Säljes MX-5Cup Vinnarbil 2009 [SÅLD]
Posted: Tue 17 May 2011, 21:23
Jag säljer nu bilen jag vann MX-5 Cupen med 2009.
Med uppdateringar som nu görs kommer bilen bli mkt svårslagen i rätt händer.
Bilen har vagnbok för Roadsport C och är nyckelklar att börja rejsa med.
Bilen har 131hk och är viktoptimerad för klassen (Roadsport C och MX-5 Cup).
Motor, drivlina:
1.8 131hk
Lättat svänghjul + rejskoppling
Extraktorgrenrör
2.5tums system med Fiagodkänd racekatalysator
Friskluft från hajgap
Större rejskyl i aluminium
5vxl låda
Bakaxel, Torsendiff 4.1 utväxling
Chassi:
Bur som är proffsbyggd med chassi som tänk (Ingen billig lågkvalitetslösning. Byggd av killen som utvecklade och bygde burarna till Polestars C30)
Tein Flex omshimsade för rejssetup med hårda välavägda fjädrar
Jackson Racing krängare fram justerbar
Jackson Racing krängare bak justerbar
Justerbara endlinks
Rejsbussningar i fram och bakvagn
Broms:
Fräscha orginalskivor med orginalok (renoverade 2010)
Carbotech XP 10 bak och XP12 fram
Stålomspunna bromsslangar
ABS
Inredning:
OMP Stol
OMP ratt
Breddad alu gaspedal för heal toe
Short shift med förläng arm för att få lång spak med kort slag
Sabelt 6 punktsbälte
Kaross:
Framljus 4st 90mm Hella med glasfiberhus samt lexanlock
Glasfiberdörrar med macrolonrutor
Glasfiberhuv med hjälar för avkylning och avledning av varmluft
Glasfiberframskärmar med hjälar för luftutsläpp
Glasfiberhardtopp med macrolonruta
glasfiber baklucka med ankstjärt. (Vinge med luftspalt ger vikttillägg i klassen)
Frontläpp
Övrigt:
Fälgar, Oz Ultra Legera 7" 15"
Däck, Yokohama 048 225/50/15
Lätt MC batteri
Ny ruta 2010 (gillade inte störande repor och stenskottprickar i solsken)
Givetvis huvudströmbrytare inifrån samt utifrån.
Bilen är rent tidsmässigt bland de snabbaste i klassen på alla banor. De sista stegen för
att göra bilen ännu snabbare är inte gjort ännu, och dessa steg är att sätta i programerbart sprut (skall göras inom kort) samt plocka bort ABS då man måste väga 5% i klassen om man har ABS.
Bilen är registreringsbesiktigad med bur och plastdetaljer så tjänstevikten är 1020kg
Tider bilen gör med 7.7 kg/hk
Falkenberg: 52,5
Kinnekulle: 1.01,6
Knutstorp: 1.10,5
Anderstorp: 1.57,3
Gotland: 1.35,5
Gröndal: 41,3
Söker du en repfri bil med spikrak plåt så behöver du inte ringa. Vill du däremot tävla i MX-5Cupen/Roadsport C och kunna konkurera om pallplatser så ring:
Pris diskuteras
0703-70 95 63
Fredrik
Bilen kommer bli otroligt svårslagen utan vikttillägg för ABS och med mappat sprut...
Med uppdateringar som nu görs kommer bilen bli mkt svårslagen i rätt händer.
Bilen har vagnbok för Roadsport C och är nyckelklar att börja rejsa med.
Bilen har 131hk och är viktoptimerad för klassen (Roadsport C och MX-5 Cup).
Motor, drivlina:
1.8 131hk
Lättat svänghjul + rejskoppling
Extraktorgrenrör
2.5tums system med Fiagodkänd racekatalysator
Friskluft från hajgap
Större rejskyl i aluminium
5vxl låda
Bakaxel, Torsendiff 4.1 utväxling
Chassi:
Bur som är proffsbyggd med chassi som tänk (Ingen billig lågkvalitetslösning. Byggd av killen som utvecklade och bygde burarna till Polestars C30)
Tein Flex omshimsade för rejssetup med hårda välavägda fjädrar
Jackson Racing krängare fram justerbar
Jackson Racing krängare bak justerbar
Justerbara endlinks
Rejsbussningar i fram och bakvagn
Broms:
Fräscha orginalskivor med orginalok (renoverade 2010)
Carbotech XP 10 bak och XP12 fram
Stålomspunna bromsslangar
ABS
Inredning:
OMP Stol
OMP ratt
Breddad alu gaspedal för heal toe
Short shift med förläng arm för att få lång spak med kort slag
Sabelt 6 punktsbälte
Kaross:
Framljus 4st 90mm Hella med glasfiberhus samt lexanlock
Glasfiberdörrar med macrolonrutor
Glasfiberhuv med hjälar för avkylning och avledning av varmluft
Glasfiberframskärmar med hjälar för luftutsläpp
Glasfiberhardtopp med macrolonruta
glasfiber baklucka med ankstjärt. (Vinge med luftspalt ger vikttillägg i klassen)
Frontläpp
Övrigt:
Fälgar, Oz Ultra Legera 7" 15"
Däck, Yokohama 048 225/50/15
Lätt MC batteri
Ny ruta 2010 (gillade inte störande repor och stenskottprickar i solsken)
Givetvis huvudströmbrytare inifrån samt utifrån.
Bilen är rent tidsmässigt bland de snabbaste i klassen på alla banor. De sista stegen för
att göra bilen ännu snabbare är inte gjort ännu, och dessa steg är att sätta i programerbart sprut (skall göras inom kort) samt plocka bort ABS då man måste väga 5% i klassen om man har ABS.
Bilen är registreringsbesiktigad med bur och plastdetaljer så tjänstevikten är 1020kg
Tider bilen gör med 7.7 kg/hk
Falkenberg: 52,5
Kinnekulle: 1.01,6
Knutstorp: 1.10,5
Anderstorp: 1.57,3
Gotland: 1.35,5
Gröndal: 41,3
Söker du en repfri bil med spikrak plåt så behöver du inte ringa. Vill du däremot tävla i MX-5Cupen/Roadsport C och kunna konkurera om pallplatser så ring:
Pris diskuteras
0703-70 95 63
Fredrik
Bilen kommer bli otroligt svårslagen utan vikttillägg för ABS och med mappat sprut...