Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Nu är jag anmäld iaf, sex stinter Anderstorp på tre dagar för 3000kr.
Det tillkommer ca 80 liter soppa också (ca 1,2 liter varvet)
Hoppas verkligen att EuroBOSSarna kommer dit i tillräckligt stort antal så det inte känns fjuttigt. Anderstorp ger fina möjligheter att testa konstantbalans på chassit och om det är lite jämnt så kan det bli trevliga safe fighter (det är gott om plats överallt utom i kurvan ut på nya Start-Mål, där man lätt kan halka runt).
Det har varit fuktigt två år i rad så denna gången kommer det att vara torrt
Ordinarie anmälning är öppen tom fredag, mer info hittas bland nyheterna på http://www.spvm.se
Det tillkommer ca 80 liter soppa också (ca 1,2 liter varvet)
Hoppas verkligen att EuroBOSSarna kommer dit i tillräckligt stort antal så det inte känns fjuttigt. Anderstorp ger fina möjligheter att testa konstantbalans på chassit och om det är lite jämnt så kan det bli trevliga safe fighter (det är gott om plats överallt utom i kurvan ut på nya Start-Mål, där man lätt kan halka runt).
Det har varit fuktigt två år i rad så denna gången kommer det att vara torrt
Ordinarie anmälning är öppen tom fredag, mer info hittas bland nyheterna på http://www.spvm.se
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Ser ju inte ut att bli spöregn om man kan lita på "fiskfjällsprognoser"...
http://www.insun.se/Produkter/langtid/l ... ognos.html
http://www.insun.se/Produkter/langtid/l ... ognos.html
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
När de inte ens visar risk för regn i Borås så tror jag inte man ska lita på demFredrik Henriksson wrote:Ser ju inte ut att bli spöregn om man kan lita på "fiskfjällsprognoser"...
http://www.insun.se/Produkter/langtid/l ... ognos.html
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
ligger nåt i d...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Då har man anmält sig då...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Du finns inte med i listan jag fick innan lunch så man kan ju hoppas att många fler anmäler sig under dagen (det går ju alltid att vara naiv).
http://www.spvm.se/index.php?mact=News, ... eturnid=55 (obs ingen dynamisk lista, handfipplad efter email)
http://www.spvm.se/index.php?mact=News, ... eturnid=55 (obs ingen dynamisk lista, handfipplad efter email)
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Mkt på lösa boliner nu då jag är fulsketen på jobbet å fokus på helgen hamnat snett. Försöker hitta nåt tidschema för fredagen. Har inte fått mina däck än och jag jobbar till 18:30 imorgon. Får nog åka fredag morgon och träna på gamla däck. Måste hitta en däckfirma i Anderstorp som kan kränga däcken då det ej hinns med imorgon. Behöver ett tidsschema så jag kan boka tid med däckfirma. Har du koll på tiderna Niklas?
Fan va dålig info jämfört med SSM. Kom nåt mail häromdagen med nån länk till ARC med den hemsidan verkar ju inte funka...
Fan va dålig info jämfört med SSM. Kom nåt mail häromdagen med nån länk till ARC med den hemsidan verkar ju inte funka...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
http://www.scandinavianraceway.info/
EuroBoss under Tävlingar nere till höger:
http://www.scandinavianraceway.info/visanyhet.asp?Id=89
Där finns en Timetable EuroBoss.pdf
http://www.scandinavianraceway.info/upl ... roBOSS.pdf
Länkar hit fanns med i den första Anderstorpsnyheten jag lade upp på SPVM.
Fre 9.40 och 13.40 (Test och Test)
Lör 9.40 och 14.20 (Kval och Race1)
Sön 9.30 och 13.30 (Warmup och Race2)
EuroBoss under Tävlingar nere till höger:
http://www.scandinavianraceway.info/visanyhet.asp?Id=89
Där finns en Timetable EuroBoss.pdf
http://www.scandinavianraceway.info/upl ... roBOSS.pdf
Länkar hit fanns med i den första Anderstorpsnyheten jag lade upp på SPVM.
