SÄLJES: Racevinnande Eunos Roadster (Mazda MX-5) Roadsport C
Posted: Fri 14 Sep 2012, 10:30
Till Salu: Eunos Roadster R Limited 1995
Byggd under 2011 och förbättrad under 2012, tidigare ägare i södraste england som aldrig vågat varva “mer än 4000rpm”, innan dess har bilen gått i japan. Bilen togs in privat och reggades i Sverige Jan 2011.
Bilen har sedan dess gått 5 tävlingshelger och ett antal trackdays. Inga plåtkontakter eller vilda färder utanför banan, nedväxlingar med heel-toe skonar motorn och inga övervarvningar. Videos ifrån alla race finns publicerade i sin helhet i byggtråd. Bilen har servats med omtanke.
Bilen är gatlegal och besiktigad i nuvarande skick u.a. (tom 2013-05-31), och är ej helbilsgodkänd.
Bilen är publicerad i Mazdas magasin Zoom zoom 2012.
Resultat
Vinnare R-däckklassen MX-5 Sprint Cup 2011 (konbana)
Placeringar 2012 Roadsport C/MX-5 CUP inom Sportvagnsmästerskapet www.spvm.se
Race 1 Kinnekulle: 4:a
Race 2 Kinnekulle: 4:a
Race 3 Knutstorp: 4:a
Race 4 Knutstorp: 3:a (Snabbaste varvet)
Race 5 Falkenberg: 2:a
Race 6 Falkenberg: 1:a
Totalt inom MX-5 CUP 2012: 3:e plats
Varvtider 2012
Kinnekulle 1.01.67
Knutstorp 1.10.78
Gelleråsen 1.18.58
Sviestad 1.06.75
Falkenberg 52.64
Modifikationer
Chassi
Båge ifrån Competitions Cars med extra diagonal sträva (Uppslag för bygge av fullbur finns)
Specialbeställda GAZ Gold dämpare och fjädrar
Extra camber genom exocentriska bussningar i övre främre bärarmar
Borttagen servo, med kort styrväxel
5st 15x8” 949Racing 6UL Fälgar
Kaross och inredning
Lättad baklucka och huv
Glasfiberhardtop
Custom Fasta lysen
Custom Rejäl splitter
1st Sparco Circuit Stol FIA
1 st Sparco Sprint Stol FIA
6p bälten på båda platser FIA
Rensad inredning, alla asfaltsmattor borttagna
Flockad och lättad instrumentpanel med startknapp!
Fläktpaket ersatt med enkel fläkt
Värmepaket finns kvar
Drivlina
Omodifierad orginalmotor (enligt reglemente)
Custom kalluftsintag som tar luft framför kylaren.
Raceland grenrör
Custom 2,5” Avgassystem med racekat
Optimerad styrbox, arbete urfört av Turbocenter
Custom motorfästen av hockeypuckar och aluminium
Custom diffästen av aluminium
Torsen diff
Övrigt
Vagnbok
Vikt ca 890kg
Bakhjulseffekt 111Hk
Corner weighted och hjulinställd
Starlane GPS laptimer med bluetooth
Tråd på rejsa, full med bilder och film ifrån alla race: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=71262
Och till slut, priset, jag har fått ett bud på 95.000:- och väntar månaden ut på andra bud (helst högre )
Vid intresse kontakta mig via PM.
Byggd under 2011 och förbättrad under 2012, tidigare ägare i södraste england som aldrig vågat varva “mer än 4000rpm”, innan dess har bilen gått i japan. Bilen togs in privat och reggades i Sverige Jan 2011.
Bilen har sedan dess gått 5 tävlingshelger och ett antal trackdays. Inga plåtkontakter eller vilda färder utanför banan, nedväxlingar med heel-toe skonar motorn och inga övervarvningar. Videos ifrån alla race finns publicerade i sin helhet i byggtråd. Bilen har servats med omtanke.
Bilen är gatlegal och besiktigad i nuvarande skick u.a. (tom 2013-05-31), och är ej helbilsgodkänd.
Bilen är publicerad i Mazdas magasin Zoom zoom 2012.
Resultat
Vinnare R-däckklassen MX-5 Sprint Cup 2011 (konbana)
Placeringar 2012 Roadsport C/MX-5 CUP inom Sportvagnsmästerskapet www.spvm.se
Race 1 Kinnekulle: 4:a
Race 2 Kinnekulle: 4:a
Race 3 Knutstorp: 4:a
Race 4 Knutstorp: 3:a (Snabbaste varvet)
Race 5 Falkenberg: 2:a
Race 6 Falkenberg: 1:a
Totalt inom MX-5 CUP 2012: 3:e plats
Varvtider 2012
Kinnekulle 1.01.67
Knutstorp 1.10.78
Gelleråsen 1.18.58
Sviestad 1.06.75
Falkenberg 52.64
Modifikationer
Chassi
Båge ifrån Competitions Cars med extra diagonal sträva (Uppslag för bygge av fullbur finns)
Specialbeställda GAZ Gold dämpare och fjädrar
Extra camber genom exocentriska bussningar i övre främre bärarmar
Borttagen servo, med kort styrväxel
5st 15x8” 949Racing 6UL Fälgar
Kaross och inredning
Lättad baklucka och huv
Glasfiberhardtop
Custom Fasta lysen
Custom Rejäl splitter
1st Sparco Circuit Stol FIA
1 st Sparco Sprint Stol FIA
6p bälten på båda platser FIA
Rensad inredning, alla asfaltsmattor borttagna
Flockad och lättad instrumentpanel med startknapp!
Fläktpaket ersatt med enkel fläkt
Värmepaket finns kvar
Drivlina
Omodifierad orginalmotor (enligt reglemente)
Custom kalluftsintag som tar luft framför kylaren.
Raceland grenrör
Custom 2,5” Avgassystem med racekat
Optimerad styrbox, arbete urfört av Turbocenter
Custom motorfästen av hockeypuckar och aluminium
Custom diffästen av aluminium
Torsen diff
Övrigt
Vagnbok
Vikt ca 890kg
Bakhjulseffekt 111Hk
Corner weighted och hjulinställd
Starlane GPS laptimer med bluetooth
Tråd på rejsa, full med bilder och film ifrån alla race: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=71262
Och till slut, priset, jag har fått ett bud på 95.000:- och väntar månaden ut på andra bud (helst högre )
Vid intresse kontakta mig via PM.