Då har man vagnbok för 2010 avklarat.
Stolarna ska sänkas ner mot golvet, det verkar som att jag blivit längre under vintern eller så har taket blivit lägre...?
Fetare om r.ven är förmodligen anledningen.
Ska fastmontera dom, märker hur stolen rör sig när jag svänger. Inte mycket, men nog för att jag stör mig på det.
Monterade bort snapp off fästet till ratten, den glappade lite.
...
...Ska montera tillbaka snapp off fästet till ratten.
Har skruvat fast rattmuttern på rattstången...pinsamt.
Det också:)
Nu äntligen efter 17 bedrövelser med växellådetjafs. Verkar det äntligen fungera.
Efter förra säsongens värdelösa "utgångar", var det dags att hitta på något.
Då jag inte är så insatt i racing, utan försöker lyssna och läsa till mig vad andra hittar på, bestämde jag mig för att "härma" Niklas F.
Har har tydligen en annan utväxling på sin bil än vad jag har.
Detta är naturligtvis inte enda anledningen att han kör ifrån mig hela tiden, men det är kanske en av dom.
Fick rådet att sätta i en sexväxlad låda istället för nuvarande.
Nuvarande har en dålig synkring på 5ans växel, så det skulle kostat oavsett.
På Borås bilddemontering:
http://www.borasbildemontering.se/defau ... a=OM%20OSS
Fanns en låda, handlade, åkte till Fredrik på AutoTrim, ur och in med nya leksaken....VÄRDELÖST!!!!
Kardanen gick in trögt...första varningen, rullar på däcken, tickljud...suck.
Hastighetsgivarhjulet(eller vad det kallas) är skevt. Olja sipprar ut, lite här och där.
Skitsamma, måste provköra:)
Får knappt i växel 1,2,3 sen är det stopp.
Får åka till en annan skrot för inspektion, efter samtal med Borås.
Lådan är spräckt!
So far är Borås ok, finner en annan låda i Norrköping. Borås är ju på vägen, lämnar lådan snackar pengar.
Dom är helt ok, står for Autotrims i o ur montering, och soppan till Norrköping.
På väg från Norrköping med den "nya" lådan ringer Borås, dom säger att vi har tappat lådan -den har inte fått dom här skadorna hos oss, säger dom.
=Inga pengar, för monteringen, och soppan.
Stannar hos dom på tillbakavägen.
Dom hävdar sin rätt, kan inte göra något...ord mot ord.
Varken jag eller Fredrik på AutoTrim har tappat den, då hade man naturligtvis stått upp för sitt misstag.
Föreslog halva vägen, nej där med.
VA F..N!
Nu sitter iaf den nya lådan i, kärvade lite på Svkg´s vårrus körning.
...mörkade lite där...pinsamt om den gått sönder...nog illa att jag körde saktare än jag brukar också...
Har varit ute och rondellkört lite, nu funkar den.
Kommer nog behövas en hel del varv för att bli van.
Är inte helt säker på att tiderna blir bättre, visst har lite bättre "utgångar" men växlar oftare.
På Falkenberg hamnade varvet fel innan start o mål svängen bl.a, ska man växla, ska man inte... tiderna får utvisa.
Hjul inställningar är svårt, när bilen känns snabb går det sakta enligt klockan, så är det iaf för mig ofta.
Mattafaran har oftast varit lynnig, nu har jag ställt ned och rätat hjulvinklarna. Känns snabbare, går långsammare.
Mattafaran går förmodligen snabbast i en hyperaktiv personlighet.
Efter Kullen får idiotvinklarna antagligen återvända, om det inte går fort nog.
Letar efter ett cold air intake till NB, inte så lätt att finna något som tar luften från grillen.
Någon?