Page 1 of 1
S: MX-5 -94 [SÅLD]
Posted: Fri 17 Sep 2010, 21:21
by kroegarn
Jaha min smått påbörjade långloppssatningen kräver nu lite insats och någon bil måste bort, så jag testar med att se om det finns något sug efter min Miata.
Besiktad till sista februari 2011, skattad till mars. Ägt bilen sedan 2006. Skicket är bra bruksskick med en liten touch av racepatina.
För att få köra MX-5 cup krävs följande: montera huvudströmbrytaren som följer med och byta ut det icke godkända fyrpunktsbältet mot ett FIA-godkänt. Övrig info hittas enklast (för mig iaf
) här:
http://www.garaget.org/?car=34123
Relativt påkostad och jag kan tänka mig behålla jag bredbandslambda och fälgar (åtminstone däcken). Finns en uppsättning 14" originalfälgar med hyfsade däck som följer med (finns t.o.m vinterhjul med för stort centrumhål att pruta ev. med).
Förhandlingspriset börjar på: 72000:-
/Micke
0708-250023
Re: S: MX-5 -94
Posted: Fri 08 Oct 2010, 07:45
by kroegarn
Det har varit en hård förhandling... eller inte... så vi provar att starta från 60000:-(exkl. MS PnP)
Re: S: MX-5 -94
Posted: Fri 08 Oct 2010, 08:42
by Torkel k
kroegarn wrote:För att få köra MX-5 cup krävs följande: montera huvudströmbrytaren som följer med och byta ut det icke godkända fyrpunktsbältet mot ett FIA-godkänt. Övrig info hittas enklast (för mig iaf
) här:
http://www.garaget.org/?car=34123
Är Cobra Monaco FIA godkänd? Om inte så behövs en annan stol också.
Re: S: MX-5 -94
Posted: Fri 08 Oct 2010, 11:12
by kroegarn
Torkel k wrote:kroegarn wrote:För att få köra MX-5 cup krävs följande: montera huvudströmbrytaren som följer med och byta ut det icke godkända fyrpunktsbältet mot ett FIA-godkänt. Övrig info hittas enklast (för mig iaf
) här:
http://www.garaget.org/?car=34123
Är Cobra Monaco FIA godkänd? Om inte så behövs en annan stol också.
Mjoo, men datumet har gått ut för ett antal år sedan. Har för mig att jag läst att de inte var så petiga med det? Men visst, den är ju inte superfräsch stolen, så ett byte bara av den anledningen kan ju vara aktuellt
Re: S: MX-5 -94
Posted: Fri 08 Oct 2010, 12:08
by gokarting.nu
Vad det gäller stolen har jag fått intrycket att skicket går före stämpeln.
Åt båda håll.
Re: S: MX-5 -94
Posted: Fri 08 Oct 2010, 17:24
by TPR
gokarting.nu wrote:Vad det gäller stolen har jag fått intrycket att skicket går före stämpeln.
Åt båda håll.
Stämmer för både stol och bälte.
Re: S: MX-5 -94
Posted: Fri 19 Nov 2010, 22:03
by kroegarn
Nu är bilen avställd så ett försök att se om någon vill ha något att pyssla med i vinter... men det räcker gott med att bara putsa om man hellre vill det.
Om jag plockar jag av en del utrustning såsom MS PnP, bredbandslambdan, moccaratten, skalstolen, stereon och endast 14" originalfälgar så kan jag tänka mig släppa denna lilla pärla till ett passa på pris av 55000:- (fortfarande tilläggsutrustning/uppgraderingar till ett inköpspris väl över 20kkr)
Re: S: MX-5 -94
Posted: Sat 15 Jan 2011, 21:01
by kroegarn
Bumpar upp med nya prismodeller
.
BIlen som den står med MS PnP, bredbandslambda, skalstol men utan stereo och mockaratt (men inkl rattnav) för 60000:- Skickar med R-däck (215/50-15) och fälgar för 65000:-
Det innebär en konkurrenskraftig bil (om än för tung) som endast saknar godkänt bälte och att koppla in huvudströmbrytaren.
Re: S: MX-5 -94
Posted: Thu 03 Feb 2011, 22:16
by kroegarn
Den är ännu inte såld, men iaf "paxad" till mitten av februari.
Men racelicensen är ju knuten hit så jag blir kvar som medlem och kommer nog att se om det inte är möjligt att smyga in på någon träff med den fyrhjulsdrivna "skåpbilen"
Re: S: MX-5 -94
Posted: Fri 04 Feb 2011, 11:32
by CG Leijonhufvud
Det tackar vi för, du är välkommen
Re: S: MX-5 -94
Posted: Tue 08 Mar 2011, 19:46
by kroegarn
Kärran finns kvar. Nu också på blocket
http://www.blocket.se/vi/32491989.htm Prutmånspris, och på torsdag är den iaf påställd... men inte många dagar efter det.