Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Måns Wilke »

Fredrik Henriksson wrote:Måns!! Du är grym!! 8)
Riktigt kul att Ni uppskattar bilderna :up:

Ni som kör är grymma Ni med, men som sagt så har jag tyvärr inte kunnat följa rejsen trots att jag stått på första parkett :think2:



Det finns en hel del bra bilder från andra fotografer på rejsa och på sportvagnsmeetings sida.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
Freed
Posts: 11
Joined: Mon 28 Jul 2008, 19:54
Location: Lund
Contact:

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Freed »

Det var riktigt roligt att se så många startande i Roadsport C i år. Fast det hade varit ännu roligare att se lite fler icke miator tillsammans med alla miator. Tror att vi hade kunnat få plats med 7 bilar till i C heatet.

Bidrar med några av mina bilder från helgen
PICT0103.jpg
Oj, titta en icke Miata!
Oj, titta en icke Miata!
PICT0117.jpg
Tät racing
Tät racing
PICT8545.jpg
En snabb tvätt innan tidsträningen?
En snabb tvätt innan tidsträningen?
PICT9215.jpg
PICT9959.jpg
PICT8559.jpg
PICT8491.jpg
Jag hoppas vi ser er igen nästa år på Svenskt Sportvagnsmeeting!
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Måns Wilke »

Fina bilder Freed :up:

Angående bilden med ickeMiatan så var det ganska svårt att få en bild på Henrik Pihl utan att få med Porschen :mrgreen: :burnout:
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by ephas »

Finns det fler bilder på #76?
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by gokarting.nu »

Racerapport Mattafaran.


Två dagar innan Ssm gick vattenpumpen sönder.

TUR!

..att det hände just innan. :D
Led under helgen med Petsson, låg bakom när han gick in i depån.
Hoppades att han skulle komma ut igen, men så blev det ju inte.
Trots proffs hjälp.
Civinco hade min bil som test mappnings NB.
Funkade tydligen inte då heller riktigt.

Ssm är ju "the race" anser jag eftersom det är så stort.
Folk är glada, en del är lite festklädda, arrangörerna är sympatiska
Coola bilar högt och lågt:)

Detta är MIL ifrån Ssk arrangemang.

Ringer Serwanski på vägen ner till Knutstorp, ber honom muta in lite depåspace, förra året blev det lite hipp som haver med någon miata här och där.

Har hjälpt Mr Oleskog med sin klass 2 NB, så han hade en helt okänd bana OCH bil att testa ut under helgen.
Kan tänka att lite fjärilar kanske flög runt i hans mage???!!!
Vi står bredvid klassens "depå stolthet" Anders Träff, maken till glänsande grejer runt den mannen.
Allt ser nytt ut, lite skäms iaf jag när man parkerar Mattafaran i detta sällskap.
Denna Anders körde nu för ANDRA gången i sitt liv på bana :shock: :shock: :shock:
Iskallt Anders :up:


Ut på lineup. Det är så varmt så varmt.
Mattafaran och Mr Oleskog ska leka följa john, tar det lugnt ut ur depån så vi inte ska hamna i trafik.
Glöm det!

Bilar överallt, tänker att kvalet på fredagen blir spännande:) iom alla dessa bilar.

Visar lite spår för Per O, förmodligen fel spår :oops: men försöker hjälpa så gott jag kan.
Andreas (åååå vilklet snyggt namn!!!) Karlsson sa i depån efteråt att han hade också kollat.
Kul!, hoppas att man kan förmedla nått positivt också.

Efter några varv så ökar tempot lite och backspegeln blir tom.
Då kommer Pihl ut framför, ut ur depån.

Sanningens stund :D .

Framför mig ligger ledaren av vår race serie, vinnaren 2008 och den ena av de två starkaste bilarna i klassen, som jag ser det..
(den andra anser jag är Bertils 8) )
Det som rullar runt i huvudet nu är valen, testa dom svängar och spårval som jag har svårt med.
Eller leka katt och råtta?

Funderade i ca: 0.01 sekund på svaret.

Jag är i racingen för att ha kul :burnout:
Henriks bil matar på ordentligt, men skillnaden till Mattafaran kraftmässigt är mindre nu.
Rejält mindre.
Kan det vara utgångarna kanske? :burnout: :)

Jag var katt i de följande varven, mycket rolig körning var det, och spår träningen funkade ok den med.

Av dom som hade sina transpondrar igång, blev mattafaran snabbast i c. På 1,11,71.

...Men...Robert Serwanski körde på sin hemmabana utan transponder, men hans laptimer var igång...
När vi efter träningen likt små barn jämförde våra ..n, nej, menar varvtider, visar det sig att vi har identiska bästa varvtider!!!
COOOOOLT!

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=559800

Sen dyker Kumho Martin upp (wheelbase) han har med sig sulor till Jonas, Kumho hårda.
Passar som handsken vid denna värme.
Mattafaran, Jonas och Porsche Henrik använder oss av raceskolans erbjudande om "hjälp" med att kränga däck.
Flöt på fint och vi gav varsitt "bidrag" till skolan.
Depån börjar koka av folk, stämningen är precis som man förväntar sig:
-Skön.

Waern´s bil behöver väghållnings kärlek.
Även andra frågar mig om råd :banana: :banana: :banana:
Känns vuxet och kul. Visade sig att de som satte tipsen i verket, blev snabbare på lördagen sen.
Beror förmodligen på något annat iof. :?

Waerns bekymmer är understyrning.
Osbech (josen..)hotline är igång sen länge, Waern bestämmer sig vad han vill göra med några olika alternativ.
Några timmar senare är han klar, kände mig lat...stod och tittade på mest...sorry Waern.
Men du skruvar ju som en kung Christoffer! Pinsamt att stå och stamma bredvid :up:


Lördag.
Nu börjar cirkusen på riktigt::)

Skräckslagen redan vid uppvaknandet. :mrgreen:
Hejdlöst kul ska det bli!
Nervös? JA!