Fre 9.40 och 13.40 (Test och Test)
Lör 9.40 och 14.20 (Kval och Race1)
Sön 9.30 och 13.30 (Warmup och Race2)
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Ja fan, jag ska inte gasta om dålig info när jag inte hängt med... Får bli lite från höften denna gång, får jag med mig pärmen och kläderna så får allt bara lösa sig...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Halva tältet är tomt om du inte är snarkkänslig.Fredrik Henriksson wrote:Ja fan, jag ska inte gasta om dålig info när jag inte hängt med... Får bli lite från höften denna gång, får jag med mig pärmen och kläderna så får allt bara lösa sig...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Nja, bra att alternativet finns, men jag skall envisas med att sova i min polackbil en helg till. Denna gång skall jag inte försegla hytten med gummipressening så att jag vaknar mitt i natten och chippar efter andan!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Är det någon som behöver en mekaniker i Anderstorp? Det var dyrt inträde så jag är glad om jag kan slippa undan Jag hjälper givetvis till och skruvar om det behövs. (Jag åker ner på fredag kväll)
//Anders
//Anders
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Ha det så kul på a-torp. För min del blir det långpass på cykeln...
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Jag har inte kopplat in min transonder än därav uteblivna varvtider, ska mokla med det om det slutar och regna nån gång...
Kom lagom till 1a träningen i morses men hittade ingen backe att lasta av bilen i så jag missade den träningen, men det var regndans iofs...
Här kommer mina tider, rykande färska ur performanceboxen. Det är ju mina första varv någonsin så förhoppningsvis skall man kunna förbättra dem något. Vet inte vart riktigt bara. Känns som det gick så fort jag kan åka dom sista träningsvarven då jag körde till driften kom i kurvan och sedan låg och parrerade. Men det är klart att det går att åka fortare än vad man gör första passet. Skall analysera spårval i performanceboxen kväll och se om det går att lista ut nåt idealspår för min bil...
Time 11:41
Date 21/08/2009
Lap Lap Time Split Split Time
02 1 --'--.-"
02 2 --'--.-"
02 3 --'--.-"
02 4 --'--.-"
02 5 --'--.-"
02 6 --'--.-"
02 2'01.6"
03 1 --'--.-"
03 2 --'--.-"
03 3 --'--.-"
03 4 --'--.-"
03 5 --'--.-"
03 6 --'--.-"
03 8'34.2"
04 1 --'--.-"
04 2 --'--.-"
04 3 --'--.-"
04 4 --'--.-"
04 5 --'--.-"
04 6 --'--.-"
04 2'01.5"
05 1 --'--.-"
05 2 --'--.-"
05 3 --'--.-"
05 4 --'--.-"
05 5 --'--.-"
05 6 --'--.-"
05 2'02.4"
06 1 --'--.-"
06 2 --'--.-"
06 3 --'--.-"
06 4 --'--.-"
06 5 --'--.-"
06 6 --'--.-"
06 2'00.8"
07 1 --'--.-"
07 2 --'--.-"
07 3 --'--.-"
07 4 --'--.-"
07 5 --'--.-"
07 6 --'--.-"
07 2'00.4"
08 1 --'--.-"
08 2 --'--.-"
08 3 --'--.-"
08 4 --'--.-"
08 5 --'--.-"
08 6 --'--.-"
08 2'00.8"
09 1 --'--.-"
09 2 --'--.-"
09 3 --'--.-"
09 4 --'--.-"
09 5 --'--.-"
09 6 --'--.-"
09 1'58.8"
10 1 --'--.-"
10 2 --'--.-"
10 3 --'--.-"
10 4 --'--.-"
10 5 --'--.-"
10 6 --'--.-"
10 1'58.9"
11 1 --'--.-"
11 2 --'--.-"
11 3 --'--.-"
11 4 --'--.-"
11 5 --'--.-"
11 6 --'--.-"
11 1'59.0"
12 1 --'--.-"
12 2 --'--.-"
12 3 --'--.-"
12 4 --'--.-"
12 5 --'--.-"
12 6 --'--.-"
12 1'58.8"
Kom lagom till 1a träningen i morses men hittade ingen backe att lasta av bilen i så jag missade den träningen, men det var regndans iofs...
Här kommer mina tider, rykande färska ur performanceboxen. Det är ju mina första varv någonsin så förhoppningsvis skall man kunna förbättra dem något. Vet inte vart riktigt bara. Känns som det gick så fort jag kan åka dom sista träningsvarven då jag körde till driften kom i kurvan och sedan låg och parrerade. Men det är klart att det går att åka fortare än vad man gör första passet. Skall analysera spårval i performanceboxen kväll och se om det går att lista ut nåt idealspår för min bil...
