Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Puttar väl upp en länkar till mina filmer också
Race 1 - ugly and action
http://www.youtube.com/watch?v=ZUYdOmZIrKU
Race 2 - Miata rekord Knutan + Fredrik fajt med beröm för snygg omkörning
http://www.youtube.com/watch?v=rfHcLqDmC84
Race 1 - ugly and action
http://www.youtube.com/watch?v=ZUYdOmZIrKU
Race 2 - Miata rekord Knutan + Fredrik fajt med beröm för snygg omkörning
http://www.youtube.com/watch?v=rfHcLqDmC84
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Rekord skall var inom tävlan så oficiellt är rekordet 6 hudradelar långsammare och hör hemma i Bollebygd.Josen wrote: Race 2 - Miata rekord Knutan + Fredrik fajt med beröm för snygg omkörning
Känner ingen skam över omkörningen så jag slickar i mig ditt blinkande beröm.
Känner lite skam över mitt sista filbyte, inte regelvidrigt men jag kände att jag gick utanför hur jag själv vill agera på banan...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Ja just det ber om ursäkt mäster Då ber jag får sätta min rekord som det in-oficiella(personliga) och ser att du satte ditt snabbaste på samma varv som jag satte mig ( varv 9 ) så lite drag hjälp kanske du hade ?Rekord skall var inom tävlan så oficiellt är rekordet 6 hudradelar långsammare och hör hemma i Bollebygd
Du har ju i alla fall något att knäcka i framtiden i alla fall
Men är hemskt nöjd att kunna åka så här fort med min gräsrots-nivån som jag håller mig på vs en stcc-gädd-hult miata
Sen om du ursäktar hade du inte haft en changs om den gröna Paddan inte stoppat upp mig - men även det är ju in-oficiellt
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Ok då tar jag fram hinken och spaden igen då, va ju nån som sprätte sand i ögat på mig nu...Josen wrote:Ja just det ber om ursäkt mäster Då ber jag får sätta min rekord som det in-oficiella(personliga) och ser att du satte ditt snabbaste på samma varv som jag satte mig ( varv 9 ) så lite drag hjälp kanske du hade ?Rekord skall var inom tävlan så oficiellt är rekordet 6 hudradelar långsammare och hör hemma i Bollebygd
Du har ju i alla fall något att knäcka i framtiden i alla fall
Men är hemskt nöjd att kunna åka så här fort med min gräsrots-nivån som jag håller mig på vs en stcc-gädd-hult miata
Sen om du ursäktar hade du inte haft en changs om den gröna Paddan inte stoppat upp mig - men även det är ju in-oficiellt
Att Gädhultar´n byggt min bur och hjälpt mig ställa in mitt chassi (så gott det nu gick då mina bussningar i övre länkarmen är helt söndertrasade) är något jag är stolt över så jag har svårt att se något negativt i det.
Om du hade kört ifrån mig eller inte vill jag inte sia om och det får vi aldrig veta. Facit är verkligheten. Men jag vet iaf så mkt att även jag blev hindrad när jag kom ifatt er två och hade kunnat åka snabbare. Att du skjuter mig framför dig när jag åkt om beror endast på mitt val att hålla ett mer centralt spår, är ju dumt att ha bra linje men lämna lucka.
Hade dock varit kul att köra mot dig nästa gång då jag förhoppningsvis fått bytt bussningar och därmed lite camber, även om det aldrig blir den cambern du haft med dina specialbussningar.
Gräsrotsnivå kontra vadå? STCC? Hmmm Jag har precis som du byggt till mig den lättheten i bilen, glasfiber kostar inte mkt och är inte specifikt för STCC. Vi har lagt samma pengar på dämpare, krängare, plastrutor mm, visst jag har blingat till det lite med växelspakar, pedaler, grenrör mm men det är ju marginella prestandaprylar och mer för jag tycker det är kul. Sen råkar jag känna en av de bästa burbyggarna och då blev det ganska naturligt att han fick bygga min bur. Blir min bil en STCC-bil för att den stod brevid en sådan i vintras?
