Nu skall jag beställa bur/båge och har läst mycket gott om competition cars.
Är det denna modell som är aktuell?
http://hem.passagen.se/mx5racing/rollbar.html
Jag tänkte på placering av infästningar och tvärstaget som bälterna fästes i?
Hittar ingen hemsida med detta verkar va de kontaktuppgifter man hittar på nätet.
Bengt Wittander
Competition Cars i Lund
St. Råby 3
224 78 Lund
046-14 82 85
Om det är inget annat att tänka på så beställer jag med en gång
Vet någon ungefärlig pris?
Är denna model av CC båge/bur aktuell?
Är denna model av CC båge/bur aktuell?
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: Är denna model av CC båge/bur aktuell?
Stämmer bra att det är den CC-bågen och kontaktuppgifterna är rätt.
Om du har en NA med plastruta är det inga problem men har du glasruta bak gäller det att du får en båge där bakåtsträvorna är anpassade så sufletten går fritt.
Priset ligger på 3000 kr + frakt (tror bussgods går på ca 300 kr).
/Andreas E
Om du har en NA med plastruta är det inga problem men har du glasruta bak gäller det att du får en båge där bakåtsträvorna är anpassade så sufletten går fritt.
Priset ligger på 3000 kr + frakt (tror bussgods går på ca 300 kr).
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Det är en NA med plast ruta så det fungerar.
Hur ser bågen ut om man i framtiden vill ha glasruta?
Och då gäller det endast modellen med dragkedjor där rutan går att fälla för sig? För det finns med glas ruta som cabben är ett enda stycke. dvs denna modellen http://www.blocket.se/ostergotland/Cab_ ... ?ca=15&w=3.
Jag nöjjer mig med plast ruta men men man vet att de inte håller en evighet.
Och då gäller det endast modellen med dragkedjor där rutan går att fälla för sig? För det finns med glas ruta som cabben är ett enda stycke. dvs denna modellen http://www.blocket.se/ostergotland/Cab_ ... ?ca=15&w=3.
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Andreas E
Om du planerar att byta till glasruta i framtiden är min rekomendation att välja bågen som är anpassad för glasruta (bar bockade bakåtsträvor) samt att ta ett löst tvärstag (tvärstaget monteras genom att kapa till det i lagom längd, svetsa på plattor med mutter i ändrarna som sedan bultas i bältestornet). Jag har beställt denna lösning och ska dubbelkolla med Bengt (imorgon om jag kommer ihåg att ringa) att bakåtsträvorna garanterat går fritt från glasrutan och sufletten.chriss wrote:Det är en NA med plast ruta så det fungerar.
Bengt är trevlig att ha att göra med men min personliga erfarenhet är att han är tidsoptimist (vem är inte de förresten ) och det första datumet han ger för när det ska vara klart förmodligen inte håller.
/Andreas E
- Andreas E
Här är förresten en äldre tråd med tips för montering av CC-båge på NA:
viewtopic.php?f=5&t=24&p=89#p89
/Andreas E
viewtopic.php?f=5&t=24&p=89#p89
/Andreas E
Kanon. Tack för tipsen.
Blir att beställa en standard båge på måndag. Plast ruta räcker gott och väl för egentligen vill man aldrig ha uppe taket ändå
Blir att beställa en standard båge på måndag. Plast ruta räcker gott och väl för egentligen vill man aldrig ha uppe taket ändå
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg