SSM 2009

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Josen

Re: SSM 2009

Post by Josen »

Ska kolla om vi kan hörnväga bilen när vi ändå ställer in min för Knutstorp.
Börja bli lite väl seriöst :shock: Ställas in för Knutan - vad gör ni då ?

STCC simulator mot Knutan ;) ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Fredrik Henriksson

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:
Ska kolla om vi kan hörnväga bilen när vi ändå ställer in min för Knutstorp.
Börja bli lite väl seriöst :shock: Ställas in för Knutan - vad gör ni då ?

STCC simulator mot Knutan ;) ?
Uj, kan nog tolkas lite tokigt...
Skulle ha skrivit "när vi ändå ställer in min bil inför Knutstorp".

Vi måste ställa in framvagnen då den åker isär nästa vecka. Vi var i tidsnöd inför Kinnekulle och han aldrig byta de söndertrasade bussningarna i undre bärärmen utan fick stabilisera upp med ett par brickor i var ände för att det inte skulle glappa. Detta skall dock fixas till inför Knutan som sagt. :)

Så nån STCC-nivå på bilen är det inte tal om... :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Magnus Claesson

Post by Magnus Claesson »

Josen wrote:STCC simulator mot Knutan ;) ?
CHECK! :mrgreen:

Det var ju ingen dum idé för jag har aldrig sett banan innan!
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Insåg efter Kinnekulle att min tävlingsinstinkt är begränsad i jämförelse med toppduons... ;) :mrgreen:

Du är bara ledsen för att du inte hann fram i tid!! HA HA!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Fredrik Henriksson

gokarting.nu wrote:Insåg efter Kinnekulle att min tävlingsinstinkt är begränsad i jämförelse med toppduons... ;) :mrgreen:

Du är bara ledsen för att du inte hann fram i tid!! HA HA!
Helt rätt, för hade jag legat bakom er hade jag ju suttit på första parkett! ;) :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Cyberoid

Post by Cyberoid »

Det är bara att inse: Jag kommer inte till start i år. :( Men jag kommer inte att kunna hålla mig ifrån Knutan ändå utan planerar att haka på ner under hela helgen. Behöver ni hjälp med något mellan rejsen så är det bara att hojta. :D

Vi pratade förra året om att projecera dagens tävlingar på sidan av Pers husbuss under Lördagskvällen? Lättare för alla att se + att det lockar folk till Cupen. Så om det är någon som har en projektor och laptop att ta med så skulle det nog kunna bli riktigt bra. Eller kanske skulle klubben köpa en i PR syfte? Det går ju att köra på varje flerdagars event.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
Josen

Post by Josen »

Det är bara att inse: Jag kommer inte till start i år. :( Men jag kommer inte att kunna hålla mig ifrån Knutan ändå utan planerar att haka på ner under hela helgen. Behöver ni hjälp med något mellan rejsen så är det bara att hojta. :D
Tråkigt men kanon att du kommer ner :) :up: :up: Hjälp med lufttryck-fix under träningar är guld värt :)
Jag har också ett MX-5 cup tält som skall med så kan du ta det vore det godis.

Sen om du lånar ut en stol med bälte till mig kan du få åka med :burnout: på publik-åkningen som en teaser ;)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

[quote="Cyberoid"]Det är bara att inse: Jag kommer inte till start i år.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!

Du behövs mer på banan än i depån!
Depån är full med folk ändå, banan är så tom så tom + man ska inte sluta på topp!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Fredrik Henriksson

Cyberoid wrote:Det är bara att inse: Jag kommer inte till start i år. :( Men jag kommer inte att kunna hålla mig ifrån Knutan ändå utan planerar att haka på ner under hela helgen. Behöver ni hjälp med något mellan rejsen så är det bara att hojta. :D
Va trist Henrik!:( Du har ju filat en del under vintern, hade ju varit kul om du varit med och försökt försvara din fjolårsseger! :( Hade sett fram emot att försöka ge dig en match, om jag hade kunnat? :bow:

Kul att du kommer ner iaf! :D 8)
Slå mig en signal om det finns nåt jag kan göra! :up:
Cyberoid

Post by Cyberoid »

Man ska väl sluta på topp eller? 100% vinst i SPVM är det nog ingen som slår. 8) :wink: Men det är bara att inse att slantarna inte finns tillgängliga just nu. :| Men jag är tillbaka till nästa år naturligtvis.

Åka med under publikåkningen hade varit intressant. Äntligen en chans att se den mystiske Josen från insidan.

(Ps. Nu finns det bara någon enstaka kylare kvar i lager. Meddela innan Torsdagen ifall ni vill ha leverans till banan)
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Cyberoid wrote:Man ska väl sluta på topp eller? 100% vinst i SPVM är det nog ingen som slår. 8) :wink: Men det är bara att inse att slantarna inte finns tillgängliga just nu. :| Men jag är tillbaka till nästa år naturligtvis.
Jag betalar ditt deltagande på SSM iår.

Du betalar mitt deltagande 2010 (blir det dyrare lägger jag emellan, åt ditt håll).

Is it a deal?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Josen

Post by Josen »

Den kan du ju inte missa :) - Jag kör utom tävlan ( OK enligt arrangöraren) och bara för skoj i år ;) Vagnsboken är ju inte oöverstiglig
Äntligen en chans att se den mystiske Josen från insidan.
Mystisk :shock: ? Känner jag mig inte som direkt ;)
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Josen wrote:
Äntligen en chans att se den mystiske Josen från insidan.
Mystisk :shock: ? Känner jag mig inte som direkt ;)
MEST ÄCKLIG TYCKER JAG!!!!!

