Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Är det ok om jag försöker ragga ihop lite priser till mx-5 cup 1,2,3 i båda racen mot att vi har lite dekaler på våra bilar ex. Autoexperten
vill gärna att flera svarar, inte helt säker att jag lyckas men små priser är bättre än inget alls
vill gärna att flera svarar, inte helt säker att jag lyckas men små priser är bättre än inget alls
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Klart det är ok Anders!
Priser är kul, oavsett värde, och dekaler gör ju bara bilarna fräckare!
Priser är kul, oavsett värde, och dekaler gör ju bara bilarna fräckare!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Självklart.Anders Träff wrote:Är det ok om jag försöker ragga ihop lite priser till mx-5 cup 1,2,3 i båda racen mot att vi har lite dekaler på våra bilar ex. Autoexperten
inte helt säker att jag lyckas men små priser är bättre än inget alls
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Du kan ju kolla lite med MSCC så det inte blir nån intressekonflikt mellan dekalerna.Anders Träff wrote:Är det ok om jag försöker ragga ihop lite priser till mx-5 cup 1,2,3 i båda racen mot att vi har lite dekaler på våra bilar ex. Autoexperten
vill gärna att flera svarar, inte helt säker att jag lyckas men små priser är bättre än inget alls
Det brukar inte vara nåt problem men frågar man så får man veta det i förväg.
Biltema har ju sponsrat SSM förr, men de kan ju vara rimligare än fajten Classiker/Automobil...
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Vem ska jag prata med
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
http://www.sportvagnsmeeting.se/racing.phpAnders Träff wrote:Vem ska jag prata med
Robin eller Johan kanske, mest för att höra sig för.
21 Miator och 24 i heatet just nu (bara plats för 8 till innan vi får kvala in).
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
21 miator and more to come! Helt fantastiskt!!
Per H! Kom igen nu! Jag har däck du kan låna!! Motorn håller ett rejs till, om inte får den åka transit hem!!
Edit: När sågs senast så många bilar av samma märke starta i SPVM (eller annat heat i amatörracing på hushållsbudgetnivå för den delen)?
Per H! Kom igen nu! Jag har däck du kan låna!! Motorn håller ett rejs till, om inte får den åka transit hem!!
Edit: När sågs senast så många bilar av samma märke starta i SPVM (eller annat heat i amatörracing på hushållsbudgetnivå för den delen)?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
BMW Cup ligger på banlicensgränsen på Gelleråsen i helgen.Fredrik Henriksson wrote:eller annat heat i amatörracing på hushållsbudgetnivå för den delen?
Men att ligga mellan 20 och banlicens är perfekt, speciellt om det upplevs så skoj av deltagarna att det blir en permanent sanning
Undrar om det går att inspirera andra utan att ta av varandra (dvs få in mer folk totalt)? A och B behöver ju också fyllas på (jag tycker det vore bra om det heatet kunde vara 20+ de med), för att inte tala om Modsport (där poletten om standardmotor inte trillat ner än, TurboMiata eller LS1Miata blir det nog ingen som testar än på ett tag).
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Men de kör väl alla klasser i samma heat?Niklas Falk wrote:BMW Cup ligger på banlicensgränsen på Gelleråsen i helgen.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Jo, men nån stack ut hakan och sa "så många bilar av samma märke"TPR wrote:Men de kör väl alla klasser i samma heat?Niklas Falk wrote:BMW Cup ligger på banlicensgränsen på Gelleråsen i helgen.
Camaro Cup är fler och Ginetta Cup har varit fler de första tre säsongerna, så visst finns det serier med bilar i.
Men backar vi bara 12 månader så var ju det bara en dröm att kunna jämföra deltagarantalet med dessa heat,
Hur många skåpbilar med tältsängar kommer vi att se i depån?
Vem står för varitéunderhållningen på fredag och lördag kväll?
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Vi pratade om att ha en projektor i depån under kvällen för att visa filmer ifrån dagen etc. Något som enkelt samlar folk och skapar intresse. Hur ser det ut inför årets drabbning?