Själv är jag rätt glad att jag med en relativt likvärdig bil som nybörjare kan hålla jämnt tempo med dig som kört så många år...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Puss och kram Fredrik
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Kort sagt; SÄLJ INTE BILEN!!!! 0,5 HJÄLTE!!!!
Så länge den inte är levererad/betald så kan du ändra dej, GÖR DET NU!!
Låt B-bilar och Lotusar som bara vinner för att dom viktar upp bilen o kör fort rakt fram...köra sina låtsas race.
DOM LURAR INGEN!!!
Så min 0,5 Hjälte Josen, din bil är perfekt för dig o för klassen stanna och röj här istället!
ALLA vet att du skulle sopa mattan med (C-...?!)Lotusen och B-Bilarna, om du hade mer motor, du gör det ju typ nu redan med lilla Miatan.
Kul o stå på pallen med 3 deltagare i B...NOT!...lika ledsamt som att vinna för att din bil går fortare rakt fram...värdelös seger.
BEHÅLL BILEN!!!!!! ALLT ANNAT ÄR DUMHETER JOACHIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!!
(...måste lugna känslorna med en "moment" bild...)
Så länge den inte är levererad/betald så kan du ändra dej, GÖR DET NU!!
Låt B-bilar och Lotusar som bara vinner för att dom viktar upp bilen o kör fort rakt fram...köra sina låtsas race.
DOM LURAR INGEN!!!
Så min 0,5 Hjälte Josen, din bil är perfekt för dig o för klassen stanna och röj här istället!
ALLA vet att du skulle sopa mattan med (C-...?!)Lotusen och B-Bilarna, om du hade mer motor, du gör det ju typ nu redan med lilla Miatan.
Kul o stå på pallen med 3 deltagare i B...NOT!...lika ledsamt som att vinna för att din bil går fortare rakt fram...värdelös seger.
BEHÅLL BILEN!!!!!! ALLT ANNAT ÄR DUMHETER JOACHIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!!
(...måste lugna känslorna med en "moment" bild...)
- Attachments
-
- Vad som komma skall ska man funder på ibland. Bättre el sämre? det är frågan.
- r.framtiden.sämre..jpg (38.3 KiB) Viewed 3555 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
TouchéJosen wrote:Puss och kram Fredrik
..............
En sak är säker, vi mister en karaktär och profil om du lämnar Roadsport...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Tack Andreas det värmer Öppningar finna alltid till tagna beslut
Fredrik :
Jag ger dig lite feedback på körningen menat i all välmening
Sammanfattat
Du går fort och bromsar väldigt sent , balansen i bilen är där, syns verkligen hur bra chassit jobbar.
Något som jag tror skulle göra att det går fortare ( 1.09.8 tid ? )
+ Bromsa lite tidigare i T1 och ta med dig mera fart igeom ( du ser tydligt på filmer hur jag drar ifrån i varje T1)
+ Växla till 4:an innan NGK och gå 'fullt' över ( nu går du på 3:an och sen växlar ?) - mycket obalans i bilen
+ Gå in med mera fart i vänstern upp med idioten ( bilen klarar mera fart där ) - bromsa tidigare men släpp in bilen med hög fart i balans
+ Ta ut svängen lite innan idioten, håll spåret mer noga i nästkommande vänster ( du slarvar mycket där..)
+ Du går välidgt bra i RP kurvan
+ Försök köra mjukare nere i lito och bär med dig mera fart
+ Ut på rakan perfekt spår
Sammanfattat - lite mjukare körstil med tidigare broms och våga släppa bilen genom kurvorna med mera fart
"Trust the handling" och du sätter en 9 tid utan problem
/Joachim
Fredrik :
Jag ger dig lite feedback på körningen menat i all välmening
Sammanfattat
Du går fort och bromsar väldigt sent , balansen i bilen är där, syns verkligen hur bra chassit jobbar.
Något som jag tror skulle göra att det går fortare ( 1.09.8 tid ? )
+ Bromsa lite tidigare i T1 och ta med dig mera fart igeom ( du ser tydligt på filmer hur jag drar ifrån i varje T1)
+ Växla till 4:an innan NGK och gå 'fullt' över ( nu går du på 3:an och sen växlar ?) - mycket obalans i bilen
+ Gå in med mera fart i vänstern upp med idioten ( bilen klarar mera fart där ) - bromsa tidigare men släpp in bilen med hög fart i balans
+ Ta ut svängen lite innan idioten, håll spåret mer noga i nästkommande vänster ( du slarvar mycket där..)
