Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Här kommer äntligen filmerna ifrån träningen tillsammans med Hyllinges klubbmästerskap. 4 miator på startplattan och tät rejsing!
Glad midsommar på er allihop!
Hyllinge KM Race 1 Del 1
Hyllinge KM Race 1 Del 2
Hyllinge KM Race 2 Del 1
Hyllinge KM Race 2 Del 2
Glad midsommar på er allihop!
Hyllinge KM Race 1 Del 1
Hyllinge KM Race 1 Del 2
Hyllinge KM Race 2 Del 1
Hyllinge KM Race 2 Del 2
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Härliga filmer!
Grymt bra rattat på 8år gammalt gummi!
mina första varv på hård gummiblandning 225 var inget kul. Driftar överallt som syns i början av rejs.1. Nada grepp i fram gör att jag tränger Andreas (sorry, svängde allt som gick och är van vid mer fäste) och släpper förbi dig över bäcken. Tar med mig 225orna ner om du vill testa (om inte per kör på dom)...
Grymt bra rattat på 8år gammalt gummi!
mina första varv på hård gummiblandning 225 var inget kul. Driftar överallt som syns i början av rejs.1. Nada grepp i fram gör att jag tränger Andreas (sorry, svängde allt som gick och är van vid mer fäste) och släpper förbi dig över bäcken. Tar med mig 225orna ner om du vill testa (om inte per kör på dom)...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Riktigt fräna filmer!!!
Satt lite småspänd och tänkte "nej, det där går aldrig" mest hela tiden!
(bor man i närke så gör man.. )
Grymt kört
Satt lite småspänd och tänkte "nej, det där går aldrig" mest hela tiden!
(bor man i närke så gör man.. )
Grymt kört
Jimmy Visshed
#97
#97
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Fatta vilka okrönta driftkungar i Henrik och Robert...VILKEN KONTROLL NI HAR
Så här ska det ju vara, fast 18 bilar till !!!!!!
Denna film måste ju även en ointresserad finna njutning i:)
Bra filmat Henrik, din kamera förmedlar verkligen speeden.
Sitter "nya" lådan i än?
Verkar som den är behövd, tror mig höra små svärord i filmen....
Henrikssons bil påminner mig om ett lok, bara rullar på, vilken svängmaskin
SSM blir fantastiskt
Tänk att man var där, kommer vi säga näst nästa måndag tror jag
Så här ska det ju vara, fast 18 bilar till !!!!!!
Denna film måste ju även en ointresserad finna njutning i:)
Bra filmat Henrik, din kamera förmedlar verkligen speeden.
Sitter "nya" lådan i än?
Verkar som den är behövd, tror mig höra små svärord i filmen....
Henrikssons bil påminner mig om ett lok, bara rullar på, vilken svängmaskin
SSM blir fantastiskt
Tänk att man var där, kommer vi säga näst nästa måndag tror jag
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Tackar tackar! Men oförtjänt beröm denna gång.gokarting.nu wrote: Henrikssons bil påminner mig om ett lok, bara rullar på, vilken svängmaskin
Lika mkt som Robert och Henrik viftade på rumpen, lika mkt ville min nos bara plöja rakt fram, så det upplevdes knappast som rälsåkning när man höll i ratten. Påminde snarare om att åka bob i en isig kälkbacke...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Nice Video.
Tur att några av oss har bra videoutrustning. Vad är det för videoutrustning du har?
Sjukt tight.
Vågar inte fantisera om hur tight det kommer bli under SSM
Tur att några av oss har bra videoutrustning. Vad är det för videoutrustning du har?
Sjukt tight.
Vågar inte fantisera om hur tight det kommer bli under SSM
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Tittade just på race 2 igen för typ... 5e gången . Klart inspirerande.
Men jag håller fast vid att Henrik "The Drift King" Phil egentligen vill vara en "JDM-drifter on da tuning sceen, yoo!" och köra en Nissan 240SX med enorm bakvinge. Kom igen Henrik. Erkänn nu...
Men jag håller fast vid att Henrik "The Drift King" Phil egentligen vill vara en "JDM-drifter on da tuning sceen, yoo!" och köra en Nissan 240SX med enorm bakvinge. Kom igen Henrik. Erkänn nu...
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Det var inte jag som pratade högt på filmen då?Jimmy Visshed wrote:Satt lite småspänd och tänkte "nej, det där går aldrig" mest hela tiden!
Konstigt att ni tycker kvaliteten är bra. Jag själv tycker den suger då den skakar något fruktansvärt. Det är en enkel DV kamera som jag nu försökt spänna fast extra med dubbla fångstremmar för att den inte ska skaka sönder ännu mer. Det är ett hårt liv den lever. Men den får se mycket kul.ephas wrote:Nice Video.
Tur att några av oss har bra videoutrustning. Vad är det för videoutrustning du har?
Vänta ni bara till jag också får lite fäste att leka med.....Torkel K wrote: Men jag håller fast vid att Henrik "The Drift King" Phil egentligen vill vara en "JDM-drifter on da tuning sceen, yoo!" och köra en Nissan 240SX med enorm bakvinge. Kom igen Henrik. Erkänn nu...
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Rensade upp lite OT i tråden och öppnar den igen.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Kollat på dessa filmer igen! Dubblar nog med Hyllinge och KM-5 till hösten! Men med vilken bil får vi se...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Vad ska du nu hitta på Fredrik?Fredrik Henriksson wrote:Kollat på dessa filmer igen! Dubblar nog med Hyllinge och KM-5 till hösten! Men med vilken bil får vi se...
