S: Mazda Miata Roadsport C -93 SÅLD
Posted: Sun 15 Feb 2009, 15:57
Något motvilligt lägger jag ut mitt banvapen för försäljning. Detta på grund av att jag ska flytta till sommaren och inte kommer ha tid att tävla. Det är ett stort gäng med trevliga förare och relativt likvärdiga bilar som kommer att köra MX-5 Cup, under reglementet Roadsport C 2009, vilket gör det ännu jobbigare att göra sig av med bilen. Men det är inte heller så kul att ha en färdig bil stående för att samla damm.
Jag hann köra en säsong i MGCCs KM med bilen och har sedan inköpet hösten 2007 gjort en hel del förbättringar på det ursprungliga skicket. Då jag inte bestämt mig för att sälja förrän nu, har bilen uppgraderats ytterligare under vintern 2008-9.
Bilens specifikationer:
1.6 l motorn.
Unichip av TS Motor.
Jackson racing cold air intake (luftfilterbox).
Jackson racing extraktorgrenrör, nylindat med bandage från KG Trimning.
Jackson racing helt avgassystem i rostfritt stål.
A-Alt 100 cells SBF-godkänd racekatalysator.
Omdragning av kylsystemet för förbättrad kylning.
Kamrem, vattenpump och tillbehör bytta våren 2008, tillsammans med lite packningar och tätningar.
Koni Sport stötdämpare med (nytt för 2009) Fatcat motorsports ställbara fjädersäten och hårdare Eibach fjädrar.
Plastbussningar runt om.
Offsetbussningar i inre/övre leden fram för ökad negativ camber.
Nya excenterbultar för hjulvinkelinställning runt om (2009).
Jackson racing ställbara krängningshämmare fram och bak. Original bak medföljer.
Ställbara droplinks med uniballs.
Jackson racing "fjäderbensstag" fram.
Wilwood Dynalite (Flyin Miata big brake kit) bromsar fram med belägg och skivor bytt våren 2008.
Bromshuvudcylinder uppstagad för minskad flex.
OZ Racing Superlite 15x7" fälgar med Toyo R888 205/50-15 däck som lär räcka en bra bit in på nästa säsong.
OMP mockaratt med stor distans för väldigt bra körställning (för mig, alltså).
OMP RS skalstol monterad extremt lågt.
Omflyttade pedaler och kortat gaspedalslag för lättare heel-and-toe.
Sabelt 3"/3"/2" sexpunktsbälte.
Guss båge.
Plastrutor i dörrarna.
I övrigt rensad inredning.
Lättare batteri.
Original hardtop.
Bilen vägde 990 kilo med mig och lite för mycket bensin i på KM1. Det borde ge lite under 915 kilo utan mig i.
Bilen var i inköpsskicket ganska påkostad med en del dyra delar, samt har markant förbättrats under säsongen 2008 för att nu gå riktigt bra. Jag har under mitt första bankörningsår som total novis nått tider under 1.13.998 på Sturup och 1.12.926 på Knutstorp, vilket går att förbättra mycket då jag fortfarande har en del att lära. Inför säsongen 2009 bedömer jag att bilen definitivt räcker till för att hänga med de snabbaste i Roadsport C.
Bilen är fullständigt race-ready, det är bara att skaffa förarutrustning och börja träna för att bli lika snabb som toppen i MX-5 Cup 2009.
Pris: 85000 kr
För mer information, Pma, maila, eller ring. Bilder finns på http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=754321#754321
e-mail: maxcarlsson@hotmail.com
Tel: 0708-623349
Jag hann köra en säsong i MGCCs KM med bilen och har sedan inköpet hösten 2007 gjort en hel del förbättringar på det ursprungliga skicket. Då jag inte bestämt mig för att sälja förrän nu, har bilen uppgraderats ytterligare under vintern 2008-9.
Bilens specifikationer:
1.6 l motorn.
Unichip av TS Motor.
Jackson racing cold air intake (luftfilterbox).
Jackson racing extraktorgrenrör, nylindat med bandage från KG Trimning.
Jackson racing helt avgassystem i rostfritt stål.
A-Alt 100 cells SBF-godkänd racekatalysator.
Omdragning av kylsystemet för förbättrad kylning.
Kamrem, vattenpump och tillbehör bytta våren 2008, tillsammans med lite packningar och tätningar.
Koni Sport stötdämpare med (nytt för 2009) Fatcat motorsports ställbara fjädersäten och hårdare Eibach fjädrar.
Plastbussningar runt om.
Offsetbussningar i inre/övre leden fram för ökad negativ camber.
Nya excenterbultar för hjulvinkelinställning runt om (2009).
Jackson racing ställbara krängningshämmare fram och bak. Original bak medföljer.
Ställbara droplinks med uniballs.
Jackson racing "fjäderbensstag" fram.
Wilwood Dynalite (Flyin Miata big brake kit) bromsar fram med belägg och skivor bytt våren 2008.
Bromshuvudcylinder uppstagad för minskad flex.
OZ Racing Superlite 15x7" fälgar med Toyo R888 205/50-15 däck som lär räcka en bra bit in på nästa säsong.
OMP mockaratt med stor distans för väldigt bra körställning (för mig, alltså).
OMP RS skalstol monterad extremt lågt.
Omflyttade pedaler och kortat gaspedalslag för lättare heel-and-toe.
Sabelt 3"/3"/2" sexpunktsbälte.
Guss båge.
Plastrutor i dörrarna.
I övrigt rensad inredning.
Lättare batteri.
Original hardtop.
Bilen vägde 990 kilo med mig och lite för mycket bensin i på KM1. Det borde ge lite under 915 kilo utan mig i.
Bilen var i inköpsskicket ganska påkostad med en del dyra delar, samt har markant förbättrats under säsongen 2008 för att nu gå riktigt bra. Jag har under mitt första bankörningsår som total novis nått tider under 1.13.998 på Sturup och 1.12.926 på Knutstorp, vilket går att förbättra mycket då jag fortfarande har en del att lära. Inför säsongen 2009 bedömer jag att bilen definitivt räcker till för att hänga med de snabbaste i Roadsport C.
Bilen är fullständigt race-ready, det är bara att skaffa förarutrustning och börja träna för att bli lika snabb som toppen i MX-5 Cup 2009.
Pris: 85000 kr
För mer information, Pma, maila, eller ring. Bilder finns på http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=754321#754321
e-mail: maxcarlsson@hotmail.com
Tel: 0708-623349