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
En spontant idé som hade kunnat ge MX-5 Cupen rätt mycket cred.
Den är inte alls genomtänkt utan kom på den precis.
Det lär finns en hel del Miataägare som INTE tävlar men som finns på plats och tittar.
Om man skulle erbjudit dem några gratis åkvarv runt Knutan för att de ska få känna på
hur skoj det är att tävla med en likadan bil de själva har?!
Allting är ju relativt och man kan utöka det till tex "alla som kör öppen bil" beroende
på hur mycket folk det är?!
Vad jag har förstått det som kommer det finnas möjlighet för taxiåkning under
vissa uppehåll under SSM?!
Det blir ju iofs en liten kostnad för de som ställer upp i form av slitage och bränsle men jag kan tänka mig
att det finns en del som kan ställa upp på detta, jag är en av dem.
Om vi vill täcka in kostnaderna (beroende på vad folk tycker om att ställa upp gratis för kluben) så kan man alltid göra ett lotteri eller dylikt som de kan sälja i sekretariatet. Tex "Köp en lott för 50:- och var med och tävla om 3 varv i en tävlingsbil runt Knutstorp." 50:- är inte mycket pengar för någon i dagsläget och säljer man en del lotter så kan det täcka kostnaderna som de som kör drar på sig?! Nej Andreas, däckkostnad för drifting ingår inte i vanlig taxivarv och ja, jag är medveten om att skador orsakade av spontanattackerande stolpar heller inte skall täckas in av den intäckten, hehehehe. Överskjutande kan ju gå oavkortat till klubben.
Det enda som behövs är en hjälm och en passagerarstol (jag kan ta med en till min bil) och då givetvis
en MX-5a som är med och tävlar.
Kan någon fylla på med info vad som gäller om försäkringar på personer som åker med?
Vad tycker ni som kan detta om idén rent spontant? Är det genomförbart?
Information om detta kan ju skickas ut per mail, läggas ut på sportvagnsmeetings hemsida resp talas ut av speakern i högtalarsystemet på banan.
Kom gärna med synpunkter, detta är som sagt en idén som inte är helt genomtänkt men som jag tror att den kan lyckas med rätt inputs.
Ha det gott!
Den är inte alls genomtänkt utan kom på den precis.
Det lär finns en hel del Miataägare som INTE tävlar men som finns på plats och tittar.
Om man skulle erbjudit dem några gratis åkvarv runt Knutan för att de ska få känna på
hur skoj det är att tävla med en likadan bil de själva har?!
Allting är ju relativt och man kan utöka det till tex "alla som kör öppen bil" beroende
på hur mycket folk det är?!
Vad jag har förstått det som kommer det finnas möjlighet för taxiåkning under
vissa uppehåll under SSM?!
Det blir ju iofs en liten kostnad för de som ställer upp i form av slitage och bränsle men jag kan tänka mig
att det finns en del som kan ställa upp på detta, jag är en av dem.
Om vi vill täcka in kostnaderna (beroende på vad folk tycker om att ställa upp gratis för kluben) så kan man alltid göra ett lotteri eller dylikt som de kan sälja i sekretariatet. Tex "Köp en lott för 50:- och var med och tävla om 3 varv i en tävlingsbil runt Knutstorp." 50:- är inte mycket pengar för någon i dagsläget och säljer man en del lotter så kan det täcka kostnaderna som de som kör drar på sig?! Nej Andreas, däckkostnad för drifting ingår inte i vanlig taxivarv och ja, jag är medveten om att skador orsakade av spontanattackerande stolpar heller inte skall täckas in av den intäckten, hehehehe. Överskjutande kan ju gå oavkortat till klubben.
Det enda som behövs är en hjälm och en passagerarstol (jag kan ta med en till min bil) och då givetvis
en MX-5a som är med och tävlar.
Kan någon fylla på med info vad som gäller om försäkringar på personer som åker med?
Vad tycker ni som kan detta om idén rent spontant? Är det genomförbart?
