SSM 2009

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: SSM 2009

Post by gokarting.nu »

Josen wrote:Min race-rapport i tråden på rejsa :) http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=40727&start=147
Kommer lite filmer sen :banana:

Sagt/skrivit det förut: HJÄLTE!

Du missade en liten detalj dock...
Speakern sa under racet någonting i stil med: -Joachim Osbeck är sveriges bästa/snabbaste Miata förare!

Coolt för familjen i publiken att höra skulle man tycka :banana:

Grattis.
Last edited by gokarting.nu on Mon 06 Jul 2009, 11:26, edited 1 time in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
JOnas
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 776
Joined: Fri 23 May 2008, 11:51
Location: Kungsbacka

Re: SSM 2009

Post by JOnas »

Sagt/skrivit det förut: HJÄLTE!
Klubben för inbördes beundran...? :ass:

:wink:
:wave:

Andreas, hur funkade fästena? När får jag tillbaka dom? :rolleyes3: :drunk:

Verkar som ni hade riktigt kul! :up:
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
User avatar
waern
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 349
Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
Location: Frillesås/Kungsbacka

Re: SSM 2009

Post by waern »

Sicken häftig helg :banana: Jag hade helgen till ära satt på nya stötdämpare och fjädrar så jag visste inte från början hur detta skulle gå :think2: Fredagens fria träning var premiären både för dämparna och Miatan på Knutstorp, stötdämparna var ställda riktigt mjuka till en början med och bilen kändes väldigt neutral men fort gick det inte :( Jag hade lite problem med att få fria tider på min laptimer men de flesta blev i hop klumpade. Dom tiderna som kom ensamma blev på 1,17,... . Transponder tiden blev snabbaste varv 1,15,294
Senare på Fredagen kördes det tids kval. Nu tänkte jag att dämparna skulle styvas till lite men glömde av det då jag hamnade i tidsnöd då nervositeten tog överhanden och ett toa besök fick klämmas in :oops: Ja ja jag för väl bara gasa lite mer då tänkte jag och mindes Pers ord att jag fegade över NGK krönet :mrgreen: Bilen kändes lika som innan men tiderna sjönk till 1,14,745 och jag var inte lika hopplöst efter längre så feghet = sakta :think: Senare under eftermiddagen frågade jag Per som hade kommit ikapp mig under kvalet om han såg var jag gjorde fel och kunde förbättra mig och svaret blev att jag bromsade förtidigt ... faan fortfarande feg :bang2: till råga på allt så säger min fru tillika bil ägarinna att jag kör för sakta från åskådar plats :roll:
På Lördag förmiddag var det dax för race 1 :racesmile: om jag var nervös inför kvalet så var det inget mot vad jag var nu :shock: Ställde upp dämparna till strax under medel både fram och bak och gav mig ut till start uppställningen. Sitter med bultande hjärta och väntar på att lamporna ska släckas och bang så bär det av och nervositeten har jag inte tid att tänka på längre, någon längre fram missade att lamporna slocknade så det blev som en liten klunga mitt på rakan och jag fann mig inlåst mellan räcket och bilar både fram, bak och sidan. Efter första varvet så var fältet lite mer utspritt och man började få upp lite mer race tempo, fick tagit en placering och jagat ifatt på en elise och en alfa som låg och tampades men där blev det stopp, jag blev från åkt på rakan men kom ifatt på det kurviga partiet och till och med var om vid två tillfällen bara för att bli ifrån åkt igen... Efter ca. 5-6 varv så började tempmätaren stiga oroligt mycket och oljetrycks nålen började fladdra så jag försökte köra lite snällare och växla lite tidigare men det var riktigt svårt när hjärnan är inställd på att det är race. Men bilen kändes mycket bättre dock lite överstyrd. Bästa tid i race 1 blev 1,14,025 vilket var 7 tiondelar bättre än kvalet så jag måste skruvat åt rätt håll iallafall.
Söndag och race 2. För att kunna hjälpa till med värmeproblemet så bestämde jag mig för att koppla in värme paketet så jag skulle kunna sätta på full fläkt om tempen skulle stiga igen under racet. Så jag kopplade in grejorna och varmkörde och luftade ur systemet, ställde även upp dämparna lite mer fram samt sänkte lite bak för att få tillbaka lite grepp bak. Rullade ut mot start och på start linjen såg jag att instrument tavlan började imma igen :think2: när hälften av dom röda lamporna slocknat så kände jag att det började bli grymt varmt på högerfoten och tittade ner för att se att foten var alldeles blöt av kylarvatten :shock: tittar upp och ser att alla lampor var tända och sedan slockna, Det var race!! Full fart framåt och fick bra spår genom första svängen, lyckades hålla mig kvar på insidan om en röd porsche och var om innan NGK. Kom sedan ifatt Robert som nästa bil och var uppe jämsides i idioten och de två nästkommande kurvorna men fick backa av nere i svackan för att få med mig fart ut på rakan vilket fungerade precis som jag tänkte, var uppe jämsides på insidan med Robert in till inbromsningen efter rakan och kände att här måste jag bromsa sent i och med att Robert har abs och bromsar sent, manövern lyckades bra men jag tror att Robert var ute i gruset och tappade genast en bra bit. Nästa som jag relativt snabbt var ifatt var Dennis och Andreas som låg och kubbades och dom låg jag ju jätte långt efter tidsmässigt i det tidigare racet så bilen måste ju gå kanon nu :bananahead: Jag körde jämt med dessa två i tre varv ungefär när tempen på vattnet började närma sig max och det sprutande vattnet på foten var inte svalare så det var svårare att koncentrera sig på racet utan mer fokus hamnade på att försöka bita ihop med den kokta foten :oops: och vips så tappade jag bilen i vänstern efter NGK yr i mössan efter att snurrat okontrollerat fattat att jag var på väg ut på asfalten igen med nosen i rätt riktning så var det bara att hyssta i 1an och gasa upp för krönet och in i idioten givet vis med för hög fart och däcken fulla med grus så det blev en piruett där med :doh2: när jag puttrade på banan igen så hörde jag att det började väsa och gurgla ifrån kylsystemet så att det började gå torrt var ett faktum så jag bestämde mig motvilligt att gå i depå för att bryta :( motorn klarade sig nog, ledsen över att inte jag fick ta poäng men överlycklig över att bilen verkar ha potential att hänga med dom snabbare ekipagen. Bästa tid blev 1,12,939 vilket var en förbättring på nästan 1,1 sekunder från race 1 :shock:
Jag hade en helt fantastisk helg och även att jag fick avsluta med ett brutet race så kunde jag åka hem med ett stort leende vetande att det här kan bara bli bättre :D Mycket tack vare alla tipps och trix från alla goa klubb kamrater framförallt Andreas som är en klippa på att stötta och peppa :up:

