Page 1 of 1

Sålda: Fidanza Kamdrev

Posted: Thu 12 Feb 2009, 22:38
by Peter Sandström
2 st nya rödeloxerade Fidanza Kamdrev säljes! Nästan synd att gömma dessa konstverk under en ventilkåpa! Dom gör sej lika bra i bokhyllan.....

Pris 1000 kr + frakt! (Ej prutbart då detta är billigt...)

http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=49642

Re: S: Fidanza Kamdrev

Posted: Thu 12 Feb 2009, 23:14
by Fredrik Henriksson
Är dessa ok att använda i roadsport C så tar jag dom. Får väl ligga på hyllan till motorn åker isär om något/några år...

Re: S: Fidanza Kamdrev

Posted: Thu 12 Feb 2009, 23:18
by Peter Sandström
Vet inte om dom är ok att använda.. Det får dom som kan regelverket berätta för oss!..

Re: S: Fidanza Kamdrev

Posted: Thu 12 Feb 2009, 23:30
by Niklas Falk
Fredrik Henriksson wrote:Är dessa ok att använda i roadsport C så tar jag dom.
Det är ju definitivt nåt som sitter mellan gasspjäll och avgaspackning och påverkar betydligt mer än en remskiva (som vi diskuterat tidigare) eller torrpump (som ju står som tillåten).

Men med trimmad motor och värre kammar så är det ju självklart användbart. Likaså för den som inte tänker köra enligt RoadsportC.
Inte meningen att sänka efterfrågan.

Re: S: Fidanza Kamdrev

Posted: Fri 13 Feb 2009, 13:27
by Josen
Har inte denna fråga varit upp på rejsa och där säger man OK till ställbara kam-drev ?

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=39005

Sen håller jag med om detta inte skall finnas på icke modifierad motor, men gränsdragningen är svår med tanke på annat som anses vara tillåtet :shock:

Sorry för att jag pajar din säljtråd Peter :oops:


/Joachim

Re: S: Fidanza Kamdrev

Posted: Fri 13 Feb 2009, 15:43
by Peter Sandström
Josen wrote: Sorry för att jag pajar din säljtråd Peter :oops:
De e lugnt! Räknar inte med att ngn som rejsar ska handla detta eller kompressorn.. Är lika bra att vi är på det klara med vad som gäller... (sen får ju tråden publicitet och säljchansen ökar...)

Re: S: Fidanza Kamdrev

Posted: Fri 13 Feb 2009, 17:50
by Fredrik Henriksson
Josens länk pekar ju på att det är ok... eller? :think2: Blir inte klok på roadsportreglementet. :rolleyes3: :bang2:
Är det ok på en bil måste det väl vara det på alla? :think2:

Re: S: Fidanza Kamdrev

Posted: Fri 13 Feb 2009, 17:58
by Niklas Falk
Fredrik Henriksson wrote:Josens länk pekar ju på att det är ok... eller? :think2: Blir inte klok på roadsportreglementet. :rolleyes3: :bang2:
Är det ok på en bil måste det väl vara det på alla? :think2:
Jo, det är sånt som är problemet. Länken rör korrigerande av kamvinkel efter deaktiverande av kamvinkelstyrning.
Att man ska behöva fippla så med skrot för att få motorer att fungera i amatörbyggen etc känns ju jobbigt, är det inte bättre att välja rätt motor från början?

Vaför inte öka på durationen lite när man ändå håller på, eller lätta veven etc etc. Kompet kan väl inte spela så stor roll, ventilstorleken ...

Vi får väl se om det kanske blir mer lockande att köra trimmat i B 2010, har ni räknat på det? Om det upplevs dyrt att trimma, låt bli och stanna i C. ;)

Återigen, Kamdrev till salu var det, ovärderliga för fin tomgång vid besiktning med trimkammar (och riktig rumpeti-rumpetitomgång utanför besiktnngshallen). :D

Re: S: Fidanza Kamdrev

Posted: Fri 13 Feb 2009, 19:45
by Fredrik Henriksson
Niklas Falk wrote: Vi får väl se om det kanske blir mer lockande att köra trimmat i B 2010, har ni räknat på det? Om det upplevs dyrt att trimma, låt bli och stanna i C. ;)
Funderat på både B och Modsport, får se vad som blir aktuellt när man tagit bilen och varvtiderna så långt man förmår i C... :)


Sorry för OT Peter. Intresset blev lite svalare då dom inte funkar i C. Ska suga på det ändå, kan ju komma till nytta framöver, blir dom sålda så blir dom...