Jag har använt denna guiden från internet och det verkar fungera: http://www.miata.net/garage/diff_rr.htmlDennis Kullman wrote:Man kanske inte skulle gett sig på det själv...Niklas Falk wrote:Usch, hur många problem ska du dyka på med detta...
Nu verkar det i a f som ett mysterium är löst; det är nog inga fel på bultarna utan det är Mazdas verkstadshandbok som är fel (momentet anges på flera ställen till 60-89 Nm); det verkar som att ca 50 Nm verkar mera rätt för en M10x1,25 - och det visar ju mina empiriska tester också...
Sammantaget börjar det bli lite för många osäkerhetsfaktorer för att jag ska känna mig bekväm med det här jobbet, så jag har kontaktat proffsen för lite hjälp - åtminstone med bedömning av träffbild (pinjong/kronhjul).
KM1 är nog så gott som kört för min del, men vi får se...
Här står det att momentet ska vara 27-38ft-lb vilket jag får till 36,6-51,5 Nm. Jag drog mina bultar 50+Nm utan problem. Om du behöver bultar så har jag 2 beg som du kan få (postar på måndag om du vill).
Ta det lungt när du testar med diffbroms första gången, jag hade en hel del utflykter utanför banan när jag testade på Mantorp förra helgen (släpper direkt med rejäla bredställ som följd)