Time 11:41
Date 21/08/2009
Lap Lap Time Split Split Time
02 1 --'--.-"
02 2 --'--.-"
02 3 --'--.-"
02 4 --'--.-"
02 5 --'--.-"
02 6 --'--.-"
02 2'01.6"
03 1 --'--.-"
03 2 --'--.-"
03 3 --'--.-"
03 4 --'--.-"
03 5 --'--.-"
03 6 --'--.-"
03 8'34.2"
04 1 --'--.-"
04 2 --'--.-"
04 3 --'--.-"
04 4 --'--.-"
04 5 --'--.-"
04 6 --'--.-"
04 2'01.5"
05 1 --'--.-"
05 2 --'--.-"
05 3 --'--.-"
05 4 --'--.-"
05 5 --'--.-"
05 6 --'--.-"
05 2'02.4"
06 1 --'--.-"
06 2 --'--.-"
06 3 --'--.-"
06 4 --'--.-"
06 5 --'--.-"
06 6 --'--.-"
06 2'00.8"
07 1 --'--.-"
07 2 --'--.-"
07 3 --'--.-"
07 4 --'--.-"
07 5 --'--.-"
07 6 --'--.-"
07 2'00.4"
08 1 --'--.-"
08 2 --'--.-"
08 3 --'--.-"
08 4 --'--.-"
08 5 --'--.-"
08 6 --'--.-"
08 2'00.8"
09 1 --'--.-"
09 2 --'--.-"
09 3 --'--.-"
09 4 --'--.-"
09 5 --'--.-"
09 6 --'--.-"
09 1'58.8"
10 1 --'--.-"
10 2 --'--.-"
10 3 --'--.-"
10 4 --'--.-"
10 5 --'--.-"
10 6 --'--.-"
10 1'58.9"
11 1 --'--.-"
11 2 --'--.-"
11 3 --'--.-"
11 4 --'--.-"
11 5 --'--.-"
11 6 --'--.-"
11 1'59.0"
12 1 --'--.-"
12 2 --'--.-"
12 3 --'--.-"
12 4 --'--.-"
12 5 --'--.-"
12 6 --'--.-"
12 1'58.8"
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Kört kval. Någon förbättring för både mig och Niklas då vi hann sätta några tider innan regnet föll.
Får inte köra med Kamerafästet jag lånat av Jonas trots att det är proffsgrejer, avd paragrafrytteri...
Får inte köra med Kamerafästet jag lånat av Jonas trots att det är proffsgrejer, avd paragrafrytteri...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Gott jobbat! Lycka till i eftermiddag. Ser inte ut som om det kommer något regn i alla fall. Kör hårt!Fredrik Henriksson wrote:Kört kval. Någon förbättring för både mig och Niklas då vi hann sätta några tider innan regnet föll.
Får inte köra med Kamerafästet jag lånat av Jonas trots att det är proffsgrejer, avd paragrafrytteri...
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Resultat från Race 1. Fredrik har bra fart men kan inte hålla samma tempo som Elisen på Anderstorp. Väldigt tajt med Max igen. Ska bli kul att se en racerapport om det nu inte kommer någon film.
- Attachments
-
- 11.jpg (79.53 KiB) Viewed 3051 times
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Jag vet nu att man tappar ca 17sekunder på att snurra av I Opelkurvan.
Annars myser vi med riktigt tajt racing för att vara Anderstorp. Just nu ska det ner ett halvkilo Entrecoté...
Annars myser vi med riktigt tajt racing för att vara Anderstorp. Just nu ska det ner ett halvkilo Entrecoté...
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Är det på rakorna som Elisen drar iväg ? 1 sec är ju inte så mycket på 2 min ?
Skumt att Max inte går fortare ?
Edit
Läcker bil som verkar gå fort
Marijn van Kalmthout 15 21:27.498 1:24.019
http://vankalmthoutracing.nl/
31 år tog det att slå Nicki Laudas banrekord runt Anderstorp Raceway!
Nytt varvrekord satte den också
Skumt att Max inte går fortare ?
Edit
Läcker bil som verkar gå fort
Marijn van Kalmthout 15 21:27.498 1:24.019
http://vankalmthoutracing.nl/
31 år tog det att slå Nicki Laudas banrekord runt Anderstorp Raceway!
Nytt varvrekord satte den också
Gamla rekordet löd på 1,24.836 och sattes sista året som det kördes VM i Formel 1 i Anderstorp.