Information om detta kan ju skickas ut per mail, läggas ut på sportvagnsmeetings hemsida resp talas ut av speakern i högtalarsystemet på banan.
Kom gärna med synpunkter, detta är som sagt en idén som inte är helt genomtänkt men som jag tror att den kan lyckas med rätt inputs.
Ha det gott!
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Glöm projektor dagtid. Kvällstid kan det funka, men solen går inte ner förrän efter 21 tror jag.Cyberoid wrote:Vi pratade om att ha en projektor i depån under kvällen för att visa filmer ifrån dagen etc. Något som enkelt samlar folk och skapar intresse. Hur ser det ut inför årets drabbning?
50" Plasma fungerar bättre annars.
Varför?
Kort förklaring: Alldeles för mycket ljus.
Lång förklaring: Även världens bästa proj kan inte lysa svart. Svart uppnås genom avsaknad av ljus. Mao den färgen duken har kommer vara din svarta färg och eftersom projektorn då lyser med ljusare toner på den redan vita duken så kommer kontrasterna bli väldigt dåliga, nästintill obefintliga.
(I dagsljus är ju duken grå och upplevs som vit/grå. Den är ju fortfarande grå i mörker, men den upplevs svart och därmed kan bättre kontraster uppnås i mörker )
Givetvis om du har motsatsen dvs ett kolsvart rum så klarar du dig alldeles utmärkt med tex en 2k ansi proj.
Varför känns det som om jag fortfarande är på jobbet? (detta får jag alltid berätta för de som önskar hyra en projektor dagtid)
Plasma fungerar något bättre, men givetvis kan vi inte motstrida ljusets lagar i detta sammanhang heller.
Ska det användas utomhus så är den dessutom mindre vindkänslig än en duk.
Highway arbetar med uthyrning och utrustning som detta. Min chef är inte glad för att låna ut saker gratis (med all rätt eftersom företag drivs juh typsikt i vinstdrivande syfte) men han hade säkert kunna gå med på någon riktigt schysst deal och ge oss ett bra pris om vi dessutom kan sätta upp en "Highway" vepa/banderoll, det ger ju ett visst värde för honom och för företaget. Transport och montering kan jag fixa på min fritid, så det är ingen fara. På plats måste det bara finnas någon i närheten av apparaten hela tiden eftersom jag i sådana fall blir personligt ansvarig för skärmen och jag har inte riktigt råd att betala en 50" Plasma, hehe. Alternativet är ju om någon styrelsemedlem i klubben vill skriva under för klubben ansvar.
Oavsett väder så bör den stå i ett tält eftersom varken regn eller stekande sol är bra för den.
Givetvis kan jag även fixa ordentliga högtalare som vi kan koppla in (ett par TV högtalare är ju inte de kraftigaste). Det lockar ju lite mer om det hörs också
ALLA möjligheter finns, det är bara pengarna som styr.
Tänkte bara bidra med lite information då jag jobbar med det dagligen.
Några tankar kring denna idén?
(ja, vi har projektorer och dukar också, hehe)
Innan jag pratar med min chef så måste jag veta om det finns några pengar alls i klubben eller om endast
"gratis" är intressant?
Lite listpriser för två dagar på utrustning, inkl moms. (så att man har en hum om vart det ligger)
1x 50" Plasma inkl trosstativ och basplatta 3750:-
2x Aktiva 15" Högtalare inkl stativ 1200:-
1x Aktiv 15" Sub för bottentryck 900:-
1x 4ch Mixer för inkoppling av dator/tv/ipod/mic 450:-
1x Kablage för inkoppling av dator 0:-
Till detta behövs också givetvis ström på plats.
En aktiv sub är väl inte nödvändig, men hade varit skoj och ha eftersom det ger lite bottentryck. Med detta kan vi även ha schysst musik på kvällen med lite trevlig ljud. Utrustning är värd en hel del och jag har ingen möjlighet att skriva på själv för ovanstående då jag inte vill ta risken på 50.000kr om allt skulle bli stulet (risken är inte så stor men där kommer vara mycket folk)
Jag försöker inte sälja på någonting, jag bara berättar att möjligheten finns.