Mattafaran får besök.
Min far kommer upp från Tyskland, startade klockan 3 på natten för att hinna till kvalet(...autobahn racing :D )
Min morbror som varit med tidigare, har blivit förgiftad av detta med racingen nu. Pratar nästan mer än vad jag gör om setup nu :up:
Han har dessutom med sig gokarting.nu märken, som ska monteras på några kollegors bilar:)

Pettson kommer inte igång, :sorry:
Tragiskt!

Kvalet:
Funderar stenhårt på hur kvalet ska funka med alla dessa räsers, kommer det finnas utrymme för fria varv?
Hade en liten plan när banan skulle äntras, sket sig rejält...
-ja ja, det blir som det blir.

Kommer ut på banan...är nästan ensam med en gång.
8)
Har å andra sidan ingen draghjälp, men lyckas komma ihåg en sväng eller två ändå.

Kan inte sluta tänka vad för moddning Mattafaran skulle behöva nu, men har lovat Osbech att inte skruva mer nu.
SVÅRT! Men måste lyda teamchefen :shock:
Syns på banan att förarna är laddade, inte ett rökmoln under heatet utan flera.
En hel del sladdande och snurrande.
Får en klump i magen när jag ser Bertils bil stå med nosen där den inte ska vara.
Direkt efter heatet åkte jag till tornet för att fråga hur det gick med honom.
No problems.
SKÖNT!

Serwanski fixar sig eftemiddagens poleposition: 1:10.721
Mattafaran lyckas få sig näst bästa tiden :banana: :banana: :banana: :banana: 1:11.063
Oj då!
Hoppades på detta, men att det skulle gå in...oj oj oj :burnout:

Uppe i depån står Bertil och Bertil jobbandes med bilen.
Min morbror, Robert, Drangel mfl gör vad dom kan för att hjälpa till.
SÅ HÄR SKA DET VARA!!!! YES!!!'

HATTEN AV FÖR ER SOM HJÄLPTE TILL! :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Tog inte ens en timme så var Bertil ute och provkörde sin raket.
Resultatet: Fit for fight!

Pratade med Waern om resultatet från mekandet.
0,5 sek, men bilen tryggare. Sen blev det en liten modd till för honom inför publikåkningen.

Min morbror plockade med fjädrar till Anders bakdämpare.
Så nu dök Anders in i dimman.

Andreas (ooohhh! detta namn :mrgreen:) Karlsson hade problem med bilens uppträdande, mattafarans förslag blandat med hotline Osbech tankar.
Satte Andreas till verket också:) :up:

Torkel och Andreas skruvade ikapp såg det ut som :bang:
Båda hade nästan samma bekymmer...kanske något som smittade i just den delen av depån...?
Min mutterdragare fick gå så den bad om nåd.
Bra att leksakerna kan komma till glädje och användning.
Torkel gick dock bet. Bilen verkar ha en egen vilja och bestämt sig att inte samarbeta.

Publiktaxin är helt suveränt, kul med folks reaktioner.
Och för undertecknad känns det som man verkligen förmedlar en stark känsla. Karusell? Liseberg on wheels!?
Anders Träffs Annica ville känna på Knutstorp.
Efteråt verkade hon nöjd, och förhoppningsvis med en än mer positiv bild av racingen.

Lördagens publikåkning hade mer bilar än kunder...bra att så många Miator ställde upp!
(...och framför allt fick "gratis" bantid :mrgreen: )

Kul med NC, och bra jobbat av er som roddade med den Hdzon, Per mfl.
Men förra året var det tvärt om båda dagarna.
Mycket folk som vill åka, inga bilar.
Känner mig trygg med Mattafaran, bilen går ok.
(...fåååår inte modda.....))
Tänker igen vad coolt det hade varit om vår klass krävde en passagerare under racen!
Det skulle man lätt kunna dra in stålars på.
Och delad glädje är dubbel.

Mina vänner Hans och Stefan kommer för att se race 1.
Kul med folk på läktarna.

Inför race 1 börjar mitt j.vla nervös hostande.
Ju mer hostande, ju mer nervositet.
Skadat beteende för bövelen :lol:

Waern är illa ute, han har problem med värmen.
Ser på honom att han inte mår bra.
Hoppas han lyckas komma till start!

Pettson får inte igång kärran, skit också!

I lineup sätter jag igång kameran, den stänger av sig själv om man inte satt igång inspelningen inom några minuter.
Nån bärgning drar ut på tiden, sitter och försöker lugna ner mig, var ju liksom nervös redan i januari för detta känns det som :shock:
Vi släpps ut på banan.
Spänner fast mig.
Greppar fjärren till kameran....
...skiten är......DÖD!!!
OK, detta vill jag ha med!!!!!! när jag är fastspänd kommer jag inte åt power reglaget. Hoppas ingen ser, kopplar loss mig kör samtidigt som jag måste vända mig för att nå...!
Årets race, och vad f..n håller jag på med????!!!
Sista krånglandet är färdigt vid bäcken, Puh!

