Skriver ingen rejsrapport denna gången då jag hoppas på att Per skall ta fram trollstaven och fixa mina Goprofiler så att ni får följa med istället!
Istället blir det korta reflektioner över helgen, postiva, negativa(men mest positiva)
* Hans kan sin bil väl och är snabb!
* Dennis kan sin bil väl men lämnade bort den till andra som ställer in den mindre väl...
* På nåt vis står Niklas alltid på prispallen...
* Är man ung och varit snabb i gokart kan man åka fort med en tung grön Miata också...
* 1.6 är mindre än 1.8 och det visste jag innan helgen också...
* Hade känts sådär att vinna helgens cuptävlingar om man inte varit första Miata över linjen(utom tävlan eller ej) så jag är glad att jag till slut hittade luckan på Josen i race 2.
* Är mindre glad att jag inte fick tampas med Josen i rejs 1, fick hålla tillgodo att brottas med en Elise som jag plockade två ggr men som likt B-bilarna är omöjlig att hålla bakom sig på rakan...
* Magnus är hysteriskt rolig!
* Att sova i husbil är skönt.
* att sova i lastbilshytt funkar om man lämnar lite luft mellan gummipresenning och hytt så man inte vaknar mitt i natten genomsvett och med syrebrist!
Henrik borde inte åkt passagerarstol utan rejsstol, räknar med det på Falkenberg!
* Blev shockad och stressad över att Per hängde kvar som en råttfälla i svansen i en Tom & Jerry-film dom första varven i rejs två!
* Kul att det var så många Miatister som hälsade på i depån!
Extra kul att några tältade och satt med och kollade på film.
Nästa gång blir det projektor, inte upp och nerpåvänd laptop...
* Andreas H funderar och skruvar för mkt, men det är tur det, hade han haft "jagskruvarbaranärjaginteförbättrarminatiderpåflerarejs-approach", ala Hans D och Per mfl, så vete tusan vart det slutat för det är en snabb filur när han inte skruvar bort sig...
* Lider med Andreas K, inget kul med materialproblem...
* Älskade den nya asfalten!!
* Waern verkar ha en jäkla kontroll när han inte har kontroll! Undra vilken kontroll han kommer på mig ha när han har alltid har kontroll?!
* Tittade på lapptimern efter rejs 2 och såg 1.10.5 och tänkte att jag kanske tagit banrekordet i C!
MEN, en Elise hade visst kört 1.10.0!!!
Tänkte att jag då kanske hade tagit miatarekordet i C!
MEN, nån som jag har svårt att minnas namnet på utan att kolla bak på min bil hade kört varvet 6 hundradelar snabbare, inte tiondelar, HUNDRADELAR!!!!!
Nädå, ja entebitter!!
SVINBRA JOBBAT JOSEN OCH FREDRIK W!
* Magnus hämtade två sekunder mellan kval och rejs1!!
Har en känsla av att han kommer göra en Hans D så metodiskt han går tillväga...
* Jag heter inte Henrik!
* Jag kör inte "Den andra Miatan"!
Avd påläst speaker...
* "Depåhans" är en klippa!
Frågan är om hans GPS-system är lika pålitliga? Men vi hittade en pizzeria till slut!
* Synd att inte P Sandström och Miataroffe kom!
* Bertil tar sig vad det gäller tider.
Miatorna kommer på bred front och Cupen med det!
* Nästa år så strukturerar vi upp lite aktiviteter på kvällen i depån, med film, mat, LAMPOR, knott och mygglampa, nån tävling mm. har redan lite ideér, påminn mig bara, kan vara lite glömsk...
* Blev sur på Per för första gången, sorry!
Rann över lite när man för hundrade gången fick höra antydningar att min bil i princip kör sig själv för den har plast och en bur. Förstår att det var ironi men när Ironin kommer från flera håll i flera dagar så torkar till och med fjädrarna på gåsen och suger åt sig vatten...
Sorry again, my bad!
* Gopro ger en tillförlitlig film på var fjärde försök, men till slut har jag väl "trialanderrorkommitunderfund" med den också, för läsa bruksanvisning känns som bortkastad tid...
Plasten i fästen och skyddshöljet är sprödare än spagetti, mkt silvertejp på den kameran nu...
* HAR INTE FATTAT FÖRRÄN NU HUR MKT SKILLNAD DET GÖR MED MINDRE FÖRÄNDRINGAR I DÄCKTRYCK! TACK ROFFE!
* Fan va kul SSM är!!!
* Min bil vägde 1007kg efter tävling och ska väga 1011kg, tur att 1%regeln finns!
Fasen ska jag göra med min überlätta topp och baklucka hemma? Får sätta på dem och servot kanske, men då blir den än mer framtung...
* Många "gubbar" i SPVM som gillar "det som alltid har varit", lite nytt folk från den yngre medeltiden, oj f´låt, medelåldern hade kanske inte varit fel...
Men man skall ha tid med hus, ungar, bilbygge och jobb också...
* Får dom i den nedre depån en mintchoklad på kudden?
* MSCC är duktiga på att arrangera!
Tre sådana här event per sommar vill man ju ha! Långt till nästa sommar nu!
* Det går att ta en orörd miatamotor och åka under 1.10 på knutstorp, det är jag säker på...
* Josens motor är absolut orörd, nåt jämnare ur kurvor och på rakan med min bil får man leta efter...
* Inte säker på att traditionell kurvteknik i T1 är bäst, tidig broms och snävare apex med fart gav mig häng på Elisen upp för NGK...och det sparar broms och ABS (om den nu slits...
)
* Bekvämt att åka lastbil hem, även om Waern hade en snabbare lastbil!!!
Inväntar många sköna filmer nu!!!!!
Over and out från Bollebygd!