Precis. Lite frihet kring de enkla uppfräschningsmoddarna som är vanliga på glassätarbilarna och inte gör så stor skillnad i varvtid men hårda regler kring det som försvårar/kostar tid och pengar/förstör bilens ursprungskick/ etc etc så tror vi oss ha hittat en bra balans.waern wrote:Många av bilarna som vi vill få med har rullat på vägarna i upp till 20 år tillbaka med olika ägare med olika ambitioner så jag tror att det blir kompromisser där efter. Vill man få med många bilar med ett lite öppnare regelverk eller färre bilar med lite striktare regler personligen så tycker jag det är roligare ju fler som kan vara med
Givetvis får uppenbara regel hål justeras till, det är ju det som är det bra med mycket input då det alltid är lättare att hitta vägar runt regler än att följa dom blint
De stora bitarna är ju viktgräns( som i klass.2 ligger mer på "orginalnivå), utväxlingar, däcksbredd, motorstyr, karossförändringar, etc etc.
Som sagt, vi kör i år sen utvärderar vi och tillser ev nödvändiga justeringar. Målsättningen är glasklar. Vi vill att klass.2 skall vara en klass där man är konkurrenskraftig med sin bågeförsedda trackdaymiata som man även använder som vardags/fritidsbil...