Första lampan tänds, när kör vi?
Blackout!
Tur jag startar tvåa :mrgreen:
Tittar på Robert, hoppas han kommer ihåg!?
Börjar le innanför hjälmen, allt är ju som vanligt faktiskt :banana:
Starten går, någon har glömt att värma sina däck för att kameran var viktigare.
Någon var...just det ni gissar rätt: Ferdinand :burnout:
Henriksson ligger på min insida, har lovat mig själv att undvika kontakt till varje pris, tycker det är lite dåligt med asfalt i kurva ett. Eller så gled jag ut av mig själv bara....
Utanför banan är ett faktum. Kurbsen är jobbiga här, slår som f..n.
Pihl går också om, ja ja två bilar är väl ingen katatstrof.
Kunde ju kört fast. Pihl kör snyggt, bilen glider fram verkligen.
Precis som på Hyllinges race slås jag av vad underhållande det är att bevittna denna kamp, från den bästa stolen på Knutstorp :up: .

Pihl missar en växel, jag, hinner svänga om på hans vänstra sida.
Börjar ta på Henriksson och Robban.
Gör något skit över bäcken nästan varje varv, så utgångarna på rakan blir inte bra.
Resten av racet låter jag er se på filmen som kommer någon gång.

Blev trea.
Gjorde EN doughnut i svackan innan NGK, Publiken och flaggvakterna applåderade :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
...alla utom en flaggvakt.
Fick stå still i depån efteråt, party poper :evil:
Ett höjt finger, -gör inte så igen... och några flin senare är iaf jag :D kompis med cheferna igen.

Kvällen är fantastisk, alla är på strålande humör. Mina kompisar går på upptäcksfärd i depån.
Har aldrig varit på racing tävlingar innan. Dom uppskattar stämningen säger dom.
De finner två killar som dragit en bira eller fler...
Det visar sig, flaggisarna åker runt och festar på kvällarna sen flaggar dom på dagarna som dras "grej" liksom. :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Mer sånt folk behövs :D :D :D :D :D :D
Men det slutar inte där, mina kompisar berättar anledningen dom är på Knutstorp.
-Jaha Miata gänget säger du, där har vi en favvo. -99an som gjorde en doughnut! :burnout:
Sen var snacket igång:)

Flaggvakten som anmälde mig (..som tydligen inte uppskattades,för det :down: ) är tydligen svågern till banägaren.


Fick lite tips av dom hur jag skulle göra för att dom skulle få sin dos gummistreck på söndagen också...
Utan följder.
Sköna snubbar!

Kvällen spenderas på taket till restaurangen.
Solsken i blick, en svensk sommarkväll när den är som bäst.
Denna kväll är livet ödmjukt.
Tack Far, Morbror, Hans, Stefan och Jonas(B) för en underbar stund och kväll.


Söndag.


Denna publik körning blev lite speciell, en kille som hade åkt med flera bilar igår.
Hoppade in bredvid mig, han ville helst åka med miatorna.
Han sa att Ferrarin inte var alls lika rolig som våra leksaker. Detta var hans 4e åkning och när vi körde om Ferrarin sade han detta.
Sen lekte Jimmy, Martin(greven :lol: ) och mattafaran ute på banan.
Vi körde om varann dök lite och skojade, MED REJÄLA FELMARGINALER NATURLIGTVIS!
En av mina passagerare skrek: -Nu tar vi den j....n!!!!
VA SKÖNA FOLK ÄR! :mrgreen:

Båda mina kompisar åkte med, samtals ämnet i depån efteråt var därmed spikat! :shock: 8) :D :up: :burnout:
Hade kollat på filmen från gårdagen, verkade som mattafaran slirar på lamellerna.
När publik körningen började gå mot sitt slut slirade kopplingen rejält!
Var detta början till slutet denna helg?

Rejs 2.

Går och äter, när vi sitter där börjar jag bli konstig i kroppen.
Hostar dock inte, så det är inte nerverna som spökar. Publik körningen blev för mycket för mesen... går upp i depån för att coola ner mig lite, mår bara sämre och sämre.
Waern berättade att dagen innan när han blev kass, gick han och duschade.
Sagt och gjort, där inne möter jag just Waern!!! och killen med Renaulten i roadsport c.
Vi verkade lida av värmen alla tre.

I lineup kommer problemet med värmen igen.
Som tur är står Spvm Kjell där och hjälper mig med vatten.
1,5 liter vatten senare rullar bilen OCH kameran igång samtidigt.

Går på sladd igenom idioten, nu ska det inte spinna i starten!
Innan första röda tänds, tittar jag bakåt en gång.
SHIT! VAD MÅNGA BILAR
OCH HÄR STÅR JAG I POLE :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Startljusen har jag nu koll på, ingen blackout denna gång.
Starten blir perfekt, kan iof bero på mina lameller.
Skit samma, är först i kurva ett. Bilen gör jobbet, ser var Robert som ligger tvåa, tar in på Mattafaran.
Ingen Panik. På rakan både hör och känner jag att lamellerna funkar inte bra.

Köra längst fram är supertråkigt normalt sett.
Denna gång var det annorlunda, när jag ser Serwanski närma sig så försöker jag öka lite, utan att bränna däcken. Lamellerna ökar spänningen också, håller det?
Varvskyltarna faller en efter en.
Efter Ngk känner jag att någonting händer mekaniskt med mattafaran.

Upp mot idioten brölar bilen rejält, något är fel med avgasröret.
Ok, kör jag in för att undvika en eventuell: slå sönder bilen situation?
eller tar jag risken och försöker gå i mål?
Hade detta varit race 1, skulle depån besökts med 90% säkerhet.
För att inte riskera race 2.
Men nu är det bara några varv kvar. Stannar kvar i hetluften! :cowboy:

Börjar få bakspegeln full av en viss röd bil. Robert ångar på.
Första varvningen, ingen blåflagga!
Per Oleskog har full koll, och håller sitt spår med öppen dörr för passering.

På rakan känns det som jag tappar kraft.
Ut på sista varvet. Närmar oss en klunga på 4 bilar. Spännande!!!!
Nu gäller det att inte fastna bakom någon.

