Montera Sparco Sprint

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
jafo

Montera Sparco Sprint

Post by jafo »

Hej, Stol är inköpt, men har inte hunnit kolla något hur den ska monteras p.g.a arbetet som är på annan ort, Tänker montera den när jag kommer hem. Kollat här på forumet om monteringar av stol men får inte klarhet i vet hur långt bak man kan komma med stolen (Sparco Sprint) om den monteras på plattjärn i originalfästena?

Jag vill ha stolen så långt bak som möjligt, men de bakre orginalbultfästena sitter ju en bit ifrån bakre torpedväggen så plattjärnen kan därför inte gå ända bak . Eller måste jag ta en annan lösning för stolsfastsättning?
Jarmo Forselius

Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
Niklas H
Medlem MX-5 Racing Club

Re: Montera Sparco Sprint

Post by Niklas H »

Vad jag förstått så kan man montera sprint rakt i orginalfäste genom modifiering av ett av fästhålen (i fästet).
Niklas Holmlöv
jafo

Re: Montera Sparco Sprint

Post by jafo »

Det blev standardvarianten som får duga tillsvidare med plattstål i golvet och hemmagjorda sidofästen , vill komma långt ned, jag är lite för lång (1,83) för att montera något i orginalskenorna, annars är det en elegant lösning tycker jag. Lite bökigt tycker jag att det är att byta stol, problemet är de bakre stolbultarna till sidofästena om du vill ha stolen lågt monterad, det är trångt och bökigt när du ska skruva i och ur de bakre sidoskruvarna. Funderar på en lösning där man fortfarande kan tippa stolen framåt för att komma åt att bultarna golvet, men där det är lätt att skruva i och ur de bakre sidoskruvarna eller rättare sagt ersättningen för dessa, men det får bli längre fram...
Jarmo Forselius

Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
Post Reply