Page 1 of 1
NA-Räser-tips i UK
Posted: Sun 26 Jan 2014, 23:31
by Josen
Re: NA-Räser-tips i UK
Posted: Mon 27 Jan 2014, 08:28
by rcm
Re: NA-Räser-tips i UK
Posted: Mon 27 Jan 2014, 12:50
by Niklas Falk
"40 Thousands of an inch Skimmed Head with 3 Angle Cut Valves" gör det tyvärr till moddad motor för Roadsport.
Re: NA-Räser-tips i UK
Posted: Mon 27 Jan 2014, 13:45
by TPR
Hur är det med de burarna från Safety Devices?
De uppfyller ju inte SBF:s krav på bur men i Roadsport kanske det funkar ändå?
Re: NA-Räser-tips i UK
Posted: Mon 27 Jan 2014, 14:54
by Niklas Falk
Kan du få Safety Devices att skriva ett intyg så kan den köras som certbyggd bur. Min är hanterad på samma sätt (Men byggd av AMP Belgium).
Om den inte har FIApapper dvs, då kör man ju på dem.
Re: NA-Räser-tips i UK
Posted: Mon 27 Jan 2014, 15:05
by TPR
Tänkte mer på att det inte finns krav på bur i Roadsport, dvs så länge huvudbågen, bakåtsträvor och infästning uppfyller kraven (dvs samma som för båge) så borde ju resten egentligen kunna se ut hur som helst, så länge den inte är farlig?