Om någon styrelsemedlem kan yttra sig så kan jag kolla med min chef.
Jag vet redan nu att om klubben vill ha det gratis, så kommer det inte gå.
Ha det gott alla!
Shit vad inspirationen flödar
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Jag åker gärna med dig Robert!ephas wrote:En spontant idé som hade kunnat ge MX-5 Cupen rätt mycket cred.
Den är inte alls genomtänkt utan kom på den precis.
Det lär finns en hel del Miataägare som INTE tävlar men som finns på plats och tittar.
Om man skulle erbjudit dem några gratis åkvarv runt Knutan för att de ska få känna på
hur skoj det är att tävla med en likadan bil de själva har?!
Allting är ju relativt och man kan utöka det till tex "alla som kör öppen bil" beroende
på hur mycket folk det är?!
Bengt Jönsson
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Jag är medveten om projektorns nackdelar men fördelarna väger över. Enkelheten. En laptop (som alltid någon har med sig) och ett par datorhögtalare. Sen kan vi projecera på ett uppspänt lakan på sidan av klubbtältet. Det räcker. På dagen hinns det inte med ändå men efter tävlingarnas slut och det ska drickas några öl och ljugas om varvtider så är det alltid kul att ha något att bildbevis från dagen. Det cirkulerar folk i depån under kvällen också och det "nappar" lättare då.
Så kan du fixa en enkel projektor så skulle det nog kunna vara intressant.
Så kan du fixa en enkel projektor så skulle det nog kunna vara intressant.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Medåkningen är ganska uppstyrd, de som kör är med om utlottning av startavgift till SSM 2011.ephas wrote:Vad jag har förstått det som kommer det finnas möjlighet för taxiåkning under
vissa uppehåll under SSM?!
Publikåkning
Under lunchuppehållet kan man både lördag och söndag få åka några varv i en riktig tävlingsbil. En möjlighet att uppleva racing på riktigt nära håll.
Ett krav är att du måste vara minst 150 cm lång. Den erforderliga hjälmen får du låna av oss.
Publikåkning: 150:-/person
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Taxi åkningen under de två dagarna tar mscc betalt för.
"Vi" kör gratis.
Förra året körde jag två stycken som planerade någon form av racingdebut.
(neej... Jessica var inte en av dom... )
http://www.youtube.com/watch?v=evZZOgBPsvg
Taxikörningen är en mycket bra grej, hoppas att många av oss ställer upp på den.
Bra ide Robert, men den är redan använd av Mscc.
Tyvärr var den MYCKET dåligt roddad förra året dock, mycket folk i kön som inte fick leka.
Har en rullstolsbunden kund som jag bjudit ner till Knutstorp för att ge honom lite livsgnista.
Han är lite deprimerad.
Vem vet, kanske kan han må lite bättre efteråt?
Detta med medåkare är något som faktiskt hade varit coolt i racingen.
Jag skulle gladeligen sälja plats i passagerarstolen under race, delad glädje+stålars!
Skulle själv lagt en tuselapp för att sladda omkring med Robert på Knutan i ett race:shock: LÄTT!!!
"Vi" kör gratis.
Förra året körde jag två stycken som planerade någon form av racingdebut.
(neej... Jessica var inte en av dom... )
http://www.youtube.com/watch?v=evZZOgBPsvg
Taxikörningen är en mycket bra grej, hoppas att många av oss ställer upp på den.
Bra ide Robert, men den är redan använd av Mscc.
Tyvärr var den MYCKET dåligt roddad förra året dock, mycket folk i kön som inte fick leka.
Har en rullstolsbunden kund som jag bjudit ner till Knutstorp för att ge honom lite livsgnista.
Han är lite deprimerad.
Vem vet, kanske kan han må lite bättre efteråt?
Detta med medåkare är något som faktiskt hade varit coolt i racingen.
Jag skulle gladeligen sälja plats i passagerarstolen under race, delad glädje+stålars!
