STURUP RACEWAY 2008-04-19 Banträff med VW GTI-Klubben

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club

STURUP RACEWAY 2008-04-19 Banträff med VW GTI-Klubben

Post by Anders Ohlsson »

Har varit i kontakt med Fredrik Borbos på GTI-Klubben, som meddelar att vi i Miataklubben/MX5RacingClub är välkomna att deltaga på deras banträff på Sturup även i år.

För all info se denna tråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=45456

Enligt uppgift lär flera Miator redan vara anmälda (däribland jag själv).

Vilka fler kommer?

OBS: Anmälan till träffen görs direkt till Fredrik. Platsantalet är begränsat.
fredrik.borbos@gtiklubben.nu
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Mats Lundin »

:cry:
Inbjudan innehåller två fel.
1. Sturup ligger alltför långt från Stockholm.
2. Jag är bortrest på fjällsemester.
Gillar annars Sturup och framför allt fullfartsvänstern med efterföljande bromsning i svackan.
M.
P-O Håkansson

Post by P-O Håkansson »

Vi ses där Anders :D Bra att vi var duktiga med att flagga och tacka förra året så vi blev välkomna även i år :D

Mvh,
P-O
Josen

Post by Josen »

P-O Håkansson wrote:Vi ses där Anders :D Bra att vi var duktiga med att flagga och tacka förra året så vi blev välkomna även i år :D

Mvh,
P-O
OK tjuv-träning inför KM 1 är i gång m.a.o ;)
P-O Håkansson

Post by P-O Håkansson »

Josen wrote:OK tjuv-träning inför KM 1 är i gång m.a.o ;)
Nej nej nej, jag skall köra jättesakta (och försöka se om jag kan börja köra heel-and-toe som de stora grabbarna).

Vi ses på KM1,
P-O
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Anders Ohlsson »

Så var årets banpremiär avklarad. Kändes rejält ratt-rostigt till att börja med. Vart efter dag led började jag hitta rätt med inställningar och även något slags flyt infann sig i körningen. Varvtiderna saknade en del för att kunna vara konkurrenskraftiga till KM 1 om några veckor. Det fina är att Driftboxendatan visar var på banan som det finns mer att hämta.

Fyra Miator mötte upp i ett soligt vårväder på Sturup. Många olika bilmärken fanns representerade. Tyvärr var det ganska många i den olicensierade gruppen som överskattade sin förmåga. De flesta av deras pass avslutades med rödflagg efter avåkningar som krävde bärgning! En Golf blev dessutom rejält obrukbar efter kontakt med räcket, tråkigt. Dock gick det bra med föraren. Övriga kom undan antingen med mindre plåtskador eller helt utan skador på bilarna.

Läs mer om träffen på min hemsida.
Post Reply