Säljer Vinnarbil av MX-5 Cup 2010, 2011, SPVM 2011 [SÅLD]
Posted: Tue 09 Aug 2011, 00:47
Under 2010 vann bilen MX-5 och under 2011 vann bilen både MX-5 Cup och Sportvagnsmästerskapet i Roadsport C.
Detta är en gatgodkänd tävlingsbil och besiktas årligen.
Bilen är så pass finjusterad och välbalanserad rent geometri/chassimässigt att jag sedan
hjulinställningen/cornerweighten innan premiären 2011 inte gjort en enda justering under hela säsongen 2011.
(officiella tider tagna med AMB)
Falkenberg 0:52.146 (halvt upptorkande bana, bara kört i blött under 2011 annars)
Kinnekulle 1:01.486
Knutstorp 1:09.224
Mantorp 1:33.910
Anderstorp
Nedan följer bilens specifikation som den är idag och som den tävlats med under hela säsongen.
- 1,8l maskin (131bhp)
- 4,44:1 utväxling
- Torsen diffbroms
- Uppgraderade motorfästen
- Lätt svänghjul med Steg 3 koppling/tryckplatta
- Rördragning till insug med luftfilter framför kylaren
- Civinco Stand Alone, installerat och mappat av JapTuning
- Extraktorgrenrör
- Racekatalysator
- Modifierad OEM catback med 2,5" Fullflödesdämpare
- Racingkylare i Aluminium, även reroute för kylningen.
- Oljekylare
- Bussningar i Andramid, individuellt tillverkade till varje infästning/hylsa.
- Smörjnipplar till varje bussning
- Modifierade länkarmsinfästningar runt om för optimal camber.
- Dropstops fram
- Megan Racing Coilovers
- Jackson Racing K-hämmare med justerbara droplinks
- SIF-klassade differentialbussningar
- Chassibrace/Butterflyförstärkning under hela golvet
- Fjäderbensstag fram
- CC Störtbåge
- Chassiarbete är utfört med hjälp av Stefan på MEGASPEED.
- Tävlingsvikt 963kg (minimivikten) inkl 82kg förare och 20l bränsle.
- 15x7" Racingfälgar med slitna Kumho V70A K60
- OEM Bromskivor runt om
- Carbotech XP10 fram
- Carbotech XP8 bak
- Stålomspunna bromsslangar
- Endless Vätska
- Sparco REV
- Sparco 6-P Bälte
- Djup Mockaratt
- Ny vindruta 2011
- Plastrutor
- Glasfiberhardtop på totalt ca 4,x kg inkl ruta och fästen etc.
- Halv instrumentbräda
- Sjukt många klistermärke
- Nybesiktad 11-11-12 och har därmed giltlig besiktning för hela 2012 fram till sista december 2012.
Höstris 80.000
Byten mot annat kul (krav bakhjulsdrivet) alternativt bruksbilsaktigt kan vara av intresse.
Detta är en gatgodkänd tävlingsbil och besiktas årligen.
Bilen är så pass finjusterad och välbalanserad rent geometri/chassimässigt att jag sedan
hjulinställningen/cornerweighten innan premiären 2011 inte gjort en enda justering under hela säsongen 2011.
(officiella tider tagna med AMB)
Falkenberg 0:52.146 (halvt upptorkande bana, bara kört i blött under 2011 annars)
Kinnekulle 1:01.486
Knutstorp 1:09.224
Mantorp 1:33.910
Anderstorp
Nedan följer bilens specifikation som den är idag och som den tävlats med under hela säsongen.
- 1,8l maskin (131bhp)
- 4,44:1 utväxling
- Torsen diffbroms
- Uppgraderade motorfästen
- Lätt svänghjul med Steg 3 koppling/tryckplatta
- Rördragning till insug med luftfilter framför kylaren
- Civinco Stand Alone, installerat och mappat av JapTuning
- Extraktorgrenrör
- Racekatalysator
- Modifierad OEM catback med 2,5" Fullflödesdämpare
- Racingkylare i Aluminium, även reroute för kylningen.
- Oljekylare
- Bussningar i Andramid, individuellt tillverkade till varje infästning/hylsa.
- Smörjnipplar till varje bussning
- Modifierade länkarmsinfästningar runt om för optimal camber.
- Dropstops fram
- Megan Racing Coilovers
- Jackson Racing K-hämmare med justerbara droplinks
- SIF-klassade differentialbussningar
- Chassibrace/Butterflyförstärkning under hela golvet
- Fjäderbensstag fram
- CC Störtbåge
- Chassiarbete är utfört med hjälp av Stefan på MEGASPEED.
- Tävlingsvikt 963kg (minimivikten) inkl 82kg förare och 20l bränsle.
- 15x7" Racingfälgar med slitna Kumho V70A K60
- OEM Bromskivor runt om
- Carbotech XP10 fram
- Carbotech XP8 bak
- Stålomspunna bromsslangar
- Endless Vätska
- Sparco REV
- Sparco 6-P Bälte
- Djup Mockaratt
- Ny vindruta 2011
- Plastrutor
- Glasfiberhardtop på totalt ca 4,x kg inkl ruta och fästen etc.
- Halv instrumentbräda
- Sjukt många klistermärke
- Nybesiktad 11-11-12 och har därmed giltlig besiktning för hela 2012 fram till sista december 2012.
Höstris 80.000
Byten mot annat kul (krav bakhjulsdrivet) alternativt bruksbilsaktigt kan vara av intresse.