Bygga Roadsport A av Miata.
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Bygga Roadsport A av Miata.
En 400hk V8, bilen väger 1 000kg.
Ni som kan räkna....hur funkar detta?
Ni som kan räkna....hur funkar detta?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Det kan gå.
Steg 1, gatregga en Miata med V8 som liknar den du vill köra med.
Steg 2, byt V8 till en som är lämplig för A som omodifierad. (Tex LS1, 305hk +5%, 1024kg i A utan hjälpmedel)
Jag har en plan på gång för steg1 (dvs snart kanske jag kan teorin, långt från att börja), reggat som modifierat fordon, men först behöver jag snubbla över $8-10K. LR4 från Silverado 1500 1999 (190KW, 4,8L gjutjärnblockad, LSxkompatibel) är det modernaste som kanske kan knös ner i en Miata som moddat fordon (och då med ökad totalvikt, nåt som inte gärna tillåts).
I Modsport är det enklare, där bryr sig ingen om motorn kommer från nåt helt annat ställe (turbin från Helikopter har vi iofs inte sett än ), men där räknas allt som ordentligt trimmat, så det blir en del vikt i Modsport I med 5L 2V insprutat.
Steg 1, gatregga en Miata med V8 som liknar den du vill köra med.
Steg 2, byt V8 till en som är lämplig för A som omodifierad. (Tex LS1, 305hk +5%, 1024kg i A utan hjälpmedel)
Jag har en plan på gång för steg1 (dvs snart kanske jag kan teorin, långt från att börja), reggat som modifierat fordon, men först behöver jag snubbla över $8-10K. LR4 från Silverado 1500 1999 (190KW, 4,8L gjutjärnblockad, LSxkompatibel) är det modernaste som kanske kan knös ner i en Miata som moddat fordon (och då med ökad totalvikt, nåt som inte gärna tillåts).
I Modsport är det enklare, där bryr sig ingen om motorn kommer från nåt helt annat ställe (turbin från Helikopter har vi iofs inte sett än ), men där räknas allt som ordentligt trimmat, så det blir en del vikt i Modsport I med 5L 2V insprutat.
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Det är Miata peters bil jag skriver om.
Bilen finns alltså redan, jag försöker övertala honom att vara med att leka.
Har åkt med honom bilen går helt vansinnigt skönt, han har koll på rattandet också.
Båge och liknande finns redan, men vad får hans bil väga vid 400 hk i A.
Bilen är vägreggad!
Finns det några andra hinder för denna Miata i A?
Bilen finns alltså redan, jag försöker övertala honom att vara med att leka.
Har åkt med honom bilen går helt vansinnigt skönt, han har koll på rattandet också.
Båge och liknande finns redan, men vad får hans bil väga vid 400 hk i A.
Bilen är vägreggad!
Finns det några andra hinder för denna Miata i A?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Jepp, det står inte V8 i regbeviset om jag minns rätt. Det är ett lite för synligt motorbyte för att bara ta det på vagndeklaration.gokarting.nu wrote:Finns det några andra hinder för denna Miata i A?
Misstänkte att det var Peters du tänkte på.
Men en LR8a på 190KW (truckmotorerna är inte så dyra alls) passar ju rakt av (samma block men i gjutjärn), med orginal ECU (till Silverado 1999 tex) så är det bara bromssystemet som skall vara utbytt för att kunna fundera på Ombyggt fordon.
Men om Peter lyckats få med V8an i regbeviset så är det inget hinder, förutom att omoddad som 400hk (LS6 av senare år?) ger 1344kg i A...
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Om han fixar vikt/effekt förhållandet.
Får han köra utom tävlan då?
Får han köra utom tävlan då?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Tveksamt, men det går ju att kolla upp lite med SPVMs styrelse om Peter verkligen vill.gokarting.nu wrote:Om han fixar vikt/effekt förhållandet.
Får han köra utom tävlan då?
Att vikta upp till 1344 blir kämpigt, men ska han köra utom tävlan så kan han hellre vara för lätt än att köra med "AlienMotor".
