Roadsportreglemente diskussionstråd
Roadsportreglemente diskussionstråd
Roadsportreglemente diskussionstråd
Kolla länken tills vidare eller skriv här
WestField
http://www.eliasson.cc/forum/viewtopic.php?p=8656#8656
SPVM
http://www.spvm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=103
Michelingubben
Bengt Metz
Kolla länken tills vidare eller skriv här
WestField
http://www.eliasson.cc/forum/viewtopic.php?p=8656#8656
SPVM
http://www.spvm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=103
Michelingubben
Bengt Metz
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Håll gärna diskussionen där - åtminstone du Bengt...
Detta är ett miataforum.
Detta är ett miataforum.
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Får man enligt roadsport ha ett "scoop" för luffarturbo på motorhuven?
Någon som vet/kan?
Någon som vet/kan?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Det hamnar i högen av saker som ska antas komma igenom en kontrollbesiktning. Dvs inte skymma sikten för mycket etc (tänk top-fuel-kompressor och flugfångare upp ur huven).gokarting.nu wrote:Får man enligt roadsport ha ett "scoop" för luffarturbo på motorhuven?
Någon som vet/kan?
Men det finns bättre högtryckszoner att använda (dimljus och framför kylaren).
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Jag är inte den som skall kritisera aerodynamiska anordningar som är FFF (Flash Före Funktion)
Ett scoop vore svinfräckt!! Men aerodynamsikt så är det nog riktigt riktigt dåligt. Om du inte hittar en väg att dra slang från hajgapet förbi lampor mm så hade jag nog borrat ett hål på lämligt ställe...
Ett scoop vore svinfräckt!! Men aerodynamsikt så är det nog riktigt riktigt dåligt. Om du inte hittar en väg att dra slang från hajgapet förbi lampor mm så hade jag nog borrat ett hål på lämligt ställe...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Hur är det nu med vår Gentlemens agreement angående byte till annat insprutning system än original.
Har vi ett sådant eller inte.
Kanske Spvm ändrat reglementet, så GA´t inte är aktuellt längre?
Jag vill inte krångla till något, Robert ta inte illa upp, men vad gäller.
Samma med däcksbredden.
Har vi kommit överens om 205 max, eller är det öppet?
(klicka för hel bild)
Har vi ett sådant eller inte.
Kanske Spvm ändrat reglementet, så GA´t inte är aktuellt längre?
Jag vill inte krångla till något, Robert ta inte illa upp, men vad gäller.
Samma med däcksbredden.
Har vi kommit överens om 205 max, eller är det öppet?
(klicka för hel bild)
- Attachments
-
- I.live.in.Gentlemen.style....jpg (65.1 KiB) Viewed 3563 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Grunderna för ett Gentlemens Agreement är att reglementet följs utan att man måste riva alla bilar för kontroll inför varje tävling. Överenskommenlser som går utöver de skrivna reglerna är alltid lite jobbiga att hålla reda på, det brukar sluta med minst en tolkning per förare.gokarting.nu wrote:Kanske Spvm ändrat reglementet, så GA´t inte är aktuellt längre?
Med nära 20ekipage och bara dryt hälften som aktiva i detta medium så kan det vara svårt att gå utanför. I depån kan det enklare vara att diskutera, men 20 är många.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Vi kör enligt roadsport C reglerna i år dvs inga extraregler, isf skulle vi gått ut med det tidigare. Programerbart sprut är tillåtet samt däck enligt roadsportreglementet. Sen kanske man skall tänka sig för innan man köper 225:or, rejset efter lär flera ha det isf.
Jag har två programerbara sprut samt ett set 225:or liggandes i garaget, men som det är nu så sitter inget av det på den svarta.
Jag har två programerbara sprut samt ett set 225:or liggandes i garaget, men som det är nu så sitter inget av det på den svarta.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
På tal om aerodynamiska prylar …
Hur är det med vingar och splitters?
Vinge är ju också kul att ha (ser fränt ut! )
Men hur hårda är kraven på att den ska gå igenom bilprovningen?
Har för mig att det inte är många vingar som klarar besiktningen om besiktningsmannen har vaknat på fel sida.
Vad tycker bilprovningen om splitters föresten?
Hur är det med vingar och splitters?
Är det OK att ha splitter om den inte sticker utanför siluetten ovanifrån?Reglerna wrote:Inga aerodynamiska anordningar får eftermonteras på bilens undersida med undantag av diffuser...
...Trösklar/kjolar/splitter får monteras men får inte sticka utanför bilens siluett sett ovanifrån.
Vinge är ju också kul att ha (ser fränt ut! )
Men hur hårda är kraven på att den ska gå igenom bilprovningen?
Har för mig att det inte är många vingar som klarar besiktningen om besiktningsmannen har vaknat på fel sida.
Vad tycker bilprovningen om splitters föresten?
Jimmy Visshed
#97
#97
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Plan undersida från frontspoilerns undersida bak till framaxeln är inga problem, när det blir heltäckt undersida,tunnlar i kombination med kjolar och diffusor så blir det lite för mycket.
