OT: SBP syn på justerbara coilovers?

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
Torkel k

OT: SBP syn på justerbara coilovers?

Post by Torkel k »

Har någon fått nedslag på höjdleds justerbara coilovers vid besiktning? Jag har bara besiktigat Miatan 1 gång här i Sverige (om man inte räknar med ombesiktningen :wink: ), men då frågade besiktningsmannen nooooga noga om mina coilovers var ställbara i höjd. Jag kunde då ärligt svara ”nej”, men planen är ju att i vinter installera coilovers som också är justerbara i höjdled. Någon som fått samma fråga? Hur gör ni andra?
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Re: OT: SBP syn på justerbara coilovers?

Post by Niklas Falk »

Regbesiktning är nåt annat än den vanliga 20minuters symptombesiktningen.
Men visst kan du få nedslag om andan faller på, men sannolikheten är väldigt låg.
Torkel k

Post by Torkel k »

Niklas Falk wrote:Regbesiktning är nåt annat än den vanliga 20minuters symptombesiktningen.
Men visst kan du få nedslag om andan faller på, men sannolikheten är väldigt låg.
Det var faktiskt inte regbeskning, den gick som en dans. Det var den vanliga standardbesiktningen efter regbesiktningen, gjord av en besiktningsman som själv aldrig fick möjlighet att ha en sportbil då han var ung... :bang2:
/Torkel Kristensson
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Sleipner wrote:Det var faktiskt inte regbeskning, den gick som en dans. Det var den vanliga standardbesiktningen efter regbesiktningen, gjord av en besiktningsman som själv aldrig fick möjlighet att ha en sportbil då han var ung... :bang2:
Sisjön verkar ha lite trevligare anda än Mölndal iaf (för att ta två stationer i närheten), gissa vilken som besöks med den blå... :)
Torkel k

Post by Torkel k »

Niklas Falk wrote:
Sleipner wrote:Det var faktiskt inte regbeskning, den gick som en dans. Det var den vanliga standardbesiktningen efter regbesiktningen, gjord av en besiktningsman som själv aldrig fick möjlighet att ha en sportbil då han var ung... :bang2:
Sisjön verkar ha lite trevligare anda än Mölndal iaf (för att ta två stationer i närheten), gissa vilken som besöks med den blå... :)
Tack för det tipset. De kommer få en kund till i vår. :up:
/Torkel Kristensson
Post Reply