Inser att sommaren inte ens är slut, men med en RWD med diffbroms i garaget lockar faktiskt vinterövningar
Så med hopp om körbar is till vintern söker jag däck eller kompletta hjul till Önos.
13" på vad för fälg som helst, eller utan då jag hittade 4st 13" plåtisar som var 5" breda. 13" ger åxå en bättre utväxling
14" kan bli bra fast då behöver jag fälg, 4x100.
15" tror jag blir för stort. Hoppar eller tar som sista utväg.
annars, svarta och fulla med dubb.
Kom igen med vad ni har.
Ring eller PM
070 sex sex sex två nio ett nio
Köpes: Däck/Hjul för is-körning
- norlin
- Medlem MX-5 Racing Club
Köpes: Däck/Hjul för is-körning
Martin W. Norlin
Önos MkII
"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen."
Önos MkII
"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen."
Re: Köpes: Däck/Hjul för is-körning
Jag provade att köra på isen i vintras, med bilen i race setup. D v s ca 10cm hög. Det var inte kul
Ska jag göra om det ska jag sätta dit original fjädrarna, minst! Om man bara tänkte på snövallen så satt man fast
Plasten under motorn går sönder om man blir bogserad baklänges ur vallarna.
Ska jag göra om det ska jag sätta dit original fjädrarna, minst! Om man bara tänkte på snövallen så satt man fast
Plasten under motorn går sönder om man blir bogserad baklänges ur vallarna.
Christian Lund
- norlin
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: Köpes: Däck/Hjul för is-körning
Ja höja bilen inför vintern är ju måste, varför har inte den tanken slagit mig
Var ju lagom spännande när jag besiktigade i lördags och blev invinkad till lasbilsborten.
Bra input där, tack!
Var ju lagom spännande när jag besiktigade i lördags och blev invinkad till lasbilsborten.
Bra input där, tack!
Martin W. Norlin
Önos MkII
Önos MkII