SAMKÖP FLYINMIATA

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club

SAMKÖP FLYINMIATA

Post by Anders Träff »

Jag tänker handla på flyinmiata någon som behöver något så kan vi dela lite frakt :bow:

Anders
Fredrik Henriksson

Re: SAMKÖP FLYINMIATA

Post by Fredrik Henriksson »

Anders Träff wrote:Jag tänker handla på flyinmiata någon som behöver något så kan vi dela lite frakt :bow:

Anders
Jag ska handla en massa tunga prylar på 949Racing. Dom har rätt mkt grejer. Är det något du kan köpa där istället så blir det säkert billigt att haka på min beställning.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Martin Wahlberg

Post by Martin Wahlberg »

Letat ett tag bland FMs prylar men..
Blir det köp hos 949 är jag gärna med. :up:
Fredrik Henriksson

Du har PM Martin... Snart iaf...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Jimmy

Post by Jimmy »

Fredrik Henriksson wrote:Jag ska handla en massa tunga prylar på 949Racing. Dom har rätt mkt grejer. Är det något du kan köpa där istället så blir det säkert billigt att haka på min beställning.
jag vill gärna handla lite grejjer från 949racing :D
*vill vara med i dunderbeställningen till bollebygd*
får jag vara med? :wave:
Jimmy Visshed
Fredrik Henriksson

Vi tar ett MSN-snack nån kväll Jimmy... :)
Torkel k

Post by Torkel k »

Jag tänkte också beställa en del från 949. Hakar gärna på beställningen. Då och då kör jag till Göteborg, så om prylarna hamnar i Bollebygd ett tag så gör det inget. :up:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Victor
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Victor »

Hmm, tunga saker från 949... Ska man slå till på en uppsättning 6UL kanske? Inte bra det här för plånboken och karaktären :lol:
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
hclund
Medlem MX-5 Racing Club

Post by hclund »

Jag är också gärna med o beställer lite från 949!
Christian Lund
Pingen

Post by Pingen »

Är det för sent att vara med på ett hörne från 949?
Christian Olsson
Fredrik Henriksson

Uj, det fanns visst ett behov av gruppköp! :mrgreen: Min ursprungstanke var inte att ordna gruppköp utan bara låta Anders haka på min frakt då jag beställer tunga och stora prylar vilket, om det var smågrejer han skulle ha, gör varken till eller från på frakten. :)
Men nu läget ändrats en smula, jag har en bekant i staterna som kanske kan hjälpa mig vilket ändrar mina planer.
Frågan är annars om ett gruppköp är lönsamt, prylarna ska ju skickas inom sverige också var det någon som uppmärksammade mig på... :think2:
Pingen

Post by Pingen »

Ska bara ha småsaker, så min frakt inom Sverige kan inte bli särskilt hög. Har själv aldrig beställt från annat än UK, så jag har dålig koll på frakten.
Christian Olsson
Fredrik Henriksson

Pratade precis med en kompis som roddade med ett större samköp för ett tag sedan, Han sa att det är rätt mkt fixande med få in pengar, hämta och skicka mm.
Det är fullt upp på många hörn för mig just nu med jobb familj och TRE bilar som skall iordning. Detta blev visst lite större än min tanke var då jag bara tänkte bjuda in Anders då jag skall beställa tungt(det är flera som mailat, pm:at och ringt utöver vad som syns i tråden så intresset är STORT). Jag inser att jag kan inte hålla i ytterliggare projekt just nu (glömde säga att vi börjar renovera taket om någon vecka också...) Kan någon annan ta detta så vore det kanon... :)

Fredrik

Ledsen Anders, detta blev en 949 samköpstråd dvs en grov trådkapning, inte min mening... :oops:
Torkel k

Post by Torkel k »

Hittade denna länk. Kan kanske hjälpa något också? http://www.tullverket.se/innehallao/tja ... 00173.html

En liten info- varning, som KAN vara relevant för vissa eller ingen: om man är lite ful av sig (kriminell) och ber sin Amerikanska polare skriva ”begagnade bildelar, värde $2” på paketet för att slippa moms och tull, så är alltså varan försäkrad upp till $2 också, OM något skulle gå snett. Sedan får man välja om man vill chansa lite eller inte. Att skriva att det är en "gåva" funkar också, då blir tull- och momsvärdet typiskt noll, om jag minst rätt. Att skoja till det och skriva att paketet innehåller gamla strumpor är korkat. Tullen =/= särskolan och gillar inte sådant. Dessutom röntgas en del paket och även om de inte bryr sig om att undersöka om bildelarna är nya eller gamla så ser en 6UL-fälg inte ut som en strumpa på en röntgenbild.

Jag kan tyvärr inte hjälpa till denna gång, för min Amerikanska polare kommer att komma på besök till Sverige, så mina delar kommer att bäras över gränsen. Breaking the laaaw! :mrgreen: Nej, han kommer tyvärr inte plocka med sig någon annans prylar. :cry:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Pingen

Post by Pingen »

Jag skall iaf beställa därifrån nu när dollarn ser ut som den gör. Ska inte ha hem några stora grejer, vill någon mer hoppa på så ska det nog gå att lösa. Kanske inga fälgar dock, blir väl dyrt om man skall dela på frakten.

PMa om det är intressant.
Christian Olsson
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Gällande 949 så brukar jag fylla upp med bromsbelägg (de går ju alltid åt) så jag fyller de standardlådorna de har (det går rätt bra att pilla med shoppingkorgen och dess leveransalternativ).