+ Du går välidgt bra i RP kurvan
+ Försök köra mjukare nere i lito och bär med dig mera fart
+ Ut på rakan perfekt spår
Sammanfattat - lite mjukare körstil med tidigare broms och våga släppa bilen genom kurvorna med mera fart
"Trust the handling" och du sätter en 9 tid utan problem
/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Tar tacksamt emot varje tips och konstruktiv kritik jag får vore ju konstigt om det inte fanns massor kvar att lära...
Kul att dina analyser stämmer ganska väl med mina egna funderingar och reflektioner efter helgen. Mina problem utgår ifrån farten i T1. I år bromsade jag ändå lite tidigare(om än sent i jämförelse med medel) för att hålla högre fart i kurvan och jag provade ett antal apex och både 2an och 3an i kurvan men jag får ändå inte med mig farten ut riktigt. (Just varven efter jag kört om dig gick extremt segt iofs då jag medvetet skar tidigt för att inte lämna lucka). Just nu är jag i läget att jag skulle behöva växla till 4an uppe på NGK(not a good idea ) men med lite mer fart ur T1 har man ju det fixat innan krönet.
Vänstern innan idioten kanske går snabbare med tidigare broms och mer kurvfart, har ju utnyttjat min sena broms där, skall testa det , blir inte klok på den backen, precis som efter T1 skulle jag vilja ha en växel mellan 2an och 3an där...
Vänstern efter idioten är jag alltid rädd att få nån på innern så jag går ofta lite för snävt där om jag har bil bakom då jag vet att kurvorna därefter är "mina kurvor".
Ska prova att bromsa strax efter 100skylten nästa gång och ta tvåstegsraketen med högre fart för att förhoppningsvis få med mig så mkt snurr ut att jag får i 4an före krönet...
Kul att dina analyser stämmer ganska väl med mina egna funderingar och reflektioner efter helgen. Mina problem utgår ifrån farten i T1. I år bromsade jag ändå lite tidigare(om än sent i jämförelse med medel) för att hålla högre fart i kurvan och jag provade ett antal apex och både 2an och 3an i kurvan men jag får ändå inte med mig farten ut riktigt. (Just varven efter jag kört om dig gick extremt segt iofs då jag medvetet skar tidigt för att inte lämna lucka). Just nu är jag i läget att jag skulle behöva växla till 4an uppe på NGK(not a good idea ) men med lite mer fart ur T1 har man ju det fixat innan krönet.
Vänstern innan idioten kanske går snabbare med tidigare broms och mer kurvfart, har ju utnyttjat min sena broms där, skall testa det , blir inte klok på den backen, precis som efter T1 skulle jag vilja ha en växel mellan 2an och 3an där...
Vänstern efter idioten är jag alltid rädd att få nån på innern så jag går ofta lite för snävt där om jag har bil bakom då jag vet att kurvorna därefter är "mina kurvor".
Ska prova att bromsa strax efter 100skylten nästa gång och ta tvåstegsraketen med högre fart för att förhoppningsvis få med mig så mkt snurr ut att jag får i 4an före krönet...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Bra
Egna förbättringar som finns
- att 'stänga' mera i close combat, observant på att dykningar kan komma
- testa våga bromsa senare efter rakan och ändå kunna få med mig farten
- lite aggresivare i Litho
- växla aggresivare/hårdare
Egna förbättringar som finns
- att 'stänga' mera i close combat, observant på att dykningar kan komma
- testa våga bromsa senare efter rakan och ändå kunna få med mig farten
- lite aggresivare i Litho
- växla aggresivare/hårdare
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Josen wrote:Bra
Egna förbättringar som finns
...Behålla biljäveln så du vet om dina förändringar gör dig snabbare!