Nu kommer blåflaggan ut i sista sekund till Andreas K vid svängen efter idioten.
Flaggan kommer dock ut otroligt sent.
Andreas lägger sig efter vita strecket till höger, innan nästa höger sväng.
Jag kör inte nog fort för att komma fram till högersvängen innan Karlsson.
Mattafaran tar höjd för att gå om honom på höger sida (innern) ner mot lito, jag tror han kommer åka vänster spår ner själv.

Andreas K svänger direkt höger för att lämna plats som jag ser det.

Ok, då lägger jag mig vänster innan backen till lito.

I detta läge har jag ingen aning om var Robert är. Varvningen har all min uppmärksamhet.
Sen smäller det.
Roberts vänster framhjul fyller min höger framruta och vinklar in backspegeln.
Mattafaran sladdar åt vänster, får räta upp lite.
Blir orolig hur detta slutat, så när jag svänger nere i lito tittar jag upp till höger mot toppen.
Där står en bil kvar, men på rätt köl som tur är :bow:

Och i backspegeln ser jag Roberts bil, linkande in över mållinjen.
Skönt då är han hel iallafall verkar det som.


Mattafaran segrade :wave:


En av dagens höjdpunkter händer nu.

Om några arrangörer läser detta så ta det inte negativt.
Vad jag gör efter racen, vet jag är inte riktigt ...korrekt...det är för publikens skull och flaggisarna.
Fram tills ssm... har alla flaggisar applåderat mattafaran doughnuts.
(...ok en på Hyllinge och Spvm Kjell skrattar inte ihjäl sig kanske...:mrgreen: )
Bilen väger 1080 kg och har 140 hk som driver runt mönstrade däck.
Asfalten märker knappt att den är där.
Kollar alltid bakåt så det inte kan hända något innan snurren.

Nåväl, när jag kommer i höjd med flagg postering ...ni vet golaren :war: Elhissas rutan ner(roadsportracing!!!)
Och jag ger dom som står där en tumme upp och tutar lite så att dom verkligen ser mig :idea:
Sen, UTAN ATT STANNA, märk väl:UTAN ATT STANNA
(..tips från ..... tack för det!) Så råkar Mattafaran snurra TVÅ okontrollerade varv :doh2: :applause:

Publiken applåderar och leva och låta leva flaggisarna med.
Mattafaran vinkar och tackar för sig.
Som en räddare i nöden står Spvm Kjell med vatten i depån. TACK SÅ JÄTTEMYCKET KJELL! :applause: :love2:
I O U 1! Kjell.

Trots vattnet, måste jag sätta mig utanför bilen för yrseln slog till hårt vid detta tillfället.
Nästa gång ska jag vara mer förberedd.
Tänk om man blivit mer yr än vanligt ute på banan. Farligt Farligt :sorry:

När Mattafaran äntrade depån fick jag reda på att Andreas bil fått smäll.
Tråkigt att det blev så.



Övrigt:


Extra cred till:

Mattafaran fixarna: Joachim Osbeck, Miata Peter, Fredrik på Autotrim.

Mscc som fixar denna underbart suveräna racehelg.

Anders Träff som fixat sponsor stuff.

Hdzon som trailade NC

Miataklubbens alla Pellar som alltid sprider positivitet

Hammarsjö för sitt goda humör.

Andreas med flickvän som trots skadan på bilen, kostade på sig leenden. Fler skulle leva som ni, bättre för alla.

Robert Serwanski som fick på tok för mycket skit, men höll sig lugn.

Team Hofberg som är fett på g. Glada trots motgångar, men framför allt: Teamet ger monarkin ett ansikte.

Porsche Henrik som inte revirpinkar, utan hänger på bara av sig själv.

Thomas pihl som proffs speaker, rätt man på rätt plats. Prata kan han ju:)

Greven som står ut med att jag kallar honom Jimmy hela j.vla tiden, Sorry.


Andreas Mattafaran.
Attachments
Oleskog.laddar.upp.JPG
Torkels.starkaste.kärleksförklaring.JPG
Ssm.2010.race.1.JPG
Ssm.2010.race.2.JPG
Last edited by gokarting.nu on Wed 14 Jul 2010, 23:03, edited 3 times in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Per Hammarsjö »

haha.. det var en av de bästa racerapporterna jag läst! :mrgreen: :applause:

Du kan ju Andreas, utan att spama med (snodda) bilder! :D

Fan va sugen jag blev på korv igen...
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Niklas Falk »

Freed wrote:Image
En snabb tvätt innan tidsträningen?
Jag brukar få skäll för att den ser fördj_vlig ut, så det blev en snabbtvätt (första sen Gbg Motorshow). :)
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Torkel k »

Dags för race-rapport!

Prolog:
Kom till Knutan i hyfsad tid och fick parkera i den sista lediga platsen: En Karlsson/Friis Sandwish. Stämningen i depån var redan på top. Nu skulle det bli racing! Knutstorp är ju så grymt kul bana att köra och jag hade höga förhoppningar på helgen.

Kapitel 1 - fredag: Träning - Nervös bil - Överhettning
Ut på träningen med massor av adrenalin i kroppen, men jag kände inte alls igen bilen. ”Kanske är det den höga värmen tillsammans med Toyos? Kanske har de Historiska bilarna kissat banan full med olja? Kanske (eeh… förmodligen) är det jag som kör fel?” Jag fick aldrig en chans att reda ut det, för redan på tredje varvet vaknade temp-nålen och började glida mot failure-mode. Med mätaren vid 45 grader gick jag in i depån. Det visade sig att någon riktigt dumsmäck till mekaniker (jodå, nu talar vi om mig igen) hade monterat termostathuset på rerouten åt fel håll. :doh: En snabb meck och nytt kylarvatten i så var det avklarat, men träningen missade jag såklart.

