Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Pettson wrote:Undrar om jag lyckats med nånting till slut :?: Hjälte för en dag vore inte dumt :D
:bow: 8) :banana: :bow:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by gokarting.nu »

Magnus Pettson:

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Attachments
Pettson.på.väg.till.ett.inte.sååå.stressigt.uppdrag.jpg
Pettson.på.väg.till.ett.inte.sååå.stressigt.uppdrag.jpg (58.12 KiB) Viewed 2991 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Magnus Pettson »

TACKAR TACKAR :!: :!: :!: Men dom riktiga hjältarna är ju dom som har dragit igång hela apparaten med Racing Cluben och CUPEN och fortsätter att göra allting bättre. Ett 4-faldigt HURRA HURRA HURRRA HURRRA :!: :bow: :bow: :bow: Mäkta imponerad. :up:
De e mycke nu...
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Dennis Kullman »

Jag vågar inte anmäla mig än. Min bil har aldrig haft mycket motor, men nu har den bara en halv... och jag har ingen lösning klar än...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Fredrik Henriksson »

Roadsport C kör egna heat.... :burnout:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Josen »

att plöja blåa brittiska plastbilar blir nog tillfällen till ändå framöver. :wink:
Dream on med 1.03 tider på Kullen ;)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Bernie
Posts: 70
Joined: Sat 06 Mar 2010, 00:09

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Bernie »

Fredrik Henriksson wrote:Roadsport C kör egna heat.... :burnout:
Fasiken vad gött!!! :up:
Magnus Pettson wrote:TACKAR TACKAR :!: :!: :!: Men dom riktiga hjältarna är ju dom som har dragit igång hela apparaten med Racing Cluben och CUPEN och fortsätter att göra allting bättre. Ett 4-faldigt HURRA HURRA HURRRA HURRRA :!: :bow: :bow: :bow: Mäkta imponerad. :up:
Instämmer! :bow:

Kanske bara jag som ser ett samband, men SPVM verkar ha lite svårt att få ihop deltagare till tävlingar som inte ingår i CUPEN... :think2:
Det borde väl kunna innebära ett schysst utgångsläge i förhandlingar och därmed fortsatta förbättringar! 8)
Jonas Bernhardt
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:
att plöja blåa brittiska plastbilar blir nog tillfällen till ändå framöver. :wink:
Dream on med 1.03 tider på Kullen ;)
Strö salt i såret bara :wink: , såret blöder fortfarande och lär så göra tills jag blivit sams med bilen igen... :bang2:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Fredrik Henriksson »

Bernie wrote: Kanske bara jag som ser ett samband, men SPVM verkar ha lite svårt att få ihop deltagare till tävlingar som inte ingår i CUPEN... :think2:
Det borde väl kunna innebära ett schysst utgångsläge i förhandlingar och därmed fortsatta förbättringar! 8)
Jag tror det är en delförklaring. Inget snack om att MX-5Cupen är viktig för SPVM. Om inte vi ökat som vi gjort hade deltagarantalet i SPVM sjunkit i år igen, och som du säger så påverkas deltagarantalet tydligt när det inte Cupen ingår i tävlingshelgen.
Men det ligger mer i det än så. Jag kunde redan på årsmötet i jönköping säga att de två helgerna som inte ingår i Cupen kommer få lågt deltagarantal. Jag vill inte älta "vad va det jag sa" då det är okonstruktivt, men jag kan inte låta bli att undra varför man fortsätter att baka kakorna efter ett recept som ganska få gillar.
När Gotlandstävlingen nu ser ut att gå i stöpet så efterlystes förslag på hur man kan rädda tävlingen. Det finns massor med idéer i min och många andras skallar kring hur man skulle kunna vända SPVMs trend, men att rädda event som som var fel från början är inte lätt. Ska deltagarantalet på SPVM:s tävlingshelger öka så är det inget man fixar på några månader utan det måste till en plan på ett antal år där man redan nu börjar jobba för att vända trenden till nästa år. Men för att göra det krävs mer av ett antal grundläggande ingridienser i receptet och dessa ingridienser är aktivitet, kommunikation,inspiration och inte minst en känsla för vad som funkar och vad som inte funkar.
Grejen är att det finns massor där ute som vill köra Modsport/Roadsport med sina bilar. Problemet är att dom vet inte om det själva för det är ingen som talat om det för dom.
Säger som Robert S: Även om texten kanske låter lite bitter så är det inte fallet, behövde bara få ur mig lite tankar helt enkelt... :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Niklas Falk »