Mannen som äntligen lyckades heter Marijn van Kalmthout, Hofddorp, Nederländerna. Nya varvrekordet sattes i en Benneton B197, med en Judd V10 på cirka 750 hk. Bilen kördes av Jean Alesi i 1997 års VM för Formel 1. Toppfarten i slutet på den 1 km långa flygrakan mättes upp till 300,6 km/h. Det nya banrekordet lyder på 1,24.019
Marijn sade efter racet att det finns mer att ge. Kvaltiden från förmiddagen, 1,22.653, visar också att han har en del kvar att fila på.
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Bilen har understyrt något så jag släppte krängaren fram ett hack med ett positivt resultat, tog några tiondelar till men bien känns bättre.
Jo, det är på rakorna både max och Elisen drar iväg, jag är snabbare än de båda i kurvorna.
Jag åker ifrån Niklas något varje fritt varv men mina bromsar har inget bett längre så han plockar tillbaka det mesta på inbromsning efter flygrakan.
I racet är det väldigt jämnt mellan topp3 i Roadsport C. Max ligger framför i kurvpartierna vilket tätar till topp3 ordentligt. Kul på sätt å vis för det blir ju kamp om positionerna, en liten miss och Niklas är om.
Elisen åkte av igår men kom ikapp då jag och Niklas puttade B-bil. Under uppkörningen fick Elisen fria varv och satte snabba tider, därmed startar Elisen före Max i race 2. Så det lär bli svårt att utmana Elise då det är en B-bil emellan. Jag kommer snarare få kämpa för att hålla Niklas bakom då han har bättre bett och kan bromsa om...
Jo, det är på rakorna både max och Elisen drar iväg, jag är snabbare än de båda i kurvorna.
Jag åker ifrån Niklas något varje fritt varv men mina bromsar har inget bett längre så han plockar tillbaka det mesta på inbromsning efter flygrakan.
I racet är det väldigt jämnt mellan topp3 i Roadsport C. Max ligger framför i kurvpartierna vilket tätar till topp3 ordentligt. Kul på sätt å vis för det blir ju kamp om positionerna, en liten miss och Niklas är om.
Elisen åkte av igår men kom ikapp då jag och Niklas puttade B-bil. Under uppkörningen fick Elisen fria varv och satte snabba tider, därmed startar Elisen före Max i race 2. Så det lär bli svårt att utmana Elise då det är en B-bil emellan. Jag kommer snarare få kämpa för att hålla Niklas bakom då han har bättre bett och kan bromsa om...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Riktigt kul att höra rejset Lyssnade på speakern via webb-live, tajtast mellan Fredrik och Fredrik i hela rejset
Synd att miatan inte kunde gå vinnade ur - imponerande varvtid Fredrik 1/2 sec snabbare än Elisen
Bra utvecklings-kurva Uj vad det suger i rejs-tarmen att varit med och stökat där
Niklas måste jobba med bil och körning duger inte att ligga efter med ~ 1 sec
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1276138
Synd att miatan inte kunde gå vinnade ur - imponerande varvtid Fredrik 1/2 sec snabbare än Elisen
Bra utvecklings-kurva Uj vad det suger i rejs-tarmen att varit med och stökat där
Niklas måste jobba med bil och körning duger inte att ligga efter med ~ 1 sec
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1276138
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
jo, tycker det va synd att du inte var med! Mer Rock`nRoll än race2 har jag aldrig varit med om! Tyvärr speglar inte Goprokameran hur tight detverkligen är.Josen wrote:Riktigt kul att höra rejset Lyssnade på speakern via webb-live, tajtast mellan Fredrik och Fredrik i hela rejset
Synd att miatan inte kunde gå vinnade ur - imponerande varvtid Fredrik 1/2 sec snabbare än Elisen
Bra utvecklings-kurva Uj vad det suger i rejs-tarmen att varit med och stökat där
Niklas måste jobba med bil och körning duger inte att ligga efter med ~ 1 sec
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1276138
Racet innehöll de mesta. Det kommer film med kommentarer så jag skriver ingen lång racerapport.
I korthet...
Efter några varv utformade sig racet som igår där Max låg först, Sen Elisefredrik, sen jag och sen Niklas.
Efter nötande av gåedagsrepris kommer jag och elisen om Max. (Max nämnde något bromsproblem senare i parkfermé).
Jag och Elisen åker ifrån Niklas och Max och börjar kunbbas på egen hand.
jag har fått ordning på understyrning och är kvickare i kurvorna än Elisen. Ut på flygrakan ser jag till att ligga så tätt jag kan för att utnyttja drag från Elisen samtidigt som jag chansar varje inbromsning efter rakan och ber till gud att mina glasserade belägg skall dumpa farten så pass att jag inte åker av. Detta gör att mina varvtider förbättras samtidigt som jag då har rimlig häng på Elisen efter flygrakan.