- Attachments
-
- killen.bakom.kör.lotus.hi.hi.jpg (39.67 KiB) Viewed 3445 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Erkänn anledningen till att du åkte av efter NGK!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=s6MkcfcIsWg
http://www.youtube.com/watch?v=s6MkcfcIsWg
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Japp så är det, just när P-O visade sin bringa kunde jag inte låta bli att titta - sen när han skrek whooo i snurren var lyckan fullständingErkänn anledningen till att du åkte av efter NGK!!!!!
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Så här i efterhand när man tittar på filmerna är det kul att få nya inputs
Rejs 1
I rejs 1 kör jag verkligen första varven men full attack visst fult kört lite på rakan men satan vad det går över krönen och när det svänger hjärtat slår för fullt när jag ser det - inte många mm kvar i marginal, tror jag passerade gränsen vad bilen tålde över Micro därav snurren. Stolt över min körningen trots det som hände.
Borde har varit mycket tuffare mot 911 och stoppat in nosen och kanske t.o.m lyft av den från banan för att markera
Sen borde Max be mig om ursäkt för att han kör på mig i T1 - varför beter han sig på det viset och svänger in på mig innan kurvan ens har börjat ?
Finns FIA en regel som säger att alla skall få plats inget om något slags spår som folk tycks tro, så det så !
Rejs 2
Alldeles för snäll skull varit tuffare generellt - "lesson learned"
Rejs 1
I rejs 1 kör jag verkligen första varven men full attack visst fult kört lite på rakan men satan vad det går över krönen och när det svänger hjärtat slår för fullt när jag ser det - inte många mm kvar i marginal, tror jag passerade gränsen vad bilen tålde över Micro därav snurren. Stolt över min körningen trots det som hände.
Borde har varit mycket tuffare mot 911 och stoppat in nosen och kanske t.o.m lyft av den från banan för att markera
Sen borde Max be mig om ursäkt för att han kör på mig i T1 - varför beter han sig på det viset och svänger in på mig innan kurvan ens har börjat ?
Finns FIA en regel som säger att alla skall få plats inget om något slags spår som folk tycks tro, så det så !
Rejs 2
Alldeles för snäll skull varit tuffare generellt - "lesson learned"
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
En av anledningarna kan vara att det bromsar bättre på asfalten än ute på gräset (hörsägen från Max sida, naturligtvis subjektivt som alla upplevelser). Detta med att lämna plats är ju tvådelat, du hade väl det inte trångt till högerkanten? Sen blev ju skadan på hans bakfälg, så vem körde in i vem? Race incident kanske (svårt att veta nåt utan bättre bilder än jorddamm som syns när man är 300m bakom).Josen wrote:Sen borde Max be mig om ursäkt för att han kör på mig i T1 - varför beter han sig på det viset och svänger in på mig innan kurvan ens har börjat ?
Finns FIA en regel som säger att alla skall få plats inget om något slags spår som folk tycks tro, så det så !
Grundfrågan kan ju vara; Pratade du med Max om det efteråt?
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Vad menar du med det ? Han är väl inte på gräset ?En av anledningarna kan vara att det bromsar bättre på asfalten än ute på gräset
Jo jag är inte långt från vita linjen - men det här med linjer verkar ju inte vara så viktigdu hade väl det inte trångt till högerkanten? Sen blev ju skadan på hans bakfälg, så vem körde in i vem?
Du ser väl på filmen att han vilker in i mig innan kruvan HAN kör på - varför gör han det frågar jag igen ?
Hade jag inte dykt höger /tått på bromsen hade det blivit värre
Lite sandlåde-varning men nej blir man påkörd vet jag inte varför jag skall ta det initiativet ? Vill han vara en buffel får han väl vara detGrundfrågan kan ju vara; Pratade du med Max om det efteråt?
Nyfiken varför diskuterar du i hans parti här ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Jag bara förmedlar en annan vinkel på samma situation, rätt eller fel kvittar.Josen wrote:Lite sandlåde-varning men nej blir man påkörd vet jag inte varför jag skall ta det initativet ? Vill han vara en buffel får han väl vara detGrundfrågan kan ju vara; Pratade du med Max om det efteråt?
Fråga varför diskuterar du i hans parti ?
