S: MX-5 Cup bil Modifierad Thorén #64
Posted: Tue 20 Oct 2020, 23:38
Hej!
Nu är det dags att sälja bilen.
Familjen växer så det knakar och tiden för racing krymper i samma takt
Känns dumt att ha denna bil ståendes utan att tävla något.
Pris inklusive 1300 kg biltransportkärra: 85 000 kr
Sammanfattningsvis är det en väldigt fin bil även om jag inte uppgraderat något de senaste 4 åren.
Modell:
NA, 90'a.
Bilen är regbesiktigad med fullbur, racestolar och raceratt.
Motor, drivlina:
NB's 140 HK med Civinco motorstyrning
Coolant reroute för bättre kylning
IL-motorsport aluminium racekyl.
Friskluftintag för luftfilter framför kylare.
Mazda speed motorkuddar
6-växlad växellåda från NB.
Torsen-diff från NB med standardutväxling
IL-motorsport diffbussningar, har även aluminium liggandes
Chassie
D2 Track racing stötdämpare
Power flex black series bussningar
Frog arms
H&R-krängare fram och bak samt en original bakkrängare
Bärarmar för 3+ grader camber
Frame rails
Bromsar
Bromsar är original sport -94 med genomgångna ok
Stålomspunna bromsslangar
Framskivorna är slitsade, bak original
Bromskylning
Exteriört
Egenbyggd splitter
Hardtop med plastruta
Ombyggda lampor, godkända och testade av bilprovningen
Regnlampa
Racepallbockar monterat i trösklar
Interiör
Fullbur (bilen är som sagt reg.besiktigade med buren)
Sparco rev stol
Nya Sabelt 6-p HANS-bälten
Helt rensad, målad och fräsch kupé
Vikt-system med järnskivor upp till 40 kg.
Övrigt
Styrservo original med extramonterad oljekylning och
5 st Kosei-fälgar 15x8"
4 st 16" gatdäck med fälg
Diverse reservdelar som beg bromsbelägg, beg bromsskivor etc, länkarmar, kardan mm.
6 st beg Kuhmo Ecta medium-däck 225
Passagerar racestol med 4-punktbälte finns.
Nu är det dags att sälja bilen.
Familjen växer så det knakar och tiden för racing krymper i samma takt
Känns dumt att ha denna bil ståendes utan att tävla något.
Pris inklusive 1300 kg biltransportkärra: 85 000 kr
Sammanfattningsvis är det en väldigt fin bil även om jag inte uppgraderat något de senaste 4 åren.
Modell:
NA, 90'a.
Bilen är regbesiktigad med fullbur, racestolar och raceratt.
Motor, drivlina:
NB's 140 HK med Civinco motorstyrning
Coolant reroute för bättre kylning
IL-motorsport aluminium racekyl.
Friskluftintag för luftfilter framför kylare.
Mazda speed motorkuddar
6-växlad växellåda från NB.
Torsen-diff från NB med standardutväxling
IL-motorsport diffbussningar, har även aluminium liggandes
Chassie
D2 Track racing stötdämpare
Power flex black series bussningar
Frog arms
H&R-krängare fram och bak samt en original bakkrängare
Bärarmar för 3+ grader camber
Frame rails
Bromsar
Bromsar är original sport -94 med genomgångna ok
Stålomspunna bromsslangar
Framskivorna är slitsade, bak original
Bromskylning
Exteriört
Egenbyggd splitter
Hardtop med plastruta
Ombyggda lampor, godkända och testade av bilprovningen
Regnlampa
Racepallbockar monterat i trösklar
Interiör
Fullbur (bilen är som sagt reg.besiktigade med buren)
Sparco rev stol
Nya Sabelt 6-p HANS-bälten
Helt rensad, målad och fräsch kupé
Vikt-system med järnskivor upp till 40 kg.
Övrigt
Styrservo original med extramonterad oljekylning och
5 st Kosei-fälgar 15x8"
4 st 16" gatdäck med fälg
Diverse reservdelar som beg bromsbelägg, beg bromsskivor etc, länkarmar, kardan mm.
6 st beg Kuhmo Ecta medium-däck 225
Passagerar racestol med 4-punktbälte finns.