Nu närmast på listan står ett reroute system till kylarvattnet så bilen håller ett helt race.
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C
#77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
User avatar
Per-Arne Andersson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 28
Joined: Thu 28 Feb 2008, 17:44
Location: Falkenberg

Re: SSM 2009

Post by Per-Arne Andersson »

Vill bara meddela att miataanhängarna på läktaren hade en härlig helg. Att se er pressa Porschar, Eliser och varandra, fick pulsen att höjas. Sen att vi fick ta del av lite depåliv på lördagskvällen var ju inte helt fel :)
Pelle Blå Falkenberg
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: SSM 2009

Post by Josen »

Härligt med race-rapporter :up: - är grymt impad av dina tider så direkt.
Vill också lyfta hatten för Hans D körning, att ligga så högt upp med tider och körningen i en 'gat' miata är respekt !! :bow: Vad månne det bli av detta :shock:

Speakern sa under racet någonting i stil med: -Joachim Osbeck är sveriges bästa/snabbaste Miata förare!
Liiite svårt att höra det under racet ;) I år var det jag nästa år är det ????? :mrgreen:

Håller på att jobba på första filmen - fy f..n vilken action det blev :) :) Tror jag behåller den karamellen för mig själv ;)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: SSM 2009

Post by Dennis Kullman »

Härlig racerapport från Waern. :D
Modigt att skruva med kylsystemet på lördagkvällen...
Allt som allt en kul tävlingshelg - även om min blev lite väl spännande när vi inte körde...
Grattis till alla som bättrade sina varvtider; jag var nog ganska ensam om att göra tvärtom. :?
Jag lovar bot och bättring. :bow:

Jag vill se fler smallblocks! De är ju nära utrotning...
Last edited by Dennis Kullman on Mon 06 Jul 2009, 13:23, edited 1 time in total.
Joakim Winkler
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 53
Joined: Thu 28 Feb 2008, 10:32
Location: Karlskrona

Re: SSM 2009

Post by Joakim Winkler »

waern wrote:vips så tappade jag bilen i vänstern efter NGK yr i mössan efter att snurrat okontrollerat fattat att jag var på väg ut på asfalten igen med nosen i rätt riktning så var det bara att hyssta i 1an och gasa upp för krönet
Speakern var imponerad av din räddning att få tillbaka bilen i rätt riktning under snurren och bara fortsätta utan att stanna :D
User avatar
waern
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 349
Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
Location: Frillesås/Kungsbacka

Re: SSM 2009

Post by waern »

Joakim Winkler wrote:
waern wrote:vips så tappade jag bilen i vänstern efter NGK yr i mössan efter att snurrat okontrollerat fattat att jag var på väg ut på asfalten igen med nosen i rätt riktning så var det bara att hyssta i 1an och gasa upp för krönet
Speakern var imponerad av din räddning att få tillbaka bilen i rätt riktning under snurren och bara fortsätta utan att stanna :D
HoHo :lol: :whip: visste knappt vad som var fram eller bak under största delen av snurren :rolleyes3: det kändes säkert värre än det var men Magnus Claesson skulle tydligen fångat snurren på film så jag får väl se när Waern goes jordfräs på youtube :ass:
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C
#77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
User avatar
Leif Jönsson
Posts: 89
Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47

Re: SSM 2009

Post by Leif Jönsson »

Helt underbart att vara publik :D Jag vet jag skall vara med snart :wink: Synd att den gröna Porschen förstörde kampen i race 2 på Söndagen. Skall bli sköj att få se på alla filmerna senare :banana: Om ni mixar ihop lite från varje film så borde det bli en super reklamfilm för mx5 cupen :D .
Nä nu skall jag ut i garaget och montera på mina dämpare och fjädrar. Sitter och letar kläder. Hittade inget begagnat i rätt storlek så det får bli nytt.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Superhelg trots lite tjabb med en "B" förare... :)

Kul att det är så tajt mellan bilarna nu men synd att den "snabbare" b-klassen ska köra så jäkla långsamt och blanda sig i våra fajter. Men så funkar ju roadsport, – ett tag till iallafall.. Vi måste skriva ihop något och skicka till Nordgren för att sätta lite regler hur man delar klasserna. Jag och Fredrik snackade om en idé. Men den tar jag upp i en ny tråd under MX-5 CUP.

Hur som helst! Grymma tider ni satte Fredrik och Josen. Men är nästan mer imponerad av våra nya anhängare som får riktiga höjdartider! :)
Att Hans gick under tolvan ändrar min tanke lite om att byta dämpare. Konis kan man komma långt med. Längre än jag tidigare trott.
Men allt detta tillsammans visar på hur snabbt vi kan få ett tajt och skoj startfält!

Min racerapport kommer ut som filmer snart.. Ska klippa och klistra lite nu. Har ju två vinklar att leka med vilket kan bli rätt kul. Speciellt i race 1 där jag klantade mig rejält ett par gånger.

Tack Niklas för att jag fick sova i din stuga. Hans och Henrik för ert jobb som racesupport och depåsupport.. :)

Synd att Andreas K och Magnus hade trubbel med maskineriet. Hoppas inte det är några större skador. Vi får starta en fond för nybörjarotur.! :)
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Per Hammarsjö wrote:Kul att det är så tajt mellan bilarna nu men synd att den "snabbare" b-klassen ska köra så jäkla långsamt och blanda sig i våra fajter. Men så funkar ju roadsport, – ett tag till iallafall.. Vi måste skriva ihop något och skicka till Nordgren för att sätta lite regler hur man delar klasserna. Jag och Fredrik snackade om en idé. Men den tar jag upp i en ny tråd under MX-5 CUP.
Med överlapp mellan klasserna så blir det lite knussligt, åt BÅDA håll. Det är ju även pyssligt att ha ett race mellan B-bilar när det finns bilar från en annan klass inblandad.
Men Anders körde väl iaf lite snabbare än Fredrik W (och var före i mål inte minst) på söndagen (så B är ju lite snabbare i toppen iaf, även utan Andero och Wiklund)?
Men med mixade hastighetsprofiler så är det vanligtvis den som är snabbast på längsta rakan som har det lättast att hålla sig före (men då blir det inte optimala spår och den framför rinner iväg, oavsett vilken klass denne kör i).
Detta som lite motpol till de högljudda svordomar som hördes ganska långt från ett visst klubbtält, tänk på att uppmärksamhet inte alltid är positiv. ;)