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Är det någon annan som "bara är med" i roadsport?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Menar du kör utom tävlan som Josen gjorde på SSM och Cyberoid gjorde under KM5 eller bara kör mindre optimerat (som Rolf i MGn)?gokarting.nu wrote:Är det någon annan som "bara är med" i roadsport?
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Om hans bil är välkomen att rejsa, men utan att få poäng/placering i A tex.
Eftersom hans bil är gatreggad, men hans motor inte kommer från rätt familj.
Om han får köra med Roadsport, så skulle vi kunna ha en Mx-5 racing klass....modd, där modd miatorna kör med oss, men bilen kan vara oreggad o ha/vara hursomhelst bara för att se vad som kan hittas på.
Henrikssons B-bil & Miatapeter, redan 2 deltagare....
Eftersom hans bil är gatreggad, men hans motor inte kommer från rätt familj.
Om han får köra med Roadsport, så skulle vi kunna ha en Mx-5 racing klass....modd, där modd miatorna kör med oss, men bilen kan vara oreggad o ha/vara hursomhelst bara för att se vad som kan hittas på.
Henrikssons B-bil & Miatapeter, redan 2 deltagare....
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Moddsport maogokarting.nu wrote:Om han får köra med Roadsport, så skulle vi kunna ha en Mx-5 racing klass....modd, där modd miatorna kör med oss, men bilen kan vara oreggad o ha/vara hursomhelst bara för att se vad som kan hittas på.
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
..Mx-5 cup Moddsport!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Gick också i dessa tankar engång men insåg att skall det gå att få åka 'lagligt' är det bara att glömma
Hur Niklas har tänkt att lösa detta blir intressant att följa
Men vilken bil det blir med en LS1 motor och rätt chassi - skulle nog t.o.m kunna utmana de snabbaste sjuorna med 225 greppiga R-däck och rätt chassi. I alla fall gå fortare än Hulten
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... highlight=
Hur Niklas har tänkt att lösa detta blir intressant att följa
Men vilken bil det blir med en LS1 motor och rätt chassi - skulle nog t.o.m kunna utmana de snabbaste sjuorna med 225 greppiga R-däck och rätt chassi. I alla fall gå fortare än Hulten
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... highlight=
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Hoppas att du har låångt tålamod eftersom du känner till mitt skruvartempo...Josen wrote:Hur Niklas har tänkt att lösa detta blir intressant att följa
Pappersplanering just nu:
- En 03 som står och skräpar
- Övertyga SFRO och ABSB att ökning av totalvikt med 40Kg inte är folkmord
- FMs billigaste kit med getragdiffen
- Resa till Florida och skrota en Silverado 1999 med LR4an på 190KW (bör sammanfalla med alla andra inköp för billig samfrakt)
- T56a och alla LS1tillbehör från en sen Camaro
- Största Wilwoodbromsarna som får plats i 15" (tex Dynapro 11,75" för Mini), annan huvudcylinder också (för SFROs skull, känns inte prestandaökande).
- Regga som ombyggt fordon med 1270Kg som tjänstevikt och 1360 som totalvikt.
- Sitta och njuta av framgången, för pengar till soppa lär det inte bli över
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Vad är detta för typ av motor ( gjutjärns 8:a ?)Silverado 1999 med LR4an på 190KW
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
En 4,8L Vortec (dvs truckmotor), en IIIe generations V8a (Samma generation som LSx). Gjutjärnsblock men alutoppar (så vikten är inte mycket högre än LSx med alublock).Josen wrote:Vad är detta för typ av motor ( gjutjärns 8:a ?)Silverado 1999 med LR4an på 190KW
Exempel på svenska regnummer med den motorn; RZJ970 (190KW), ANL116 (188KW), CHW893 (190KW)
Insug, sump etc passar från LSx (truckinsuget är för högt). 1999 har förutom den lägre effekten även kabelsjäll (ingen DBW som behöver kladdas dit på gaspedalen). För att få använda effekten för SFRO måste motor och ECU komma från samma spec (samma bil underlättar det). Om man måste få tag på remskivor vattenpump etc från LS för att få plats i Miatan vet jag inte men om man är lite småful så skaffar man en komplett LSx motor och har i "reserv" när reggningen är genomförd. Om gjutjärnsblocket målas silver så lär ingen se skillnad.