Kapitel 2 – lördag morgon: kval: Nervös bil. Heta R888or.
Bilen känns inte bra alls - ungefär lika tryggt och stabilt som att cykla tvåhjuling för första gången. Pålitlig som en löptik. Vad är fel? :think2: Den plogar som en pråm in i kurvorna för att sedan vicka på häcken som en speedad hiphoppare i utgången. Kurvan över krönet var orsak att knapra Prozac varje varv. :sorry: Jag överhettar mina R888or och borde tagga ned, borde tagga ned, borde tagga ned! Men pressar såklart på i alla fall. Sätter 1.14.6 som kvaltid efter mycket sladdande. Missnöjd! Men en kul fight med Magnus under kvalet lyfte stämningen. Mera sådant, Magnus!

Kapitel 3 – Lördag eftermiddag: Race 1: Yokos. Varm motor igen. Startade som #18.
Efter att ha gråtigt ut hos Fredrik H om hur dåligt grepp jag hade, hur lynnig bilen kändes och hur missuppfattad jag varit under min pubertet erbjöd han mig låna sin extra uppsättning Yokohamas under racet. ”Hmmm, detta är ju helt klart moraliskt tveksamt. Lite som att fuska mot de killar som kvalat bredvid mig, men utan att de kan protestera mot mig. Perfekt!!” Jag styrde in den Gröna Bönan, nu iklädd sina lånade löparskor på den angivna platsen på start/målrakan bakom Ronnies guldbagge. Tog ett djupt andetag och försökte fokusera. “Lugnt och fint nu. Inte överköra, bara kör din linje och… var fan är lamporna någonstans?! :shock: " Startlamporna var, visade det sig, precis bakom Ronnies huvud. Om jag hängde åt vänster kunde jag se den första lampan genom guldbaggens bakruta. Förutsättningarna för en bra start kändes inte helt ideala. Som tur var fick Ronnie en bra start, så jag fick en hyfsad start. Vansinnigt kul där mitt i fältet! Hade en bra fight med Ronnie tills dess att han mycket oförtjänt tappade minst 200 placeringar då hans växellåda gick in i 4V-läge (Våga-Vägra-Varje-Växel). Med ett par varv kvar hade jag fritt fält bakom mig och en halv start/målraka kvar till ett styck blå/röd Renault framför mig. Då började temp-nålen resa sig, lika ovälkommet som ett tonårsstånd på skoldansen.

Det råder ju absolut inget tvivel om hur grymt svårt min familj skulle mobba mig om det kom ut att en fransk-byggd maskin klått mig :beat: . Eftersom styvfarsan och sambon satt på första parkett uppe på kullen var det bara att elda på. Efter ett drygt varv var jag ifatt Frenchy och letade lucka. :burnout: Men då fick han ställ i T1 och körde av helt självmant. Kände mig lätt bestulen på vad som garanterat skulle ha blivit en mycket vacker, klassisk, väl kontrollerad och helt perfekt genomförd racing-pass - men skit i det! En placering är en placering! Taggade ned de sista 2 varven och lät min motor svalna något. Gick i mål på 15e plats.

Kapitel 4 – söndag: Race 2. Temp OK! Startade 16e.
På lördag kväll hjälpe Robert mig att bygga en avskärmning för att få in mera luft i kylaren och det gjorde susen för tempen under race 2. Tack för hjälpen, Robert! Bilen stod fortfarande på lånade dansskor (Fredriks Yokos som klarade värmen bättre än R888orns) men det botade inte bilens psyko-humör. :rolleyes3: Startlamporna var denna gång väl synliga. Men… nerver nerver och nerver. Jag stack då alla 5 lamporna visade rött :roll: , insåg mitt misstag och fick stopp efter 1 meter, missade starten, men kom till T1 i rimligt tid i alla fall. Magnus smet förbi på innern och Ronnie och Waern låg bakom mig. Jag höll ifrån hyfsat, till dess att jag fokuserade så mycket på var de var att jag glömde bromsa för idioten. Hamnade lååångt ut och genom ett utrymme stort nog för en atlantångare gick de båda förbi. Jag hakade på igen och tog tillbaka platsen från Ronnie, då hans växellåda fick PMS på nytt. Fick en lucka, men sket ned mig i ett jätteställ över krönet (du och jag Martin - är det något med gröna NBs just där?). Ronnie kom ifatt och till sist förbi. Sedan hade vi en grymt bra fight ända tills mållinjen, men Ronnie kom rättvist först. Nästa gång, Ronnie… Jag slutade som 18e bil.

Sammanfattning och slutsats:
Hade en grymt kul helg, även om jag känner en viss frustration över att min bil är så nervös. Ska söka lite möjliga mekaniska orsaker till detta, men utesluter inte att jag bara måste lära mig tagga ned då jag kör.

Det är så grymt kul att köra rejsingbil! :banana:

Ett jättetack till Fredrik som lånade ut däcken till mig! :bow:

Och ett stort tack till Halbig som alltid är lika hjälpsam (helt rubbad, men hjälpsam :wink: ).

Vad kul vi har i depån mellan rejsen! Mera filmvisning, MX5-tält, egen prisutdelning och pizzakvällar! Coolt med egen pace-car! Mazda borde sponsra oss bättre – vilken bra PR vi måste vara!

Vädret var brutalt. Aldrig förr har jag druckit så mycket men pinkat så lite.

