Off topic, ringenbesök...

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Off topic, ringenbesök...

Post by gokarting.nu »

Tur för mig att jag har andra människor som kan förklara hur jorden snurrar!!!

http://www.nuerburgring.de/en/events-da ... gring.html

JAG FATTAR INTE!!!

Är banjvln öppen för bussar och sån skit från ca 17-18.00 - 19.30 enbart?
Eller är det då vem som helst kan lösa varv biljetter?

Är banan övrig tid stängd? Räcker ju med en crash så är den 1.5 timmen slut...
Ber om ursäkt för att jag än en gång är bedrövligt trög!

I en perfekt värld avsedd för trögfattade folk hade jag varit lycklig, nu sitter jag istället o bryter ihop!!!
Attachments
behöver.hjälp...jpg
behöver.hjälp...jpg (55.87 KiB) Viewed 911 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
JOnas
Medlem MX-5 Racing Club

Re: Off topic, ringenbesök...

Post by JOnas »

:up: Stort lyft med nya hemsidan!
http://www.nuerburgring.de/en.html
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Cyberoid

Post by Cyberoid »

Det som heter "Touristenfahrten" är öppen bana för alla gatreggade bilar/bussar etc. Som vilken betalväg som helst. Fast det är världens dyraste betalväg och du kommer dit du startade (förhoppningsvis). 8) Blir det en olycka, vilket det ofta gör, så stängs banan. :cry:

Banan är övrig tids stängd för allmänheten då det pågår diverse event och tester. Men håll koll på kalendern ofta för den ändras ibland.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Hade tänkt att hyra en burförsedd Alfa eller en Swift som finns att tillgå, men 200-300 euro för ev 1 varv känns så där.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Torkel k

Post by Torkel k »

Ringen är ett Mecka för varje racenörd! :up: En grymt kul upplevelse, inte bara att köra banan, utan också att kolla in bilarna i depån, bo på Blaue Ecke och insupa hela atmosfären. Men… Jag tror du kommer ha lika kul i en vettig standard hyrbil. Du vet säkert redan detta, men det är inte alls som att ta sig ett första varv på en svensk bana du aldrig varit på förut. Det finns knappt några avåkningszoner, många böjar och krön är helt skymda tills det är dags att svänga in och på flera rakor går det ändå närmare 200 med en standardbil.

Jag körde 2 varv med min BMW 320 -99 (helt original bruksbil) då jag var där och det var rasande kul (fästmön skrek i passagerarsätet då det gick lite sidleds). Men eftersom du inte vet vad som finns bakom nästa krök eller krön kommer varvtiderna beror rätt mycket på hur stora ballar man har och hur rädd man är om sin bil. De är ganska snabba på att röja undan efter olyckor, så oroa dig inte för det. Men gå inte in för att sätta en grym tid, för då blir du snart dig de röjer undan. Och så staffknullar alla hyrfirmor de kunder som krashar på ringen med grovsalt. Jaaa, unt was haben wir hier? Ein Herr Halbig?
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Sleipner wrote:Och så staffknullar alla hyrfirmor de kunder som krashar på ringen med grovsalt. Jaaa, unt was haben wir hier? Ein Herr Halbig?
AAAAAAHHHHHHHHHHHHH!

Jag kommer förmodligen inte kunna "bärga...hi hi" mig, det får bli att krascha redan vid påfarten, så jag inte sabbar för dom som är där för att "bara köra" HA HA HA!!!

Du menar att även om det är 2,5h öppettider så sabbar inte saneringarna så farligt?
Har du hyrt bil där?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Cyberoid

Post by Cyberoid »

gokarting.nu wrote:
Jag kommer förmodligen inte kunna "bärga...hi hi" mig, det får bli att krascha redan vid påfarten, så jag inte sabbar för dom som är där för att "bara köra" HA HA HA!!!
Jag lyckades faktiskt köra ihop med en bil redan 50m innan påfarten! :mrgreen: Med egen bil iofs. Bra för "medtävlande" och lättare med försäkringsbolaget men kanske ändå inte att rekommendera ändå. :wink:

(Ska man inte nöta varv så räcker det helt klart med en standardbil. Det blir mer sightseeing än bankörning i vilket fall. Sen kan man åka dit och uppleva atmosfären under 24h loppet istället. Det är då ringen verkligen visar sin bästa sida. :up:)
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
Post Reply