Vi kubbas och jag är frustrerad över att min fart i kurvorna dödas av rakor. Vid ett tillfälle blir jag rejält irriterad då jag efter opelkurvan tagit mig upp nästan jämnsides på innern men tvingas bromsa och tappa fart på rakan då elisen svänger in framför. Det rinner dock av mig till nästa kurva då shit happens och det inte är någon ide att mentalt älta gammal skit när fokus på nästa omkörningstillfälle är viktigare.
Elisen täpper till friskt vid många tillfällen, men efter incidenten vid opelkurvan så är det inget mer som jag inte tidigare har varit med om eller sett ske utan varning mellan toppförare i roadsport C, så jag reflekterar inte så mkt över Elisen spårbyten osv. På näst sista varvet kommer jag om i sista kurvan innan start och målrakan men precis när jag gått om så missar jag treans växel så det skrapar jävel i synkringarna och Elisen bara blåser om!
Sista varvet handlar om att jaga ikapp och försöka pressa om i de sista kurvorna innan mål men tyvärr var Elisen på sin vakt, förvarnad av attacken varvet innan.
Jag och Elisefredrik blev sen i parkfermé tillsagda att tävlingsledningen ville tala med oss, så efter prissermonin blev vi ledsagade in i ett rum och ombedda att sätta oss ner i ena änden av bordet medans dommarbossen satte sig i andra änden.
Fredrik fick sedan frågan "Vad hände?" varpå Fredrik replikerade något i stil med att vi fajtats och haft det skoj.
Efter det redogör dommarbossen att han fått rapport om ojuste körning där Fredrik rapporterats valt spår i karusellen och jag valt spår innanför varpå Elisefredrik mitt i kurvan bytt spår och svängt in framför och därmed hindrat omkörning.
För mig är sånt vardagsmat och det har skett flera ggr under helgen och sker så var rejshelg jag tidigare varit på. Personligen tror jag inte att de flesta hade höjt ögonbrynen för just denna eller liknande incidenter. Att det skedde rapport från tornet i just detta fall tror jag beror på att jag i denna kurva hela tiden tog extremt mkt på elisen och att det därför blev väldigt tydligt för dem i tornet brevid kurvan att jag lätt hade kommit om jag bara fått fritt spår. Så när sedan Elisen vid ett tillfälle byter spår, då jag faktiskt ligger i position för omåkning med öppet innespår framför, så kom rapporten som ett brev på posten. Det är iaf min teori. Själv trodde jag det var förflyttningen i opelkurvan han menade först...
jag får frågan "hur vill du göra" och föklarar att jag vill inte göra något. Det är rejs och adrenalin plus vinstvilja gör att gränser tänjs lite. Jag tycker att vi på det stora hela hade en fair fight. Inget allvarligt hände, vi båda klev ur två hela bilar med ett smile på läppen och gav varandra tummen upp och en omkramning.
Han säger sedan att alternativet han ser är att byta placering på oss två och frågar om jag vill det. Jag svarar att jag vill vinna genom att komma först över mållinjen inte protestera mig till vinst varpå dommaren halvt på skoj säkerställer att vi inte kommer slåss efteråt. Sen säger dommaren att han tycker Elisefredrik skall bjuda mig på ett par öl, Fredrik säger inte emot varpå två kalla förväntas på Falkenberg...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Det var väldigt sportsligt gjort, Fredrik! Ni verkar hursomhelst haft kul!Fredrik Henriksson wrote: Han säger sedan att alternativet han ser är att byta placering på oss två och frågar om jag vill det. Jag svarar att jag vill vinna genom att komma först över mållinjen inte protestera mig till vinst varpå dommaren halvt på skoj säkerställer att vi inte kommer slåss efteråt. Sen säger dommaren att han tycker Elisefredrik skall bjuda mig på ett par öl, Fredrik säger inte emot varpå två kalla förväntas på Falkenberg...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Anderstorp; EuroBOSS Super Prix 21-23 aug
Fixar med filmer just nu men det blir nog inte färdigt förrän imorgonkväll. Kommer börja omvänt med rejs två då jag vill skriva in kommentarer till detta rejs eftersom det är väldigt färskt i skallen. Rejs ett med kommentarer kommer strax efter. Jag och Niklas tampas rätt gott ett par tillfällen också även om vi höll oss lite lugnare än Fredrik W och jag gjorde idag...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5