sig åt.
Kontakt igen iaf.
Går om och tar upp jakten på B-sjuan som ligger etta i vårt heat.
Så här blev det:
Pos No. Name Laps Total time Diff Best time In lap Best speed
1 99 Andreas Halbig 10 21:28.717 1:53.193 6 95.412
2 86 Henrik Pihl 10 21:34.573 15:23.163 1:54.144 10 94.617
3 94 Fredrik Henriksson 10 6:11.410 2:01.467 2 88.913 (ingen transponder)
4 60 Magnus Dahlin 10 21:39.054 15:27.644 1:55.378 6 93.605
5 95 Jonas Bernhardt 10 21:49.359 15:37.949 1:54.708 10 94.152
6 92 Niklas Falk 10 22:05.417 15:54.007 1:55.669 10 93.370
7 79 Henrik Eriksson 10 22:34.508 16:23.098 2:00.487 5 89.636
8 72 Per Oleskog 10 22:43.588 16:32.178 1:58.906 7 90.828
9 49 Anders Eriksson 10 22:51.993 16:40.583 1:57.500 8 91.915
10 67 Rolf Dawidzon 10 23:03.932 16:52.522 2:00.640 10 89.523
11 59 Max Lindblom 10 23:05.903 16:54.493 2:00.465 9 89.653
Kul att köra i regn!!! Gillar det starkt.
Mycket sladd, mycket kul.
Inför race 2 så har det slutat regna, kollar när clubman kör och det verkar ändå blött...hur göra?
5 min innan line upp åker regndäcken fram.
Oleskog och Jonas är snälla och ställer upp med assistans trots att dom själva kommer få det stressigt.
Startar i Pole, när banan äntras på warm up varvet, sladdar det.
Rejält!
Får ingen värme i däcken, fel lufttryck...
Nåja, den understyr inte iaf så då blir det roligt att drifta heatet igenom istället.
Starten går och en av sjuorna flyger förbi, sen står han still i första svängen känns det som...
Absen arbetar rejält och får stopp några meter innan sjuan.
Mattafaran får en skön sladd efter "stoppet" vid sjuan, och svängen efter snurrar nästan sjuan.
Lyckas gå om den.
Sen dansar mattafaran runt banan, får några uppmanande gester från publiken och försöker leverera glädje till dom.
Ser att avståndet bakåt inte är konstant utan tappar en del nått varv, vinner lite mark ett annat.
Niklas visade sig en eller två ggr.
Ut på start och mål gick det fort tyckte jag, att sladda något varv där var lite extra spännande.
Avslutade med en liten tvåvägs snurr, ...och den sista snurren var lite spännande för att jag inte kände var jag hade framhjulen riktigt....pinsamt att köra av banan ni ett sånt läge! Men det gick bra
Sen kom Sveriges radio Gotland och intervjuade lite, det var kul.
Snackar bara skit som vanligt:-))
Så här blev det:
Pos No. Name Laps Total time Diff Best time In lap Best speed
1 99 Andreas Halbig 10 20:11.904 1:49.454 3 98.672
2 86 Henrik Pihl 10 20:19.122 7.218 1:50.029 1 98.156
3 92 Niklas Falk 10 20:24.706 12.802 1:48.640 9 99.411
4 95 Jonas Bernhardt 10 20:40.160 28.256 1:51.480 9 96.878
5 49 Anders Eriksson 10 20:58.426 46.522 1:51.991 3 96.436
6 60 Magnus Dahlin 10 21:01.514 49.610 1:51.554 10 96.814
7 79 Henrik Eriksson 10 21:15.029 1:03.125 1:54.303 2 94.486
8 72 Per Oleskog 10 21:29.590 1:17.686 1:53.475 8 95.175
9 67 Rolf Dawidzon 10 21:56.957 1:45.053 1:57.374 3 92.014
DNF 94 Fredrik Henriksson 3 7:24.313 7 Laps 1:50.297 1 97.917
DNF 59 Max Lindblom 0 --:--:--.--- --:--:--.--- 0 -
Lite tankar.
Gotland Ring banan behöver inte bli större, bygg ut lokaliteterna runt om istället.
Klubben på Gotland Ring gjorde detta superbra.
Båttider låser upp en lite väl mycket.
Hotellfrukost är grymt bra.
Vattnet på vårt hotell sköljde inte bort tvålen!?
Att publiken inte släpptes upp i depån var inte alls bra.
Dom som serverade maten var rejält oseriösa, iaf med maten.(Maven)
Få bilar på banan är tråkigare än flera
Sladda är hejdlöst kul.
Doughnuts får ALLTID applåder. ja jag vet, busigt.
Kimmen kör så sanslöst fort.
Jonas är jämnheten själv.
Oleskog är trygg med bilen. Att det var en klass 2 miata på Gotland var coolt och bra.
Henriksson har krångel.
Det är skönt att Niklas Falk är glad igen. Plats på pallen var medicinen. Grattis till varvrekordet i C.
Pihl har det snyggaste splitterbygget av alla.
Porsche Henrik har den minsta och därmed den fränaste kameran, kolla den om ni får möjligheter.
Racing är alldeles för dyrt. Att vi inte har enhetsdäck, samma för regn och torrt är obegripligt.
Medåkning i rejsbil borde vara obligatoriskt på alla tävlingar. Hälften till föraren, hälften till arrangören.
Raukar är stenar som ser lite annorlunda ut.
Några bilder, klicka för full bild.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!