HA HA HA!!! JA JA JA!!!
Attachments
Acklig_gubbe_1.jpg
Acklig_gubbe_1.jpg (13.19 KiB) Viewed 2241 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Andreas E »

En liten påminnelse: Imorgon (22/6) är sista dagen att anmäla sig och betala in till SSM om man inte vill riskera efteranmälningsavgift:
http://www.sportvagnsmeeting.se/racing/info.php

11 miator just nu, hoppas det kommer till 2-3 anmälda (t,ex Pettson, Mats L).

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Cyberoid

Post by Cyberoid »

gokarting.nu wrote:
Cyberoid wrote:Man ska väl sluta på topp eller? 100% vinst i SPVM är det nog ingen som slår. 8) :wink: Men det är bara att inse att slantarna inte finns tillgängliga just nu. :| Men jag är tillbaka till nästa år naturligtvis.

Du betalar mitt deltagande 2010 (blir det dyrare lägger jag emellan, åt ditt håll).

Is it a deal?
:) 1000-tack för erbjudandet men jag är nog tvungen att tacka nej tyvärr. Det går bara inte tacka ja av en massa olika skäl.

Men jag kommer som sagt ner och hjälper till under helgen. :up:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Cyberoid wrote::) 1000-tack för erbjudandet men jag är nog tvungen att tacka nej tyvärr. Det går bara inte tacka ja av en massa olika skäl.

Men jag kommer som sagt ner och hjälper till under helgen. :up:
Ja Ja, vad är en bal på slottet...

PUSS!
Attachments
askungen.goes.henrik.pihl.jpg
askungen.goes.henrik.pihl.jpg (22.72 KiB) Viewed 2200 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Josen

Post by Josen »

15 bilar i C nu :up: Eget heat eller kladd med B-bilarna ?
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club

Post by hdzon »

Josen wrote:15 bilar i C nu :up: Eget heat eller kladd med B-bilarna ?
Tro till och med att det är 16 om Renault Alpine A310 1982 skall vara i C. Är det största delklassen som får eget heat vid delning? eller har A förtur?
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club

Post by hdzon »

Josen wrote: Tråkigt men kanon att du kommer ner :) :up: :up: Hjälp med lufttryck-fix under träningar är guld värt :)
Jag har också ett MX-5 cup tält som skall med så kan du ta det vore det godis.
Jag räknar med att komma ner med det andra klubbtältet så vi får ett lika trevligt "basläger" som på kullen.
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:15 bilar i C nu :up: Eget heat eller kladd med B-bilarna ?
Alternativet A tillsammans med Modsport har också diskuterats (i så fall B+C).

Trafik med annan hastighetsprofil (både över varvet och över hela heatet) kan vara lite jobbigt men det går ju att leva med (och tom utnyttja till sin fördel). Först i mål vinner, varvtider är bonus. :)

A-bilar med C-tempo är jobbigast, speciellt under kval.
Magnus Pettson

Post by Magnus Pettson »

Ser tyvärr j-t kärvt ut för min del :evil: mest på grund av tidsbrist och sen undrar man lite var motorköparen tog vägen ? :think2: Kan ev. ändra sej och då ska ni få se.. :wink:
De e mycke nu...
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Andreas E »

Några frågor till er som har kört på Knutstorp innan:
A) Har ni några tips på vilka parti man som nybörjar ska fokusera på att få till under fria träningen och tidskvalet (både de delar där man som rookie riskerar att göra bort sig och åka av och dels där det finns sekunder att hämta)?
B) Går det utan problem att med våra motorsvaga bilar hålla fullt från Såghuskurvan över NGK-krönet fram till vänstern innan Idioten? Eller måste man ta det lugnt över krönet?
C) Tycker att sektionen genom Litokurvan och Bäcken verkar kluriga, några tips på hur man tar dessa smart med en miata?

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Dela upp knutstorp i en högfartsdel och en lågfartsdel, högfartsdelen är där du kan vinna tid i början och lågfartsdelen är det du aldrig kommer underfund med :)
Krönet kan man attackera på två sätt, maxattack tills du snurrar, backa sen av lite (kanske med nästa projektbil ;)), eller så börjar man med lite broms/gasuppsläpp uppför backen och med ökande stödgas ta sent apex (efter en sen och vid turn-in).
Ju fler varv du överlever desto fler gånger har du på dig att förbättras, så det lönar sig att attackera de kluriga bitana lite långsamt.

Ett rattutslag genom hela sågverk-ambulans-tunnel-svackan är ett trevligt mål, det kan lyckas ibland (men en del vill köra längre in över tunneln för att få lägre högstapunkt).
Knutan är klurig att få till, att ha en hare eller två hjälper, undrar vem som ska få bogsera iår :)
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Jättekul med mycke bilar i heaten C-B-A bilar spelar ingen roll annat än för varvtiderna.
Jag hoppas det blir ett Roadsport heat.

Mer bilar lika med mer händelser. ASKUL.

Josen kom igen nu, lika för alla!
Vem vet Elisen med "utgångarna" kanske också fastnar...
Attachments
car-stuck.lotus racing...hi,hi.jpg
car-stuck.lotus racing...hi,hi.jpg (32 KiB) Viewed 2085 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Josen

Post by Josen »

Nu är C största klassen i Roadsport. Känns märkligt om A skall få eget heat, B och A borde åka ihop C eget. Ja !! :)
Dessutom är väl Roadsport största klassen total nu :)
Post Reply