Min fästmö Andrijana tyckte det var jättekul att åka med runt banan. Tack för det Christoffer! :up:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Fredrik Henriksson »

Torkel k wrote: var fan är lamporna någonstans?! :shock: " Startlamporna var, visade det sig, precis bakom Ronnies huvud. Om jag hängde åt vänster kunde jag se den första lampan genom guldbaggens bakruta. Förutsättningarna för en bra start kändes inte helt ideala.!
Film!!!! Filmsnutten där Torkels hjälm far runt som en flipperkula i cupén i ett desperat försök att se lamporna var en av filmkvällens komiska höjdpunkter!! :mrgreen: :banana: :mrgreen: :bow:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Bertil Thorsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 16
Joined: Thu 23 Apr 2009, 23:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Bertil Thorsson »

Goda Miata vänner
Efter det oplannerade besöket i däckstraven vid Litokurvan trodde jag att racinghelgen var slut för min del.
Med hjälp av slägga,kap- borrmaskin,buntband,teip och mkt hjälpsamma Miatavänner kunde jag fortsätta racingen
Tack alla som hjälpte mig.
Bertil Th.
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by ephas »

Bertil Thorsson wrote:Goda Miata vänner
Efter det oplannerade besöket i däckstraven vid Litokurvan trodde jag att racinghelgen var slut för min del.
Med hjälp av slägga,kap- borrmaskin,buntband,teip och mkt hjälpsamma Miatavänner kunde jag fortsätta racingen
Tack alla som hjälpte mig.
Bertil Th.
Var god Bertil!
I depån är vi alla vänner, på banan är vi konkurrenter.
Racen skall inte avgöras i depån utan på banan. Därför är det en självklart att hjälpa någon som åkt av banan, har kylproblem eller ett knackande ljud ur motorn, även om det så är en värsta konkurrent.

Kul att du kom ut på banan igen, hoppas silvertejpen höll :)

Hej hopp!
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Jimmy
Posts: 215
Joined: Sat 31 Jan 2009, 19:48
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Jimmy »

Måns Wilke wrote:Image
Du är min idol Martin! :D :bow:
Jimmy Visshed
#97
Freed
Posts: 11
Joined: Mon 28 Jul 2008, 19:54
Location: Lund
Contact:

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Freed »

En som genar lite gran
PICT0198.jpg
PICT0200.jpg
och en som kört vilse?
PICT8563 (1).jpg
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Torkel k »

Trasig Miata = Alle man på däck!
Alla kämpar med Bertils miata 1.JPG
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by TPR »

Gott att se att du laddar, Martin! :up:
Var det lite överstyrt...? :D
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Josen »

Trasig Miata = Alle man på däck!
Vad gott att se :up: Så skall det vara :) Nu kanske vi behöver "Alle man på däck!" för att får få se TPR på bana någongång ;)

/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by TPR »

Tidplanen säger att jag är på bana på söndag.
Hur går det för dig...? :roll:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Freed
Posts: 11
Joined: Mon 28 Jul 2008, 19:54
Location: Lund
Contact:

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Freed »

Vi hade besök av bla TTs journalister på SSM och deras video finns nu online:
http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.n ... 122556.pls

Tyvärr inte mycket Miator i den.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Josen »

TPR wrote:Tidplanen säger att jag är på bana på söndag.
Hur går det för dig...? :roll:
Reggad och klar :up: - en Elise är alltid på banan - jag hann före dig ;) Älvsborgsbron är en farlig plats nuförtiden :mrgreen:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by ephas »

Serwanskis Racerapport.

Mitt SSM började faktiskt redan på Hyllinges KM när jag fightades med Halbig, Pihl och Fredrik som alla var snabbare än mig. Till denna tävling hade jag 4 grader camber fram för att se om det går att få Toyona att fungera i relation till de andra däcken men jag hängde helt enkelt inte med. Jag hade innan SSM aldrig testat något annat än Toyo och Halbig tyckte jag skulle testa Kumho.

Jag berättade att jag helt enkelt inte har råd och Andreas kom då med den briljanta idén att jag skulle sälja ett set Toyo för att delfinansiera en uppsättning Kumho. Stefan Mumm, som är min rådgivare och som hjälper mig väldigt mycket tyckte samma sak. Jag kände mig lite tveksam att komma på ett helt nytt sätt däck av ett märke jag aldrig kört med till säsongens största tävling men jag tänkte "WTF, vad har jag att förlora?"

Sagt och gjort lades det ut annons och jag lyckades till slut få sålt den sämre av uppsättningarna jag hade. Andreas ringde land och rike runt och till slut ringde han mig och sade att jag kommer ha däck innan SSM, de skulle skickas direkt från utlandet. JÄTTETACK Andreas Halbig.

Väl till SSM hade jag bara ändrat tillbaka en del hjulvinklar till en setup som jag vet passar bilen och min körstil.
På fredagsträningen glömde jag givetvis transponder som jag alltid gör (taktik?) så jag fick ingen officiell tid.
Laptimern visade en alldeles för låg tid så jag tänkte väl att den klyddar igen, men shit vilket grepp bilen hade.
Jag var inne 3 gånger i depån för att kolla tryck och temp. Tack till Stefan Mumm, Laszlo och Henrik Månsson som bistod med fredagens snabbaste pitstop :banana:. När jag väl fått till ett bra tryck körde jag några maxade varv och jag har aldrig varit med om sådant grepp. Att kunna gå över NGK på fullgas i 4:ans växel (utan att det definieras som drifting) har länge varit en dröm. Dessa däcken hade ett helt annat bett, helt annan precision och man kunde med lätthet pricka apex precis där man ville och sedan enkelt glida ut mot turnout, helt underbar känsla.

Jag testade att pusha lite hårt för att se hur däcken beter sig, ingen dramatik alls faktiskt. Lite mysigt däckskrik följt av en kontrollerad drift utan att däcken blivit överhettade för resten av passet.

