Hej Forum!
Söker efter en frisk lågmilad original motor till min racemiata #64.
Alltså 1,8 140 hk från NB.
Tackar på förhand för att ni vänder in och ut på era garage och hittar er reservmotor till mig!
Hils TT #64
K: Motor 1,8 140 HK 99'a
-
K: Motor 1,8 140 HK 99'a
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: K: Motor 1,8 140 HK 99'a
Jag är inte säker på att 140 hästarsmotorn är rätt för nya reglementet.
Jag är inte rätt man att ge råd, men jag hade gått för en honing, nya lager och ringar och en omsorgsfull hopmontering av befintlig motor.
Jag är inte rätt man att ge råd, men jag hade gått för en honing, nya lager och ringar och en omsorgsfull hopmontering av befintlig motor.
Last edited by Mblixt on Mon 28 Dec 2015, 21:42, edited 1 time in total.
Michael Blixt
- norlin
- Medlem MX-5 Racing Club
Vad har jag missat?Mblixt wrote:Jag är inte säker på att 140 hästarsmotorn är rätt för nya reglementet.
(sorry för OT)
Martin W. Norlin
Önos MkII
"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen."
Önos MkII
"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen."
Själva vitsen med 140 hästarn var ju att slippa lätta bilen. Något som för många är svårare och dyrare än att byta motor. Nu när viktgränsen höjs så behövs inget motorbyte för att nå rätt vikt. Men en renovering är att föredra om motorn gått långt eller har okänd historia. 130 hästarn har vissa fördelar
Michael Blixt
-
Ok tack!Mblixt wrote:Jag är inte säker på att 140 hästarsmotorn är rätt för nya reglementet.
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste