Lyfta toppen, behövs nya bultar?

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Lyfta toppen, behövs nya bultar?

Post by Per Hammarsjö »

Funderar på att lyfta toppen för att se om det kan vara så enkelt att topppackningen är körd därav lågkomp i två cylindrar. Frågan är om man måste byta bultarna varje gång? Det drar ju iväg i kostnad bara för att checka av...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Lyfta toppen, behövs nya bultar?

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:Funderar på att lyfta toppen för att se om det kan vara så enkelt att topppackningen är körd därav lågkomp i två cylindrar. Frågan är om man måste byta bultarna varje gång? Det drar ju iväg i kostnad bara för att checka av...
Andra säger annat, but u need to. Bara mäta... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Lyfta toppen, behövs nya bultar?

Post by Per Hammarsjö »

Speciellt när motorn gått varm... Hade det varit ett normalt topplyft till morgonkaffet hade jag nog inte brytt mig.
Post Reply