När jag kommer och jämför tiderna med Halbig säger han att jag är snabbast.
-Jaja, tänkte jag. Han säger bara så för att vara snäll tänkte jag :think2: .
Efter träningen plockades hjulen av och roterades på bilen då jag hört av flera att de slits en hel del.

Lördagen var det dags för kval. Jag lineade upp redan innan förarmötet för jag vill inte få en massa trafik på kvalet. Kommer ett varv varpå jag märker att alla inte ens kommit ut ur depån än. Kommer in i T1 med en stor lucka och sätter 2 fria varv innan jag är ikapp en klunga. Bilens känns riktigt bra. Släpper av lite mer och kör in i depån för att justera trycket. Killarna gör jobbet perfekt och jag kommer ut efter Pihl.
"Vad är detta" tänker jag? Jag knappar in på Pihl :shock:
Han leker säkert med mig och kör på halvgas tänkte jag, han har ju helt nya 048or.
Nåja, körde om Pihl och fick några fria varv som jag blev nöjd med, bilens känns bra. Kommer ikapp en klunga och bestämmer mig för att ta mig in i den och strida lite för nöjets skull, vilken kontroll, bilen känns bra även när man stressar den och däcken överhettar inte.

Jag kommer in i depån och går över till Mumm för att diskutera spårval och olika utgångsalternativ nu när jag har mer grepp. Halbig kommer fram med ett stort leende :mrgreen:
-Grattis, du är snabbast!
Jag trodde först inte honom, VA? 3 tiondelar?
Det kändes inte verkligt. Nåja, nöjd som aldrig förr glider jag upp i depån med ett leende från öra till öra.
Har aldrig kört så fort på Knutan och nu insåg jag verkligen vikten av bra däck men även vikten av att göra det bästa man kan av det material man har.

Gjorde absolut ingenting till Race 1, bilen känns juh bra.
Startar 1:a, första gången sedan jag började köra förra året.
Det känns skoj och jag känner lugnet före stormen. Värmer inga däck. Tänkte att det kan juh inte behövas i denna värme och Toyona hade ju bett från första början.

Rullar fram till Linjen, ser en svart bil i backspegeln som ser hungrig ut, fokuserar, lamporna tänds, motorn ylar :twisted: lamporna släcks....
:shock: Det bara spinner, och på ett hjul dessutom :shock:
Satan också, ser hur Henriksson knappar in på mig i starten, håller lugnet och mitt spår, har svårt att hitta greppet i däcken. Ut på rakan ser jag Fredrik i min backspegel, väldigt snart byter han spår och satsar på omkörning, han är snabbare hela varvet runt. De andra låg inte tillräckligt nära för att dra nytta av Fredriks omkörning så jag tänkte att det är lika bra att inte stänga honom eftersom de andra då också kommer ikapp.
Sagt och gjort åker Fredrik om vid inbromsningen till T1, snygg och clean omkörning.
Fredrik är snabb och drar ifrån mig. Jag har svårt att hitta grepp.
Efter något varv avstannar han distansökning och det känns som om det börjar gå fort nu, det känns som om jag börja knappa in på honom, några varv kvar. Plötsligt går hans bakhjul utanför banan precis innan bäcken och han går på kontrollerad sladd genom hela kurvan och till följd av detta får han en usel utgång på rakan. Jag kommer om honom halvägs på rakan (på vänstersidan :lol: ) och smyger sedan innanför honom och täpper till vid inbromsningen. Nu går bilen bra. De andra är ruskigt nära och jag ser som de börjar fightas bakom mig. Jag tänker bara på att köra fort och inte kampas men någon, det kostar tid, inte kampas, det kostar tid, inte stänga, det kostar tid.

Kör några varv med max fokus och märker att jag drar ifrån klungan bakom då de fightas och gör varandra långsammare. Det känns bra. Passerar mållinjen, bara ett varv till. Kommer ner över NGK...
:shock: Där står en gubbe med röd flagg och vinkar in mig! Tur man har XP10/XP8
Målgång har redan varit tydligen. Men herren höll bara flaggan när jag passerade. :think2:
Nåja, riktigt glad åt min första vinst och att jag minskar avståndet till Pihl i serien.

Till Final 2 startade jag 3:a pga att jag hade 3:e tid i race 1.
Värmer däcken varsamt på Mastervarvet, det känns tryggt. Ställer upp bakom Halbig.
Rullar fram till Linjen, ser en svart bil snett framåt till vänster som ser hungrig ut, en röd framför som jag vet är riktigt snabb, fokuserar, lamporna tänds, motorn ylar :twisted: (håller samma varvtal eftersom jag vet att det fungerar, har ju gjort snabba starter för) lamporna släcks....
:shock: J*vlar vilken bra start jag fick, inget hjulspinn, lagom mycket slir på kopplingen och perfekt växling.
Väl framme vid T1 ligger jag och smeker Andreas rumpa och det finns ingen plats för Fredrik att ta sig in på innern. Andreas drar ifrån lite och varven går. Efter några varv knappar jag in på Andreas och analyserar hans körning "Var är han långsammast?"
Jag ligger tillräckligt nära för att göra en dykning men vill inte, vill inte åka ihop med min teamkompis som dessutom är anledning till att jag ligger såhär högt uppe (däcken). Vill inte börja "fightas" för tidigt så att inte fler knappar in och börjar vara med i tätkampen. Ligger kvar och väntar passivt, ser var jag tar in på Andreas. Sista varvet klipper jag honom där tänker jag.
Andreas gör dock ett felfritt sistavarv och luckan är för stor för att göra en dykning, attans också.

