Jag bytar olja flera gånger per säsong men man är ju fortfarande paranoid.
För lite trygghet kör jag en 10W-50 olja så att den inte skvalpar allt för mycket eller blir för tunn helt enkelt.
Jag har ett reroute så hela motorn får ju kylning.
Jag borde mao inte oroa mig och istället demontera oljetempmätaren för att spara vikt?
Olja jag använder mig av har en flampunkt på 204 grader så jag har en bit kvar.
120-130 hade jag på Kullen när det inte var så varmt. Jag tror jag kommer upp i 140-150 under SSM, känns jobbigt.
Funderar på att styra in luften till kylaren lite mer för att få ner tempen på vattnet lite, ligger rätt enligt mätaren men den har ju vissa toleranser så jag tänkte ligga i den lägre skalan av dessa, hehe.
----------------------------------------------
Regn låter juh skoj och då är det inte lika varmt heller.
Jag hoppas fortfarande på en massa regn, helst så ska det börja regna mitt under ett torr race PANG! och hela banan är blöt på ett varv bara, hade varit så sjukt skoj.
----------------------------------------------
Klass Modified och Klass Standard låter mycket bättre tycker jag också. Eller för den som gillar snitsiga förkortningar Klass Mod och Klass Stnd
Om man anser att Mod krockar med tex Modsport så kan Klass Tuned och Klass OEM. Alternativen är många