Skulle själv lagt en tuselapp för att sladda omkring med Robert på Knutan i ett race:shock: LÄTT!!!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Taxi skjutsning låter ju skitkul!
Funderade lite bara .. är det några speciella krav på bilen?
Tänkte på stolar och bälten, funkar original eller ska det vara 4/6-punkt?
Funderade lite bara .. är det några speciella krav på bilen?
Tänkte på stolar och bälten, funkar original eller ska det vara 4/6-punkt?
Jimmy Visshed
#97
#97
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Jag hade orginal bältet.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Jag har åkt med två gånger på SSM, 2002 i en gul Mazda RX-7 och 2003 i en mörkgrön Miata NA. Det var mycket trevliga upplevelser båda gångerna, andra gången var det dock en gatreggad (England) Radical med bland "taxibilarna" och jag missade den precis
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Info ang Publikåkning under SSM 2010
Publikåkning är bla till för att locka fler att börja åka Roadsport
Åkande betalar engångslicens till SBF via SSM
Hjälmtvång, minimum 1500mm långa passagerare
Kan ju vara nån bekant som åker med dig, alla som vill får köra Publik
under lunchpauserna lördag och söndag
Ställ gärna upp och kör, bränsle mm betalar du själv
Två varv brukar det vara
Om du vill åka med någon annan för att känna på lite mera fart och G krafter
än i en Miata så finns möjligheten kanske
Jonas åker väl B med den giftiga porchen
En nykomling i en MGF kan bli intressant i C och Fredrik O med ÄNNU bredare däck
/ Bengt Metz
Publikåkning är bla till för att locka fler att börja åka Roadsport
Åkande betalar engångslicens till SBF via SSM
Hjälmtvång, minimum 1500mm långa passagerare
Kan ju vara nån bekant som åker med dig, alla som vill får köra Publik
under lunchpauserna lördag och söndag
Ställ gärna upp och kör, bränsle mm betalar du själv
Två varv brukar det vara
Om du vill åka med någon annan för att känna på lite mera fart och G krafter
än i en Miata så finns möjligheten kanske
Jonas åker väl B med den giftiga porchen
En nykomling i en MGF kan bli intressant i C och Fredrik O med ÄNNU bredare däck
/ Bengt Metz
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Jag tar med mig projektor. FULL HD så slösa inte på kvaliteten!!
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Hai Per
Läst men inte förstått
/ Bengt Metz
Läst men inte förstått
/ Bengt Metz
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Cyberoid wrote:Jag är medveten om projektorns nackdelar men fördelarna väger över. Enkelheten. En laptop (som alltid någon har med sig) och ett par datorhögtalare. Sen kan vi projecera på ett uppspänt lakan på sidan av klubbtältet. Det räcker. På dagen hinns det inte med ändå men efter tävlingarnas slut och det ska drickas några öl och ljugas om varvtider så är det alltid kul att ha något att bildbevis från dagen. Det cirkulerar folk i depån under kvällen också och det "nappar" lättare då.
Så kan du fixa en enkel projektor så skulle det nog kunna vara intressant.
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Hur hejdlöst kul är detta!?