Varvningarna är i full gång och på väg in i idioten närmar vi oss Andreas K. Ingen blåflagg ute!!! :shock:
Bara några kurvor kvar innan mål, ser hur vi kommer ikapp Andreas K precis innan högern innan lito.
Andreas Halbig dyker mot innern men där finns ingen plats.
Andreas Karlsson håller sitt innerspår och Andreas H bromsar och kastar sig mot yttern.
YES! NU! :twisted:
Världens lucka öppnar sig och attacken är självklar, detta går garanterat.
Precis vid turnout blir det för trångt, jag är redan emellan bilarna, kan inte göra något.
Kontakt mellan mig och Andreas H och sedan kontakt med Andreas K och min bil lyfter...
Full broms, friläge, och jag spänner mig i stolen. Hinner tänka att detta gå riktigt illa, håller bågen?
Ser skyn, hör en massa ljud och landar sedan på hjulen...

Något har hänt med bilen, den vinglar fram och tillbaka, ratten står mer än 90 grader snett.
Två kurvor kvar - Detta måste hålla ihop! Petar in 3:an o stämplar för att inte varva för mycket :evil:
Full gas mot lito och ser hur en Svart bil blir större och större i backspegeln.
Bara bäcken kvar, bilen går inte att hantera, sladdar nästan av.
Full gas ut på rakan, bilen accelererar väldigt långsamt.
Målgång som 2:a, 0,5sek före Fredrik.
Hur har det gått med Andreas K?

Väl i depån är allt OK med Andreas K, bilen är skadad.
Mina hjul pekar lite hur de vill, karossen är bucklig.
Andreas H har en bucklig bil han också.

Detta är första incidenten jag är inblandad i. Känner mig lite dum men jag vet att platsen fanns där eftersom jag tog den. Av X anledning försvann platsen när jag var emellan. Ingen av de iblandade är övertygade om vems fel det var, tråkigt att Andreas Ks bil blev mest drabbade när han bara är varvad och inte fightas.

Alla är oskadda, endast materialskador.
Jag ser det om en raceaccident utan några självklarheter.

Stämningen är lite "sådär" i depån och alla "icke inblandade" verkar ha åsikter utan att ha något underlag för dessa, men det är väl så det är när någonting händer.

Diskussionerna är heta och många och det finns blandade åsikter.
Under briefingen kommer Hans Drangel med den superba idén att skramla ihop pengar till Andreas! Toppenidé!

Med vetskap av det jag vet idag hade jag inte gjort samma sak igen.
Jag hade väntat till Lito eftersom jag hade haft mycket mer speed med mig och kunnat göra en dykning där istället för att det nu skulle drabba någon som inte var med och fightades i toppstriden.

Nåja, nya tag till Falkenberg.
Jag har lite plåt att rikta och hjulupphängningar att få raka. Har nog aldrig haft så mycket TOE-out förut, hehehe :bang2: Alla fälgarna är skeva och detta är ju mina lätta racingfälgar (superleggera)

Bilen står i garaget på pallbockar och motivationen är inte på topp, blir väl att slita ner hela hjulupphängningen i bitar och se över vad som är defekt.

SSM lämnar jag med huvudet högt trots att jag tagit åt mig väldigt mycket av alla påhopp då jag inte upplever de som befogade, tycker det är lite synd. Pratar med Andreas K på vägen ut, allting verkar OK och han satsar att köra på Falkenberg.

Trots alla händelser är jag nöjd med helgen.
Bilen går bra.
Jag har tagit min första vinst.
Jag leder serien och detta är min första fulla säsong.

Detta börjar bli riktigt skoj.

Det finns flera som är väldigt snabba på Falkenberg, Pihl är en av dem.
Det kommer bli en tuff helg det där.

Hej hopp alla!

Shit vad långt inlägg det blev.

Jag har ju blivit så inspirerad av allt spammande och allt gayande alá Halbig att jag bad Måns ta en bild som jag vet Andreas H kommer gilla :)
Lördagens-snabbaste-Frisörs.jpg
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by ephas »

Freed wrote:Vi hade besök av bla TTs journalister på SSM och deras video finns nu online:
http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.n ... 122556.pls

Tyvärr inte mycket Miator i den.
Inga alls...
Det är ju dumt att filma den största klassen under helgen :roll:

Hehe... :mrgreen:
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Niklas Falk »

ephas wrote:
Freed wrote:Vi hade besök av bla TTs journalister på SSM och deras video finns nu online:
http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.n ... 122556.pls

Tyvärr inte mycket Miator i den.
Inga alls...
Det är ju dumt att filma den största klassen under helgen :roll:

Hehe... :mrgreen:
Hmm, jag tror mig se Henrik Pihl och Bertil vid 1:06 (lineup till test på fredag förmiddag), Jimmys subtila 87-dörr osv.

Att synas i media är alltid svårt. En sak är säker, det blir alltid fel :)
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Måns Wilke »

ephas wrote:.
.


Väl framme vid T1 ligger jag och smeker Andreas rumpa och det finns ingen plats för Fredrik att ta sig in


..OCh helgen var trevlig :D ..?
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by ephas »

Måns Wilke wrote:
ephas wrote:.
.


Väl framme vid T1 ligger jag och smeker Andreas rumpa och det finns ingen plats för Fredrik att ta sig in


..OCh helgen var trevlig :D ..?
Det är ju senapen på korven som gör... eller jag menar Hej! eller nåt... :lol:
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Lindha
Posts: 15
Joined: Tue 08 Jun 2010, 20:49
Location: Heby

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Lindha »

ephas wrote: .


Väl framme vid T1 ligger jag och smeker Andreas rumpa och det finns ingen plats för Fredrik att ta sig in

Hm.... verkar som att helgen bjöd på åtskilliga ménage à trois, där vissa var ivrigare än andra :banana: :banana: :banana:
I`m born to run, you are born to race....
Post Reply