Fasta ljus på NA
Fasta ljus på NA
Går det att besikta en NA med fasta ljus istället för flipp-flopp ljusen?
Eller blir det att montera i och ur varje år?
Fredrik Henriksson, kommer du besikta med fasta ljus? (såg att du hade monterat fasta)
Eller blir det att montera i och ur varje år?
Fredrik Henriksson, kommer du besikta med fasta ljus? (såg att du hade monterat fasta)
Röd Mazda MX-5 -91
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Yepp, jag kommer besiktiga med fasta ljusen. P Sandström har gjort det i flera år. Har tom för mig att han bytt plats på hel och halvljus men har ändå fått igenom den. Så d bör inte vara några problem. Men man vet ju aldrig med SBP... :/
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
coolt, då kan det vara värt besväret,
Röd Mazda MX-5 -91
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Så länge insaterna är E-märkta/godkända och monterade enl VV:s krav vad det gäller monteringshöjd, ljusbild, osv är det inga problem. Mina är som sagt lite felaktigt monterade iom att halvljusena sitter fel sida om helljusena, men det har funkat varenda år...Fredrik Henriksson wrote:Yepp, jag kommer besiktiga med fasta ljusen. P Sandström har gjort det i flera år. Har tom för mig att han bytt plats på hel och halvljus men har ändå fått igenom den. Så d bör inte vara några problem. Men man vet ju aldrig med SBP... :/
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Ska ge mig på att klabba lite med glasbiber framöver. Tänkte ge mig på ljusgrunkan innan jag går fullt ut på hardtpoppen. Har du inte brådis kanske du kan få mitt testresultat för självkostnadspris. Det dyra blir de 4 90mm hella ljusena, dryga 3000:-Svederud wrote:coolt, då kan det vara värt besväret,
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Låter intrssant, jag har ingen panik,Fredrik Henriksson wrote:Ska ge mig på att klabba lite med glasbiber framöver. Tänkte ge mig på ljusgrunkan innan jag går fullt ut på hardtpoppen. Har du inte brådis kanske du kan få mitt testresultat för självkostnadspris. Det dyra blir de 4 90mm hella ljusena, dryga 3000:-Svederud wrote:coolt, då kan det vara värt besväret,
min byggsäsong börjar inte före till hösten,
försöker ha bilen rullandes hela vår/sommar
Röd Mazda MX-5 -91
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Jag sätter upp mig på listan.Fredrik Henriksson wrote:Ska ge mig på att klabba lite med glasbiber framöver. Tänkte ge mig på ljusgrunkan innan jag går fullt ut på hardtpoppen. Har du inte brådis kanske du kan få mitt testresultat för självkostnadspris.Svederud wrote:coolt, då kan det vara värt besväret,
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Får se om jag har nån talang för d här med glasfiber först. Teorin verkar enkel men praktik kan vara en annan femma...Dennis Kullman wrote:Jag sätter upp mig på listan.Fredrik Henriksson wrote:Ska ge mig på att klabba lite med glasbiber framöver. Tänkte ge mig på ljusgrunkan innan jag går fullt ut på hardtpoppen. Har du inte brådis kanske du kan få mitt testresultat för självkostnadspris.Svederud wrote:coolt, då kan det vara värt besväret,
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Jag vågar ta på mig att plasta av dina insatser om du vill.Fredrik Henriksson wrote:Får se om jag har nån talang för d här med glasfiber först. Teorin verkar enkel men praktik kan vara en annan femma...Dennis Kullman wrote:Jag sätter upp mig på listan.Fredrik Henriksson wrote:Ska ge mig på att klabba lite med glasbiber framöver. Tänkte ge mig på ljusgrunkan innan jag går fullt ut på hardtpoppen. Har du inte brådis kanske du kan få mitt testresultat för självkostnadspris.Svederud wrote:coolt, då kan det vara värt besväret,
Men förstår om du inte vill låna ut dina insatser du har ju ändå betalat en slant för dem. Skall vi ju inte snylta på dig - eller har jag fattat det fel ?
När vi har formen kan vi ju göra snygga kolfiber varianter - kan bli grymt snygga och lätta
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Nja, om jag plockar isär alltihop så e d för att lacka dom riktigt(sprayburk nu), och då tänkte jag passa på att öva mig lite i glasfibergjutning, inte fel att ha en form om jag vill ha kitet på min andra bil heller. D jobbiga är att man måste köpa ny monteringsats för ljusena då plastplupparna som håller fast ljusena skavs sönder när man plockar bort lamporna.Josen wrote:Jag vågar ta på mig att plasta av dina insatser om du vill.Fredrik Henriksson wrote:Får se om jag har nån talang för d här med glasfiber först. Teorin verkar enkel men praktik kan vara en annan femma...Dennis Kullman wrote:Jag sätter upp mig på listan.Fredrik Henriksson wrote: Ska ge mig på att klabba lite med glasbiber framöver. Tänkte ge mig på ljusgrunkan innan jag går fullt ut på hardtpoppen. Har du inte brådis kanske du kan få mitt testresultat för självkostnadspris.
Men förstår om du inte vill låna ut dina insatser du har ju ändå betalat en slant för dem. Skall vi ju inte snylta på dig - eller har jag fattat det fel ?
När vi har formen kan vi ju göra snygga kolfiber varianter - kan bli grymt snygga och lätta
Är inte riktigt "keep it to myself" sorten, men gör jag en gjutning så vill jag göra den själv. Om nåt mot förmodan går åt skogen så vill jag bara ha mig själv att skylla. Men får jag till det kan jag väl gjuta en å annan insats...
Visst vore d kanonläckert med kolfiber. Men dessa små glasfiberinsatserna väger inte mer än några hekto, så viktminskningen med kolfiber kan man nog tjäna in genom att skippa pizzan kvällen innan racedagen.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
OK men du tänker plasta av de du lackade svart ? Eller hur är planen ?Är inte riktigt "keep it to myself" sorten, men gör jag en gjutning så vill jag göra den själv. Om nåt mot förmodan går åt skogen så vill jag bara ha mig själv att skylla. Men får jag till det kan jag väl gjuta en å annan insats...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Jo, d e japs-kitet jag plastar isf...Josen wrote:OK men du tänker plasta av de du lackade svart ? Eller hur är planen ?Är inte riktigt "keep it to myself" sorten, men gör jag en gjutning så vill jag göra den själv. Om nåt mot förmodan går åt skogen så vill jag bara ha mig själv att skylla. Men får jag till det kan jag väl gjuta en å annan insats...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Ujdå, d verkar vara många som vill lätta bilen...
Blir nog inget glasfiberkladdande innan hösten iaf, om man nu inte får ett infall på semestern...
Blir nog inget glasfiberkladdande innan hösten iaf, om man nu inte får ett infall på semestern...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Den närmar sig iaf...Crazy Ivan wrote:Nääär har du semester Fredrik, snart..........Fredrik Henriksson wrote: Blir nog inget glasfiberkladdande innan hösten iaf, om man nu inte får ett infall på semestern...
Besiktigade idag med mittljuskit utan problem. Lite fel ljusinställning, men besiktningsgubben konstaterade att det var så lätt att fixa på dessa lysena att han gjorde det åt mig.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5