Kortfattat: Ingen (väldigt få) vill köra endagars och det är tillsammans med RHK som det blir roliga event.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote:Kortfattat: Ingen (väldigt få) vill köra endagars och det är tillsammans med RHK som det blir roliga event.
En insikt som skulle bota de akuta problemen med event som inte täcker banhyran. :) Men det finns mkt mer man kan göra. SPVM-klasserna har en grym potential vilket du själv emellanåt visar då du lyckas räkna in alla möjliga konstruktioner att passa i åtminstone någon klass... :up: :burnout:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Niklas Falk »

18 i C nu och en viss grön 911 anmäld i B :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote:18 i C nu och en viss grön 911 anmäld i B :)
Tror vi slår rekordet från Kullen. :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by gokarting.nu »

Har hört att Porschen som Henrik fightades med på Kullen är nerblyad för att passa i C.

Vill bara än en gång(inte för att det spelar roll, eller att nån bryr sig...) meddela min besvikelse för detta otyg.
Att blya ner bilen anser jag är värdelöst.
Har för mig att förra årets vinnare i C, Elisen, också var nedtyngd.

Fyll på B istället där, anser jag... den ska vara.
Dom behöver ju folk dessutom.
Är det inte så med att den gula kan ställa om turbon beroende på vilken klass föraren vill köra?

Reglementet är alldeles för tillåtande.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Dennis Kullman »

Anmäld. :banana:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Har för mig att förra årets vinnare i C, Elisen, också var nedtyngd.
Jo, full tank och alla original verktyg/reservhjul fanns kvar för att möta vikten (full spolarvätskebehållare etc)...

Att en 944 väger över gränsen från början är det ingen som betvivlar (tyska pansarvagnar). Att lätta en bil för att möta viktgränser är ju inget ovanligt. Att du sen har olika viktgränser för olika serier är inte heller det nån nyhet.
Man kan ju dessutom välja att lätta lite olika saker om man vill balansera vikt.
Vad är skillnaden på att montera tex 25kg bly eller att sätta tillbaka en golvmatta (om i Porsches fall inte väger så mycket annorlunda), eller strunta i att kasta ut elhissar och liknande?
gokarting.nu wrote:Fyll på B istället där, anser jag... den ska vara.
Dom behöver ju folk dessutom.
Är det inte så med att den gula kan ställa om turbon beroende på vilken klass föraren vill köra?

Reglementet är alldeles för tillåtande.
Du kan också trimma din motor och köra B om du vill.
En 163hk 944 passar alldeles utmärkt i C, det har de gjort väldigt länge i MSCC KM (Edvin och co)

924T har märkeffekt och mekaniskt sprut så den passar i C om an inte lättar för mycket. Justera motorn så blir det en B-bil, precis som din om du jackar kolvarna.

Var det inte nån som lättade lite för mycket förra året... ;) Det är ju att tydligt bryta mot ett reglemente.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by gokarting.nu »

Niklas Falk wrote:
gokarting.nu wrote:Har för mig att förra årets vinnare i C, Elisen, också var nedtyngd.
Jo, full tank och alla original verktyg/reservhjul fanns kvar för att möta vikten (full spolarvätskebehållare etc)...

Ok. Niklas då hade jag fel.
Blya omkring i bilen, ger ju vikt på "rätt" ställen dessutom.

Bara att inse Roadsport är så här.
Klass två lockar mer och mer för mig.

924T har märkeffekt och mekaniskt sprut så den passar i C om an inte lättar för mycket. Justera motorn så blir det en B-bil, precis som din om du jackar kolvarna.

