2 st nya rödeloxerade Fidanza Kamdrev säljes! Nästan synd att gömma dessa konstverk under en ventilkåpa! Dom gör sej lika bra i bokhyllan.....
Pris 1000 kr + frakt! (Ej prutbart då detta är billigt...)
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=49642
Sålda: Fidanza Kamdrev
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Sålda: Fidanza Kamdrev
Last edited by Peter Sandström on Tue 17 Feb 2009, 16:59, edited 1 time in total.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: S: Fidanza Kamdrev
Är dessa ok att använda i roadsport C så tar jag dom. Får väl ligga på hyllan till motorn åker isär om något/några år...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Re: S: Fidanza Kamdrev
Vet inte om dom är ok att använda.. Det får dom som kan regelverket berätta för oss!..
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: S: Fidanza Kamdrev
Det är ju definitivt nåt som sitter mellan gasspjäll och avgaspackning och påverkar betydligt mer än en remskiva (som vi diskuterat tidigare) eller torrpump (som ju står som tillåten).Fredrik Henriksson wrote:Är dessa ok att använda i roadsport C så tar jag dom.
Men med trimmad motor och värre kammar så är det ju självklart användbart. Likaså för den som inte tänker köra enligt RoadsportC.
Inte meningen att sänka efterfrågan.
Re: S: Fidanza Kamdrev
Har inte denna fråga varit upp på rejsa och där säger man OK till ställbara kam-drev ?
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=39005
Sen håller jag med om detta inte skall finnas på icke modifierad motor, men gränsdragningen är svår med tanke på annat som anses vara tillåtet
Sorry för att jag pajar din säljtråd Peter
/Joachim
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=39005
Sen håller jag med om detta inte skall finnas på icke modifierad motor, men gränsdragningen är svår med tanke på annat som anses vara tillåtet
Sorry för att jag pajar din säljtråd Peter
/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Re: S: Fidanza Kamdrev
De e lugnt! Räknar inte med att ngn som rejsar ska handla detta eller kompressorn.. Är lika bra att vi är på det klara med vad som gäller... (sen får ju tråden publicitet och säljchansen ökar...)Josen wrote: Sorry för att jag pajar din säljtråd Peter
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: S: Fidanza Kamdrev
Josens länk pekar ju på att det är ok... eller? Blir inte klok på roadsportreglementet.
Är det ok på en bil måste det väl vara det på alla?
Är det ok på en bil måste det väl vara det på alla?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: S: Fidanza Kamdrev
Jo, det är sånt som är problemet. Länken rör korrigerande av kamvinkel efter deaktiverande av kamvinkelstyrning.Fredrik Henriksson wrote:Josens länk pekar ju på att det är ok... eller? Blir inte klok på roadsportreglementet.
Är det ok på en bil måste det väl vara det på alla?
Att man ska behöva fippla så med skrot för att få motorer att fungera i amatörbyggen etc känns ju jobbigt, är det inte bättre att välja rätt motor från början?
Vaför inte öka på durationen lite när man ändå håller på, eller lätta veven etc etc. Kompet kan väl inte spela så stor roll, ventilstorleken ...
Vi får väl se om det kanske blir mer lockande att köra trimmat i B 2010, har ni räknat på det? Om det upplevs dyrt att trimma, låt bli och stanna i C.
Återigen, Kamdrev till salu var det, ovärderliga för fin tomgång vid besiktning med trimkammar (och riktig rumpeti-rumpetitomgång utanför besiktnngshallen).
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: S: Fidanza Kamdrev
Funderat på både B och Modsport, får se vad som blir aktuellt när man tagit bilen och varvtiderna så långt man förmår i C...Niklas Falk wrote: Vi får väl se om det kanske blir mer lockande att köra trimmat i B 2010, har ni räknat på det? Om det upplevs dyrt att trimma, låt bli och stanna i C.
Sorry för OT Peter. Intresset blev lite svalare då dom inte funkar i C. Ska suga på det ändå, kan ju komma till nytta framöver, blir dom sålda så blir dom...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5