Men inför Falkenberg (kanske chans till delat heat då med) så kan man ju lägga fram önskemål om annan delning, så länge C är tillräckligt stort (och A+B inte blir för stort).
Hur MSCC resonerat har jag ingen aning om, det var tajt schema med fler heat än de tänkt sig (de planerade tydligen ett Roadsportheat från början enligt Nordgren).

Men arrangörsmässigt är ju nu B+C ett säkert kort för tajta fighter, många bilar inom litet tidsspann.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Brukar inte högljudda svordomar komma för att man är negativ? ;)

Skämt o sido. Jag var lite väl sur efter första racet. Visste om förutsättningarna innan och borde accepterat läget. Vilket jag senare gjorde. (om det var mig du pikade ;) )
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: SSM 2009

Post by Josen »

Först ut med film :banana:

Race 1 - tror kvalitet blir bättre ?
http://www.youtube.com/watch?v=ZUYdOmZIrKU
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Leif Jönsson
Posts: 89
Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47

Re: SSM 2009

Post by Leif Jönsson »

Josen wrote:Först ut med film :banana:

Race 1 - tror kvalitet blir bättre ?
http://www.youtube.com/watch?v=ZUYdOmZIrKU
Det var en lugn och tyst FAN efter snurrningen.
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: SSM 2009

Post by Måns Wilke »

Vad är det som händer precis innan släppet? Bilen ser ut att knycka till åt vänster och sen kommer du för långt ut för att det ska vara sunt över krönet.
Styr du vänster för att Du tycker att du vikt in för tidigt eller händer det nåt redan vid knycken?

För övrigt så ser det lätt frustrerande ut med Kermit framför dig hela tiden.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: SSM 2009

Post by Josen »

Måns Wilke wrote:Vad är det som händer precis innan släppet? Bilen ser ut att knycka till åt vänster och sen kommer du för långt ut för att det ska vara sunt över krönet.
Styr du vänster för att Du tycker att du vikt in för tidigt eller händer det nåt redan vid knycken?

För övrigt så ser det lätt frustrerande ut med Kermit framför dig hela tiden.
Ja vet inte varför det släpper jag har funderat mycket på det, först trodde jag det var hjulinställningen som fick sig en kyss när TR6 tryckte till mig i T1 men det funkade resten av varven så ?
Jag fick en förklaring av race-proffs att jag kanske svängde in för hårt mot curbsen och skickade höger bak upp i luften just när bilen är som mest instabil - var lätt läskigt :oops:
Eller så var det något av olje-spill som var kvar ?

Jag lät bilen gå framåt när det släppte sen körde jag broms och kopplings max och styrde med - det stannade fint tyckte jag. Ville inte få bilen mot höger och in i räcket

>För övrigt så ser det lätt frustrerande ut med Kermit framför dig hela tiden
Ja fy f..n var det sabbade rejsen för mig :(, kunde inte åka ifrån muskel bilar när det svängde och kunde inte köra om honom. Fick verkligen hålla mig tillbaka för att inte knuffa av honom - Roadsport skall ju vara utan kontakt :)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: SSM 2009

Post by Mattias Stahre »

Måns Wilke wrote:Vad är det som händer precis innan släppet? Bilen ser ut att knycka till åt vänster och sen kommer du för långt ut för att det ska vara sunt över krönet.
Styr du vänster för att Du tycker att du vikt in för tidigt eller händer det nåt redan vid knycken?

För övrigt så ser det lätt frustrerande ut med Kermit framför dig hela tiden.