Var det inte nån som lättade lite för mycket förra året... ;) Det är ju att tydligt bryta mot ett reglemente.
Vet att dom inte bryter mot reglementet Niklas, precis som sprut diskussionerna anser -JAG- ändå att detta är något som inte borde vara tillåtet.
Som sagt en personlig åsikt.

Angående vikten på mattafaran.
Blev tvärt om iår på kullen.
Vågen i Scandiahamnen och kinnekulle lever inte i samma verklighet, iaf inte 20kg upp och ner.
Fick reda på att vv vågarna tydligen slår på 20 kg.
Förra året blev jag för lätt, iår 20 "upp".

Sorry OT.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Vet att dom inte bryter mot reglementet Niklas, precis som sprut diskussionerna anser -JAG- ändå att detta är något som inte borde vara tillåtet.
Som sagt en personlig åsikt.
Hur skulle du hantera om en reglementesändring gjorde att din tävlingsvikt blev tex 1170 istället för 1080 som den är nu (dvs en ändring och du utgår från den bil du har nu)?
Skulle du köra B istället och inte röra en pinal eller börja lasta tillbaka de saker som plockats bort för att nå vikten?

Tex om Klass 2 nån gång tycker att 7,6 kg/hk passar bättre.

Det är lätt att vara principfast när den aktuella principen råkar passa som handsken.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by gokarting.nu »

Precis som jag håller mig till reglerna som gäller nu.
Tex min nya vxl låda, satte i en sexväxlad för att det är ok.

Jag anser dock att det inte skulle vara det.
Eftersom jag tycker det är fördyrande.
Men helt klart blev mina utgångar bättre...

Att jag inte stoppar i ett sprut och bokar en bänkkörning har med en sak att göra.
Och det är inte pengar.

Skulle reglerna ändras eller om jag skulle klassa om till klass 2.
Då fixar jag en handske som passar min hand.

Självklart.

Vidare:
Jag vet Niklas att du har gjort/gör oerhört mycket för racingen, här och lite överallt.
Detta borde du ha en ha en medalj för.
Ska inte klanka på det du/ni jobbat fram

Miata cupen fungerar, det är det viktigaste.
Det var onödigt att jag lade mina "bittra" åsikter i denna tråden.


Sorry OT.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Dennis Kullman »

gokarting.nu wrote:
Jag vet Niklas att du har gjort/gör oerhört mycket för racingen, här och lite överallt.
Detta borde du ha en ha en medalj för.
Ska inte klanka på det du/ni jobbat fram

Miata cupen fungerar, det är det viktigaste.
Det var onödigt att jag lade mina "bittra" åsikter i denna tråden.
Sorry OT.
Vi förväntar oss offentlig avbön :bow: på SSM. :twisted: :wink:

_
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Torkel k »

Anmäld!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Anders Träff »

Tänkte anmäla mig till sportvagnsmeetinget. 2500:- ser jag vad är det mer för avgifter transponder 200 ok
men resten ? åkte ju för första gången på kullen så man är inte riktigt inne i saker o ting
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Niklas Falk »

Anders Träff wrote:Tänkte anmäla mig till sportvagnsmeetinget. 2500:- ser jag vad är det mer för avgifter transponder 200 ok
men resten ? åkte ju för första gången på kullen så man är inte riktigt inne i saker o ting
Nä, det ska vara allt, bara du och din bil som ska ha det de behöver :)

Allt står i inbjudan (smartaschlesvaret), men det är svårt att läsa sig till vad som inte står :think2: :?:
Men de har glömt att skriva vilket väder det blir...
Många dyker upp på torsdag kväll (griden kan vara olåst hela natten), sen är det köra och tjöt i tre dagar.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Fredrik Henriksson »

Anders Träff wrote:Tänkte anmäla mig till sportvagnsmeetinget.
Härligt Anders! Det kommer bli urkul! :banana:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.

Post by Anders Träff »

Är anmäld
Post Reply