Att frontspoilerns nederkant petar framåt lite (men fortfarande inom siluetten), vill en del inte kalla splitter, men vi valde att beskriva det i reglementet istället (dvs ingen skillnad i tillämpning från förr).
Det finns många olika vingar och det finns tom EUtypade vingar (ta Porsches värre modeller tex) som är värre än de som reglmentet begränsar (går inte igenom en 25x25cm kvadrat tex). Välvässade endplates brukar vara ett bra sätt att få konstiga blickar vid besiktning. Men den som skadar sig mest brukar vara ägaren...
Att frontspoilerns nederkant petar framåt lite (men fortfarande inom siluetten), vill en del inte kalla splitter, men vi valde att beskriva det i reglementet istället (dvs ingen skillnad i tillämpning från förr).
Det finns många olika vingar och det finns tom EUtypade vingar (ta Porsches värre modeller tex) som är värre än de som reglmentet begränsar (går inte igenom en 25x25cm kvadrat tex). Välvässade endplates brukar vara ett bra sätt att få konstiga blickar vid besiktning. Men den som skadar sig mest brukar vara ägaren...
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Tack för ditt svar om splittern Niklas!
Har en fundering till, hur är det med den här ving-uppsättningen?
Den känns inte så besiktningsvänlig, men nu tog jag i och maxade måttgränserna i höjd.
Har vagnboksbesiktning på torsdag och han ville ha med den eventuella vingen på bilderna.
Om dom där fästena är lite för extrema, kan jag bygga dom lägre och få det OK på så vis?
(och ja, vingen hålls rak med maskeringstejp i ena hörnet, bara tillfälliga fästen för att se hur det blev )
Har en fundering till, hur är det med den här ving-uppsättningen?
Den känns inte så besiktningsvänlig, men nu tog jag i och maxade måttgränserna i höjd.
Har vagnboksbesiktning på torsdag och han ville ha med den eventuella vingen på bilderna.
Om dom där fästena är lite för extrema, kan jag bygga dom lägre och få det OK på så vis?
(och ja, vingen hålls rak med maskeringstejp i ena hörnet, bara tillfälliga fästen för att se hur det blev )
Jimmy Visshed
#97
#97
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Nu får jag väl äta up det (inte brytt många hjänceller med vingar), men är det inte bättre att göra fästena i Endplatsen (och enkelt justerbara) och därmed ha fästena i luckans kanter (där den är styvare)?
Dessutom slipper du då friliggande kötttjuvar till enplates.
Sen kan man nog fundera på attackvinkeln (men Miatans luft är rätt turbulent där), men det går ju att testa sig fram (om den har märkbar effekt)
Dessutom slipper du då friliggande kötttjuvar till enplates.
Sen kan man nog fundera på attackvinkeln (men Miatans luft är rätt turbulent där), men det går ju att testa sig fram (om den har märkbar effekt)
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
DOWNFORCE!!!!!
Tänk på att plocka av den undertävling bara då vinge med luftspalt (och det kan man säga att din har ) ger 5% vikttillägg. Men på Trackdays funkar den ju svinbra!
Tänk på att plocka av den undertävling bara då vinge med luftspalt (och det kan man säga att din har ) ger 5% vikttillägg. Men på Trackdays funkar den ju svinbra!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Hej,
Ingen fara, jag tar inte illa upp.
Jag är väldigt mån om att göra "rätt" och det tycker jag att jag gör då jag använder mig av
ett programmerbart sprut, precis som alla andra Miator gör och får 5% extra för
Var inte orolig, ett Civinco hjälper mig inte att tex köra med sådana ställ som du gjorde på Knutan i höstas.
Det var riktigt imponerande att ligga bakom och hela tiden titta på dina dörrar, hahaha
Ha det toppen.
MVH RS
Ingen fara, jag tar inte illa upp.
Jag är väldigt mån om att göra "rätt" och det tycker jag att jag gör då jag använder mig av
ett programmerbart sprut, precis som alla andra Miator gör och får 5% extra för
Var inte orolig, ett Civinco hjälper mig inte att tex köra med sådana ställ som du gjorde på Knutan i höstas.
Det var riktigt imponerande att ligga bakom och hela tiden titta på dina dörrar, hahaha
Ha det toppen.
MVH RS
gokarting.nu wrote:Hur är det nu med vår Gentlemens agreement angående byte till annat insprutning system än original.
Har vi ett sådant eller inte.
Kanske Spvm ändrat reglementet, så GA´t inte är aktuellt längre?
Jag vill inte krångla till något, Robert ta inte illa upp, men vad gäller.
Samma med däcksbredden.
Har vi kommit överens om 205 max, eller är det öppet?
(klicka för hel bild)
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Vågar jag skriva här??