Men en LS1 kostar ju bra mycket mer än en LR4 och eftersom LR4 har lite kortare slag och kan ta kammar från LSfamiljen så kanske det inte behövs ett alublock för att få lite sprutt på det hela.
Men för Roadsport är det en omoddad LS1 som gäller (byta insug gör det ju till moddad motor).
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
FM bygger en LS1 bil åt kund - som jag fattar det ersätter han en kompressor med V8:an. Trodde kompressor matade miataor hade pulver så det räckte ?
Men iofsig så slår en skön V8 slår ju det mesta i ljud och karaktär
http://www.flyinmiata.com/V8/Dan/index.php
Men iofsig så slår en skön V8 slår ju det mesta i ljud och karaktär
http://www.flyinmiata.com/V8/Dan/index.php
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Försök att mata ut 400hk (original i senare LS6) utan ansträngning och med god tillförlitlighet med en 1,8a och Kompressor
LS1 är ju en spec man börjar med (vem nöjer dig med 305hk när man vant sig), LS6, 7, 9 är ju lite mer extrema (och delarna går ju att mixa och matcha som man vill).
LS1 är ju en spec man börjar med (vem nöjer dig med 305hk när man vant sig), LS6, 7, 9 är ju lite mer extrema (och delarna går ju att mixa och matcha som man vill).
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Lika bra att skicka denna fundering direkt till vårt eget Reglemente orakel: Mr Falk.
OM jag skulle lyckas få tex en mps 260 hk motor in i min NB.
1. Skulle detta vara ok med Reglementet "samma Familj" eller gäller samma familj enbart inavel dvs Miata motorer?
2. Vad skulle mitt ekipage då ha som min vikt?
3. Skulle jag då vara Hjälte eller svikare?
OM jag skulle lyckas få tex en mps 260 hk motor in i min NB.
1. Skulle detta vara ok med Reglementet "samma Familj" eller gäller samma familj enbart inavel dvs Miata motorer?
2. Vad skulle mitt ekipage då ha som min vikt?
3. Skulle jag då vara Hjälte eller svikare?
- Attachments
-
- alla.behöver.hjältar.true-heroes.jpg (36.53 KiB) Viewed 2916 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Med fokus på att kunna passera som en BP-4W (du tänker inte regga som ombyggt antar jag?) så har du insug/avgas på motsatta sidor och sen sitter där en knasig snigel på avgassidan... Besiktningsmannen måste vara halvblind för att missa det, dvs inte ett ok motorbyte i mina ögon. Ta vilken du vill av Mazdas B-motorer utan överladdning så kommer ingen att ha nåt att anmärka (om du deklarerar rätt motor i vagndeklarationen).gokarting.nu wrote:OM jag skulle lyckas få tex en mps 260 hk motor in i min NB.
1. Skulle detta vara ok med Reglementet "samma Familj" eller gäller samma familj enbart inavel dvs Miata motorer
Reggning som ombyggt har större problem med med LR4an ovan, 250hk är gränsen när det är "lätt" (1230kg tjänstevikt, 90kg last till 1320 totalvikt, 10kg extra om du hänvisar till en MSM som har samma chassikomponenter).
Hmm, kanske skulle man kunna tänka sig en FE3 (Mazda 626GT), inte samma familj som B men väldigt lik. De specade 148 (?) ska tydligen vara lågt räknade (dvs det finns mer att hämta med reglementesaccepterad optimering). Men detta passar ju inte bra i B eller C (möjligen med lite vikt utan ABS).
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Niklas.
Du vet att jag älskar dig. Men jag fattar inte vad du skriver.
Det beror naturligtvis på att jag är helt bombad.
1. Vad är Mazdas B-motorer?
2. 626Gt 148? menar du Hk. VI SNACKAR A-BIL man skulle ju behöva en M5 motor i den gruppen.