Ska man tjäna nåt (men då värderar jag krångel högt) på gruppköp så är det Container (eller del av) som gäller. Då har man en fix frakt och det gäller bara att fylla på med pryttlar (motorer, växellådor fälgar med däck osv osv) där man själv sätter kvittovärdet (allt tull/momsas när Containern öppnas).
Att joxa med gruppköp för att tjäna en hundring eller två efter flera månaders jobb känns lite tveksamt.
Att man kan dela på order om man ändå träffas är ju en sak, att samla köp från 3+ geografika platser är ju ett logistikproblem (men det är min åsikt).
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Niklas Falk wrote:Gällande 949 så brukar jag fylla upp med bromsbelägg (de går ju alltid åt) så jag fyller de standardlådorna de har (det går rätt bra att pilla med shoppingkorgen och dess leveransalternativ).
Nu har 949 halva fraktpriset mellan 10e novemeber och 15e december, på ordrar över $300.
Det blir en del på fälgar etc :)
Winter Shipping Special
  1. Order $300 or more on one invoice (before shipping)
  2. Complete order between 1AM EST Nov 10 - 5PM EST Dec 15, 2010
  3. Get 50% of your shipping cost refunded
  4. International too!
Victor
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Victor »

Niklas Falk wrote:
Niklas Falk wrote:Gällande 949 så brukar jag fylla upp med bromsbelägg (de går ju alltid åt) så jag fyller de standardlådorna de har (det går rätt bra att pilla med shoppingkorgen och dess leveransalternativ).
Nu har 949 halva fraktpriset mellan 10e novemeber och 15e december, på ordrar över $300.
Winter Shipping Special
  4. International too!
Snart finns det ju inga ursäkter kvar att inte skaffa 6UL-fälgar. :think2:
Men tanken på den förmodade kapitalförlusten jag gör när jag säljer mina 17"-fälgar stör :bang2: :lol:
Fälgarna ingick visserligen i köpet av bilen, men ändå, jag tog ju höjd för att den faktiskt hade just de fälgar jag ville ha innan man hade "skådat ljuset"...

Men var står detta? Hittar inte på hemsidan.

Någon som vet ungefär vad frakten kostar för fyra fälgar och lite småplock (en "flatout" t-shirt, endlinks, ventiler)? det verkar inte gå att få en automatisk "shipping quote" för internationella ordrar på hemsidan.
Image
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Victor wrote:Men var står detta? Hittar inte på hemsidan.
Nyhetsbrev för gamla kunder...
Victor wrote:Någon som vet ungefär vad frakten kostar för fyra fälgar och lite småplock (en "flatout" t-shirt, endlinks, ventiler)? det verkar inte gå att få en automatisk "shipping quote" för internationella ordrar på hemsidan.
Om du skapar konto och loggar in så får jag upp det alltid.
4st 15x9 skulle kosta $283 i frakt med USPS, så $141 billigare nu (det blir lite mer eftersom moms och tull (ca 28% tillsammans) läggs på toppen)...
Victor
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Victor »

Niklas Falk wrote:
Victor wrote:Men var står detta? Hittar inte på hemsidan.
Nyhetsbrev för gamla kunder...
Victor wrote:Någon som vet ungefär vad frakten kostar för fyra fälgar och lite småplock (en "flatout" t-shirt, endlinks, ventiler)? det verkar inte gå att få en automatisk "shipping quote" för internationella ordrar på hemsidan.
Om du skapar konto och loggar in så får jag upp det alltid.
4st 15x9 skulle kosta $283 i frakt med USPS, så $141 billigare nu (det blir lite mer eftersom moms och tull (ca 28% tillsammans) läggs på toppen)...
:up:

$ 292,58 skulle frakten på mina grejer kosta (utan rabatt). Räkna räkna...
Image
Magnus Pettson

Post by Magnus Pettson »

15x9 :shock: :shock: Exempel bara eller ska de åkas 245-däck :?:
De e mycke nu...
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Magnus Pettson wrote:15x9 :shock: :shock: Exempel bara eller ska de åkas 245-däck :?:
Det är ju bra att sträcka ut även 225or så mycket det går (om man nu skulle villja köra med det). Samma frakt för 15x8 så den extra tummen åker gratis i så fall :D
xtimmyx

Post by xtimmyx »

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig ett svänghjul från 949. Är det för sent? Och om inte, vem håller isf i beställningen?
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Victor
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Victor »

Niklas Falk wrote:
Winter Shipping Special
  4. International too!
Nu står det såhär på hemsidan :( :
949 Racing wrote:Winter Shipping Special!

- Any order over $300usd before shipping
- International OK
- Everything on website (except wheels)
- Must be placed before 5pm EST December 10, 2010
- 50% off shipping amount will be refunded when order is processed
Men då kan man fråga sig: Om man spenderar 300 dollar på annat än fälgar men fälgar även ingår i ordern, får man halva frakten på allt ändå? Annars blir det ett tämligen avslaget erbjudande.
Image
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Victor wrote:Nu står det såhär på hemsidan :( :
949 Racing wrote:Winter Shipping Special!

- Any order over $300usd before shipping
- International OK
- Everything on website (except wheels)
- Must be placed before 5pm EST December 10, 2010
- 50% off shipping amount will be refunded when order is processed
Men då kan man fråga sig: Om man spenderar 300 dollar på annat än fälgar men fälgar även ingår i ordern, får man halva frakten på allt ändå? Annars blir det ett tämligen avslaget erbjudande.
Om det inte gäller fälgar så blir det kanske lite mindre lockande för de som vill köpa fälgar.

Om det sampackas eller inte finns det nog bara en som kan svara på.
Post Reply