Om det är 5:17 i filmen som det handlar om så är det svårt att veta exakt anledningen till det kurvspåret, kanske en barnslig reaktion på tidigare spårbyten från din sida, kanske lustigt spårval för TR2an etc (en del kör ju med stort spårbyte i förstaknycken och kör sen rakt på nästa, helfel spår för iaf mig).
Men nog finns det en meter till höger om man ska vara petig, filmvinkeln påverkar en del, men därinne vill man ju inte vara naturligtvis, skitigt och man får parkera för att komma runt).
Miatorna är ju snabba väldigt nära turn-in, det är inte alla bilar om körs på det viset (dvs det kan ha ansetts funnits marginal, dvs varit förbi).
Att kalla invikning framför (iofs är bilen inte är helt förbi) för påkörning sätter ju ett litet ljus på din slalomkörning också, med den terminologin så är du ju ute efter att "köra på" folk sidledes om de skulle våga sig att sitcka fram nosen. Bli inte förvånad om andra behandlar dig som de uppfattar att du behandlat dem. Just uppfattningen av handlingarna går att påverka rätt mycket, så att sura i varsin ände av depån gör det inte bättre.
Jag hade en liknande incident med Per i svackan upp mot krönet. Jag tog spåret över curbsen när Per närmade sig men Per vek framför lite tidigare än han var helt förbi. Ett samtal efteråt så var det en non-issue (sånt händer).
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Visst ursäkta att jag inte använde den så herr Max kunde åka där- att han har hela banan till vänster verkar ju inte räckaMen nog finns det en meter till höger om man ska vara petig,
Visst är det shit-happens men jag konstaterar så här i efterhand att sammanstötningen definitivt inte bara var mitt fel och tycker faktiskt Max beter sig illa han hade hela kruvan och fanns ingen anledning att köra in på det viset - det står jag för. Jag körde fult i racet ( men kör inte på folk i alla fall) visst men det saknas respekt för snabbare förare i B gänget helt klart. Men det är min åsikter som förmodligen inte delas av alla
Hur som helst är jag mycket nöjd med körningen nu när lite distans har kommit
Sen är väl jag inte lika mogen och duktig som du Niklas i alla lägen är väl mera barnsligt lagdJag hade en liknande incident med Per i svackan upp mot krönet. Jag tog spåret över curbsen när Per närmade sig men Per vek framför lite tidigare än han var helt förbi. Ett samtal efteråt så var det en non-issue (sånt händer).
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Jag tror det bara skiljer lite i sökandet/undvikandet av konflikter. Undviker man konflikter alltför notoriskt blir det ju feghet till slut...Josen wrote:Sen är väl jag inte lika mogen och duktig som du Niklas i alla lägen är väl mera barnsligt lagd
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Läste nog lite slarvigt första ggn eller så har denna mening kommit till senare...
När du skriver "... lyft av den från banan..." menar du då köra på honom så han åker av? Är ju lite osäker på när du skämtar och inte ibland?...Josen wrote: Borde har varit mycket tuffare mot 911 och stoppat in nosen och kanske t.o.m lyft av den från banan för att markera
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Josen är hård mot de hårdaÄr ju lite osäker på när du skämtar och inte ibland?...
Josen har tio tigrars styrka
så jag tror han menar nog L Y F T A av den från banan.
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Jaha! Tror du det var han som lyfte av den här Porschen också då?
- Attachments
-
- flygande föremål.jpg (101.51 KiB) Viewed 3141 times
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Jag säger inte nej, jag säger kanske, kanske, kanske....Tror du det var han som lyfte av den här Porschen också då?
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Re: Josen Knutstorp SSM 2009 Race 1 och 2
Testade Vimeo samma filmer fast race 2 i fullversion + högre upplösning än fultuben, man ser vartider på Laptimern
Lite synd att man inte kan köra embedded kod i forumet ?
Race 1
http://vimeo.com/6119031
Race 2 ( på G...)
http://vimeo.com/6120584
Lite synd att man inte kan köra embedded kod i forumet ?
Race 1
http://vimeo.com/6119031
Race 2 ( på G...)
http://vimeo.com/6120584
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team