Vilket tempo innebär lugna passet på Kinnekulle den 31/7? Är det att åka o titta på det västgötska landskapet i maklig takt, utan omkörningar, eller kan man gasa på lite grann?
Anledningen till att Jag frågar är om Jag ska åka 30 mil+ för att cruisa. Jag får ju inte deltaga i de snabbare passen, då Jag ännu så länge saknar båge.
Det ger ju inte så mycket att åka så långt och inte kunna köra på riktigt.
"Lugna Passet" Kinnekulle
- Måns Wilke
"Lugna Passet" Kinnekulle
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: "Lugna Passet" Kinnekulle
Du behöver inte oroa dig för att det är cruising i lugna passet. Omkörningar är tillåtna även i lugna passet. Jag kan garantera att du inte kommer bli besviken om du kommer till Kinnekulle.
/Andreas K
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Måns Wilke
Ok, då ska Jag anmäla mig nu :up
Har iofs inte skickat in licensansökan utan har bara mitt godkännande från Licenskursen på Knutstorp.
Gäller det? Jag ska ta o skicka in ansökan I dagarna.
Har iofs inte skickat in licensansökan utan har bara mitt godkännande från Licenskursen på Knutstorp.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Måns Wilke
Anmäld
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Crazy Ivan
Jag kikade tidigare runt lite på siten efter vad som gällde utifån ovanstående fråga men hittade inte de detaljerade regler jag vill minnas mig ha sett där det bl.a. stod om omkörningar.
Var det inte begränsningar till något speciellt banavsnitt i lugna gruppen eller???
Eller det kanske var förra året?? Hmmm.... men det borde väl inte ändras från år till år.
Var det inte begränsningar till något speciellt banavsnitt i lugna gruppen eller???
Eller det kanske var förra året?? Hmmm.... men det borde väl inte ändras från år till år.
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
- Crazy Ivan
Du måste nog ha ansökan behandlad och klar men det går i vanliga fall ganska fort vad jag begriper.Måns Wilke wrote:Ok, då ska Jag anmäla mig nu :up
Hoppas Förbundet har några sommarvikarierande licensmänniskor på kontoret.
I annat fall kan du ju lösa en "prova på" för 100 kr eller vad det kostar - det är det värt !!!
Ib Gyllinger
Är det fortfarande cabben uppfälld som gäller i det lungna passet?
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
- Andreas E
När det gäller cab och rutor gäller följande i alla 3 passen:Nille wrote:Är det fortfarande cabben uppfälld som gäller i det lungna passet?
Sidorutorna ska vara uppe och det är valfritt om cabben är uppfälld eller nerfälld.
När det gäller uppdelningen i pass gäller följande (som inte är generellt för alla passen):
Lugna passet
- För de med bil utan båge, de som har "prova på"-licens, samt de med mindre erfarenhet av bankörning
- Passagerare tillåtet
- Omkörning tillåtet på hela banan men rekommendation att det bara görs på start-och-mål rakan
Lagom passet
- För de med erfarenhet av bankörning, bil med båge och förarlicens
- Passagerare inte tillåtet
- Omkörning tillåtet på hela banan
Race passet
- För de med erfarenhet av bankörning, race-bil och förarlicens
- Passagerare inte tillåtet
- Omkörning tillåtet på hela banan
Arrangören kommer säkerställa att antalet bilar samtidigt på banan inte blir för stort under passen och detta gäller speciellt lugna passet.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Tjoho jag fick semester den 31 Juli så nu är jag anmäld till banträffen på Kinnekulle
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)