Jaha, då är det dags att börja tänka på denna lilla detalj.
Ska man stsa på 4-punkts eller 6-punktsbälte? Corsan är föreberedd för 6, så det är inga problem.
För och nackdelar med de olika? Infästning, hur är det med det? Ska man skaffa de som sitter runt bågen bak, för enkelhetens skull, eller är det bättre med bultade?
Bälte
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Bälte
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bälte
6p utan tvekan, risken för underglidning är större med 4p än med 3p. Runt rör eller ögla har väl egentligen bara skillnaden att öglorna inte flyttar sig i sidled (viktigt för ev framtida HANSanvändning).