Jag är nästa rädd för ditt nästa projekt men är som vanligt lika imponerad av drivkraften
Jag tycker i alla fall att den svarta ska få äran med Stand Alone och bortplockad ABS så att du kan lätta mer, då har du garanterad vinst på Falkenberg
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Nja, jag har fått smak på lite annat just nu... Fungerande låda, vettiga stötdämpare/krängare och diff till den trimmade motorn och det blir åka av!! Finns det en bil som har dom grejerna i närheten tro?ephas wrote:Vad ska du nu hitta på Fredrik?Fredrik Henriksson wrote:Kollat på dessa filmer igen! Dubblar nog med Hyllinge och KM-5 till hösten! Men med vilken bil får vi se...
Jag är nästa rädd för ditt nästa projekt men är som vanligt lika imponerad av drivkraften
Jag tycker i alla fall att den svarta ska få äran med Stand Alone och bortplockad ABS så att du kan lätta mer, då har du garanterad vinst på Falkenberg
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Ett motorswap känns juh enklare att göra i en redan fungerande bilFredrik Henriksson wrote:Nja, jag har fått smak på lite annat just nu... Fungerande låda, vettiga stötdämpare/krängare och diff till den trimmade motorn och det blir åka av!! Finns det en bil som har dom grejerna i närheten tro?ephas wrote:Vad ska du nu hitta på Fredrik?Fredrik Henriksson wrote:Kollat på dessa filmer igen! Dubblar nog med Hyllinge och KM-5 till hösten! Men med vilken bil får vi se...
Jag är nästa rädd för ditt nästa projekt men är som vanligt lika imponerad av drivkraften
Jag tycker i alla fall att den svarta ska få äran med Stand Alone och bortplockad ABS så att du kan lätta mer, då har du garanterad vinst på Falkenberg
Du kan ju inte börja göra den svarta sämre?!
Cupen då?
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Nä den svarta är "min bil", den försämrar jag inte. Blir nog svårt att köra cup och satsa på modsport i längden...ephas wrote:
Ett motorswap känns juh enklare att göra i en redan fungerande bil
Du kan ju inte börja göra den svarta sämre?!
Cupen då?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Jag hoppas verkligen du satsar på Cupen. Du har ju en titel att försvara och en titel att vinna nästa årFredrik Henriksson wrote:Nä den svarta är "min bil", den försämrar jag inte. Blir nog svårt att köra cup och satsa på modsport i längden...ephas wrote:
Ett motorswap känns juh enklare att göra i en redan fungerande bil
Du kan ju inte börja göra den svarta sämre?!
Cupen då?
Vi skriver juh historia med denna Cupen...
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Med alla nytillkomna och med den tillströmningen som blir nästa år kommer Cupen att bli än större. Det hänger knappast på min medverkan, en bil försvinner men fler kommer till...
Jag vann cupen förra året så det är gjort, och jag hade nog legat bra i fas för toppfight i år med om jag inte haft tekniska bekymmer på Kullen. Nu börjar toppbilarna gå in i en ny fas vilket är helt naturligt när konkurensen hårdnar och man närmar sig gränsen av reglementet. Mina funderingar senaste tiden har varit kring om jag ska hoppa på den resan men mitt inhopp i Modsport fick tankarna att klarna. Chassi är kul att optimera men blueprint, laptopptryckande och jagande av några få hästkrafter för att hänga med i toppen när det slutat svänga är inte min grej helt enkelt. Att i framtiden fajtas strax bakom pallplatserna funkar i teorin men jag känner mig själv för väl och vet att jag är för mkt tävlingsmänniska för att finna motivation i det. Jag motiveras mer av tanken att börja stöka i modsport just nu. Det finns en anledning till att jag inför SSM endast lade några timmar på den svarta bilen och en vecka på den röda. Dags att ge nya utmaningar för den svarta. En fundering jag har är att dubbla i modsport och Roadsport B nästa år...
Sorry för OT igen...
Edit: Fick ett PM från en cuprejsare så jag vill förtydliga en sak. Jag tycker inte det är för mkt skruvande i klass ett (det är ju det som är grejen med klass.1). Jag bara motiveras mer av allt kring modsport just nu. Jag kommer ju fortfarande ratta miata nästa år och engagera mig i klubben (om klubben vill)...
Jag vann cupen förra året så det är gjort, och jag hade nog legat bra i fas för toppfight i år med om jag inte haft tekniska bekymmer på Kullen. Nu börjar toppbilarna gå in i en ny fas vilket är helt naturligt när konkurensen hårdnar och man närmar sig gränsen av reglementet. Mina funderingar senaste tiden har varit kring om jag ska hoppa på den resan men mitt inhopp i Modsport fick tankarna att klarna. Chassi är kul att optimera men blueprint, laptopptryckande och jagande av några få hästkrafter för att hänga med i toppen när det slutat svänga är inte min grej helt enkelt. Att i framtiden fajtas strax bakom pallplatserna funkar i teorin men jag känner mig själv för väl och vet att jag är för mkt tävlingsmänniska för att finna motivation i det. Jag motiveras mer av tanken att börja stöka i modsport just nu. Det finns en anledning till att jag inför SSM endast lade några timmar på den svarta bilen och en vecka på den röda. Dags att ge nya utmaningar för den svarta. En fundering jag har är att dubbla i modsport och Roadsport B nästa år...
Sorry för OT igen...
Edit: Fick ett PM från en cuprejsare så jag vill förtydliga en sak. Jag tycker inte det är för mkt skruvande i klass ett (det är ju det som är grejen med klass.1). Jag bara motiveras mer av allt kring modsport just nu. Jag kommer ju fortfarande ratta miata nästa år och engagera mig i klubben (om klubben vill)...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5