Tyckte det såg ut som han gasade för långt in i kurvan så de började skutta i hela bilen. Det gungar ju en hel del precis innan baken drar iväg.
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Skriver ingen rejsrapport denna gången då jag hoppas på att Per skall ta fram trollstaven och fixa mina Goprofiler så att ni får följa med istället! :)

Istället blir det korta reflektioner över helgen, postiva, negativa(men mest positiva) :)

* Hans kan sin bil väl och är snabb! :shock:
* Dennis kan sin bil väl men lämnade bort den till andra som ställer in den mindre väl... :(
* På nåt vis står Niklas alltid på prispallen... :think2:
* Är man ung och varit snabb i gokart kan man åka fort med en tung grön Miata också... :shock:
* 1.6 är mindre än 1.8 och det visste jag innan helgen också... :wink:
* Hade känts sådär att vinna helgens cuptävlingar om man inte varit första Miata över linjen(utom tävlan eller ej) så jag är glad att jag till slut hittade luckan på Josen i race 2. :banana:
* Är mindre glad att jag inte fick tampas med Josen i rejs 1, fick hålla tillgodo att brottas med en Elise som jag plockade två ggr men som likt B-bilarna är omöjlig att hålla bakom sig på rakan...
* Magnus är hysteriskt rolig! :mrgreen:
* Att sova i husbil är skönt.
* att sova i lastbilshytt funkar om man lämnar lite luft mellan gummipresenning och hytt så man inte vaknar mitt i natten genomsvett och med syrebrist! :shock: :mrgreen:
Henrik borde inte åkt passagerarstol utan rejsstol, räknar med det på Falkenberg! :twisted:
* Blev shockad och stressad över att Per hängde kvar som en råttfälla i svansen i en Tom & Jerry-film dom första varven i rejs två! :shock: :think2: 8) :bow:
* Kul att det var så många Miatister som hälsade på i depån! :) Extra kul att några tältade och satt med och kollade på film. 8) Nästa gång blir det projektor, inte upp och nerpåvänd laptop... :oops:
* Andreas H funderar och skruvar för mkt, men det är tur det, hade han haft "jagskruvarbaranärjaginteförbättrarminatiderpåflerarejs-approach", ala Hans D och Per mfl, så vete tusan vart det slutat för det är en snabb filur när han inte skruvar bort sig... :bow: :bow: :bow:
* Lider med Andreas K, inget kul med materialproblem... :(
* Älskade den nya asfalten!! :banana:
* Waern verkar ha en jäkla kontroll när han inte har kontroll! Undra vilken kontroll han kommer på mig ha när han har alltid har kontroll?! :shock: 8) :bow:
* Tittade på lapptimern efter rejs 2 och såg 1.10.5 och tänkte att jag kanske tagit banrekordet i C! :D MEN, en Elise hade visst kört 1.10.0!!! :evil: 8) :bow: Tänkte att jag då kanske hade tagit miatarekordet i C! :D MEN, nån som jag har svårt att minnas namnet på utan att kolla bak på min bil hade kört varvet 6 hundradelar snabbare, inte tiondelar, HUNDRADELAR!!!!! :evil: :bang2: Nädå, ja entebitter!! :roll: :wink: :mrgreen: SVINBRA JOBBAT JOSEN OCH FREDRIK W! :up: :bow: :bow: :bow: :bow: 8)
* Magnus hämtade två sekunder mellan kval och rejs1!! :banana: Har en känsla av att han kommer göra en Hans D så metodiskt han går tillväga... 8)
* Jag heter inte Henrik!
* Jag kör inte "Den andra Miatan"!Avd påläst speaker... :think2:
* "Depåhans" är en klippa! 8) Frågan är om hans GPS-system är lika pålitliga? Men vi hittade en pizzeria till slut! :wink: :mrgreen:
* Synd att inte P Sandström och Miataroffe kom! :(
* Bertil tar sig vad det gäller tider. :) Miatorna kommer på bred front och Cupen med det! :D
* Nästa år så strukturerar vi upp lite aktiviteter på kvällen i depån, med film, mat, LAMPOR, knott och mygglampa, nån tävling mm. har redan lite ideér, påminn mig bara, kan vara lite glömsk... :roll:
* Blev sur på Per för första gången, sorry! :oops: Rann över lite när man för hundrade gången fick höra antydningar att min bil i princip kör sig själv för den har plast och en bur. Förstår att det var ironi men när Ironin kommer från flera håll i flera dagar så torkar till och med fjädrarna på gåsen och suger åt sig vatten... :think2: Sorry again, my bad! :oops:
* Gopro ger en tillförlitlig film på var fjärde försök, men till slut har jag väl "trialanderrorkommitunderfund" med den också, för läsa bruksanvisning känns som bortkastad tid... :think2: :roll: Plasten i fästen och skyddshöljet är sprödare än spagetti, mkt silvertejp på den kameran nu... :shock:
* HAR INTE FATTAT FÖRRÄN NU HUR MKT SKILLNAD DET GÖR MED MINDRE FÖRÄNDRINGAR I DÄCKTRYCK! TACK ROFFE! 8)
* Fan va kul SSM är!!! 8) :burnout: :banana:
* Min bil vägde 1007kg efter tävling och ska väga 1011kg, tur att 1%regeln finns! :shock: Fasen ska jag göra med min überlätta topp och baklucka hemma? Får sätta på dem och servot kanske, men då blir den än mer framtung... :think2: :bang2:
* Många "gubbar" i SPVM som gillar "det som alltid har varit", lite nytt folk från den yngre medeltiden, oj f´låt, medelåldern hade kanske inte varit fel... :think2: Men man skall ha tid med hus, ungar, bilbygge och jobb också... :bang2:
* Får dom i den nedre depån en mintchoklad på kudden? :think2:
* MSCC är duktiga på att arrangera! :up: Tre sådana här event per sommar vill man ju ha! Långt till nästa sommar nu! :(
* Det går att ta en orörd miatamotor och åka under 1.10 på knutstorp, det är jag säker på...
* Josens motor är absolut orörd, nåt jämnare ur kurvor och på rakan med min bil får man leta efter...
* Inte säker på att traditionell kurvteknik i T1 är bäst, tidig broms och snävare apex med fart gav mig häng på Elisen upp för NGK...och det sparar broms och ABS (om den nu slits... :roll: )
* Bekvämt att åka lastbil hem, även om Waern hade en snabbare lastbil!!! :evil: :lol:

Inväntar många sköna filmer nu!!!!! 8) :banana: 8)

Over and out från Bollebygd!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:Over and out från Bollebygd!
Skriver du i halogenbelysning? :P

Go' rapport :up:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote:
Fredrik Henriksson wrote:Over and out från Bollebygd!
Skriver du i halogenbelysning? :P

Go' rapport :up:
:mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Max
Posts: 65
Joined: Thu 10 Apr 2008, 09:17

Re: SSM 2009

Post by Max »

Josen wrote:Först ut med film :banana:

Race 1 - tror kvalitet blir bättre ?
http://www.youtube.com/watch?v=ZUYdOmZIrKU
Är det bara som det låter, eller tutade du verkligen på Porschen?
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Han tutar, det gjorde han även på mig när jag lite taktiskt utnyttjade min möjlighet att byta spår en gång strax före mål, även om han säger annat... :wink: :lol:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: SSM 2009

Post by Josen »

Här kommer mera tut :)

Race 2 ( lite klippt för att passa tuben och tråkigt att titta på annars ;) )

http://www.youtube.com/watch?v=rfHcLqDmC84

Den där Max är lätt galen snacka om att tränga sig och köra utanför linjer - kolla starten :shock:

Fredrik upp med film nu :twisted:
Han tutar, det gjorde han även på mig när jag lite taktiskt utnyttjade min möjlighet att byta spår en gång strax före mål, även om han säger annat...
Jag tutar för att undivka kollision som man fick lära sig i trafikskolan :D :D :D Sen att ni inte lyssar får man ju leva med ;)

Sen får du inte byta spår så jag inte får plats på banan - alla skall med vet du ;)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Leif Jönsson
Posts: 89
Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47

Re: SSM 2009

Post by Leif Jönsson »

Snyggt kört av er båda. Fredriks sista "stängning" är på gränsen tycker jag. OK hade inte Porschen strulat framför så hade han inte behövt göra det.
User avatar
Magnus Claesson
Posts: 224
Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
Location: Bollebygd
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Magnus Claesson »

Här är Wearns avåkning! Ett Kodak moment! :think2:
http://www.youtube.com/watch?v=dL7EVOt4oDY

Fotade även vinnarbilen(i motljus)! Fick ofrivilligt med Dennis i bakgrunden som visar sin uppskattning! :mrgreen:
Image
Post Reply