SPVM Roadsport C Andreas Halbig Karlskoga MF Mazda MX-5 Miata 1998
SPVM Roadsport C Fredrik Henriksson MX-5RacingClub Mazda MX-5 1994
SPVM Roadsport C Jonas Bernhardt SVKG Mazda MX-5 1996
SPVM Roadsport C Martin Wahlberg SVKG Mazda MX-5 2000
SPVM Roadsport C Andreas Karlsson MX-5 Racing Club Mazda MX-5 1991
SPVM Roadsport C Jimmy Visshed MX-5 Racing Club Mazda MX-5 1994
SPVM Roadsport C Henrik Pihl SVKG Mazda Mx5 1992
SPVM Roadsport C Ronnie Hofberg MX-5 Racing Club Mazda MX-5 -98
SPVM Roadsport C Bertil Thorsson MSCC Mazda MX-5 Miata 1998
SPVM Roadsport C Niklas Falk SVKG Mazda MX-5 1999
SPVM Roadsport C Magnus Ohlsson svkg mazda mx-5 1990
SPVM Roadsport C Hans Drangel MSCC Mazda MX5 1994
SPVM Roadsport C Per Oleskog SVKG Mazda MX5 Miata 1998
SPVM Roadsport C Robert Serwanski Svedala MK Mazda MX5 1990
SPVM Roadsport C Magnus Pettersson Örebro Racing Club Mazda Miata 1990
SPVM Roadsport C Anders Johansson MSCC MG MGF 1.8i 1997
SPVM Roadsport C Christoffer Waern SVKG Mazda MX-5 1994
SPVM Roadsport C Magnus Claesson MX-5 Racing Club Maxda MX-5 1994
SPVM Roadsport C Dennis Kullman MSCC Mazda MX-5 1993
SPVM Roadsport C Torkel Kristensson MX5Racingclub Mazda Miata 1999
SPVM Roadsport C Leif Johnsson växjö sportvagnsklubb renault alpine a310 1982
SPVM Roadsport C Henrik Eriksson Karlskoga MF Porsche 944 1986
SPVM Roadsport C Anders Träff Mx5racingclub Mazda mx-5 92
SPVM Roadsport C Jesper Friis KOMO Mazda MX-5 1993
SPVM Roadsport C Staffan Jonsson Kristianstads Kartingklubb MG Midget MK 111 1973
SPVM Roadsport C Per Hammarsjö MX-5 Racing Club Mazda MX-5 1998
SPVM Roadsport C Andreas Halbig Karlskoga MF Mazda MX-5 Miata 1998
SPVM Roadsport C Fredrik Henriksson MX-5RacingClub Mazda MX-5 1994
SPVM Roadsport C Jonas Bernhardt SVKG Mazda MX-5 1996
SPVM Roadsport C Martin Wahlberg SVKG Mazda MX-5 2000
SPVM Roadsport C Andreas Karlsson MX-5 Racing Club Mazda MX-5 1991
SPVM Roadsport C Jimmy Visshed MX-5 Racing Club Mazda MX-5 1994
SPVM Roadsport C Henrik Pihl SVKG Mazda Mx5 1992
SPVM Roadsport C Ronnie Hofberg MX-5 Racing Club Mazda MX-5 -98
SPVM Roadsport C Bertil Thorsson MSCC Mazda MX-5 Miata 1998
SPVM Roadsport C Niklas Falk SVKG Mazda MX-5 1999
SPVM Roadsport C Magnus Ohlsson svkg mazda mx-5 1990
SPVM Roadsport C Hans Drangel MSCC Mazda MX5 1994
SPVM Roadsport C Per Oleskog SVKG Mazda MX5 Miata 1998
SPVM Roadsport C Robert Serwanski Svedala MK Mazda MX5 1990
SPVM Roadsport C Magnus Pettersson Örebro Racing Club Mazda Miata 1990
SPVM Roadsport C Anders Johansson MSCC MG MGF 1.8i 1997
SPVM Roadsport C Christoffer Waern SVKG Mazda MX-5 1994
SPVM Roadsport C Magnus Claesson MX-5 Racing Club Maxda MX-5 1994
SPVM Roadsport C Dennis Kullman MSCC Mazda MX-5 1993
SPVM Roadsport C Torkel Kristensson MX5Racingclub Mazda Miata 1999
SPVM Roadsport C Leif Johnsson växjö sportvagnsklubb renault alpine a310 1982
SPVM Roadsport C Henrik Eriksson Karlskoga MF Porsche 944 1986
SPVM Roadsport C Anders Träff Mx5racingclub Mazda mx-5 92
SPVM Roadsport C Jesper Friis KOMO Mazda MX-5 1993
SPVM Roadsport C Staffan Jonsson Kristianstads Kartingklubb MG Midget MK 111 1973
SPVM Roadsport C Per Hammarsjö MX-5 Racing Club Mazda MX-5 1998
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!