Tillägsregler om ni skall åka med MSCC 2010 (eller rättare sagt äldre reglementesregler)
Inga eftermonterade vingar tillåtna
Passagerarstolen måste finnas på plats
/ Bengt Metz
Tillägsregler om ni skall åka med MSCC 2010 (eller rättare sagt äldre reglementesregler)
Inga eftermonterade vingar tillåtna
Passagerarstolen måste finnas på plats
/ Bengt Metz
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
I Roadsport reglementet menar man att vingar har luftspalt emellan kaross och vingkropp. Har MSCC samma tolkning? Dvs måste jag använda min glasfiberlucka med orginalform eller kan jag använda någon av mina anstjärtar?(dessa har ingen luftspalt)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Det finns ingen gentlemens agreement. Roadsportreglementet gäller...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Japp - kosta vad det kosta vill för att bli en hjälte/vinnare i MX5 cupFredrik Henriksson wrote:Det finns ingen gentlemens agreement. Roadsportreglementet gäller...
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Hai Fredrik
Du kan andas ut, som jag ser det
Har naturligtvis kontrollerat bakåt i MSCC leden och din Sjärt är inte Vinge
(hur nu en sjärt skulle kunna bli en vinge )
Dvs din sjärt räknas inte som vinge
Vinge är tydligen per definition något med luftspalt emellan, kaross+luft+vingplan = Vinge
Sjärt är däremot en aerodynamisk anordning
/ Bengt Metz
Du kan andas ut, som jag ser det
Har naturligtvis kontrollerat bakåt i MSCC leden och din Sjärt är inte Vinge
(hur nu en sjärt skulle kunna bli en vinge )
Dvs din sjärt räknas inte som vinge
Vinge är tydligen per definition något med luftspalt emellan, kaross+luft+vingplan = Vinge
Sjärt är däremot en aerodynamisk anordning
/ Bengt Metz
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Att handskaka på något (Gentlemens agreement) utanför cupregler och reglemente är omöjligt när vi inte längre är en handfull förare som hänger på forumet. Ska det ex-vis vara däckrestriktioner så måste detta beslutas åtminstone ett år innan av cupansvariga och det måste vara publicerat på hemsidan så att alla vet vad som gäller.Josen wrote:Japp - kosta vad det kosta vill för att bli en hjälte/vinnare i MX5 cupFredrik Henriksson wrote:Det finns ingen gentlemens agreement. Roadsportreglementet gäller...
Så det har mer att göra med att man inte kan ändra regler utan att ha varit ute i mkt god tid.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
bemeco wrote: Dvs din sjärt räknas inte som vinge
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Skitsnack enligt mig åsikt - ifosig har motorsport som den matrialsport den är aldrig handlat om skills i långa loppet och om jag minns rätt tyckte Henriik i någon tråd-inlägg att det skulle bli för lätt med "big-block", nu är han därAtt handskaka på något (Gentlemens agreement) utanför cupregler och reglemente är omöjligt när vi inte längre är en handfull förare som hänger på forumet. Ska det ex-vis vara däckrestriktioner så måste detta beslutas åtminstone ett år innan av cupansvariga och det måste vara publicerat på hemsidan så att alla vet vad som gäller.
Så det har mer att göra med att man inte kan ändra regler utan att ha varit ute i mkt god tid.
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
Vad är det mer specifikt som är skitsnack? Och vad har mitt motorbyte med GA att göra? GA handlade väl om däcksdimensioner och sprut?Josen wrote:Skitsnack enligt mig åsikt - ifosig har motorsport som den matrialsport den är aldrig handlat om skills i långa loppet och om jag minns rätt tyckte Henriik i någon tråd-inlägg att det skulle bli för lätt med "big-block", nu är han därAtt handskaka på något (Gentlemens agreement) utanför cupregler och reglemente är omöjligt när vi inte längre är en handfull förare som hänger på forumet. Ska det ex-vis vara däckrestriktioner så måste detta beslutas åtminstone ett år innan av cupansvariga och det måste vara publicerat på hemsidan så att alla vet vad som gäller.
Så det har mer att göra med att man inte kan ändra regler utan att ha varit ute i mkt god tid.
Re: Roadsportreglemente diskussionstråd
OK du frågade vad jag tyckerVad är det mer specifikt som är skitsnack? Och vad har mitt motorbyte med GA att göra? GA handlade väl om däcksdimensioner och sprut?
Att Fredrik och du går i täten för att fördyra och vilja köra Roadsport reglementet genomgående och har så gjort i antal år och sen säga gnälla om att inte få reda på vad som gäller som argument för att köra på. Fredrik har uppenbart egna ekonomiska intressen av att det skall vara fritt så han kan sälja sin plast prylar. Att han sen sen sitter i MX5 styrelsen och skriker högst om att det skall vara fritt så därför tycker jag inlägg som detta är skitsnack och hyckleri. Argument om att alla inte läser forum är ju löjligt - alla läser annars skulle väl de inte anmäla sig ? Färre skriver på forumet helt klart.
Du har ju själv sagt att det för lätt med big-block men drar nu iväg med 1.8 och dyra sprut och vara paragrafryttare med skitsnack om rättvisa för att hävda din sak och bli hjälte
Men what ever - "be the fucking hero then" !
/Joachim
Nää, bygger just nu delar åt andra medans min bil är i bitar...
Men men, man får väl ta semester och jobba natt dagarna innan rejs som vanligt!
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team