Jag undrar om man "lyckas" besiktiga med en motor med kompressor eller överladdning eller rent av Wankel.
Kan jag köra med A då?
Hoppas du har överseende med min tröghet...
Du vet att jag älskar dig. Men jag fattar inte vad du skriver.
Det beror naturligtvis på att jag är helt bombad.
1. Vad är Mazdas B-motorer?
2. 626Gt 148? menar du Hk. VI SNACKAR A-BIL man skulle ju behöva en M5 motor i den gruppen.
Jag undrar om man "lyckas" besiktiga med en motor med kompressor eller överladdning eller rent av Wankel.
Kan jag köra med A då?
Hoppas du har överseende med min tröghet...
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Tex http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_enginegokarting.nu wrote:1. Vad är Mazdas B-motorer?
Får du in den exotiska motorn i regbeviset så är det ju inga problem, inte ens att använda en liknande motor som den i regbeviset (tex regga med en LR4 men använda LS1)gokarting.nu wrote:2. 626Gt 148? menar du Hk. VI SNACKAR A-BIL man skulle ju behöva en M5 motor i den gruppen.
Jag undrar om man "lyckas" besiktiga med en motor med kompressor eller överladdning eller rent av Wankel.
Kan jag köra med A då?
Hehe, jag har många trögare forskare på jobbet... Ingen är 100% hemma på allt.gokarting.nu wrote:Hoppas du har överseende med min tröghet...
Jag kan väl belysa en liten problematisk sak med A, Ombyggt/Amatörbyggt tillåter 15KW/100kg (tjänstevikt som ju kan dopas lite men totalvikten ökas inte utan intyg/utredning), det motsvarar 4,91kg/hk.
Detta innebär att en konkurrenskraftig bil i A:
1. är lättad rejält sedan regbes
2. har trimmad motor liknande den vid regbes
3. har omoddad kraftfullare motor än den vid regbes
4. är typad med under 4 kg/hk från tillverkaren
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Det du säger är: Köp istället en Speedster Turbo eller en Exige?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Köpa färdigt är ju alltid enklast.gokarting.nu wrote:Det du säger är: Köp istället en Speedster Turbo eller en Exige?
911or går ju också att få till (964orna tex), då kan man vara mer ivägen för sjuorna också.
Just Miata med LSx är nog den mest sannolika RoadsportA-miatan, om du inte importerar en MSM och turbotrimmar duktigt (kostnadsmässig likvärdigt om du börjar med tomt garage). MSMen blir ju inte helbilsgodkänd heller (burregning inget problem).
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
Niklas Falk wrote:Köpa färdigt är ju alltid enklast.gokarting.nu wrote:Det du säger är: Köp istället en Speedster Turbo eller en Exige?
911or går ju också att få till (964orna tex), då kan man vara mer ivägen för sjuorna också.
Just Miata med LSx är nog den mest sannolika RoadsportA-miatan, om du inte importerar en MSM och turbotrimmar duktigt (kostnadsmässig likvärdigt om du börjar med tomt garage). MSMen blir ju inte helbilsgodkänd heller (burregning inget problem).
Du o din Latin...
1.Vad f.n är LSx?
2.Vad Vad f.n f.n är är en en MSM?
Jag klarar inte av mer boomerang postande med dig.
KÄNNER MIG SKIT DUM!!!!!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bygga Roadsport A av Miata.
LS1, LS3, LS6, LS7, LS9, en massa motorer med diverse effekter men med samma ytterdimensioner och utseende. LR4 skiljer bara med att blocket är i gjutjärn.gokarting.nu wrote:[Du o din Latin...
1.Vad f.n är LSx?
2.Vad Vad f.n f.n är är en en MSM?
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_LS_engine
MazdaSpeedMiata, fanns 2004 och 2005 i USA, turboladdad BP på 178hk, men med liknande utseende (en BP med snigel) kan ju 300+ plockas fram. Justera roadsportvikten med laddtryck och varvtal.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazdaspeed_MX-5